Video BMW M2 CSL Turbomeister Edition 520 cv

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 28 Dic 2020.

  1. cybermad

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    Es de un particular, la base es un M2 Competition, aligerado 110 kg, subido a 520 cv y estética inspirada en el 2002 Hommage concept de 2016, buen detalle la matrícula :pompous:



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  2. Elfstone

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    La matricula ya la tenia en el M2 Competition, es Marc Rutten un trabajador de Shmee150.
     
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  3. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    BMW M2 CSL Turbomeister Edition: propietario privado crea un tributo personal

    Basado en una competición M2, el vehículo recibió una transformación que conectaba al BMW 2002 Hommage Concept 2016.


    27 de diciembre de 2020



    El automóvil del proyecto ofrece más de 110 kg de reducción de peso, un rendimiento de 520 hp y 660 Nm del motor de seis cilindros y 3.0 litros biturbo y una decoración única que utiliza la técnica TopazSkin que se asemeja al concepto BMW 2002 Hommage 2016, que celebró La exitosa historia de BMW con motores turboalimentados que utilizan el diseño Turbomeister.



    ¡Sea un apasionado de lo que conduce! Para muchos propietarios privados, BMW y, lo que es más importante, el mundo /// M está rodeado de pasión por el automóvil, que lleva el famoso logotipo circular con los colores azul y blanco, que simboliza los colores de la bandera de Baviera y representa el origen de la empresa. Apodado por muchos como 'bimmer', el automóvil BMW ha devorado tantas cabezas de gasolina durante el último siglo, dándonos una sensación de pasión y conexión con los vehículos que pueden compartir el 'puro placer de conducir' desde el momento en que pones al volante. .

    Para muchos, la pasión significa ir más allá de los caminos trillados para soñar ideas y crear proyectos de tuning únicos. Pasión significa también compartir visiones para dar forma a nuestra querida comunidad BMW (M). Sobre todo, la pasión significa alegría. La alegría de crear algo que es único para cada propietario, compartir la verdadera pasión del automóvil BMW y permitirnos disfrutar de las conexiones dentro de la comunidad automotriz más grande del mundo.



    Ejemplos como el absolutamente impresionante BMW F81 M3 Touring y E91 M3 Touring, la encantadora versión /// M del M140i o la versión mental más veloz del E89 Z4 son creaciones basadas en la pura pasión de sus propietarios por crear algo que BMW nunca liberados al mundo ellos mismos. En cambio, los propietarios decidieron asumir la tarea de crear algo único y personalizado, mientras tocaban la naturaleza histórica de la marca alemana que todos amamos tanto.


    Edición Turbomeister

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    El nuevo M2 CSL Turbomeister Edition se creó con el mismo espíritu en mente. Basado en un BMW M2 Competition 2018 , el vehículo recibió una transformación que conecta el BMW 2002 Hommage Concept 2016 revelado en el Concours d'Elegance en Pebble Beach con la ausencia de un modelo M2 CSL en la línea F87. Posteriormente, el vehículo muestra lo que podría haber sido si BMW no tuviera que acabar con la vida útil del M2 en Europa en 2020. El amado vehículo fue una historia de éxito mundial inesperada desde el lanzamiento del M2 Coupé en enero de 2016. Con el M2 Competition, M2 CS y numerosas ediciones especiales, la comunidad espera con ansias lo que la nueva versión actualizada G87 tendrá para ofrecer en los próximos años.

    El concepto BMW 2002 Hommage puso el foco de atención en la exitosa historia de BMW con motores turboalimentados. En 1973, el BMW 2002 turbo se convirtió en el primer vehículo producido en serie en Europa en incorporar tecnología turbo. Al hacerlo, convirtió al BMW 02 en un auto deportivo de pura cepa. La pintura y los colores icónicos en naranja / negro son sinónimos en la mente de muchos fanáticos de los deportes de motor con los triunfos de la década de 1970. El naranja se llama Inka 22 y es un color histórico de BMW, que se utilizó en el 2002.


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    En colaboración con el departamento de diseño de BMW, se le ofreció al propietario la oportunidad única de utilizar el diseño oficial en su automóvil de carretera BMW M2, cambiando el diseño drásticamente al mismo tiempo que cooperaba con una gran cantidad de cambios que redujeron más de 110 kg del peso del automóvil. . El mismo número que el BMW E46 M3 CSL de edición limitada, el BMW más favorito del propietario jamás creado. La combinación ha resultado ser una creación llamativa, que mostrará lo que se podría hacer cuando una versión G87 M2 CSL que se rumorea podría llegar a los mercados a mediados de esta década.

    Piel de topacio



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    El punto culminante de la transformación del diseño es TopazSkin, que fue aplicado por los especialistas de Topaz Detailing en Londres para crear el diseño único de Turbomeister. A estas alturas, es de esperar que haya oído hablar de la película protectora de pintura (PPF). TopazSkin es la próxima generación de protección de pintura, conocida como Paint Protection Spray (PPS), que Topaz ha desarrollado con la empresa británica Ngenco. TopazSkin proporciona una cobertura del 100% completamente uniforme de la pintura del automóvil. Al igual que el PPF, protege el automóvil de las piedras y los arañazos, y tiene propiedades de autocuración. Tampoco se detiene ahí. TopazSkin es completamente personalizable. Topaz puede usar cualquier color de pintura con TopazSkin, con rayas y libreas para lograr absolutamente cualquier aspecto que pueda imaginar. Aún más impresionante, ¡todo es completamente extraíble cuando lo desee!

    En Topaz recibimos una gran cantidad de proyectos interesantes y únicos de los que formamos parte y cada uno tiene algo especial, algunos clientes optan por ir por muchos detalles que son obvios para el espectador y algunos deciden ir para un enfoque sutil. Para el propietario, queríamos hacer todo lo posible y asegurarnos de obtener el mejor acabado posible tanto técnica como estéticamente, dice Nabil Naamo, propietario de Topaz Detailing.


    El M2 llegó a nosotros siendo un automóvil modificado de apariencia “ estándar ”, pero cuando nos dejó, ¡estaba lejos de ser estándar! Todo, desde la elección del color hasta los detalles de la plantilla de carbono en el techo, ha sido pensado meticulosamente por el propietario y el equipo. Técnicamente hablando, fue un trabajo muy difícil ya que requirió muchas etapas diferentes del automóvil entrando en nuestra cabina de pintura, luego en nuestra bahía de detalles, ¡luego en nuestros talleres PPF! El resultado final habla por sí mismo y toda la atención al detalle tanto del propietario como de mi equipo se puede ver realmente desde la distancia y, especialmente cuando estoy de cerca y en persona con el coche, ¡espero ver este pequeño coche épico en la carretera! Fue un placer tenerlo en nuestros talleres. "

    La configuración única de TopazSkin incluye una serie de detalles que nunca antes se habían hecho. Todas las calcomanías colocadas en los paneles de la carrocería de color naranja se han instalado y colocado debajo de las capas finales de laca creando una apariencia como si las calcomanías también estuvieran pintadas. El detalle del techo se creó utilizando una técnica de esténcil durante el proceso de pintura, lo que permite que el techo de carbono Alpha-N Performance sea visible en cualquier momento a través del contorno de la calcomanía Turbomeister. Además, se colocó un logotipo de Turbo naranja en la sección blanca derecha del parachoques delantero, también debajo de la laca transparente, creando un acabado suave en todas partes.


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    El vinilo negro mate colocado en la parte superior de la carrocería se asemeja al diseño del Turbomeister, y lo mismo ocurre con los faros delanteros de color naranja y las luces traseras traseras oscurecidas. El logotipo de Turbo y la insignia M2 CSL en la parte trasera del vehículo completan las características de diseño instaladas por Topaz Detailing y JD Customs, un especialista de los Países Bajos que preparó todas las calcomanías y ofreció asistencia en el proceso de diseño. Para que coincida con el diseño del vehículo, BMW amablemente permitió al propietario comparar, medir y ver el concepto BMW 2002 Hommage en la vida real. Esta rara oportunidad proporcionó la interpretación correcta y el posicionamiento y los tamaños correctos para las calcomanías.

    Para rematar el diseño exterior, el M2 CSL Turbomeister Edition funciona con ruedas ultraligeras BBS FI-R de 19 pulgadas que reducen una cantidad considerable de masa no suspendida. Las ruedas están calzadas con neumáticos Michelin Pilot Sport 4S, que serán reemplazados en el verano por los neumáticos Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect recientemente lanzados y mejorados. El capó delantero fue reemplazado por un capó de fibra de carbono Alpha-N Performance. En la parte trasera, el portón trasero de carbono BMW M Performance está acompañado por un difusor trasero de fibra de carbono brillante Akrapovič que aloja los cuatro tubos de escape del sistema de escape de titanio Akrapovič. Las dos cubiertas de las tapas de los espejos también son de fibra de carbono y están fabricadas por el fabricante de escape esloveno. Los faldones laterales de color negro mate son de AC Schnitzer y los respiraderos laterales pintados de negro son de IND Distribution.

    El BMW M2 CSL Turbomeister Edition se mantiene en las mejores condiciones con los nuevos productos Topaz Car Care. “Finalmente, puede tener la experiencia Topaz Detailing en cualquier parte del mundo. Desde la comodidad de su garaje hasta un viaje por carretera por Europa, Topaz Car Care lo tiene preparado ... El mismo estándar Topaz Detailing, en cualquier lugar, en cualquier momento ” , según Nabil Naamo.

    Mejoras técnicas


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    Las características de diseño del Turbomeister no son las únicas actualizaciones realizadas al M2. Junto con Beek Auto Racing en los Países Bajos, se instalaron una serie de mejoras técnicas en el deportivo bávaro. El manejo se ha mejorado utilizando un kit de suspensión completo de AST Suspension. El AST 5100, incluidos los soportes superiores, ofrece las características únicas de combinar una naturaleza más deportiva, una postura mejorada en la pista y un manejo mejorado con un gran nivel de cumplimiento, lo que ofrece comodidad en su camino hacia la pista y la opción de "diariamente" el vehículo. Debajo del capó, encontrará una entrada de aire Eventuri que permite que los turbos funcionen de manera más eficiente. El flujo de aire a los turbos ahora es más laminar, lo que les permite enrollar con menos resistencia. Dado que el M2 con su motor S55 no tiene aberturas de aire detrás de las rejillas,

    El rendimiento del M2 se ha mejorado al aumentar la potencia en al menos 110 caballos de fuerza y 110 Nm de par sobre su rendimiento original. El motor S55 biturbo bajo el capó produce ahora hasta 520 CV y 660 Nm de par. El escape de flujo más libre permite una banda sonora que se ajusta al diseño franco de Turbomeister Edition. El sistema de escape completo, que está disponible en todo el mundo, se desarrolló inicialmente en colaboración con los ingenieros eslovenos de este vehículo en particular a finales de 2018 y principios de 2019. Hecho de titanio, con algunas piezas fundidas en la propia fundición de Akrapovič, este sistema reduzca el peso del sistema de escape en más del 45% y proporcione potencia adicional y menor contrapresión.

    La empresa británica Defined Coding ofreció una solución para mejorar el software de dirección, caja de cambios y diferencial trasero del automóvil. También se aseguraron de que el tablero ahora diga "M2 CSL". La mejora en el lado del software ofrece un manejo y una dirección más precisos, al mismo tiempo que crea una mejor transferencia del aumento de potencia a través de las ruedas traseras.

    Para hacer frente al notorio problema con el kit de frenos M Sport de serie de tener piedras atascadas entre las pinzas delanteras y el cilindro de las llantas delanteras, se instaló un nuevo kit de frenos Nashin, que ofrece un disco más pequeño de 380 mm manteniendo el 6- calibrador de olla colocado en su lugar. El kit de freno japonés ahorra unos 16 kg de peso sobre el eje delantero en comparación con el sistema de serie. También se han agregado pastillas de freno y líneas de freno de alto rendimiento. Los frenos traseros se mantuvieron en stock. Las cuatro pinzas estaban pintadas de naranja.

    Mejoras interiores

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    En el interior del M2 CSL Turbomeister Edition, encontrará una serie más pequeña de actualizaciones que mejoran el aspecto del interior y al mismo tiempo proporcionan datos de diagnóstico a través de la pantalla montada en el centro. El volante BMW M Performance se tapizó con nuevo Alcantara, cuero y un marcador rojo de las 12 en punto. Las levas de cambio AutoTecknic y los botones rojos M1 y M2 de la distribución IND completan el diseño del volante.

    Otros puntos a tener en cuenta son el kit interior BMW M Performance de fibra de carbono y Alcantara para la palanca de cambios y el freno de mano, las cubiertas de los pedales BMW M Performance y la caja de llaves BMW M Performance. Las luces únicas de las puertas de charco solo visibles con poca luz o en la oscuridad fueron creadas específicamente para la edición Turbomeister por BMW M Performance y cuentan con la calcomanía circular Turbomeister a cada lado del automóvil. Los umbrales de las puertas de fibra de carbono son de Alpha-N Performance y cuentan con la calcomanía M2 CSL en naranja, que fue diseñada específicamente para este automóvil de proyecto.

    Unas palabras del propietario, Marc Rutten (@ Shmarc150)

    Antes de compartir mis pensamientos sobre este proyecto, me gustaría agradecer a todos los socios involucrados en la creación del proyecto que ahora está frente a ustedes. (En orden alfabético) AC Schnitzer, Akrapovič, Alpha-N Performance, AST Suspension, Atomic Shop, AutoTecknic, BBS Wheels, Beek Auto Racing, BMW, BMW M, BMW M Performance, BW Motors, Defined Coding, Eventuri, JD Customs, Topaz Detailing por su apoyo durante los últimos 18 meses. Sin ninguno de ustedes, este proyecto no se habría hecho realidad.

    Para mí, el proyecto Turbomeister se ha convertido en la realización de un sueño de crear un vehículo de proyecto a medida basado en un producto BMW M. El profundo amor por las marcas BMW & /// M, el M3 CSL y la historia histórica de la librea Turbomeister me permitió crear y exhibir una configuración que se mantiene fiel a la naturaleza histórica del dicho "Puro placer de conducir", una pasión a la que debemos aferrarnos en un mundo automotriz en constante cambio que tiene como objetivo volverse completamente eléctrico y dejarnos cabezas de gasolina apasionadas detrás de la confusión de dónde realmente nos dejó el mundo.

    Agregue a esto el renacimiento actual y el redescubrimiento de características de diseño históricas clave a través de nuevos lanzamientos controvertidos y creo que es bueno que todos nos permitamos abrazar la forma en que queremos cumplir y compartir nuestra pasión por el motor. Elijo compartir mi pasión creando esta edición única M2 CSL Turbomeister. ¿Se terminó? Como cualquier proyecto, creo que nunca se terminará. Las nuevas mejoras interiores y las ideas de diseño exterior ya están a la vuelta de la esquina, y esas me permitirán seguir interpretando y conectarme con la verdadera herencia de los colores Turbomeister y la esencia ligera de la marca CSL. Disfruto el viaje tanto como conduciendo y apoyo la diversidad de creaciones en torno a una comunidad que todos deberíamos apreciar.

    Un agradecimiento especial al Museo Louwman de La Haya por la oportunidad de utilizar su ubicación para la sesión de fotos. Puede encontrar más información sobre el museo y la colección aquí: https://www.louwmanmuseum.nl/



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    BMW M2 CSL Turbomeister Edition – Private Owner Creates A Personal Tribute
    Based on an M2 Competition, the vehicle received a transformation connecting the 2016 BMW 2002 Hommage Concept

    The project car offers more than 110 kgs of weight reduction, a performance of 520 hp and 660 Nm from the twin-turbo 3.0-liter six-cylinder engine and a unique livery using the TopazSkin technique resembling the 2016 BMW 2002 Hommage concept, which celebrated BMW’s successful history with turbocharged engines using the Turbomeister design.


    Be passionate about what you drive! For many private owners, the BMW and more importantly ///M world is one surrounded by passion for the automobile, which carries the famous circular logo featuring the blue and white colors, symbolizing the Bavarian flag colors and representing the company’s origin. Nicknamed by many as ‘bimmer’, the BMW automobile has engulfed so many petrol heads over the last century, giving us a feeling of passion and connection to vehicles that are able to share ‘Sheer Driving Pleasure’ from the moment you step behind the wheel.

    For many, passion means going beyond the beaten path to dream ideas and create unique tuning projects. Passion means also sharing visions to shape our beloved BMW (M) community. Above all, passion means joy. The joy of creating something that is unique to each owner, sharing the true passion of the BMW automobile and letting us enjoy the connections within the biggest automotive community in the world.


    Examples like the absolutely stunning BMW F81 M3 Touring and E91 M3 Touring, the lovely ///M version of the M140i or the mental speedster version of the E89 Z4 are all creations based around the sheer passion from their owners to create something that BMW never released to the World themselves. Instead, the owners decided to take on the task of creating something unique and bespoke, while touching on the historical nature of the German brand that we all love so much.

    The new M2 CSL Turbomeister Edition was created with the same ethos in mind. Based on a 2018 BMW M2 Competition, the vehicle received a transformation connecting the 2016 BMW 2002 Hommage Concept revealed at the Concours d’Elegance in Pebble Beach to the absence of a M2 CSL model in the F87 lineup. Subsequently, the vehicle displays what could have been if BMW didn’t have to end the life of the M2 in Europe in 2020. The beloved vehicle was an unexpected global success story ever since the release of the M2 Coupe in January 2016. With the M2 Competition, M2 CS and numerous special editions, the community is looking forward to what the new updated G87 version will have to offer in the coming years.

    The BMW 2002 Hommage concept shined the spotlight onto BMW’s successful history with turbocharged engines. In 1973 the BMW 2002 turbo became the first series-produced vehicle in Europe to feature turbo technology. In so doing, it turned the BMW 02 into a full-blooded sports car. The iconic orange/black paintwork and livery are synonymous in the minds of many motor sport fans with the triumphs of the 1970s. The orange is called Inka 22 and is a historical BMW color, which was used on the 2002.

    In collaboration with BMW’s design department, the owner was offered the unique chance to use the official design on his BMW M2 road-going car changing the design drastically while also in cooperating a serious amount of changes which shed more than 110 kgs from the car’s weight. The same number as the limited edition BMW E46 M3 CSL, the owner’s most favorite BMW ever created. The combination has turned out to be a head-turning creation, which will showcase what could be done when a rumored G87 M2 CSL version might hit the markets halfway through this decade.

    Topaz Skin

    The highlight of the design transformation is the TopazSkin which was applied by the specialists at Topaz Detailing in London to create the unique Turbomeister design. By now, hopefully you might have heard of Paint Protection Film (PPF). TopazSkin is the next generation of paint protection, known as Paint Protection Spray (PPS), which Topaz have developed with the British company Ngenco. TopazSkin provides a completely seamless, 100% coverage of the car’s paintwork. Just like PPF it protects the car from stone chips and scratches, and has self-healing properties. It doesn’t stop there, either. TopazSkin is completely customizable. Topaz are able to use any paint color with TopazSkin, with stripes and liveries to achieve absolutely any look you can imagine. Even more impressive, it’s all completely removable when desired!

    At Topaz we receive a lot of interesting and one-off commission projects that we are part of and each one has something special about it, some customers opt to go for a lot of detail that is obvious to the beholder and some decide to go for a subtle approach. For the owner we wanted to pull out all the stops and make sure that we get the best possible finish both technically and aesthetically,” says Nabil Naamo, owner of Topaz Detailing.

    The M2 came into us being a modified “standard” looking car, but when it left us, it was far from standard! Everything from the choice of colour to the details of the carbon stenciling on the roof, have been thought through meticulously by the owner and the team. Technically speaking, it was a very difficult job as it required many different stages of the car entering our spray booth, then our detailing bay, then our PPF workshops! The final result speaks for itself and all the attention to detail from both the owner and my team can really be seen from a distance and especially when up close and personal with the car, I look forward to seeing this epic little car on the road! It was a pleasure to have it go through our workshops.

    The unique set up of the TopazSkin includes a number of details that have never been done before. All decals placed on the orange body panels have been installed and placed underneath the final layers of lacquer creating a look as if the stickers were painted as well. The roof detail was created by using a stencil technique during the paint process allowing the Alpha-N Performance carbon roof to be visible at any time through the outline of the Turbomeister decal. Additionally, an orange Turbo logo was placed on the right white section on the front bumper, also under the transparent lacquer creating a smooth finish throughout.




    The matte-black vinyl placed on the top part of the body work resembles the Turbomeister design, and the same goes for the orange-colored headlights and darkened rear tail lights. The Turbo logo and M2 CSL badge on the back of the vehicle finish off the design features fitted by Topaz Detailing and JD Customs, a specialist from the Netherlands who prepared all decals and offered assistance on the design process. To match the design on the vehicle, BMW kindly allowed the owner to compare, measure and see the BMW 2002 Hommage concept in real life. This rare opportunity provided the right interpretation and the correct positioning and sizes for the decals.

    To finish off the exterior design, the M2 CSL Turbomeister Edition runs on ultralight 19 inch BBS FI-R wheels which shave off a considerable amount of unsprung mass. The wheels are shod in Michelin Pilot Sport 4S tires, which will be replaced in the summer by the newly released and enhanced Michelin Pilot Sport Cup 2 Connect tires. The front bonnet was replaced by an Alpha-N Performance carbon fiber bonnet. At the rear, the BMW M Performance carbon rear tailgate is accompanied by an Akrapovič gloss carbon fiber rear diffuser housing the four tailpipes of the Akrapovič titanium exhaust system. The two mirror cap covers are also carbon fiber and made by the Slovenian exhaust manufacturer. The matte black side skirts are from AC Schnitzer and the black painted side vents are from IND Distribution.


    The BMW M2 CSL Turbomeister Edition is kept in top condition using the brand new Topaz Car Care products. “Finally, you can have the Topaz Detailing experience wherever you are in the world. From the comfort of your garage to a road trip across Europe, Topaz Car Care has you prepared… The same Topaz Detailing standard, anywhere, anytime”, according to Nabil Naamo.

    Technical enhancements

    The Turbomeister design features are not the only upgrades done to the M2. Together with Beek Auto Racing in the Netherlands, a range of technical upgrades were fitted to the Bavarian sports car. The handling has been improved using a full suspension kit from AST Suspension. The AST 5100 including top mounts offer the unique characteristics of combining a more sporty nature, enhanced track stance and improved handling with a sheer level of compliance, which offers comfort on your way to the track and the option to “daily” the vehicle. Under the bonnet, you will find an Eventuri air intake allowing the turbos to work more efficiently. The airflow to the turbos is now more laminar, allowing them to spool with less drag. Since the M2 with its S55 engine does not have any air openings behind the grilles, Eventuri also added sealed ducts to ensure that the intake temperatures stay as low as possible.

    The performance of the M2 has been enhanced by increasing the power by at least 110 horsepower and 110 Nm of torque over its stock performance. The twin-turbo S55 engine under the bonnet now produces up to 520 hp and 660 Nm of torque. The more free flowing exhaust allows for a sound track that fits to the outspoken design of the Turbomeister Edition. The full exhaust system which is available across the globe, was initially developed in collaboration with the Slovenian engineers on this particular vehicle at the end of 2018 and early 2019. Made from titanium, – with some parts cast in Akrapovič’s own foundry – this system will reduce exhaust system’s weight by over 45% and deliver extra power and lower backpressure.

    British company Defined Coding offered a solution to enhance the car’s steering, gearbox and rear differential software. They also made sure the dashboard now says “M2 CSL”. The enhancement on the software side offers a more precise handling and steering, while also creating a better transfer of the increased power through the rear wheels.

    To deal with the notorious problem with the stock M Sport brake kit of having stones getting stuck between the front calipers and the barrel of the front rims, a brand new Nashin brake kit was fitted, offering a smaller 380 mm disc while keeping the 6-pot caliper set up in place. The Japanese brake kit saves about 16 kgs in weight over the front axle in comparison to the stock system. Brake pads and performance brake lines have been added as well. The rear brakes were kept stock. All four calipers were painted orange.

    Interior enhancements

    On the inside of the M2 CSL Turbomeister Edition, you will come across a smaller series of upgrades enhancing the looks of the interior while also providing diagnostic data via the center-mounted display. The BMW M Performance steering wheel was re-upholstered with new Alcantara, leather and a red 12 o’clock marker. AutoTecknic shift paddles and red M1 & M2 buttons from IND distribution finish off the steering wheel design.

    Other points to note are the BMW M Performance carbon fiber & Alcantara interior kit for the shifter and handbrake, the BMW M Performance pedal covers and the BMW M Performance key case. The one-off, puddle door lights only visible in low light or in the dark were specifically created for the Turbomeister Edition by BMW M Performance and feature the circular Turbomeister decal on either side of the car. The carbon fiber door sills are from Alpha-N Performance and feature the M2 CSL decal in orange, which was specifically designed for this project car.

    A word from the owner, Marc Rutten (@Shmarc150)

    Before sharing my thoughts on this project, I would like to thank all partners involved in creating the project that is now in front of you. (In alphabetical order) AC Schnitzer, Akrapovič, Alpha-N Performance, AST Suspension, Atomic Shop, AutoTecknic, BBS Wheels, Beek Auto Racing, BMW, BMW M, BMW M Performance, BW Motors, Defined Coding, Eventuri, JD Customs, Topaz Detailing for their support over the last 18 months. Without any of you, this project wouldn’t have become reality.

    For me, the Turbomeister project has become the fulfilment of a dream to create a bespoke project vehicle based around a BMW M product. The deep love for the BMW & ///M brands, the M3 CSL and the heritage story line of the Turbomeister livery allowed me to create and showcase a set up that stays true to the historical nature of the saying “Sheer Driving Pleasure”, a passion which we should hold onto in an everchanging automotive world which is aimed at going full electric and leaving us passionate petrol heads behind confused of where the world really left us.

    Add to this the current renaissance and rediscovery of key historical design features through new controversial releases and I feel it is good that we all allow ourselves to embrace the way we want to fulfill and share our passion of motoring. I choose to share my passion by creating this unique M2 CSL Turbomeister Edition. Is it finished? Like any project, I believe it will never be finished. New interior upgrades and exterior design ideas are already around the corner, and those will allow me to continue to interpret and connect to the true heritage of the Turbomeister livery and the lightweight essence of the CSL brand. I enjoy the journey as much as I do the driving and support the diversity of creations around a community that we all should cherish.

    Special thanks to the Louwman Museum in the Hague for the opportunity to use their location for the photoshoot. More information on the museum and the collection can be found here: https://www.louwmanmuseum.nl/
     
    Última edición: 28 Dic 2020
  4. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Cierto, así estaba al principio, ya con algunas modificaciones...

    https://drivetribe.com/p/bmw-m2-competition-10000-km-ownership-JArThGOnSoyxiakGJv_D3g

    BMW M2 COMPETITION: 10,000 KM OWNERSHIP UPDATE

    The first 10 km has hit the odometer on my BMW M2 Competition. Time to look back and share with you my initial thoughts after all those kilometers.

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    Shmee150 Team
    posted in SHMEE150
    2y ago

    By Marc Rutten

    The BMW M2 Competition arrived in my garage at the end of September. In the first few weeks of ownership I decided to get it immediately run-in and shipped to Slovenia where the guys at Akrapovic were waiting for the car to start their aftermarket exhaust testing. The specialists in Ivancna Gorica, Slovenia took my car with 4,000 km on the odometer. The first 4 km were driven mostly on a road trip to Berlin and across many roads in Czech Republic and the area of Zlin, where a friend of mine made sure the car reached the run-in mileage in time, the run-in service was done and the car was prepared for the trip south to Slovenia.

    After six weeks I collected the vehicle mid-November at the headquarters of Akrapovic. Fitted with winter tires I made my way to Italy, France and Monaco for a series of meetings and visits all connected to my daily work for Shmee150 and Cars & Coffee International. The lengthy driving distance gave me a great opportunity to the test the car further, get more acquainted with it and making sure that I could run in the new prototype slip-on exhaust that was fitted to my car.

    AD
    The trip didn't end in Italy, but continued through the snowy Alps of Switzerland, Germany and the Netherlands where the car landed with my fellow colleagues at Beek Auto Racing in the Hague, where more tests were performed in regards to the exhaust set up and the possible tuning options. The M2C stayed for two weeks in the Netherlands, after which it returned in Czech Republic early december with more than 10,500 km on the odometer.

    Dyno testing with the prototype Akrapovic titanium exhaust system
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    Dyno testing with the prototype Akrapovic titanium exhaust system

    The complete intinerary has offered me a further insight into the vehicle that arrived in my garage in September and which was parked next to a massive wish list of changes that I felt were needed to make the car my own. Some would say "how it should have been" or "how it should be", but in my opinion such a thing doesn't really exist. Every passionate owner has his own wishes and preferences, and comes up with a package that he prefers and likes. So do I, and my aim is to shave off more than 100 kilos of weight, without removing the rear seats. With a stock weight of 1644 kg, I hope to reach 1540 kgs by the time my project ends.

    If we look at the wish list of changes, I have managed to kill off a range of parts so far. The exhaust (even though testing hasn't finished yet) has livened up the car and offered me the highly required tune to the vehicle. Next to this, I am currently running Nokian winter tyres, quite slippery at first due to its softer compound than it's competitors, but overall a great tyre for the winter period and surprisingly capable at high speeds.

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    Other parts that have been fitted to the car are the BMW M Performance puddle lights with ///M logos, the Akrapovic glossy carbon fiber rear diffuser, the Akrapovic glossy carbon fiber mirror caps, the VAVA 2K dash cam and the ASD bypass harness, which allowed me to remove the fake interior exhaust note and enjoy the natural exhaust tune of the vehicle itself. Also an Awron display was placed in one of the middle air vents in the dashboard.

    Charging the iM2 Competition at BMW Welt
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    Charging the iM2 Competition at BMW Welt

    Additional parts are currently on their way and will be fitted before the end of the year. These are the M Performance Alcantara steering wheel which has been re-upholstered with new Alcantara and a red 12 O'Clock marker. The wheel will also have AutoTechnic Shift Paddles and red M1/M2 buttons. The gear selector together with the handbrake will be outfitted with the aftermarket M Performance carbon fibre kit, and both the throttle and brake pedal will receive an aluminium cover. All similar to what I did to my BMW M2.

    Other upgrades will follow in the new year and those will include 19 inch golden BBS FI R wheels, an AST Suspension coil over kit, an Eventuri carbon fibre air intake, and a full vinyl wrap design by Wrapstyle Zlin, the birthplace of the brand. This will definitely not be the last upgrade, which will be added to the car, but for the first quarter of 2019 it is a decent list, I think.

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    This brings me back to my initial thoughts about the car after driving it all those miles. My initial response is that after having owned a BMW M2 Coupe for two years, the new M2 Competition feels a lot more mature, or grown-up. The car's handling characteristics are an absolute feast, while there is enough room to play with the engine to make it an even stronger member of the BMW M family. On the subject of handling, not much is required. It is pretty much brilliant, but within the department of the powertrain, a lot of room is available to make it faster and more aggressive. Note! Be careful with the mid-end torque. The M2C has enough mid-end torque from stock, but where it lacks is the top end performance and the way the gearbox is able to provide you a more aggressive experience. These subjects were removed in favour of the M3/M4, and personally I would like to see some of it return to enhance the overall enjoyment of the ride. The final cherries on the cake so to speak!

    Back home after a long European trip parked alongside the MAD4MINI JCW GP2
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    Back home after a long European trip parked alongside the MAD4MINI JCW GP2

    Another noticeable point is the fuel consumption, which feels a touch higher than the OG M2. The more powerful characteristic comes into play here and a larger fuel tank almost feels like a necessity. Next to this, there is not much to immediately complain about. Based on the facelift M2, you receive everything you would need in the M2C. The new M Sports were a highly required improvement over the normal seats, the larger and heavier M Brake Kit offers better braking at higher Autobahn speeds and has lovely sporty squeak under moderate braking.

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    For those people currently in the market for the M2C, I can say that the new baby ///M is a wonderful addition to any garage. If you have EU-spec car, an upgraded exhaust system via a slip-on kit is absolute must-have offering a better sound experience inside the interior. Other than that, you can opt for many available aftermarket parts making the car your own. From carbon fiber parts to technical parts like suspension kits and intakes, the range of options is wide spread and offers you the opportunity to give your car that unique touch.

    If you are in the market for either a M2 or M2C, then it is key that you as an owner asks yourself what you really need or want? The key ingredient of the BMW M2 Coupe is it's joyful character and the ability to offer you a lot of value for money right out of the box. The M2C is its more serious brother offering more agility, increased performance, sublime handling, but a worse sound track. In the end, both great choices, but I personally feel that the M2 will always be the bargain of the century when it comes to an affordable fun M car. It offers more immediate fun, has that lovely burbly sound track and is simply more car for the money.
     
  5. cybermad

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    2 oct 2021

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    Joe Achilles
     

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