Si alguien quiere conocer más del tipo, parece ser todo un personaje: https://www.raincitysupercars.com/t...sode-59-master-collector-peter-gleeson-part-1
Tener mucho dinero es el causante de estas cosas y otras que se ven, que conste que no lo critico, muchos con la pasta haríamos cosas de estas o quizás mas, a unos les pega por una cosa otros por otra pero todos les une un vinculo que es tener mucha pero mucha pasta. GUAPA coleccion
y otros coleccionado chapas de botellas, lo que tiene ser pobre o rico su garage es como el del corte ingles de tamaño
Acaban de sacar este vídeo con BMW Isetta, Porsche 356, C1 Corvette, Porsche GT2RS, 2020 Porsche Speedster, Cobra 289, Cobra 427, Ferrari 275, Ferrari 250 GT S2 y otros más... todos rojos
Por primera vez, un tour completo por toda su colección... 2 horas y cuarto de maravillas 2 dic 2020 Únase a nosotros mientras realizamos nuestro primer recorrido completo por el museo y la bóveda virtualmente al mundo. Hoy es martes de donaciones y este año depende de su apoyo. Este recorrido de más de 2 horas recorrerá casi todos los vehículos en el museo y cubrirá las 5 exhibiciones más recientes, incluidas Supercars, Extreme Conditions, Reclaimed Rust (la colección James Hetfield) y Redefining Performance (Porsche). En el recorrido, verá más de 200 marcas y modelos que abarcan más de 120 años de historia automotriz. También verá el Vault presentado por @Hagerty, que incluye autos famosos como el Lamborghini de Matt Farah de @ TheSmokingTire, el Lamborghini de @ Tavarish y el #Porsche 959 de Bruce Canepa. Marcas de tiempo a continuación para cada piso. Este video fue publicado el martes de donaciones, ¡haga clic a continuación para apoyarnos! FIRST TIME EVER! FULL PETERSEN COLLECTION TOUR | HETFIELD, SUPERCARS, PORSCHE, OVER 200 CARS Petersen Automotive Museum Join us as we do our first ever, full museum and vault tour virtually to the world. Today is Giving Tuesday and this year depends on your support. This 2+ hour tour will walk through almost all of the vehicles in the museum and cover the 5 newest exhibitions including Supercars, Extreme Conditions, Reclaimed Rust (the James Hetfield Collection), and Redefining Performance (Porsche). On the tour, you will see over 200 makes and models spanning over 120 years of automotive history. You will also see the Vault presented by @Hagerty, which includes celebrity cars like the @TheSmokingTire's Matt Farah's Lamborghini, @Tavarish's Lamborghini, and Bruce Canepa's #Porsche 959. Timestamps below for each floor. This video was published on Giving Tuesday, please click below to support us!
#Bugattis es igual de velocidad, belleza y exclusividad. El principio impulsor de los diseños de Ettore Bugatti y su hijo Jean Bugatti no solo puso a prueba las capacidades de ingeniería de su época, sino que también ejemplificó la extravagancia del estilo Art Deco. Sumérjase en la historia de Bugatti con Micaela, mientras muestra uno de los últimos diseños de Jean Bugatti, el Bugatti Type 57C Atalante. Este cupé de dos puertas fue considerado como el punto culminante del diseño de Bugatti. Similar a su homónimo, la diosa griega Atalanta, el 57C Atalante era veloz y elegante. El 57C Atalante venía equipado con un motor sobrealimentado que permitía una velocidad máxima de + 120 mph. Sumérjase en la historia de uno de los diseños más emblemáticos de Bugatti. ------ THE RAREST BUGATTI IN EXISTENCE? | 1939 Bugatti Type 57C Atalante #Bugattis equal speed, beauty, and exclusivity. The driving principle behind the designs of Ettore Bugatti and his son Jean Bugatti not only tested the engineering capabilities of their time, but also exemplified the extravagance of the Art Deco style. Dive into Bugatti's history with Micaela, as she shows one of Jean Bugatti's last designs, the Bugatti Type 57C Atalante. This two door coupe was regarded as the high point of Bugatti's design. Similar to its namesake, the Greek Goddess Atalanta, the 57C Atalante was a swift as it was sleek. The 57C Atalante came equipped with a supercharged engine that allowed a top speed of +120mph. Take a deep dive into the history of one of Bugatti's most iconic designs.
RUF collection at the Petersen Automotive Museum •30 may 2021 The RUF Gallery at the Petersen Automotive Museum is the first of two exhibits and focuses on a few supercars from RUF.
McLaren F1 LM at The Petersen Automotive Museum •28 may 2021 McLaren F1 LM at The Petersen Museum SPECS: HORSEPOWER: 680 TOP SPEED: 225 mph (McLaren F1 LM) ENGINE: BMW 6.1-liter V-12 NUMBER BUILT: 2 (LM spec F1s) PRODUCTION YEARS: 1992-1998
Porsche: The Super-Secret Blue Porsche Collection 27 Nov 2021 Petersen Automotive Museum Calling all @Porsche fans! Today, collector and enthusiast Todd Blue takes us through his private #Porsche car collection. In the Porsche world, it can seem like there’s nothing truly new under the sun — no car undiscovered, no collection so obscure, but we found a pretty secret collection. This is one of the largest and most secretive Porsche collections in the world and was a surreal enough experience. Todd's collection includes early air-cooled cars, post war transaxle cars, mid-engine hypercars, racecars and so much more. Sit back, enjoy this fantastic collection tour, and let us know what you think! 0:00 Collection Introduction - 2.7RS - thin-medal lightweight 4:00 Slantnose Porsche 6:25 - Porsche 968 Turbo S 9:48 Porsche 935 racecar 16:59 Porsche 959 19:07 Porsche Carrera GT 23:35 Porsche GT2RS
Tour completo de la exposición HYPERCARS 19 Dec 2021 Petersen Automotive Museum Aunque el término "superdeportivo" apareció por primera vez en la década de 1920, la noción moderna de superdeportivo nació a finales de la década de 1960, cuando maravillas de la automoción como el Lamborghini Miura y el Shelby AC Cobra 427, capaces de alcanzar objetivos de rendimiento que superan con creces todo lo anterior. , hicieron su debut. Durante las siguientes décadas, el término superdeportivo se aplicó a un puñado de automóviles que ocupaban el nivel superior de excelencia. Y luego, inevitablemente, apareció un automóvil que era tan extremo, con un rendimiento sobrenatural y un lujo escandaloso, que eclipsó a todos los superdeportivos hasta la fecha: el Bugatti Veyron de 2005. Con su potencia de 4 dígitos, precio de 7 dígitos, quad- Con un motor turboalimentado de 16 cilindros y una velocidad máxima de más de 250 millas por hora, el Veyron superó la barra numérica establecida por los superdeportivos anteriores, y nació el “hipercoche”. Pero, ¿qué es exactamente un hipercoche? La definición es esquiva y discutible. Las métricas asociadas con frecuencia con el hipercoche incluyen: velocidad máxima excesiva, más de 200 millas por hora; una abundancia de caballos de fuerza, acercándose o superando los 1,000; rareza, con menos de unos pocos cientos de unidades producidas; y un precio superior al millón de dólares. Pero ninguna de estas cosas por sí sola, o incluso combinadas, definitivamente convierte a un vehículo en un hipercoche. También hay un aspecto exótico y un lujo a medida que puede llevar el apodo a un automóvil. Por muy subjetiva que sea la definición, una cosa es segura: los hipercoches son todos de alto rendimiento, muy estilizados, audaces, atractivos y extremos. Esta exposición presenta una selección de estos vehículos enrarecidos y ultra-élite, explorando su fabricación y sus capacidades, e insinuando qué grandeza aún está por llegar. HYPERCARS Exhibition Full Tour ` Although the term “supercar” first appeared in the 1920s, the modern notion of supercars was born in the late 1960s, when automotive marvels such as the Lamborghini Miura and the Shelby AC Cobra 427, capable of performance targets far exceeding anything that had come before, made their debuts. For the next several decades, the term supercar was applied to a handful of automobiles that occupied the top tier of excellence. And then, inevitably, a car came along that was so extreme—with supernatural performance and outrageous luxury—that it outshone all supercars to date: the Bugatti Veyron of 2005. With its 4-digit horsepower, 7-digit price tag, quad-turbocharged 16-cylinder engine, and top speed greater than 250 miles per hour, the Veyron topped the numeric bar set by earlier supercars, and the “hypercar” was born. But what exactly is a hypercar? The definition is elusive and debatable. Metrics frequently associated with the hypercar include: excessive top speed, upwards of 200 miles per hour; an abundance of horsepower, approaching or surpassing 1,000; rarity, with less than a few hundred units produced; and a price tag exceeding one million dollars. But none of these things alone, or even combined, definitively make a vehicle a hypercar. There is also an exotic look and a bespoke luxury that can bring the moniker to bear on an automobile. However subjective the definition may be, one thing is for certain: hypercars are all high-performance, highly styled, audacious, alluring, and extreme. This exhibition features a selection of these rarified, ultra-elite vehicles, exploring their manufacture and their capabilities, and hinting at what greatness is still to come.
The SECRET Porsche Room FULL TOUR 29 Dec 2021 Petersen Automotive Museum Today, we tour the Petersen Vault's newest room, the Legends of the Vault Gallery. We've partnered with the Luftgekühlt team to curate Prototype Giants, our newest exhibit in the Vault presented by @Hagerty. Mark Hotchkis takes us through the Porsche 956 and 962 in the new space. When most people think Porsche, they think 356 and 911, this room goes way beyond the street cars and into some of the most successful @Porsche race cars ever created. The Porsche 956 was built to comply with the 1982 FIA World Sportscar Championship (WSC)’s new Group C regulations and was the first racing car to feature an aluminum monocoque chassis and ground effect aerodynamic elements. Factory 956s won the 24 Hours of Le Mans that year, leading every lap and taking first, second and third place. In 1983, a 956 driven by Stephen Bellof set the overall lap record at the Nürburgring Nordschleife, which stood for 35 years until a modified Porsche 919 Hybrid eclipsed it in 2018. The 962 was created to meet the updated IMSA GTP specifications, with the Group C entrants taking the 962C nameplate. The 962 became one of the most dominant race cars ever, winning the WSC in 1985 and 1986, the IMSA GT championship from 1985-88, the 24 Hours of Le Mans in 1986 and 87, the 1994 24 Hours of Le Mans 1994 (a modified customer car), and other racing series for 10 years straight.
I spent $113m in 20 minutes at the WORLD’S MOST INSANE car collection! 20 jul 2023 Mat’s visited the Petersen Car Museum in LA, and he’s going to build his dream car garage! There is a crazy amount of cars at this museum, with the total value of all cars on show going north of one BILLION dollars! But with so many cars on show, which will he choose to add to his garage? Well he’s going to look through a whole host of different types of cars, from Tesla Cybertruck & Roadster prototypes, through to cars owned by celebrities such as Steve McQueen and Slash from Guns ’n’ Roses! But that’s not all! It wouldn’t be a car museum without some classic, ultra-rare & ultra-expensive classic cars!
He tenido la suerte de visitarlo, y puedo confirmar que es para llevar la mandíbula desencajada unos cuantos días después de la visita Algunas fotillos, de cosecha propia… Una unidad de los primerísimos 911 Esto era en la exposición “de bonito”, luego tenían en el sótano toda la colección de coches únicos, que habían pertenecido a celebridades, concept car y demás… Ya digo, un verdadero lugar de peregrinación…