Fotos El Renault 11 TXE de James Bond 007, en venta...

cybermad

Clan Leader
... las 2 mitades :devil:
Lo destrozó James Bond en Panorama para matar, y como siempre, Roger Moore sin despeinarse :finga:
Aquí se vende para los interesados en tener un coche Bond asequible biggrin :) https://www.motorious.com/vehicles/4204/1984-renault-renault



Both Halves Of James Bond's 1984 Renault 11 TXE For Sale!

One careful owner. Two halves. The 1984 Renault 11 TXE once abused by 007 (Roger Moore) in 1985's A View To A Kill is up for grabs through the Orlando Auto Museum

Have you ever pursued an airborne Grace Jones with a Parisian taxi? Roger Moore has. Tanking along the banks of the River Seine during 1985’s A View to A Kill, this more-than-abused 1984 Renault 11 was gifted automotive immortality courtesy of the James Bond franchise.

Perhaps a prime example of 007’s less-celebrated vehicular victims, one of three 1.7-litre Renault 11 TXEs wholeheartedly mistreated by Remy Julienne’s famed stunt team has surfaced for sale on the open market. You can view the vehicle here.

Naturally, it’s not road legal – but it’s still a genuine Bond car. Such an item rarely appears for sale. The cost? Well, it’s firmly P.O.A for now. We can imagine that the asking price won’t be cheap, but then how often do you get the chance to purchase a 007 stunt car?

In a sequence coordinated by Julienne himself, the Renault 11 is commandeered by Bond from a nonchalant taxi driver before traversing the fierce pedestrian staircase of Pont d’Iéna.

Not quite content with pounding the suspension into dust, Julienne (doubling for Moore) then jumps the Renault onto the roof of a moving bus, before ripping the 11’s top off and severing the entire car in half.

1984-renault-renault

james-bond-renault-11-txe.jpg


james-bond-renault-11-txe.jpg


james-bond-renault-11-txe.jpg


james-bond-renault-11-txe.jpg



The famed French stunt driver employed three Renaults for A View To A Kill’s stunt work; one complete vehicle, one with the roof removed and finally two halves for the climax of the chase sequence. It is this cut-and-shut vehicle that’s now for sale through the Orlando Auto Museum.

The complete car was used for close-up work during initial scenes before 007 wreaks havoc across the Parisian waterfront, with the ‘convertible’ variant utilised for post-jump shots.

The final car was rigged to split in two upon contact with a civilian driver in their Renault 20, and presents the greatest interest from the triplet of retro French hatchbacks. It may not be driveable, but it’s certainly unique. As something to boast about owning, nothing does it better.


The sole complete car was sold at auction with Coys back in 2008 for £4200 ($6000), having resided in Peter Nelson’s Cars of the Stars museum after direct purchase from Julienne himself. It was later showcased in Edinburgh for the premiere of Quantum of Solace.

Of course, the Renault 11 remains one of Bond’s more controversial vehicles. Now famed for poor handling, strangled power and general assembly from the cheapest parts available at the time, Car and Driver issued a tongue-in-cheek apology in 2009 for selecting the 11 as its 1983 European Car of the Year. Although cheap to buy new, the model was effectively worthless on the second-hand market.

Reportedly landing its starring role in A View To A Kill purely as a budget choice to keep production costs down, the car’s appearance shrewdly coincided with Renault’s last major push into North America.

james-bond-renault-11-txe.jpg


james-bond-renault-11-txe.jpg

james-bond-renault-11-txe.jpg
 

Juan_330

Forista
Como buen fan de Bond,me encantaría tener un trozo de su historia automovilista ,inclusive aun siendo un coche francés,con la poca simpatía que les tengo
 

Jokin

Clan Leader
Qué penica me daba ver el R11 de esa guisa en la peli. Uno de mis coches fetiches de la infancia. Renault lo petaba en coches “mundanos” en los 80. Un encanto especial.
 

Touring320D

Forista
Porque el apoya-brazos trasero está suelto y alguna pega me pondrían en la ITV que si no....
Aunque también podría salir a subasta algún coche icónico del cine nacional, no sé.... y seguro que todos poníais los M3 E-46 en venta para comprarlo, canallas.

2ef441f.jpg
 

Hipno Sapo

Forista Legendario
Los escombros son coleccionables? No se qué interés puede tener alguien en...

Medio coche roto que salió en una película mediocre conducido por un doble. Pieza única j*der.
 

GTV

Forista
No, si es feo como él solo. Se salva el R21 y safrane, renó 9, 11, 12 , 19...a la hoguera !
¿Y qué me dices del R18?. Yo tengo recuerdos de que andaba muy, muy bien. Era la época preturbo, y la versión de gasoil GTD se movía muy dignamente para la época, incluso se podía considerar un coche con muy buenas prestaciones (156 km/h y 37,4 segundos el kilómetro).

Si comparamos los datos con uno actual, se aprecia la enorme evolución de los 80 hasta la actualidad.

Una berlina, como era esta, es más corta que algunos compactos actuales, y mucho más estrecha que la mayoría de utilitarios. Las llantas de 13" con neumáticos 165 (luego pasaron a 14" con 175), nos parecen ahora de juguete. El peso, poco por encima de 1000 kg., imposible de alcanzar, pese a las reducciones llevadas a cabo en los últimos tiempos.

Las prestaciones, los consumos, todo está a años luz.

Aunque para los nostálgicos, se echa de menos la personalidad que tenían la mayoría de los coches en aquellos tiempos. Será que los años empiezan a pesar, y nos hacen ver aquellos coches como máquinas con encanto.
 
Arriba