®⚠️☺⚡Porsche 911 GT3 R 2026 + 911 Cup

cybermad

Clan Leader
Modelo
Z3 2.8 / GR86
Registrado
11 Feb 2008
Mensajes
106.602
Reacciones
93.857

Porsche 911 GT3 R 2026: Más garra y mejoras para uno de los GT de referencia en competición​

El Porche campeón de la categoría GT3, se actualiza con una nueva versión que busca optimizarlo en aerodinámica, suspensión y facilidad de uso en boxes.

08/08/2025

2026 porsche 911 gt3 r

Porsche

Hace ya casi dos años que los GT3 se han convertido en el reglamento estándar para los coches GT en el WEC o el IMSA, lo que obligo a marcas como Porsche dejar de lado su mítico 911 RSR para apostar por el Porsche 911 GT3 R.

Si bien éste ha perdido la furia sobre todo sonora que lo convertía en uno de los coches de carrera favoritos para mucha gente, el GT de Porsche se ha mantenido como uno de los coches de referencia, ganando múltiples campeonatos tanto en Campeonato IMSA como en el Mundial de Resistencia de la FIA. Aún así no han querido dormirse en los laureles, y al igual que han hecho los italianos con el Ferrari 296 GT3 Evo, Porsche ha preparado mejoras para su 911 GT3 R para hacerlo más pulido y también más agresivo.

2026 porsche 911 gt3 r

Porsche

Características del Porsche 911 GT3 R 2026​

Los principales objetivos de Porsche Motorsport con este 911 GT3 R 2026 han sido mejorar su manejo y conducción, pero también por supuesto su fiabilidad y practicidad. Los cambios ya los podemos ver en el exterior con las nuevas rejillas de ventilación en los guardabarros delanteros, diseñados según la marca para funcionar con la suspensión delantera de doble horquilla para contrarrestar la compresión del tren delantero durante la desaceleración y mantener el equilibrio de la plataforma aerodinámica del coche.

También nos encontramos con un nuevo alerón trasero tipo "cuello de cisne" equipado con un Gurney flap de 4 mm, lo que permite ganar más carga y ajustar el equilibrio aerodinámico y un eje trasero con cinemática ajustada, lo que permite un mayor rango de ajustes y mejorar el reparto de pesos en el coche.

2026 porsche 911 gt3 r

Porsche
Porsche también ha realizado otras actualizaciones como una mejora en la refrigeración para el sistema de dirección asistida, nuevos rodamientos cerámicos para las ruedas y nuevos conductos de refrigeración específicos para los ejes de transmisión.

Todo esto junto a nuevas funciones como un registrador de datos que graba directamente en una memoria USB intercambiable durante las paradas en boxes, ayudarán a los equipos de carreras a analizar y responder más rápidamente a problemas específicos que puedan encontrarse durante los fines de semana de carreras. Además, en esta versión 2026, Porsche incluye de serie algunos paquetes opcionales del último modelo, como los paquete de sensores, paquete de resistencia, paquete Pit Lane Link y paquete de cámaras.

Por lo demás la fórmula mecánica es la ya conocida: un motor bóxer de seis cilindros y 4.2 litros, que desarrolla hasta 565 CV (416 kW) en función del Balance of Performance (BoP).

Precio y lanzamiento del Porsche 911 GT3 R 2026​

El nuevo Porsche 911 GT3 R 2026 comenzó a desarrollarse hace un año, pasando por pistas como las propias de Porsche en Weissach, así como por otros trazados famosos como Sebring, Paul Ricard, Spa-Francorchamps y Nürburgring Nordschleife, e incluso una versión de desarrollo de inscrita por Herberth Motorsport compitió en las 12 Horas de Spa-Francorchamps.

Los equipos cliente podrán comprarlo a un precio de 573.000 euros, antes de aplicar IVA o posibles opcionales, aunque como es costumbre también se ofrecerá como actualización para los que ya tengan un 911 GT3 R de versión anterior a un precio unitario a partir de 41.500 euros antes de impuestos.

 

cybermad

Clan Leader
Modelo
Z3 2.8 / GR86
Registrado
11 Feb 2008
Mensajes
106.602
Reacciones
93.857

Porsche Motorsport presenta en sociedad al 911 GT3 R Evo y al 911 Cup​


8 Ago 2025

Porsche_Motorsport_N_911_GT3_R_2025_26-6895d98121300.jpg



Utilizando como escenario en circuito de Nürburgring, donde este fin de semana se disputará la quinta fecha del DTM, Porsche Motorsport presentó el modelo 911 GT3 R Evo y el 911 Cup, los cuales se utilizarán a partir de 2026. Previamente se habían ofrecido detalles sobre esta actualización en lo que respecta a chasis y aerodinámica ya que el prototipo participó en la pasada edición de las 12 Horas de Spa-Francorchamps como parte de su agenda de pruebas. De esta forma, el fabricante alemán ofrece el paquete Evo de su exitoso modelo que prácticamente es omnipresente en todas las categorías de GT del mundo.

Porsche_Motorsport_N_911_GT3_R_2025_2_26-6895e3755b348.jpg


Por otra parte, el fabricante alemán designó como 911 Cup a los modelos que estarán en la Porsche Supercup y de otras series monomarcas a partir de 2026. Este cambio se realizó para simplificar las denominaciones de los coches que se entregan a clientes. Así que el 911 GT3 R será el que compita en eventos abiertos de GT, en tanto el 911 Cup, que es la versión para pistas del modelo homologado para circular por carreteras, será el destinado a las series monomarca. Lo que más destaca a simple vista son las branquias o aberturas de refrigeración en la parte superior delantera, lo que también mejora la aerodinámica.

Porsche_Motorsport_N_911_GT3_R_2025_3_26-6895e3d387ad1.jpg


Porsche Motorsport indicó que el 911 GT3 R Evo está disponible a un precio de 573.000 euros más IVA con opciones adicionales específicas para NLS, IMSA y LMGT3, tales como el alerón trasero, paquete de sensores y de comunicación con el box, el nuevo sistema ABS que ofrece Bosch, el sistema de refrigeración líquida para la dirección asistida electrohidráulica. Además de una nueva distribución de ductos de aire acondicionado en la cabina y la capacidad de almacenar datos en una memoria USB compatible con la electrónica del coche, entre otras novedades. Hasta ahora están disponibles unos 60 kits de actualización, con un precio inicial de 41.500 euros, para clientes que ya posean el 911 GT3 R Spec 992.

En palabras de Michael Dreiser, director de Ventas de Porsche Motorsport:

Los más de 420 podios del Porsche 911 GT3 R hablan por sí solos. Completa la gama alta de nuestros coches deportivos de competición para clientes en el segmento GT. Junto con el 718 GT4 RS Clubsport para su entrada en las carreras internacionales de GT, la evolución que se presenta ahora forma un paquete sólido para la temporada 2026. También consideramos que la opción de actualizar los 911 GT3 R existentes con un kit de actualización es una solución atractiva para los equipos de clientes.


Vía Porsche Motorsport

 

cybermad

Clan Leader
Modelo
Z3 2.8 / GR86
Registrado
11 Feb 2008
Mensajes
106.602
Reacciones
93.857

Porsche customer teams can rely on optimized 911 GT3 R from 2026​

08/08/2025
Porsche is set to launch a further refined version of the successful 911 GT3 R for the 2026 season. The new GT3 race car incorporates a range of detailed optimisations, including reworked aerodynamics.

thumbnail.cgi

Since its debut at the start of 2023, the current Porsche 911 GT3 R has built an impressive track record, with numerous victories and titles from more than 500 race starts worldwide. In the past season alone, customer teams secured the unofficial GT3 World Championship for manufacturers in the Intercontinental GT Challenge and claimed first place in all three GTD Pro classifications of the IMSA WeatherTech SportsCar Championship.
In the Nürburgring Langstrecken-Serie (NLS), the current GT3 R – of which Porsche Motorsport has delivered 106 units to customer teams to date – took the chequered flag first in six of the eight races on the legendary Nordschleife. The car also won the inaugural Endurance Trophy for LMGT3 teams and drivers in the FIA World Endurance Championship (WEC), including a class victory at the 24 Hours of Le Mans, triumphing over eight rival sports car manufacturers. This season, the up to 416 kW (565 PS) Porsche 911 GT3 R remained unbeaten at the French classic again. In the DTM, 2023 champion Thomas Preining reignited his 2025 title challenge with a recent victory at the Norisring.
The newly evolved race car, refined by Porsche Motorsport in numerous key areas, now follows in the footsteps of its highly successful predecessor. The primary focus of the evolution was on optimising suspension and aerodynamics, with the goal of achieving an even more balanced handling and improved drivability – particularly for non-professional drivers – even under variable conditions.

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), 2025, Porsche AG

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), 2025, Porsche AG

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), 2025, Porsche AG

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), 2025, Porsche AG

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), 2025, Porsche AG





“Our focus for this update was on optimisation. Small changes can make a big difference when built on a solid, proven foundation,” says Sebastian Golz, Project Manager Porsche 911 GT3 R. “Driver feedback after the first race outing during the development phase in April confirmed our direction. We’re confident this evolution will allow our customer teams to continue competing successfully across the globe.”
Sebastian Golz, Project Manager Porsche 911 GT3 R, 2025, Porsche AG
Sebastian Golz
Michael Dreiser, Director Sales Porsche Motorsport, adds: “The Porsche 911 GT3 R’s record of more than 420 podium finishes says it all. It crowns our range of GT customer racing cars. Together with the 718 GT4 RS Clubsport, which represents the ideal entry point into international GT racing, this new evolution offers a strong overall package for the 2026 season. The option to upgrade existing 911 GT3 R models via an update kit also represents an attractive solution for our customer teams.”
Michael Dreiser, Director Sales Porsche Motorsport, 2025, Porsche AG
Michael Dreiser

Chassis and aerodynamics optimisations​

The most striking visual feature of the new 911 GT3 R is the addition of ventiducts on the upper side of the front wheel arches. These so-called “louvres” significantly contribute to improved aerodynamics. Coupled with the optimised kinematics of the double wishbone front suspension, which provides an anti-dive effect by enhancing force resistance, the louvres help to counteract front-end compression during deceleration, thereby maintaining aerodynamic balance. This reduces the tendency of the car to tilt forward during braking, also known as pitch sensitivity. As a result, the new 911 GT3 R offers more precise and predictable braking behaviour, improving overall control.
Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), 2025, Porsche AG

At the rear, the swan-neck rear wing is equipped with a four-millimetre Gurney flap. This generates additional aerodynamic downforce and broadens the scope for aerodynamic balance adjustments. The underbody is fully enclosed and reinforced at the rear. Simultaneously, modified kinematics of the multi-link rear axle increase the anti-squat effect, reducing rear-end compression under hard acceleration. This improves dynamic load distribution between the axles. In combination with an adapted fifth-generation racing ABS from Bosch, these enhancements result in more balanced handling.
Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), 2025, Porsche AG

Further detailed improvements are based on the extensive feedback from Porsche Motorsport’s customer teams across a wide range of racing events worldwide. For instance, the electrohydraulic power steering system now features additional fluid cooling, optimising its thermal performance and ensuring consistent steering forces, even on demanding circuits such as the Nürburgring Nordschleife. New ceramic wheel bearings enhance robustness and durability, while modified centring pins simplify the installation of drive shafts. These are now cooled directly via their own air supply through NACA ducts in the side skirts, independent of the brake cooling. This improves their stability on high-speed tracks such as Monza or Le Castellet, where low ride height is critical. At the same time, the rear brake cooling system can be adjusted more precisely – an important feature for circuits like Daytona.
A modified driver air vent ensures consistent air circulation within the cockpit, even during long-distance races. The RLU USB stick now offers practical advantages: this Remote Logger Unit stores the driving data of the new 911 GT3 R directly on a USB stick, which can be quickly swapped out – even during a short pit stop. This eliminates the time-consuming need to connect a laptop via cable.

Numerous option packages as standard equipment​

Porsche Motorsport offers several former non-standard optional packages for the new 911 GT3 R ex-works: the sensor package, endurance package, pit lane link package, and camera package. These kits include four laser ride-height sensors, two master brake cylinder potentiometers, a track temperature sensor, a rear-view camera, and mountings for the water bottle system. A refuelling detection sensor registers when the fuel nozzle is inserted. Together with an additional refuelling LED, this plays a key role in series such as IMSA and the FIA World Endurance Championship, as well as in the 24 Hours of Spa-Francorchamps, to ensure compliance with minimum refuelling times and energy quantities.
Customer teams can still choose from a range of special equipment options that are tailored to the demands of specific GT3 series. For the FIA LMGT3 class and IMSA, for example, these include special driveshafts and, in the NLS, a modified pre-silencer similar to the LMGT3, as well as wing supports with a modified adjustment range.

Successful first test outing under competitive conditions​

The 4.2-litre flat-six engine, which delivers up to 416 kW (565 PS) depending on its Balance of Performance (BoP) classification, and the drivetrain of the current 911 GT3 R remain largely unchanged. For existing vehicles based on the 911 generation 992, Porsche Motorsport plans to offer around 60 update kits at a unit price starting at 41,500 Euros plus country-specific sales tax. The new-generation modifications can then be installed on existing vehicles.

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), Development car, 2025, Porsche AG

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), Development car, 2025, Porsche AG

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), Development car, 2025, Porsche AG

Porsche 911 GT3 R (Model Year 2026), Development car, 2025, Porsche AG





Development of the new 911 GT3 R began in August 2024. Porsche Motorsport conducted testing both at its in-house facility in Weissach and on permanent race circuits such as Sebring, Paul Ricard, Spa-Francorchamps, and the Nürburgring Nordschleife. A key test took place in mid-April under competitive conditions, when a test vehicle entered by Herberth Motorsport competed in the Michelin 12H Spa-Francorchamps on the Belgian Grand Prix circuit. Former Porsche Junior and reigning IMSA GTD Pro champion Laurin Heinrich, along with his German compatriots Ralf Bohn and Alfred Renauer, secured second place overall in the two-part race.

 

cybermad

Clan Leader
Modelo
Z3 2.8 / GR86
Registrado
11 Feb 2008
Mensajes
106.602
Reacciones
93.857

The next chapter: Porsche’s 911 GT3 R & 911 Cup revealed​


Porsche Motorsport North America

8 ago 2025



Fresh off an incredible run of championships — from sweeping all GTD Pro titles in IMSA to winning the GT3 World Championship and conquering Le Mans — the evolved 911 GT3 R is engineered to take Porsche’s dominance to even greater heights.
 
Arriba