A subasta uno de los 356 BMW M3 GT (E36) de 1995 fabricados 9 diciembre, 2022 De todos los BMW M3 E36 (prueba), el GT es uno de los más interesantes por su condición de edición especial limitada. Y es que BMW lanzó esta variante para cumplir con los requisitos de homologación de la serie FIA GT e IMSA GT, creando un producto que ofreciera un extra de modificaciones más allá de su nuevo apellido. Si te interesa este modelo, debes saber que ha salido a subasta uno de los 356 BMW M3 GT (36) de 1995 fabricados. Todas las unidades del BMW M3 GT se terminaron en pintura British Racing Green y este ejemplar cuenta también con un interior de cuero Napa en México Green. Su estado de conservación general es “excelente” y en el anuncio se especifica que ha sido repintado. Esto ni impide que haya algunas imperfecciones debido al uso o que el interior presente signos de desgaste ligeros en los asientos. A subasta uno de los 356 BMW M3 GT (E36) de 1995 fabricados Collecting Cars Bajo el capó, como todos los M3 GT fabricados, se esconde el motor S50B30 de seis cilindros en línea y 3.0 litros de aspiración natural. Este propulsor era menos potente que el del M3 E36, con 295 CV y 323 Nm de par, frente a los 321 CV que acabaría ofreciendo el modelo estándar con el bloque de 3.2 litros. Aun así, el propulsor fue el encargado de introducir el sistema Vanos, o lo que es lo mismo, la sincronización variable de válvulas. El motor está litado a un cambio manual de cinco velocidades que envía toda la potencia al eje trasero. Como consecuencia de esta configuración, el BMW M3 GT (E36) podía pasar de 0 a 100 km/h en 5,9 segundos, mientras que su mecánica podía acelerar hasta las 7.000 rpm. En el caso concreto de la unidad que protagoniza este artículo, acumula 125.888 kilómetros recorridos en los últimos 27 años. Collecting Cars Volviendo al M3 GT, su exterior contaba con un splitter frontal y un alerón trasero especialmente fabricado. Lucía retrovisores exteriores con un diseño más aerodinámico, llantas forjadas M de aluminio en 17 pulgadas, puertas de aluminio más ligeras y cristales de los intermitentes delanteros blancos. De serie equipa elevalunas eléctricos, columna de dirección y retrovisores exteriores ajustables eléctricamente, climatizador y ordenador de a bordo. Este BMW M3 GT (E36) es la unidad 132 de los 356 coches producidos. Se encuentra en Múnich (Alemania) y ha salido a subasta a través de Collecting Cars con una completa revisión realizada recientemente. La venta concluirá el próximo miércoles a las 19:40 horas y en el momento de escribir este artículo acumula 19 pujas, siendo la más alta de 63.500 euros.
A ver a cuanto llega, aquí lo venden y tiene 122 fotos... https://collectingcars.com/for-sale/1995-bmw-e36-m3-gt €63.500 OFERTA ACTUAL 3 días WEDNESDAY 7:40 PM 19 PUJAS VER TODAS LAS FOTOS (112) 1995 BMW (E36) M3 GT KEY FACTS This E36 BMW M3 GT is a fine example of the marque’s limited-edition modern classic homologation special, which was built for the FIA GT Series, and the IMSA GT Series. Under the bonnet sits a naturally aspirated 3.0-litre ‘S50B30’ straight-six featuring six individual bodies and BMW’s then newly developed ‘Vanos’ technology to produce around 295hp and 238lb-ft of torque, which is sent to the rear wheels via an engaging five-speed manual transmission. The odometer displays 125,888 kilometres (78,223 miles) from new. Number 132 of 356 cars produced, this left-hand drive example has been with its current and third owner for two years. EQUIPMENT AND FEATURES The E36-generation M3 GT was built as a homologation exercise for the FIA GT Series, and the IMSA GT Series races. A mere 356 examples were produced in total, with each all finished in British Racing Green over a black and Mexico Green interior. Modifications above a standard E36 M3 included six separate throttle bodies, BMW’s then newly developed ‘Vanos’ technology and a 264° camshaft angle, creating an additional 13bhp over its standard siblings. All feature specially made front and rear spoilers, along with aerodynamically optimised door mirrors, M double-spoke aluminium forged wheels, white front indicator lenses, and lightweight aluminium doors. This example rides on the correct set of 17-inch forged alloy wheels, shod in Hankook Ventus V12 tyres. Factory-fitted equipment includes electric windows, an electrically adjustable steering column and door mirrors, dual-zone climate control, a cigarette lighter, and a trip computer. The only noted modification to this car is the addition of a K&N air filter. The car will be supplied with its original owner’s manuals, service booklet, and additional M3 GT-specific manual, as well as the original boot-mounted tool kit. CONDITION The British Racing Green paintwork is noted by the seller as being in generally excellent condition, and has been repainted. It generally presents an impressive lustre throughout, though the seller notes that there is some stone chipping on the front wings, a crack at the base of the rear spoiler, and scuffing on the bumper strip on the offside rear of the car. Stepping inside, there is light wear on the driver’s seat bolsters from ingress and egress, while elsewhere there are light signs of use, but with no obvious major wear. The seller is not aware of any electrical or mechanical faults, and they state that there are no warning lights showing on the dashboard. The car’s last inspection of roadworthiness (German TÜV) was conducted in November 2022, during which the seller reports that no warnings or advisory items were noted. SERVICE HISTORY This M3 GT’s latest service was carried out at 125,888 km by BMW Classic Group Munich. The work comprised of an ‘Inspection II’ service with renewal of the engine oil, oil filter, spark plugs, gearbox oil, differential oil, and brake liquid. It also had a general body inspection. Prior to this, the car was serviced in March 2013 at 118,237 km by a BMW dealer. The service booklet has the following registers: 0 kms, 2146 kms, 34294 kms, 40280 kms, 56033 kms, 62002 kms, 84204 kms, 87071 kms, 98747 kms, 112863 kms, 118237 kms and 125888 kms. The seller notes that the tyres are brand new. SUMMARY This E36-generation BMW M3 GT is fine example of the limited-edition homologation special. Offered for sale in totally original condition and repainted to a high standard, this example is fresh from a major service and is ready to be driven. It will no doubt thrill its next owner with its characterful and powerful straight-six, agile handling, and track-focused appearance, and would make a fine addition to any collection of limited-edition homologation road cars. The description of this auction lot is, to the best of the seller's knowledge, accurate and not misleading. Collecting Cars requests a range of detail about the lot from the seller, and performs a level of due diligence. However, bidders must satisfy themselves as to the accuracy of the description, and conduct any research they feel is necessary before committing to a bid. Please see our Terms and Conditions for full details.
Que bien le queda el British Racing Green Aquí cuentan la historia del color BMW E36 M3 GT - El misterio del British Racing Green El BMW E36 M3 GT es lo último en E36 M3: un auténtico clásico moderno con herencia de los deportes de motor, menos peso, más prestaciones y ese llamativo alerón trasero y la pintura verde de British Racing. Pero, ¿por qué se ha pintado con ese color tan icónico? Descubre la historia del British Racing Green y experimenta este M3 GT de edición limitada en las carreteras y escucha su increíble sonido del L6.