bmw turbo Paul Bracq

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por Juankmen, 31 Mar 2007.

  1. Juankmen

    Juankmen Doc

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    me he encontrado esto navegando por ahi.

    Sbeis si se llegó a producir, características técnicas, yo nunca lo había visto.ah y es del año 1972!!!!!!!!!!!!!!!

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    otra

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    mas
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  2. átom

    átom Guest

    Sería sólo un prototipo, no?
     
  3. webcom

    webcom Forista

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    Parewce un M1 por delante
     
  4. jaimeroquay

    jaimeroquay Forista

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    guapo guapo:eek:
     
  5. Juankmen

    Juankmen Doc

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  6. Juankmen

    Juankmen Doc

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    Technical specifications of 1972 BMW Turbo PrototypeCarfolio.com ID96294bodyworkType2S FHCDesignerPaul BracqNumber of doors2Viewing specifications of 1972 BMW Turbo Prototype

    dimensions & weightWheelbase2400 mm94.5 in Trackfront1550 mm61 inrear1530 mm60.2 inLength4144 mm163.1 inWidth1880 mm74 inHeight1100 mm43.3 inLength:wheelbase ratio1.73Ground clearanceKerb weight980 kg2161 lbWeight distribution
    (Front)Fuel capacityGo to more manufacturers or other BMW models Viewing specifications of 1972 BMW Turbo Prototype

    aerodynamicsDrag coefficientFrontal AreaCxViewing specifications of 1972 BMW Turbo Prototype

    engineCodeManufacturerBMWTypeS-4
    Wet sumpedSOHC
    8 valves total
    2 valves per cylinderMain bearingsConstructionBore × stroke89.00mm × 80.00mm
    3.5 in × 3.15 inBore/Stroke ratio1.11Displacement1991 cc
    (121.498 cu in)Unitary capacity497.75 cc/cylinderCompression ratioFuel systemKu fuel inj.AspirationTurboCompressor typeIntercoolerCatalytic ConverterNMax. output
    Max. torque
    Maximum rpmCoolantWaterSpecific outputSpecific torqueGo to more manufacturers or other BMW models Viewing specifications of 1972 BMW Turbo Prototype

    performanceNote:A value of -1 means that
    the car cannot attain that speed.0-50mph (80 km/h)0-60mph0-100km/h7.00s0-100mph80-120km/h
    (50-70mph)
    in top0-Quarter-mile 0-Kilometre Top speed249 km/h (155 mph)Fuel ConsumptionCO2 EmissionsPower-to-weight
    Go to more manufacturers or other BMW modelsViewing specifications of 1972 BMW Turbo Prototype

    chassisEngine locationMidEngine alignmentTransverseSteeringrack & pinionTurns
    lock-to-lockTurning circleSuspensionFrontI.MS.TB.RearWheels F/R/Tyres FTyres RBrakes F/R
    Ve: VentilatedDi: Disc (Disk)Dr: DrumS: Servo-assistedABS: Anti-lock Braking SystemBrake ∅ F/R/ mmBraked areaTransmission4MDriveRWD FWD: Front Wheel DriveRWD: Rear Wheel DriveAWD: All Wheel Drive4WD: Four Wheel DriveTop gear ratioFinal drive ratioViewing specifications of 1972 BMW Turbo Prototype

    generalNumber made2Model CodeModel Family1972 BMW Turbo Prototype added 2002-06-26.
    Last modified 2006-12-19.
    BMW Workshop Manuals

    1972 BMW Turbo Prototype - specifications

     
  7. Sechs

    Sechs CEO DOS CFA Moderador Miembro del Club

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    Más bien es al revés... el M1 está basado en el BMW Turbo. Yo lo tuve de pequeño en miniatura. Es de la época del Mercedes C111:

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    ... y del Lamborghini Countach:

    [​IMG]
     
  8. Factoni

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    Es precioso ese coche... Como ya han dicho, el M1 está basado en éste...
     
  9. riverafer

    riverafer Forista Legendario

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    sera un prototipo de bmw...
     
  10. Iago_Wild

    Iago_Wild Forista Senior

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    Penita que no se atreviesen a sacarlo al mercado tal cual. Habria sido un supercoche imponente en el 72
     
  11. Juankmen

    Juankmen Doc

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    gracias por este Rei, lo desconocia,
    y si son coetáneos los tres
     
  12. nileldaion

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    Buen post, muy guapo
     
  13. Juankmen

    Juankmen Doc

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    claro que en otra página me encontré este Ferrari modulo.

    sin palabras
    [​IMG]

    Frontal AreaCxViewing specifications of 1971 Ferrari Modulo

    engineCodeManufacturerFerrariTypeV-12
    in 60.0° vee DOHC

    Main bearings7Constructionlight alloy block & headBore × stroke87.00mm × 70.00mm
    3.43 in × 2.76 inBore/Stroke ratio1.24Displacement4994 cc
    (304.753 cu in)Unitary capacity416.17 cc/cylinderCompression ratio11.00:1Fuel systemLu fuel inj.AspirationNormalCompressor typeN/AIntercoolerNoneCatalytic ConverterNMax. output549.5 PS (542.0 bhp) (404.2 kW)
    @8000 rpmMax. torque
    Maximum rpmCoolantWaterSpecific output108.5 bhp/litre1.78 bhp/cu inSpecific torque
     

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