Los búlgaros de Vilner quieren ser como Singer pero con E30 1990 BMW E30 M3, in-line 6 S50B32, 3201 cc, 321 hp, 350 Nm, 5-sp. manual, RWD, 1200 kg. 11 DECEMBER 2018 Once upon a time, there was a BMW E30 M3, dreaming to become the best on the Balkan Peninsula. A dream that came true just in time for Christmas. But, this miracle wasn’t created in Santa’s workshop in Lapland, but by Vilner Garage in Sofia. A shop famous for its high-quality custom builds. This is definitely the most valuable present for every fan of this car make – a unique BMW E30 M3 Evo by Vilner. The interior concept. “Vintage styled textile, whose design makes a strong impression amongst all. And among the purist fans as well,” says Atanas Vilner. Considering the legendary status of the E30 3, the task was far from easy. Inside you’ll find a set of racing inspired Sparcos. They’re wrapped in checkered textile fabric with leather edges. The same fabric is used for the doors, gear lever boot, the ceiling and even on the parcel shelf. “It’s not only just for style purposes. This fabric is super functional too. It’s very robust and comfortable, especially during the hot season,” adds Vilner. Leather wrapped Momo Prototipo adds another classic style portion inside. The overall feeling in the cabin? A very special mix of racing machine and unique street car feel. The former’s true due to the roll cage, the seats with their sports harnesses, and the metal floor panels which read “Race Shoes Only”. The mandatory ‘Vilner’ plate. It is done in gloss black and positioned exactly where it should be. The exterior concept. Christmas red. Or, more specifically, the very rare ‘Imola Red II’. It makes all the Evo panels (only the carbon fiber bumper is not an E part, but the original piece arrived just after the photoshoot) look even more dramatic. Attention to detail. A set of lightweight 18’ BBS RK, tinted Hella lights with wipers at the front and a set of special taillights as well. Every part of that project is here because it should be, not because ‘that would do’. The technical side. It’s definitely faster than Santa’s sleigh. The power comes from a S50B32 in-line 6 picked from 36 M3, which spins-up to 9000 rpm. Suspension components are KW and everything else is the best on the market. “The philosophy here was the same one followed by Singer Vehicle Design - ‘Everything is important’. From the materials used, through their configuration and the final finish,” says Vilner. Christmas miracles do exist and that E30 M3 Evo by Vilner is a very bright example. A project that is arguably one of the best on the Balkan Peninsula. 1990 BMW E30 M3, 3201 cc, in-line 6, 321 hp, 350 Nm, 5-sp. manual, RWD, 1200 kg.
Eso es un swap de andar por casa con 3 chucherías malas o regulares como poco. Que se compare con Singer es de traca, de muy poca vergüenza vamos.
Se les ha ido las manos tapizando el interior.Es como cuando se pusieron de moda las cintas esa de tipo cromado y veias por la calle cada obra de arte.... Me gusta todo lo demas y como le quedan esas llantas.
El coche me gusta bastante, aunque creo que no son las llantas más adecuadas para el modelo, pero de ahí que sea el Singer de los e30... Lo de Singer es orfebrería sobre ruedas.
Eh... No está mal, tiene su curro, bonito. Incluso han solucionado el detalle del eje delantero, que no venía centrado con el paso de rueda y ahora sí está centrado, pero... o algo le falta, o algo le sobra... Y eso que soy de E30 a muerte.
Pues a mí si me lo regaláis cuando toque la lotería, que va a tocar, me lo quedo tal cual y os lo dejo en las kedadas pd. lo de Singer lo dicen ellos, que no es cosa mía
Son basculantes. Cuando un brazo sube, el otro baja. Te haría un vídeo, pero cuando los compré los instalé y no supe hacerlos funcionar nunca. Están de adorno.
Yaya eso ya me lo he figurado lo que te pregunto es que se curvan al subir o bajar para adaptarse al faro redondo supongo no sé si me explico, siempre me ha parecido un accesorio inútil en el manta los quite y los tire
A mi si me lo regalasen iba directamente a cambiar la guantera,la funda de la palanca,los parasoles,la tapa del techo solar y el tapizado de detrás de los altavoces.Con los asientos y paneles va que lo jode.Ah, y un volante en condiciones
la orterada de dentro me entusiasmaba hasta que lo sobresaturaron. con las primeras fotos los asientos etc las llantas estan fuera de lugar. Por cierto, preciosa unidad.
con haber tapizado los asientos era suficiente. Paneles de puertas, fuelle de palanca, guantera etc lo recarga... el resto de 10
A mi lo que menos me gusta es el pomo del cambio tipo "palo de escoba" y las llantas. Por lo demàs no está mal. Y el motor, mucho mejor que el de origen.
Y un detalle muy importante que se les ha pasado por alto a estos señores, el reloj es de E-30, pero no de M3.