Video BMW M8 Coupé, Cabrio y Gran Coupé

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 3 Dic 2018.

  1. jangel

    jangel Clan Leader Coordinador

    Registrado:
    15 Dic 2002
    Mensajes:
    74.012
    Me Gusta:
    88.986
    Modelo:
    Hormigonera
    Me encanta
     
    A escopeta le gusta esto.
  2. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

    Registrado:
    28 Ene 2002
    Mensajes:
    165.015
    Me Gusta:
    160.637
    Ubicación:
    A 1800 kms del Ring
    Modelo:
    i3/Z3/MiniE/X1
    Vaya despliegue :amo::amo::amo: Yo no pisaría un circuito con un coche así viviendo en Alemania....bueno, quizá para constatar que correr, en circuito se corre menos.
     
  3. 392C

    392C Forista Senior

    Registrado:
    31 Mar 2014
    Mensajes:
    6.496
    Me Gusta:
    7.493
    Modelo:
    320I E92
    Suscribo tus palabras
     
  4. 392C

    392C Forista Senior

    Registrado:
    31 Mar 2014
    Mensajes:
    6.496
    Me Gusta:
    7.493
    Modelo:
    320I E92
    La comunicación entre el cambio automático y el navegador me parece una pasada, como concepto. En la realidad habría que ver cuan fiable es, pues lo navegadores no es que funcionen muy fluidamente
     
  5. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Aquí lo tienes, pero solo lo tiene el Competition biggrin
    [​IMG]
     
  6. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    "The eight-speed M Steptronic transmission’s controller is able to adapt the shift parameters to the current driving situation by means of intelligent networking with the standard Navigation system, enabling it to take the planned route into account. Navigation data is used to downshift early, for example, when approaching an intersection in order to use engine braking to slow the car down. Likewise, the intelligent controller is able to avoid unnecessary gear shifts between two corners that follow in quick succession, making it possible to drive through at a quicker pace."

    A mi todos estos automatismos no me gustan ni un pelo, si ya los navegadores se equivocan de ruta no quiero pensar la que te puede liar, no me gusta que los coches nuevos cada vez lleven más sistemas de conducción autónoma que se entrometen en la tarea del conductor.
     
    A 392C le gusta esto.
  7. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Viviendo en Alemania es donde se disfrutan estos GT, para circuito ya tendrías otras cosas más sencillas y ligeras :finga:
     
  8. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Standard Style 812 wheels

    [​IMG]
    Optional Style 811

    [​IMG]


    Optional Style 813

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  9. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Colors

    ALMANDINBRAUN II METALLIC (C46)
    ALPINWEISS 3 (300)
    BARCELONA BLAU METALLIC (C38)
    BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)
    BRANDS HATCH GREY METALLIC (C17)
    DONINGTON GRAU METALLIC (C28)
    DRAVITGRAU METALLIC (C36)
    MARINA BAY BLAU METALLIC (C1K)
    MOTEGI ROT METALLIC (C3K)
    SONIC SPEED BLUE METALLIC (C1A)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    A luxo46 y escopeta les gusta esto.
  10. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    En Alemania, el M8 Competition Coupé, 168.000 € :whistle:
     
  11. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Comparativa con el DBS Superleggera... que cuesta el doble :chulo:
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    A luxo46, Panda y escopeta les gusta esto.
  12. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    M850i vs DB11

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    A Panda y escopeta les gusta esto.
  13. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
     
    A Panda le gusta esto.
  14. Gulf627

    Gulf627 Clan Leader

    Registrado:
    14 May 2005
    Mensajes:
    29.676
    Me Gusta:
    20.396
    Ubicación:
    Europa
    Modelo:
    E86/S54-F20/B58
    Precioso el nuevo M8, quien diria que un M seria mas elegante que un Aston Martin, pero asi es comparado con el DBS Superleggera (tiene tela el nombrecito).

    Se rumorea que el M8 lo va a "petar" en prestaciones incluso en circuito.

    Ganas de ver las primeras comparativas con otros GTs e incluso contra el todopoderoso 911 Turbo.
     
    A Panda le gusta esto.
  15. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Si el M5 no va mal, este irá mejor :devil:
     
    A jangel le gusta esto.
  16. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
  17. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86

    • [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG]
     
    Última edición: 8 Jun 2019
    A luxo46 y Panda les gusta esto.
  18. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
     
    A Panda le gusta esto.
  19. *NANO*

    *NANO* Clan Leader

    Registrado:
    27 Ene 2007
    Mensajes:
    133.059
    Me Gusta:
    299.001
    Ubicación:
    MADRID
    Modelo:
    LFA,MC12,F1
    Exterior de 8, interior de 6.
     
    A Javi651 le gusta esto.
  20. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Una curiosidad de los accesorios M Performance es la funda para el M8 y la bolsa para otro juego de ruedas, con unos slick biggrin
    Excellent protection for the interim periods between driving experiences.
    M Performance Parts even offers stylish and practical accessories for the preferably short periods in between individual trips in the fascinating BMW M8 models. The M Performance indoor car cover protects the vehicle from dirt and scratches once it has been parked in the garage, for example. The machine-washable cover made of elastic polyester and with soft, paint-friendly inner side fits perfectly over the body, highlighting various design features such as the kidney grille with printed badges and inscriptions, for example. Meanwhile, M Performance wheel bags are recommended when it comes to storing and transporting an additional set of wheels. They provide protection from soiling, ensure clear wheel allocation due to their respective markings and create a racing atmosphere in the garage at home with their hallmark M design.

     
  21. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    A mi me gusta más todo del 6, veo un diseño más limpio y me gusta más especialmente el M6 cabrio, con su luneta trasera con apertura, independiente de la capota que ha perdido el serie 8, y su tracción trasera, que también la ha perdido :finga:
    [​IMG] [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    A M KonZepT y luxo46 les gusta esto.
  22. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    BMW M8 Competition Vs. M6 Competition
    M8 4.4 V8 625 cv 750 Nm 0/100-3,3" AWD 1.965 kg
    M6 4.4 V8 600 cv 700 Nm 0/100-3,9" RWD 1.925 kg
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

     
    A escopeta y Dan Titan les gusta esto.
  23. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    BMW M8 Coupe Competition vs BMW M850i Coupe

    Más bonito el morro y el culo del M8, sobre todo la parte de los escapes, además de las salidas, es muy fea en los serie 8 normales :pompous:

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    A escopeta le gusta esto.
  24. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    BMW M8 Coupe Competition vs Mercedes-Benz S63 AMG Coupe

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    ====================================
    BMW M8 Convertible Competition vs Mercedes-Benz S63 AMG Cabriolet

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
    A escopeta le gusta esto.
  25. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    El M8 es el BMW más rapido de la historia en Nurburgring y muy diferente del M5, esto lo dice Markus Flasch, jefe de BMW M, que los probadores lo llaman Porsche Turbo killer, y más cosas interesantes :devil:

    https://www.whichcar.com.au/news/bmw-future-m-model-plans

    [​IMG]
    BMW's future M model plans
    By Scott Newman, 08 Jun 2019 News

    Seven things to expect from the M Division, straight from the mouth of its chief

    BMW's M Division boss Markus Flasch was in an effusive mood during a recent teleconference with Australian media, answering questions for almost an hour on a range of topics, from electrification to new models and product strategy.

    [​IMG]

    Here are a few key takeaways on the M Division's future model plans that we learnt from the teleconference.

    01 - ‘The M8 is a supercar’
    [​IMG]


    Flasch poured cold water on the idea of M creating its own supercar, saying this role is effectively filled by the forthcoming M8, which BMW test drivers are calling “a Porsche Turbo killer”. “[The M8] is the ultimate performance machine that we offer; it will be the fastest ever BMW at the Nürburgring Nordschleife.”

    The M8, set to be offered in Coupe, Gran Coupe and Convertible guises, will share the M5’s 4.4-litre twin-turbo V8 and all-wheel drive system, but Flasch explains the two are very different in character.

    “The centre of gravity is 24mm lower than in the M5, you sit lower and we’ve done a lot to the connection of the chassis to the body. It makes the front much stiffer and the steering feels different; all our test drivers were surprised by the different character.” The M8 will be revealed later this year and is expected locally in 2020 at a price of just under $400,000.

    Related: 2020 BMW M8 revealed

    02 - The M2 will live on
    [​IMG]

    What constitutes an M car has changed dramatically and will continue to do so, but Flasch is adamant the company is committed to its heritage of rear-wheel drive, six-cylinder performance cars: “The M2 is the M iconic at the moment and we’ll make sure it stays that way. I am very confident we will have a proper M2 successor that fills the needs of the traditional M car.”

    What shape that will take is currently unclear, as the next-gen 2 Series reverts to a front/all-wheel drive layout. Perhaps the Z4/Supra platform provides an opportunity? Time will tell, but the next M2 is not expected until 2022 at the earliest.

    MOTOR SCOOP: 2020 M2 CS detailed!

    03 - Hybrid M cars coming
    [​IMG]

    Electrified M cars aren’t far away, Flasch revealing 48v mild hybrid, plug-in hybrid and pure electric prototypes are currently operating: “Everything that brings performance is relevant for M. As soon as one of those technologies qualifies for proper M specifications, we will make them available. It’s not too far in the distance.”

    04 - M3 to go all-paw
    [​IMG]

    The new M3, set for a 2020 debut, will introduce all-wheel drive and a torque-converter automatic for the first time in the model’s history, Flasch saying: “You can assume we will carry over the entire drivetrain concept from the M5.”

    This doesn’t close the door to a more traditional offering, though, as according to Flasch: “We’re able to do a manual, rear-wheel drive version as well, plus a manual transmission”. MOTOR’s current best info is the new M3 will be offered in three variants: a 331kW rear-drive Pure, 353kW base and 375kW Competition.

    Geek Speak: 2020 M3 engine explained

    05 - Resurrecting the CSL
    [​IMG]

    The iconic CSL badge will return, with the GTS moniker, which has adorned hardcore versions of the E92 M3 and F82 M4, being consigned to the shelf. No word on which model will receive the lightweight treatment first, but Flasch says CSL stands for the purest M character possible while still having licence plates.

    30 years of M3: E46 M3 CSL

    06 - There will be no small M cars
    [​IMG]

    M Performance versions of the X2 and 1 Series are likely to be big sellers, combining practicality with a 225kW/450Nm 2.0-litre turbo engine and all-wheel drive, but Flasch says there are no plans for hotter ‘pure M’ versions.

    “We believe the M Performance cars have enough power and performance and the ratio of what we would have to put into developing high performance cars in this segment to the result doesn’t make sense at the moment.”

    Related: Everything you need to know about the 2020 M135i

    07 - Angrier M Performance looks
    [​IMG]

    M Performance models will become more aggressive and closer to pure M cars in appearance. Flasch stated: “on the performance side of the vehicles, we have never received any criticism, but on the optical appearance we have heard some voices that we are, maybe, a bit too shy.”

    M Performance models have been a massive hit, particularly in Australia, where they have lifted BMW’s sports sales (M Performance and M) by 71 per cent as of the end of April 2019, primarily thanks to the popularity of the X3 and X4 M40i.
     
    A escopeta le gusta esto.
  26. 392C

    392C Forista Senior

    Registrado:
    31 Mar 2014
    Mensajes:
    6.496
    Me Gusta:
    7.493
    Modelo:
    320I E92
    Si el sucesor del M2 sale en 2022, ya estará en desarrollo así ya sabrán por dónde va la plataforma.
    Por otro lado van a hacer más M/// estáticamente a los M performance.....acabaran haciendo un cuero y no puedo lleno de entradas de aire....ciegas. Eso sí, serán plásticos Performance
     
  27. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86

     
    A jangel y escopeta les gusta esto.
  28. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Esto es escape libre, como las motos en los 80 :finga:

     
    A escopeta le gusta esto.
  29. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Se ve que lo han hecho para llamar la atención en Goodwood, pero esto fijo que no está homologado biggrin
     
    A escopeta le gusta esto.
  30. cybermad

    cybermad Clan Leader

    Registrado:
    11 Feb 2008
    Mensajes:
    96.184
    Me Gusta:
    84.341
    Ubicación:
    más p'allá que p'acá
    Modelo:
    Z3 2.8 / GR86
    Este ya lo afirma, que debe ser el que llevan los Safety Car :pompous:
    This is the first M8 Competition with a fully decatted exhaust system, BMW have put the exhaust system from the BMW Safety Car on this car.
     
    A jangel y escopeta les gusta esto.

Compartir esta página