Fotos A la venta Carrera GT único, verde oliva

*NANO*

Clan Leader
Modelo
LFA,MC12,F1
Registrado
27 Ene 2007
Mensajes
146.442
Reacciones
349.692
El Porsche Carrera GT es, sin duda, la denominación más icónica y popular nacida de la entrañas de la firma de Stuttgart. Eso significa que también es un icono del mundo de automovilismo, tanto por su imagen, como por sus prestaciones.

Para los amantes de Porsche (y para todos en general) esa herida permanece abierta, debido a la corta vida del descapotable alemán con motor central trasero. Una serie de circunstancias llevaron a la firma alemana a concluir su fabricación, puede que mucho antes de lo que se merecía un vehículo tan excepcional.

Entre 2004 y 2006, Porsche fabricó un poco menos de las 1.500 unidades previstas, vendiendo 1.270 Carrera GT en total. Y según parece, solo uno de esos vehículos comercializados, se confeccionó en color Dark Olive Metallic, que es el que aparece en el vídeo que abre esta noticia.

La grabación, subida a YouTube por TheTFJJ, esta protagonizada por un Carrera GT verde oliva, que forma parte de la Octane Collection y está ubicada en el Reino Unido. Puede parecer negro a primera vista, pero en realidad está pintado con pintura Dark Olive Metallic que muestra un profundo tono verde bajo el sol.

Además de por todo lo anterior, su aspecto es realmente magnífico, y se complementa con un interior de color Marrón Ascott que realza el conservador diseño del Carrera GT... aunque ¿qué es el diseño cuando lo importante se esconde debajo de la carrocería?

En este sentido, otra cosa que nos encanta del Carrera GT es, por supuesto, su glorioso motor V10 de aspiración atmosférica, ubicado detrás de los asientos. En el vídeo, de unos 5 minutos de duración, puedes deleitar tus oídos con el sonido de esta maravillosa mecánica.

Un Porsche Carrera GT, con un esquema de pintura que exige la luz del sol para ver su verdadera tonalidad y su capota targa, parece que está fuera de lugar en el lluvioso Reino Unido. Es un argumento como otro cualquiera para adquirirlo, pero estamos seguros que su próximo comprador tiene mejores planes para el coche que guardarlo en un frío garaje.

Así las cosas, no esperes que el Carrera GT se venda por una baja cantidad de euros. Hablamos de una rareza dentro de un vehículo ya de por sí exclusivo. Es el único con este color verde oliva, así que eso le añade más valor. La cantidad final la conoceremos pronto y prometemos manteneros informados.

 

Panda

Forista Legendario
Modelo
E82 120d
Registrado
23 Dic 2010
Mensajes
9.783
Reacciones
11.481

MiniFER

Vicepresidente Ejecutivo
Miembro del Club
Modelo
Lockheed SR-71
Registrado
18 Jul 2006
Mensajes
14.331
Reacciones
23.731
En Madrid hay un Carrera GT de un color verde “Classic” aún más bonito que ese, para mi gusto.
 

Barbinski

PHEV tester
Miembro del Club
Modelo
Q5-Q5sb-S2R1000
Registrado
18 Mar 2004
Mensajes
34.219
Reacciones
35.185
B1vX8NQkoNS._AC_CLa%7C2140%2C2000%7C51lz-q8gsBL.png%7C0%2C0%2C2140%2C2000%2B0.0%2C0.0%2C2140.0%2C2000.0_UL1500_.png
 

Carlos

Clan Leader
Registrado
20 Jul 2005
Mensajes
47.836
Reacciones
22.342
En Madrid hay un Carrera GT de un color verde “Classic” aún más bonito que ese, para mi gusto.
El verde vintage es de esos colores q ganan al natural en el Porsche que sea y si lo acompañan con tapicería vintage es decir, tela central o algún tono eléctrico ya es para morirte.
 

jonnyjar23

Forista
Modelo
BMW M3 e92
Registrado
9 Ago 2012
Mensajes
1.433
Reacciones
1.859
Que valga más por el color me parece una tontería. Compensa conprarlo en cualquier otro color y repintarlo si se quiere.
 

cybermad

Clan Leader
Modelo
Z3 2.8 / GR86
Registrado
11 Feb 2008
Mensajes
108.305
Reacciones
95.049
Y con muuuucas fotos :pompous:
img_6447_12.jpg

img_6441_10.jpg

img_6438_10.jpg

img_6452_15.jpg

img_6423_7.jpg
img_6420_12.jpg
img_6422_15.jpg
img_6427_11.jpg
img_6430_13.jpg
img_6429_13.jpg



PORSCHE CARRERA GT // PTS DARK OLIVE METALLIC // MAJOR SERVICE JUST COMPLETED OPC READING

EQUIPMENT
Paint to Sample Dark Olive Metallic, Full PPF, 19″/20″ Forged Centre Lock Alloys, Yellow Callipers, Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB), Carbon GT Bucket Seats, Ascot Brown Leather with Black Leather Details, Contrast Yellow Stitching, Yellow Seatbelts, Historic Balsa Wood Gearstick, Air Conditioning, Porsche Online Pro CD/Radio, Electric Windows, Traction Control

EXTERIOR
Striking from every angle, the sweeping form of the Carrera GT is one of the most iconic shapes of its time, and finished in a Paint To Sample shade of Dark Olive Metallic this example is truly a sight to behold. Initially appearing as an almost solid black, the deep metallic flake flickers to a vibrant green as the intensity of light changes around the Carrera GT’s purposeful curves. Contrasting the gorgeous green bodywork sit flashes of exposed carbon fibre around the front and rear bumpers, whilst satin silver details across the semi exposed engine bay and intakes lift the dark finish to create a perfectly balanced feel to car.

Extending at speeds of over 75mph, the retractable rear spoiler generates huge downforce without disrupting the Porsche’s perfect lines, stabilising the cars carbon monocoque chassis for race car levels of performance.

Fully repainted by Porsche in this stunning paint to sample shade, the condition of this Carrera GT is impeccable; with full PPF applied before the car was driven on the road the paintwork is fully protected and so presents in showroom condition.

INTERIOR
Perfectly complementing the cars stunning Paint to Sample finish the cabin of the Carrera GT is upholstered in a beautiful Ascot brown leather, with black hide and yellow contrast stitching detailing the space. Opening the doors reveals the exposed carbon fibre of the monocoque and inner doors, leading to the stunning aluminium pedals, switchgear and fascias which create a very premium feel to this stripped back supercar. Full carbon fibre bucket seats offer a superb balance of comfort and weight saving, with their contoured shape offering superb hold and cushioning

Tonal yellow seat belts stand out from the brown tones of the interior, highlighting the complexity of the carbon weave behind them, whilst a traditional balsa wood gear knob bring a touch of Porsche heritage to this otherwise modern space, referencing the Le Mans-winning Porsche 917 of the early 1970s.

ENGINE & TRANSMISSION
Opening the rear engine compartment reveals a visual treat, the V10 sat pride of place and cocooned in the carbon fibre monocoque chassis, pushrod actuated suspension and air intake scoops make up an engineering masterpiece. The engine bay is clean and the mid-mounted normally-aspirated all-alloy V-10 engine on this example is immaculate, fitted with double overhead camshafts, variable valve timing, titanium connecting rods and a dry-sump oil system ensuring reliable and consistent oil supply and pressure. Twinned with a traditional 6-speed manual gearbox with racing-type three-plate carbon clutch it is a potent and very mechanical combination and experience, allowing jaw-dropping acceleration and a top track speed of over 200 mph.

Mechanically this Carrera GT is in excellent order, fresh back from a major service at Porsche Reading.

WHEELS, TYRES & BRAKES
Staggered alloys created the incredible stance of the Carrera GT, with 19″ at the front and 20″ at the rear creating a subtle but menacing squat at the front end. Fully forged the wheels feature anodised centre lock nuts, with blue on the right and red on the left side, adding to the race car inspired feel of the car. Wheels remain in superb condition all around, wearing brand new N rated Michelin Pilot Super Sport tyres at each corner.

Showing through the spokes are the Porsche branded yellow Monoblock callipers that signify the Porsche Ceramic Composite Brake (PCCB) system fitted to the car, offering astonishing stopping power and a substantial weight saving over their steel counterparts.

HISTORY FILE
Supplied by Porsche in October 2005 this incredible Carrera GT was cherished by its first owner for over 13 years, serviced in that time exclusively by the supplying dealer. Purchased by the current owner with ambitions of creating his perfect Carrera GT the car was sent to OPC Reading for an engine out major service before having its bodywork completely stripped and painted in a Paint to Sample Shade of Dark Olive Metallic.

Total works cost in excess of £40k, and in turn created one of the most unique and up together examples available on the market today.

Present with the car is the complete owners pack, with all manuals, keys and sat nav discs and tool kit.

Please visit our website for a full write up and additional photographs.

The car is supplied having had an extensive intake inspection. Warranty, Finance, Part Exchange and Worldwide shipping are all available on request.
 

MiniFER

Vicepresidente Ejecutivo
Miembro del Club
Modelo
Lockheed SR-71
Registrado
18 Jul 2006
Mensajes
14.331
Reacciones
23.731
Este post sin fotos... :chulo:

Es alguien que tiene una buena colección de Porsches “verde classic” en Madrid. Juraría que también un 993 para morirse.

Como pista: El coleccionista habrá servido (indirectamente) millones de cañas, especialmente en tu tierra desde hace décadas.
 
Arriba