☺⚡♫ Porsche Carrera GT con 7.400 km y una revisión de 48.000 €, a la venta

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 20 Feb 2025.

  1. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Se vende Porsche con 20 años: está en Miami, tiene 7.400 km y la última revisión ha costado ¡48.000 euros!


    Sotheby’s vende uno de los Porsche Carrera GT mejor cuidados y con menos uso del planeta

    20/02/2025

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    El Porsche Carrera GT es el mejor deportivo de la historia de la marca alemana, al menos, para una leyenda de los rallyes como Walter Röhrl. Y no sólo para Röhrl. Somos muchos quienes admiramos a este biplaza que Porsche fabricó en serie limitada a 1.270 unidades para todo el mundo durante 3 años, de 2003 a 2006. Precisamente por el diseño, su V10 de 5.7 litros y 612 CV, los 330 km/h de velocidad punta que alcanzaba, el Carrera GT es un coche que aún hoy pone los pelos de punta. Cuando se puso a la venta, el precio de lanzamiento del Carrera GT rondaba los 500.000 euros. Una cifra que hoy se ha multiplicado.

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    El último ejemplo para comprobarlo es esta unidad que Sotheby’s subastará próximamente. Se trata del ejemplar con chasis número WP0CA298X5L001502 y número de serie 0994. Salió de fábrica el 1 de agosto de 2005 y se trata de uno de los 644 Carrera GT que se vendieron en EEUU. Ahora, cuesta tres veces más.

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    ¿Existe una burbuja con el Carrera GT?
    El Porsche Carrera GT 0994 se matriculó por primera vez en julio de 2006 a través de Autohaus Porsche de Peoria, Illinois, y 20 años después apenas tiene 4.700 millas, apenas 7.500 km. Durante ese tiempo ha cambiado varias veces de manos hasta llegar a Kimmy Repasi, del dueño de Repasi Motorwerks, quien ha hecho una fuerte inversión para mantener el coche en el mejor estado posible. De hecho, gastó 16.000 dólares en un juego completo de amortiguadores ajustables Öhlins TTX36. Ahora, el actual dueño, cuyo nombre no ha sido revelado, ha pagado los 55.000 dólares de la última revisión y en la que se ha instalado un nuevo embrague, se han cambiado los sellos de la tapa de las válvulas y se ha conseguido la certificación Porsche Classic.

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    Por todo esto, Sotheby’s prevé que la unidad 0994 del Porsche Carrera GT se venda entre 1,4 y 1,7 millones de dólares. Y no es para menos porque se trata de un coche sin apenas uso y muy bien cuidado. Para empezar, monta varias opciones de personalización del catálogo Porsche Exclusive, como un volante más grueso, las llantas pintadas en GT Silver Metallic y los cinturones de seguridad rematados también en Silver Metallic. Todo ello combinado con un atractivo interior de cuero gris oscuro.

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    https://www.caranddriver.com/es/estilo-de-vida/a63850476/porsche-carrera-gt-venta-miami-sothebys/
     
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  2. Jiro

    Jiro Mr. Caceres Miembro del Club

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    Eso es barato chiqui
     
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  3. MiniFER

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    Unidad 994, que quizás coincida con el código de la próxima evolución del 911. Porque ya tengo uno aparcado entre el 930 Turbo blanco y el 991 Speedster rojo, que si no me animaba.
     
  4. i_minex

    i_minex Forista Legendario

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    Con 7500km ya han cambiado el embrague? :LOL:
     
  5. Guancho

    Guancho Clan Leader Miembro del Club

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    Este tipo de coche con esas potencias y embrague de fricción tienen eso. Y si no eres muy fino... He visto cargarse un embrague de un Aventador a estrenar, subiéndolo a un camión y eso que en ese coche es pilotado, no lo accionas tú. Con la matraca de no, no, lo subo yo.
     
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  6. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Dicen las malas lenguas que meter la primera en el GT tiene su aquel, que el embrague cerámico está durito y hay que cogerle el rollo...
     
  7. cybermad

    cybermad Clan Leader

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  8. Guancho

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    No lo conozco, lamentablemente, pero tiene que ser un conjunto particular el cambio de ese coche.
     
  9. Jiro

    Jiro Mr. Caceres Miembro del Club

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  10. inthenight

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    Me encanta este coche. De siempre. Y su sonido, de locos.
     
  11. gorka

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  12. EÄRENDIL

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    Arkana Bonito..
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    Otro para tener en el "Garaje de ensueño" en caso de un Buen Euromillones.......... :love::drive:
     
  13. [MaNdAx]

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    Lo del embrague, pase, pero los amortiguadores con 7500km? La gente está enferma.
     
  14. Gulf627

    Gulf627 Clan Leader

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    Si eres habitual del foro yankee bimmerpost ves como la gente presenta un M3, M4, Mx nuevo recien salido de fabrica y ya tienen las piezas compradas y preparadas para modificarlo hasta las trancas....

    Son sus costumbres biggrin
     
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  15. Guancho

    Guancho Clan Leader Miembro del Club

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    Desconozco la historia de la unidad y el trato que ha tenido. Los amortiguadores han podido sufrir deterioro por tiempo, no hablamos un último modelo, y en un coche de estos no se puede andar tipo forero en chanclas y raja de ojal ventilado al agacharse
     
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  16. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    https://rmsothebys.com/auctions/mi25/lots/r0071-2005-porsche-carrera-gt/

    [​IMG]
    Chassis No.
    WP0CA298X5L001502
    Serial No.
    0994
    Registration
    US Title
    Location
    | Coral Gabes, Florida

    Enquire
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    2005 Porsche Carrera GT


    $1,400,000 - $1,700,000 USD

    • Among the most significant supercars of its era, with stunning motorsport-derived performance and exquisite design
    • Displays fewer than 4,600 miles at the time of cataloguing; absolutely “on the button” for continued driving enjoyment
    • Cloaked in quintessential GT Silver Metallic over Dark Grey leather; custom tailoring from Porsche Exclusive (2005 MY-only) includes contrasting seatbelts, wheels painted in exterior color, and thicker steering wheel leather
    • Complete with factory-equipped XT bucket seats, air conditioning, and Porsche Online Pro CD radio
    • Major service work by marque specialist Jimmy Repasi in 2022 including Ohlins TTX36 adjustable shock absorbers and proper paint correction followed “Seamless” full PPF film on all painted surfaces and ceramic coating
    • January 2025 service by Porsche Gaudin Las Vegas for factory suspension joint recall remedy, including new wishbones, lower control arms, and Pilot Sport Cup 2 tires; also received annual service, new rear main seals, valve cover seals, cam inspection with results being “non-pitted,” technology update, and new Porsche factory clutch
    Miami 2025, Lot 216
    To be offered on Friday, 28 February 2025
    View Documents Register to bid
    Porsche’s Carrera GT can trace its roots back to a stillborn racing program in the late 1990s when Porsche sought to produce a new Le Mans prototype to replace the GT1. A change in FIA rules, however, shelved Porsche’s racing plans while the model was in development. Nevertheless, Porsche believed it could adapt the platform for use on the road. Going head-to-head with the Ferrari Enzo, Mercedes-Benz SLR McLaren, and even the Ford GT, the Carrera GT quickly proved it could hold its own against the competition in what was a very fierce market.

    The Carrera GT was clearly predicated on the racecar principles of low weight and extreme power, starting with a 220-pound tub of carbon-fiber-reinforced plastic executed by ATR Composites. This lightweight material also composed the engine subframe and was generously used throughout the breathtaking coachwork. The model was further underpinned with a racing-derived suspension, enormous carbon-ceramic monoblock brakes, and forged magnesium-alloy, center-lock wheels.

    The model’s lightweight diet carried over to the Carrera GT’s all-aluminum, 5.7-liter V-10 powertrain. Employing aluminum pistons, an aluminum intake manifold, titanium connecting rods, a forged crankshaft, and dry-sump lubrication, this 605-horsepower, mid-mounted engine tips the scales at only 452 pounds! Weighing just 2,755 pounds in total, the Carrera GT is capable of mind-bending performance, achieving 60 mph in less than four seconds, and can double that speed in just 10 seconds, with a maximum track speed of about 200 mph. Safety and stability at higher speeds are achieved via a “flat bottom” ground-effects package that draws the car closer to the pavement, working in conjunction with a retractable rear wing which deploys at speeds above 75 mph for further increased downforce.

    GT NUMBER 0994

    This example, GT number 0994, was completed on 1 August 2005 and is one of a mere 644 sold new in the United States between 2004 and 2007. Delivered in quintessential GT Silver Metallic with a Dark Grey all-leather interior, it features extra-tall bucket seats, an air-conditioning system, Porsche Online Pro CD radio configuration, and several custom tailoring options from Porsche Exclusive including thicker steering wheel leather, GT Silver Metallic-painted wheels, and GT Silver seatbelts.

    First sold in July 2006 via Autohaus Porsche of Peoria, Illinois, GT number 0994 has lived a charmed life of careful use among a short chain of enthusiast owners. Put simply, this car is for someone who truly wants to drive it—and experience the thrill of GT ownership as Porsche intended!

    Since 2020, it has benefited from regular servicing by model expert Jimmy Repasi of Repasi Motorwerks in Stratford, Connecticut. Repasi also upgraded 0994 with a complete set of Öhlins TTX36 adjustable piggyback shock absorbers ($16,000). The TTX36 system is a popular upgrade for Carrera GT owners as it performs noticeably better than the original suspension design.

    Under current ownership, in January 2025 the consignor submitted 0994 to Gaudin Porsche Las Vegas for more than $55,000 of mechanical sorting, which saw the engine removed to allow fitment of a new clutch, rear main seal, valve cover seals, and an annual service regimen. Additionally, the car was fully inspected for Porsche Classic Certification, and it was furnished with the requisite Porsche Technology Update for its onboard telemetric and infotainment systems.

    At this time, the factory’s April 2023 suspension joint recall program was also performed via the fitment of new wishbone suspension components, lower control arms, and a set of Michelin Pilot Sport Cup 2 tires. The car’s new suspension components, made from more corrosion-resistant direct-hardened steel, have been specifically developed to withstand harsh road conditions and ensure long-term durability. Rather than rushing to resolve the recall with an off-the-shelf solution, Porsche spent over a year developing these new parts, ensuring they met the company’s high-performance standards.

    As presented today, the car shows fewer than 4,600 miles at cataloguing time and remains poised to give its next fortunate custodian many miles of fair-weather enjoyment. It is accompanied by tools, invoices, and owner’s manuals.

    The title of “last great analog supercar” is hotly contested, but the Porsche Carrera GT sits at the top of the list for countless enthusiasts. Advanced in design and in its use of cutting-edge materials, the Carrera GT offers a purist driving experience unlike anything built by major automakers today. The opportunity to purchase one new is behind us—but exceptionally maintained and seldom-driven examples such as this one, clad in the model’s quintessential shade of GT Silver Metallic and displaying fewer than 4,600 miles at the time of cataloguing, offer discriminating enthusiasts a compelling opportunity to enjoy one of the century’s greatest automobiles.


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  17. cybermad

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