Video Autofficina Bonini, restaurando Ferraris (+ llantas Borrani ) Canford, restaurando Porsches

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 5 Ene 2021.

  1. cybermad

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    Master Mechanics: Ferrari Restoration At Autofficina Bonini

    •5 ene 2021

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    Aunque miles de horas de trabajo e innumerables más conocimientos acumulados se vierten en los coches que entran por las puertas de Autofficina Bonini, si le preguntas al fundador, Carlo Bonini, cómo pasa la mayor parte de su tiempo, te lo explicará claramente. tú; "No estoy trabajando, me estoy divirtiendo".

    ¿Y cómo podría no serlo? El fundador del estimado taller de Ferrari que lleva su nombre está trabajando junto a su igualmente entusiasta hijo, Renato, en algunos de los mejores autos jamás construidos, desde F40 y superdeportivos con especificaciones de circuito hasta 250 y Daytonas. Tanto padre como hijo crecieron amando estos autos, compartiendo una pasión nacida tan temprano en cada una de sus vidas como para hacer imposible señalar el comienzo exacto de la misma. Su sangre corre rosso corsa en lugar de roja.

    Carlo empezó a trabajar en coches interesantes con Lancias y Alfa Romeos, pero no duda en decir que su historia comienza cuando tiene por primera vez en sus manos un Ferrari. Al demostrar que dichas manos eran bastante talentosas, su trabajo de alta calidad lo puso en buena disposición con el fabricante desde el principio, una relación que evolucionó hasta que el negocio de Carlo se convirtió en un taller de Ferrari autorizado oficialmente.

    Al crecer en este ambiente, su hijo Renato estaba predestinado a unirse a él. “He pasado tiempo en el taller de mi papá desde que era niño”, dice, “Tuvimos la suerte de tener el taller en la planta baja, así que el 100% de mi juego, mis pasatiempos, mi tiempo, se llevó a cabo en ese taller." Lograr la atención de Autofficina Bonini al detalle, la calidad de la artesanía y el conocimiento absoluto requiere un esfuerzo no pequeño, pero esto es solo un sinónimo de un buen momento.

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    Although thousands of hours of labor and countless more of accumulated knowledge are poured into the cars that come through the doors of Autofficina Bonini, if you ask the founder, Carlo Bonini, how he spends most of his time, he’ll put it plainly for you; “I’m not working, I’m having fun.”

    And how could he not be? The founder of the esteemed Ferrari workshop that bears his name is working alongside his equally enthusiastic son, Renato, on some of the greatest cars ever built, from circuit-spec F40s and supercars to 250s and Daytonas. Both father and son grew up loving these cars, sharing a passion born so early in each of their lives as to make it impossible to point to the exact start of it. Their blood runs rosso corsa instead of red.

    Carlo got started working on interesting cars with Lancias and Alfa Romeos, but he doesn’t hesitate to say that his story begins when he first got his hands on a Ferrari. Proving said hands to be quite talented, his high quality work put him in good graces with the manufacturer early on, a relationship that evolved into Carlo’s business becoming an officially sanctioned Ferrari workshop.

    Growing up in this environment, his son Renato was all but preordained to join him. “I’ve spent time in my dad’s workshop since I was a kid,” he says, “We were lucky enough to have the workshop downstairs from us, so 100% of my play, my hobbies, my time, took place in that workshop.” To attain Autofficina Bonini's attention to detail, quality of craftsmanship, and outright knowledge takes no small effort, but here that’s just a synonym for a good time.
     
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  2. ninoski

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    Que suerte tienen algunos, para mi esto no sería trabajar.
     
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  3. Lucas M

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  5. cybermad

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    Ya lo puse la semana pasada, orfebrería https://www.bmwfaq.org/threads/autofficina-bonini-restauracion-de-ferraris.1007459/

     
  6. Basse Corniche

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    La piel de gallina. Que pasada.
     
  7. ninoski

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  8. cybermad

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    Nada que disculpar ;), es un vídeo para ver todas las veces posibles.
     
  9. Sechs

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  10. cybermad

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    Hoy han subido este otro :pompous:




    Soul Made: Ruote Borrani Wire Wheels



    •12 ene 2021

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    Es posible que Carlo Borrani no haya inventado la rueda de bloqueo central, pero la empresa que lleva su nombre fue fundamental para llevar la tecnología a la vanguardia del mundo del automóvil en la era de la posguerra.

    Después de la Segunda Guerra Mundial, durante el resurgimiento de los autos deportivos y las carreras y durante muchos años después, un juego de ruedas de alambre Borrani era todo menos calzado de facto, y no solo para fabricantes y equipos italianos. Los Ferrari de carretera y de carreras de la época estaban haciendo girar cables Borrani por todo el mundo, pero también lo hacían muchos de sus rivales internacionales. Algunos de los primeros Ford GT40 se vendieron con Borranis, por ejemplo, y al igual que los volantes Nardi en la película de la semana pasada, un juego de ruedas de Ruote Borrani fue visto con razón como un sello de calidad, de ingeniosa ingeniería realizada por gente apasionada.

    La empresa es antigua, después de haber sobrevivido a la Segunda Guerra Mundial y a algunos cambios de propiedad desde su fundación en 1922 por Carlo Borrani, pero los métodos utilizados en las instalaciones de producción hoy en día todavía están arraigados en las tradiciones que les valieron una reputación duradera. Las ruedas de Borrani todavía se fabrican con herramientas manuales que manipulan, no en una línea de montaje en frío dirigida por robots. Sería difícil argumentar que las ruedas de alambre son la vanguardia de la industria en estos días, pero Borrani hace más que solo ofrecer un estilo nostálgico, también tomarán las ruedas Borrani antiguas y las restaurarán con simpatía, fortaleciendo el vínculo entre el pasado de la compañía y Presente un hermoso habla a la vez.
    .......................................

    Carlo Borrani may not have invented the center-lock wheel, but the company that bears his name was instrumental in bringing the technology to the forefront of the automotive world in the post-war era.

    After WWII, during the revival of sports cars and racing and for many years afterwards, a set of Borrani wire wheels was all but de facto footwear, and not just for Italian manufacturers and teams. Ferrari road and race cars of the period were spinning Borrani wires around the world, but so were many of their international rivals. Some of the first Ford GT40s were sold with Borranis for instance, and like the Nardi steering wheels in last week’s film, a set of wheels from Ruote Borrani was rightfully seen as a stamp of quality, of artful engineering carried out by passionate people.

    The company is an old one, having survived the second world war and a few changes of ownership since its founding in 1922 by Carlo Borrani, but the methods used in the production facilities today are still rooted in the traditions that earned them a lasting reputation. Borrani wheels are still made by way of hands manipulating tools, not on a cold assembly line run by robots. It would be hard to argue that wire wheels are the cutting edge of the industry these days, but Borrani does more than just offer nostalgic style, they will also take in vintage Borrani wheels and sympathetically restore them, strengthening the bond between the company’s past and present one beautiful spoke at a time.
     
  11. adale30

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    Increíble pasión la nuestra!
     
  12. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Master Mechanics: Canford Classics Porsche Restoration

    •26 ene 2021

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    Petrolicious


    Canford Classics has been in the business of restoring vintage Porsches for well over a decade now, and Alan Drayson didn’t start the company on a whim, either. He remembers being smitten with the marque since his childhood, and he had his first Porsche at the ripe age of 17; a 912 in need of attention, which Alan gave to it in the form of a restoration carried out after his schoolwork was done (and not always after), fueled by his enthusiasm and financed by his part-time job in a local bar.

    The facilities of Canford Classics outclass the garage workspace where Alan’s first Porsche restoration took place all those years ago, but while the tools and knowledge have evolved rather dramatically since then, it’s still propelled along by Alan’s passion and respect for the cars.

    The team of restorers responsible for the thousands of hours that go into each completed project share that drive, too, and the work they put out speaks clearly to their level of talent. Canford Classics handles everything apart from chrome and powder coating work in-house.

    Each restoration begins with a complete disassembly of the car and its driveline, but rather than mailing out the pieces into a spiderweb of outsourcing, you’ll find the Canford engine room busied with machining the valve guides while the bodywork is being painted and perfected downstairs, waiting for its full suspension rebuild from the room next door. In this week’s film, join us on a trip to Dorset to peek into the barn doors of this special operation as we sit down to talk with its founder.
     

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