Más rápido que el Huracan Evo, Ferrari F8 o 911 Turbo S Driver: Guido Naumann Tires: Pirelli P Zero Trofeo R
Lamborghini Aventador SVJ Races The Clock At Lausitzring, Sounds Phenomenal DECEMBER 2, 2020 Lamborghini’s record-breaking Aventador SVJ was recently let loose on the Lausitzring racetrack for an unofficial fast lap. Coming via AutoBildSportsCars, the video shows the Italian supercar completing the run in 1:28.05, a few tenths of a second quicker than its smaller sibling, the Huracan Evo. According to the lap times shared by the YouTube channel, the Aventador SVJ beat the Ferrari F8 Tributo by one second and the Porsche 911 Turbo S by almost two seconds. Nonetheless, it could not go anywhere near the stunning Porsche 911 GT2 RS, which posted a time of 1:25.91. Launched more than two years ago, the Aventador SVJ debuted as the Nurburgring Nordschleife king, having lapped the German circuit in 6:44.97. Its production run was limited to 900 units and it boasts advanced aerodynamics that have improved downforce by 40 percent and reduced drag by 1 percent. Like all Aventadors, the SVJ is powered by a naturally aspirated 6.5-liter V12 which, in this case, produces 770 PS (759 HP / 566 kW) at 8,500 rpm and 720 Nm (531 lb-ft) of torque at 6,750 rpm. It tips the scales at 1,525 kg (3,362 lbs) dry, which gives it a 1.98kg/PS (4.4lbs) power-to-weight ratio, and has a 43-57 percent front-rear weight distribution and a seven-speed ISR automated manual transmission. The all-wheel drive supercar, which retailed from $517,700 in the United States, takes only 2.8 seconds to sprint from rest to 100 km/h (0-62 mph) and will run out of breath at over 350 km/h (217 mph).
Lamborghini Aventador SVJ Aerodynamics ALA System 1 jul 2021 To improve the roadholding and performance of the Aventador, the Aerodinamica Lamborghini Attiva 2.0 system was introduced on the SVJ version, as well as an improved second generation LDVA system. The ALA system, patented by Lamborghini, which first appeared on the Huracán Performante, was upgraded to ALA 2.0 on the Aventador SVJ. It was recalibrated to take into account the car’s greater lateral acceleration, and at the same time new air intake and aero channel designs were introduced. The ALA system actively varies the aerodynamic load to achieve high downforce or low drag, depending on the dynamic conditions. Electronically actuated motors open or close active flaps in the front splitter and on the engine hood, which direct the airflow in the front and rear sections. The Lamborghini Dinamica Veicolo Attiva 2.0 (LDVA 2.0) control unit, with improved inertial sensors, controls all electronic systems on the car in real time, with the ALA system flaps activated in less than 500 milliseconds to guarantee the best aerodynamic configuration under any driving conditions.
Que ida de olla de coche, me parece espectacular, algún día........espero claro. Junto al porsche gt3 rs es mi sueño húmedo, pero eso sí, solo el sonido del Lambo ya son unos puntos por encima del porsche.
Para mí no tiene igual en lo que llevamos de siglo. Ahora salen los Ultimae, 350 coupe y 250 descubiertos, con 780 cv, para despedir el modelo. Se presenta la semana que viene. De todos, me quedo con el SV y con el sonido del S.
El último V12 sin hibridar, se acaba una época... para mi el S por su estética más limpia y su sonido bestial Lamborghini Aventador S - SOUND COMPILATION! LAMBORGHINI Aventador S V12 *0-345KM/H* ACCELERATION SOUND & FLAMES by AutoTopNL
Se nota la diferencia de sonido por el escape?? Los SV y SVJ supongo que tienen una línea de escape más radical y tal vez se pierda un poco calidad a favor de cantidad, no?
Todos los modelos suenan con un matiz distinto. Cada uno lleva un diseño de escape propio. Y cada uno tiene una gama de sonidos amplísima. A medida que el motor sube de vueltas se va unificando el tono de todos los modelos. No hay un coche, yo no lo conozco, que tenga una variedad de sonidos tan rica. Ese motor no suena, se queja. Creo que el Aventador, como el GT3 de Porsche, no debería desaparecer, independientemente del rumbo del mercado. Es un coche único, en todo, que no tiene competencia.
En baja pierden matices los modelos que citas, por eso el S es el más rico en sonidos. Es difícil de explicar, pero es lo mismo de espeluznante a 8.500 que ronroneando entre cambios, en ciudad. Cambiar el escape de serie de ese coche debería estar penado.
Como dijo Guancho antes... Lamborghini It takes time to become timeless. Are you ready? It's almost time for the reveal. Save the date. 07/07 Lamborghini Teases New, Possibly Final Aventador Version It’s the beginning of the end. Lamborghini is often tight-lipped about its future product plans, but earlier this year, the company confirmed it’d reveal two V12 models in 2021. One is likely the final Aventador version, while the other is expected to be its high-powered hybrid successor. Lamborghini posted a new teaser image to Facebook that likely previews one of those models – the last Aventador. It shows a shadowed pair of cars cruising a curvy road, headlights beaming through the darkness, but specific design details are hard to spot. We brightened the image (below), which revealed more of the car without really disclosing anything significant about the car’s design – it looks like a Lamborghini Aventador. A spy video from May captured a mysterious and partially camouflaged Aventador out testing. It had its entire front end hidden along with the side sills, rear fenders, and upper rear intakes. At the rear, the coupe sported the SVJ’s exhaust and diffuser while the rest of the car looked like an Aventador S. The coverings expertly hid the design changes and they remained hidden in the new teaser image, though it’s unclear if the two are related. Rumors suggest this is the Aventador S Jota model, which is poised to become the most powerful Aventador ever, which it should be if it’s the last one. The naturally aspirated 6.5-liter V12 would allegedly make 769 horsepower (574 kilowatts), which is a monstrous amount, but less than the Sian’s 807-hybrid horsepower (602 kW). Lamborghini is likely to make other changes to the powertrain and chassis to improve the model’s performance capabilities further, but those remain a mystery. Thankfully, we won’t have to wait long to learn all the juicy details. Lamborghini did provide a reveal date along with the teaser – July 7, which is less than a week away. Lamborghini introduced the Aventador a decade ago in 2011. It’s spawned several variants, as the brand’s models often do, and it will likely go out in one of its best forms to date. It’ll be sad to see it go, but its replacement is unlikely to disappoint.
Como me gustaría probar uno un buen rato...solo lo he podido oír en la calle en unos pocos puntos de trabajo concretos y me alucina. Es una orquesta ese coche....debería ser patrimonio de la humanidad.
Coñe que poco bajan de precio los Aventadores no?? Me acabo de meter en mobile.de y en toda Alemania hay 88 a la venta y ninguno baja de 200k...unidades de 2012 por 230....vale que nuevo eran más de 300k pero me esperaba más devaluados en unidades que rozan los 10 años
El Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae suena a despedida: un canto de cisne a su último V12 no electrificado Un icono se despide. El Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae es el canto de cisne de un modelo que está llegando a su fin de ciclo de vida. La actual generación del superdeportivo con motor V12 de Sant'Agatha Bolognese recibe una guinda extremadamente suculenta al pastel que supone el Aventador. Una edición especial que llega en sabor coupé y descapotable con nada menos que 780 CV de potencia. Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae: broche de toro Los toros V12 tienen un nuevo referente en el catálogo. Un broche de oro a un coche que ya se ha convertido en mítico antes siquiera de acabar su vida comercial. Para celebrar lo especial de un modelo que cumple ahora 10 años y a modo de despedida llega este Aventador LP 780-4 Ultimae. Esta edición especial supone el regalo de despedida a un coche que difícilmente será superable, porque a partir de 2024 todos los toros boloñeses vendrán electrificados por lo que su sustituro será como poco un superdeportivo híbrido. Por fuera el Ultimae se diferencia del resto de Aventadores en un paragolpes rediseñado con líneas más marcadas, grandes entradas de aire laterales y un labio inferior de mayores dimensiones que se sujeta con tirantes verticales a la vista. Estos elementos combinan colores específicos en gris y rojo. En la parte trasera se sigue una receta similar con un parachoques sesgado por un mastodóntico difusor cuyas lamas verticales adoptan los mismos colores. La fibra de carbono se extiende llegando al techo de la versión descapotable. Los cambios estéticos se complementan con dos nuevos colores mate Gris Acheso y Gris Teca en combinación con pinzas de freno que se tiñen de color plata y se encierran en unas nuevas llantas de 20 pulgadas delante y 21 pulgadas detrás calzadas de serie con neumáticos Pirelli PZero Corsa. El interior recibe los mismos cambios cromáticos que el exterior y se combinan con nuevas tapicerías de cuero negro. Como de costumbre las opciones a elección del cliente son infinitas y se puede incluir un tratamiento intensivo de fibra de carbono. Bajo el capó de la parte trasera hay reformas para el motor 6.5 V12 de aspiración natural. Si ya era portentoso, ahora supera incluso las cifras del Aventador SVJ con 780 CV y 720 Nm de par motor. La velocidad máxima en las dos versiones es de 355 km/h y la aceleración es de 2,8 y 2,9 segundos para el 0-100 km/h. El motor se asocia a una caja de cambios automática de siete relaciones que puede cambiar de marcha en 50 milisegundos, además de selector de modos de conducción (Strada, Sport, Corsa y el nuevo Ego) que actúan sobre la respuesta del motor, el reparto de tracción, el tacto de dirección, la regulación del chasis y la respuesta de la caja de cambios. Por si fuera poco arsenal, el Ultimae incorpora soluciones innovadoras como un nuevo sistema de dirección en el eje trasero, tracción integral y un desarrollo específico de aerodinámica activa para mantenerlo bien pegado al asfalto. Tan sólo se van a fabricar 600 unidades del Lamborghini Aventador LP 780-4 Ultimae; 350 unidades en carrocería coupé y otras 250 en configuración descapotable. El precio no ha sido revelado.
Lamborghini Aventador LP 780 4 Ultimae Revealed 7 jul 2021 The essence of the V12 aspirated Aventador in a final incarnation: Ultimae To be produced in a numbered series of 350 units in coupé and 250 roadster editions Uprated, longitudinally-mounted V12 engine sends 780 CV at 8,500 rpm to permanent four-wheel drive, as designated by its traditional ‘LP 780-4’ moniker Acceleration of 0-100 km/h in 2.8 seconds, 0-200 km/h in 8,7 and a top speed of 355 km/h (coupé) The best of Aventador SVJ performance combined with the driving dynamics of the Aventador S and the definitive Aventador design A world-wide virtual premier and making its physical debut at the UK’s Goodwood Festival of Speed 8-11 July