Video Skoda Octavia 4 SCOUT / Octavia RS 2021

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 3 Jul 2020.

  1. cybermad

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    The SKODA OCTAVIA SCOUT has traditionally been associated with all-wheel drive, but the fourth generation of this model allows customers to choose front-wheel drive for the active lifestyle version.

    The all-wheel drive option comes with an 85 kW 2.0 TDI engine (115 hp) and a 110 kW 1.5 TSI engine (150 hp), both with manual six-speed transmissions.

    You can also choose the mild-hybrid 1.5 TSI e-TEC version with front-wheel drive, which comes with a seven-speed DSG gearbox.

    The top-of-the-range 140 kW 2.0 TSI, 147 kW 2.0 TDI and 110 kW 2.0 TDI engines, delivering 190 hp, 200 hp and 150 hp respectively, only come with all-wheel drive and a seven-speed DSG gearbox.

    The top-quality all-wheel drive with a hydraulic inter-axle clutch can react to the smallest differences in the wheel revolutions and automatically transfers the torque to the wheels with the best traction within milliseconds. When needed, it can transfer up to 90% of the torque to the rear axle and one wheel can transfer up to 85% of the torque.
     
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  2. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Škoda Octavia RS (2020) | Informacion general
    Alfonso Herrero (@alf_reguart)

    Las versiones RS de la gama Octavia 2020 son las que tienen los motores más potentes y la puesta a punto y el aspecto deportivos. Hay tres versiones: Diesel, de gasolina e híbrida enchufable (RS iV); la primera tiene 190 CV, las otras dos, 245. Se pueden elegir con carrocería berlina y Combi (familiar) y la venta comenzará en septiembre de 2020.

    La versión Diesel tiene el motor 2.0 TDI, siempre asociado a un cambio automático (DSG, de doble embrague y siete relaciones), y es la única que se puede elegir con tracción total. En cambio, la de gasolina —motor 2.0 TSI— se puede adquirir con ese mismo cambio automático o uno manual, mientras que el Octavia RS iV tiene cambio automático (DSG, de seis relaciones). De la versión híbrida enchufable hay más información en este apartado.

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    Para distinguir visualmente las versiones RS del resto, Škoda ha pintado numerosas partes en color negro, como la parrilla, las carcasas de los retrovisores, el marco de las ventanillas, el alerón posterior y el difusor, mientras que las pinzas de freno son rojas.

    Los asientos delanteros tienen un diseño deportivo, con el reposacabezas formando una pieza única con el respaldo. La tapicería es negra y tiene pespuntes en color rojo, mientras que las molduras decorativas son negras. Las versiones automáticas tienen levas tras el volante para seleccionar las marchas manualmente

    Para la suspensión dos posibilidades. La de serie y la RS (que baja la carrocería 15 mm). Con cualquiera de las dos se puede montar los amortiguadores con regulación electrónica (DCC). En el RS iV no está disponible la RS pero sí se puede combinar la de serie con DCC.

    Los frenos no son iguales en las tres versiones. Los RS de 245 CV tienen discos de 17 pulgadas, mientras que en el Diesel son de 16 pulgadas delante y 15 detrás. Las llantas de serie son de 18 pulgadas y de color negro; en opción hay unas de 19.

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    Esta es la cuarta generación del Octavia RS. La primera data del año 2000 y estaba disponible con un motor de gasolina de 180 CV. La segunda apareció en 2006 y se podía adquirir con un motor de gasolina de 200 CV o con uno Diesel de 170. La tercera salió al mercado en 2013 y tenía dos motores disponibles: uno de gasolina de 220 CV (230 o 245 CV desde 2017) y otro Diesel de 184.

    En la versión híbrida enchufable, Škoda combina un motor de gasolina 1.4 turbo de 150 CV y uno eléctrico de 116. Este último se alimenta de una batería de iones de litio de 13 kWh que, además, permite al Octavia RS iV circular 60 kilómetros (en el ciclo de homologación WLTP) sin necesidad de utilizar el motor de combustión. La caja de cambios es automática de doble embrague (modelo DQ400E) y seis relaciones y la tracción, delantera.

    En el modo de conducción Sport, que es el que permite hacer un uso de todo el potencial del sistema de impulsión, el Octavia iV RS acelera de 0 a 100 km/h en 7,3 segundos. La velocidad máxima es 225 km/h. La dirección (de asistencia variable) y la suspensión han sido calibradas para darle a este modelo un tacto de conducción más preciso y deportivo.

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    La batería se halla ubicada bajo los asientos posteriores, el lugar que habitualmente ocupa el depósito de carburante, que en el Octavia iV RS se encuentra debajo del piso del maletero, junto con la batería convencional de 12 voltios. El depósito de carburante es de40 litros, cinco menos que los demás Octavia. Esta reordenación de componentes tiene un impacto negativo en el espacio de carga, cuyo volumen pasa de 600 a 450 litros en el Octavia berlina y de 640 a 490 litros en el Octavia Combi.

    Škoda no ha proporcionado el tiempo de recarga de la batería, pero al ser la misma que lleva el Volkswagen Passat GTE, el tiempo debería ser el parecido: seis horas y quince minutos en una toma doméstica de 230 voltios y 2,3 kW.

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    Última edición: 3 Jul 2020
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  3. Soberano

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    Madre mía el cambio (para bien) que va pegando Skoda con los años.
     
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  4. cybermad

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    2021 Skoda Octavia Scout

    The new SCOUT now comes with a new 2.0 TDI EVO delivering 147 kW (200 PS) and 400 Nm – the most powerful diesel engine in OCTAVIA history.
    Furthermore, ŠKODA is offering the OCTAVIA SCOUT with front-wheel drive in addition to all-wheel drive.
    Customers can also opt for a 2.0 TDI with an output of 85 kW (115 PS) and a 1.5 TSI delivering 110 kW (150 PS), each with manual 6 speed transmission, or an e-TEC version of the 1.5 TSI featuring 7-speed DSG and mild hybrid technology.
    ŠKODA exclusively offers the two range-topping engines – a 2.0 TSI outputting of 140 kW (190 PS) and a 2.0 TDI delivering 147 kW (200 PS) – as well as a 2.0 TDI offering 110 kW (150 PS) with all-wheel drive and a 7-speed DSG.
     
  7. cybermad

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    Que interiores. El de los primeros Octavia parecían diseñados en la RDA. Aquí se ve bueno
     
  9. cybermad

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  10. cybermad

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    Desde que lo compró VAG, no tienen nada que ver con los anteriores... te veo pronto con un frutero :devil:
     
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  11. ENRI-57

    ENRI-57 Forista Legendario

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    Por encima del nivel del mar, de momento.
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    Este fue el primer Octavia en 1959. El nombre se debe a que era el octavo modelo producido por Škoda.

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    En 1961 salió la versión Combi.

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    Última edición: 3 Jul 2020
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  12. cybermad

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  13. ferrom333

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    Bien por Skoda me parece un producto muy interesante, coches así curan la "marquitis".
     
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  14. Soberano

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    Pues un Superb combi línea sportline no me disgusta en absoluto. Me parece un frutero práctico, grande y encima bonito. No es un A6 pero está muy bien.
     
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  15. cybermad

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    El TSI 272 cv que cuesta prácticamente la mitad que el A6 avant equivalente y que se mueran los feos...

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  16. Soberano

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    Ya te digo. Lo tiene un familiar mío que por cierto trabaja en Skoda y cuando lo ví me gustó mucho. Es un coche cojonudo y bastante discreto.
     
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  17. cybermad

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    Yo hice algunos viajes en el SuperB Lauren & Klement y es una pasada lo cómodo y espacioso que es, sobre todo detrás.
     
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  18. cybermad

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    2021 Skoda Octavia Powertrain Presentation

    Efficient, electrified, alternative, sustainable and offering more variety than ever before: the fourth-generation ŠKODA OCTAVIA is available with five different drive options. In addition to enhanced petrol and diesel engines and the OCTAVIA G-TEC, which is designed to run on natural gas (CNG), the ŠKODA icon is now also available as an electric car.

    Following in the footsteps of the flagship SUPERB, the brand’s bestseller is the second ŠKODA to be available as a plug-in hybrid and there is even a choice of two power variants – the OCTAVIA iV and the sporty OCTAVIA RS iV. Making its ŠKODA debut, mild hybrid technology is being used in the two OCTAVIA e-TEC models.

    Christian Strube, ŠKODA AUTO Board Member for Technical Development, said, “With the fourth generation OCTAVIA, we are offering the greatest variety of drive systems that has ever been available for a ŠKODA. With a total of five different drive variants available, there is something for everyone.

    By electrifying the powertrain with the new mild hybrid technology and OCTAVIA iV plug-in hybrids with two power outputs, we are reducing CO2 emissions once again. The iV variants can travel up to 60 km without producing any emissions in the WLTP cycle. In addition, we are also constantly developing the combustion engines.

    They are now even more efficient and we have reduced nitrogen oxide emissions from the new EVO generation of diesel engines by around 80 per cent using the ‘twin dosing’ process.”
     
    Última edición: 3 Jul 2020
  19. Get Smart 86

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    Los interiores actuales de Skoda, al menos los que vienen bien equipados, son una pasada. Yo ví este mismo coche hará un mes...calidad/precio es un producto redondo.
    Y estéticamente muy bonito por dentro y por fuera.
     
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  20. Get Smart 86

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    No es un A6... pero no está tan lejos de un A4.
     
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  21. ALBERTUSO

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    Me gusta todo, pero como siempre la calandra de Skoda no me entra, ni con calzador¡ Lo demás muyyyy bien.
     
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    Desde luego que con el diseño de los interiores no se están devanando mucho los sesos.
     
  23. cybermad

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    Pues sencillo y discreto, yo lo prefiero a otros interiores premium dicharacheros llenos de pantallas y lucecitas....

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  24. cybermad

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    PRESS RELEASE
    Virtual premiere of OCTAVIA RS and OCTAVIA SCOUT

    The ŠKODA OCTAVIA is the heart of the Czech brand and tops the bestseller lists in numerous European countries. A rugged SCOUT and two further sporty RS variants have now been added to the fourth-generation OCTAVIA portfolio. By electrifying the powertrain with new mild hybrid technology and two OCTAVIA iV plug-in hybrids, ŠKODA has reduced the OCTAVIA’s CO2 emissions even further. The iV variants of the bestseller can travel up to 60 km in the WLTP cycle without producing any emissions; the combustion engines have also continuously been optimised. They are now even more efficient. Furthermore, ŠKODA has lowered nitrogen oxide emissions from the new EVO generation of diesel engines by about 80 per cent using the ‘twin dosing’ process. With a choice of two body variants, front- or all-wheel drive, manual or DSG transmission as well as five drive systems – petrol, diesel, CNG, mild hybrid and plug-in hybrid – every ŠKODA OCTAVIA customer will find their perfect match. The centrepiece of the OCTAVIA’s all-wheel drive system is a sixth-generation electronically controlled multi-plate clutch, which – among other things – is significantly lighter than its predecessor following a comprehensive technical update.

    Bernhard Maier, ŠKODA AUTO CEO, said, “The new generation of the OCTAVIA is one of the most important model updates for ŠKODA this year and is a key part of what is currently the biggest product campaign in our company’s history. We have refined our icon’s core virtues even further and have also taken another major step forward in terms of design, connectivity and safety. I am convinced that we will win the hearts of our customers once again with this great overall package.”

    The success story of the ŠKODA OCTAVIA began in 1959. As the brand’s eighth model since the Second World War and the eighth to feature ultra-modern independent suspension for all wheels, it was given a name meaning ‘the eighth’ in Latin, a name which has since become synonymous with the entire brand. Next came the first OCTAVIA COMBI estate variant in 1961, which was produced until 1971. A total of 360,000 OCTAVIAs were built, including more than 54,000 units of the OCTAVIA COMBI. The first generation of the modern-day edition made its debut in April 1996. The unmistakable hatchback with a large tailgate was followed in March 1998 by the even more spacious OCTAVIA COMBI, which was particularly successful in Europe. By November 2010, 970,000 hatchbacks and more than 470,000 COMBIs had been sold. In 2004, the second modern day generation was launched. Of this, 1.7 million hatchbacks and 870,000 estates had rolled off the assembly line by 2013. The third generation introduced in November 2012 was also a huge success – a total of more than 2.5 million customers had opted for this OCTAVIA by spring 2020. Since 1959, ŠKODA has produced more than seven million OCTAVIAs.

    Bestseller in many markets and produced in five different countries
    Up to 400,000 OCTAVIAs are now produced per year and it tops the list of bestsellers in numerous markets. The ŠKODA icon has already been the chart-topping vehicle in its homeland of the Czech Republic 30 times and it has also been listed at the top in seven other countries, including Poland, Austria, Switzerland and Finland. In Germany, the OCTAVIA’s second-largest sales market in the world, it has been the number-one import vehicle for many years. The OCTAVIA COMBI, which is the bestselling estate car in Europe, plays a major part in this. The chartbuster is the brand’s only vehicle to be produced in five different countries: in addition to the Czech Republic and China, it also rolls off the lines in Russia, Kazakhstan and India.

    A successful big family
    Just like in previous generations, the almost coupé-like hatchback, featuring a large tailgate, and the COMBI, now with an even larger boot (640 l), are key members of the fourth generation of the OCTAVIA family too. With a drag coefficient (cd) from 0.24 for the hatchback and 0.26 for the COMBI, both OCTAVIA body variants are amongst the most aerodynamic cars in the world in their respective segments. The OCTAVIA SCOUT is exclusively available as an estate, offering rugged body enhancements and a Rough-Road package with raised ground clearance as standard. The two OCTAVIA plug-in hybrids bear the abbreviation ‘iV’: the OCTAVIA iV has a total power output of 150 kW (204 PS) and the OCTAVIA RS iV delivers 180 kW (245 PS). Including the 180-kW (245 PS) 2.0 TSI and the 147-kW (200-PS) 2.0 TDI, there are now three powertrains available for the fourth generation of the sporty, top-of-the-range RS model. The two OCTAVIA variants with mild hybrid technology bear the e-TEC designation, while the OCTAVIA G-TEC is specifically designed to run on eco-friendly natural gas (CNG).

    ŠKODA OCTAVIA RS: A sporty trio
    ŠKODA is continuing the tradition of its performance RS models in the fourth-generation OCTAVIA too. This iteration, however, is the first in which the Czech car manufacturer is offering three different drive systems: in addition to the OCTAVIA RS versions with either a petrol or a diesel engine, the OCTAVIA RS iV – the brand’s first RS plug-in hybrid – is now being launched. Both the 2.0 TSI OCTAVIA RS and the OCTAVIA RS iV have an output of 180 kW (245 PS). The 2.0 TDI produces 147 kW (200 PS) and is the only model in the RS range to be available with all-wheel drive on request. All three variants feature sporty bodywork detailing including RS-typical black touches. The interior, with its traditional and dynamic design, is also predominantly black.

    Since the success story of ŠKODA’s RS family began in the year 2000 with the first-generation OCTAVIA, the sportiest versions of a variety of the Czech manufacturer’s production models have borne the distinctive abbreviation ‘RS’. The letters stand for ‘Rally Sport’ and are reminiscent of the ŠKODA 180 RS and 200 RS rally prototypes as well as the success of the ŠKODA 130 RS at the Monte Carlo rally in the 1970s. ŠKODA built more than 17,600 units of the first OCTAVIA RS featuring a 1.8-litre turbo engine and generating 132 kW (180 PS) as a hatchback initially – and, as of 2002, also as an estate. More than 87,800 of the second-generation OCTAVIA RS rolled off the production line. In addition to a 147-kW (200-PS) petrol engine, it was also offered for the first time with a 125-kW (170-PS) diesel. The third-generation OCTAVIA RS, launched in 2013, was even more successful. It was the first to boast the continuous red reflector strip at the rear, which has been a defining detail of RS models ever since. It was initially available with a 162-kW (220-PS) petrol engine, and later also with 169-kW (230-PS) and 180-kW (245-PS) petrol engines. The 2.0 TDI had an output of 135 kW (184 PS) and offered all wheel drive as an option for the first time in an RS. A total of more than 172,000 vehicles were produced. In Germany, the United Kingdom and Switzerland, RS variants now account for more than 20 per cent of models in the range.

    A choice of three drive concepts now available
    In the fourth generation of the OCTAVIA RS, customers can opt for one of three drive systems for the first time. With a power output of 180 kW (245 PS), the new OCTAVIA RS iV with plug-in hybrid drive and
    6-speed DSG as well as the OCTAVIA RS equipped with a 2.0 TSI petrol engine and a manual 6-speed gearbox or 7-speed DSG are each on a par. The 2.0 TDI delivers 147 kW (200 PS); it is always coupled with a 7-speed DSG, and all-wheel drive is an optional extra. The control electronics of the optional all wheel drive react to changing driving conditions within a fraction of a second and support the driving dynamics, for example when cornering fast. Here, the system transfers part of the driving torque to the opposite wheel when the load on the inner wheel is reduced, and maintains traction.
    František Drábek, Head of the Compact Model Range at ŠKODA AUTO, said, “No matter which drive concept you opt for as an OCTAVIA RS enthusiast, ŠKODA’s RS models deliver exactly what you would expect: they combine the performance that has been cherished by customers for decades and supreme everyday practicality. All three drive systems are convincing with their consistent power delivery and excellent fuel consumption, and showcase the latest technology in impressive style.”

    Sporty appearance featuring RS-typical black details
    RS models traditionally look much more dynamic than other OCTAVIAs. In addition to exclusive front and rear aprons, they feature numerous black attributes. These include the ŠKODA-typical grille, diffuser, and Air Curtains above the exclusive LED fog lights. The wing mirror housings and the window frames also come in gloss black, as do the COMBI’s roof rails. At the rear of the hatchback, the aeroflaps, diffuser and RS rear spoiler are gloss black too. The COMBI’s roof spoiler is body-coloured. RS models feature black 18-inch alloy wheels as standard; the brake callipers boast an eye-catching RS-typical red finish. 19-inch alloys are available as an option. The sporty top-of-the-range versions are characterised by exclusive vRS badges on the ŠKODA grille and tailgate. Standard equipment includes the innovative full LED Matrix headlights, which are making their OCTAVIA debut.
     
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  25. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    ¿Octavia RS mejor que un Golf GTI?


    ¡Presentamos el nuevo Skoda Octavia vRS!

    Entonces, ¿qué encontrará en el vRS que no obtenga con el Octavia normal? Bien debajo del capó, podrá elegir entre motores de gasolina, diésel o híbridos. Tenemos la gasolina aquí, que es una gasolina turbo de 2 litros que puede producir 245 CV y 370 Nm.

    En cuanto a las actualizaciones de diseño, encontrará parachoques rediseñados y más deportivos en la parte delantera y trasera, así como una parrilla actualizada. Mientras esté adentro, encontrará una serie de mejoras, desde asientos deportivos hasta alcantara en el tablero. Y, por supuesto, ¡no olvide las masas de costuras rojas en todas partes! Después de todo, el rojo significa deportivo, por supuesto.

    Entonces, todo suena bastante bien, ¿verdad? Pero, ¿es suficiente para alejarte del nuevo VW Golf GTI? Puede ser un poco más barato que el GTI, pero ¿es eso suficiente? ¡Tendrás que quedarte con Mat para su última revisión en profundidad para descubrirlo!

    Capítulos
    00:00 Introducción
    00:38 Precio
    01:07 Diseño exterior
    02:30 Interior
    03:54 Asientos traseros
    04:35 Maletero
    05:04 Cinco cosas molestas
    06:23 Cinco cosas interesantes
    07:11 Motores
    08:44 0 - 60 mph
    10:36 Conducción por caminos sinuosos
    12:25 Conducción en la ciudad
    13:53 Conducción en autopista
    15:19 Veredicto

    Skoda Octavia vRS review - better than a Golf GTI?

    Introducing the all-new Skoda Octavia vRS!

    So, what will you find in the vRS that you don’t get with the normal Octavia? Well under the bonnet, you’ll have a choice of petrol, diesel or hybrid engines. We’ve got the petrol here, which is a 2-litre turbo petrol that can produce 245hp & 370Nm.

    As for design upgrades, you’ll find redesigned & sportier bumpers at the front and back, as well as an updated grille. Whilst inside, you’ll find a number of upgrades, from sports seats through to alcantara on the dash. And of course, don't forget masses of red stitching throughout! After all, red means sporty, of course.

    So, it all sounds pretty good, right? But is it enough to tempt you away from the all-new VW Golf GTI? It may be slightly cheaper than the GTI, but is that enough? You’ll have to stick with Mat for his latest in-depth review to find out!

    Chapters
    00:00 Intro
    00:38 Price
    01:07 Exterior Design
    02:30 Interior
    03:54 Back Seats
    04:35 Boot
    05:04 Five Annoying Things
    06:23 Five Cool Things
    07:11 Engines
    08:44 0 - 60mph
    10:36 Twisty Road Driving
    12:25 Town Driving
    13:53 Motorway Driving
    15:19 Verdict
     
    Última edición: 4 Dic 2020
  26. MiniFER

    MiniFER Vicepresidente Ejecutivo Miembro del Club

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    Los diseñadores que despide Lamborghini acaban en Škoda.

    Bueno, en su línea, relación producto/precio interesante e imagen de austeridad para quien valore no dar el cante por los motivos que sea.

    Tengo un conocido con un Octavia frutero gasolina y potente, “con todo”, para ir a trabajar y va encantado; los clientes al final le ven en un coche normalito, luego el fin de semana ya...
     
  27. dani2

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    Hostias, pues a mi el RS Combi en rojo, con el 2.0TSI de 245CV, techo solar y las 19" y suspensión adaptativa, me parece guapo guapo.......y visto al precio que sale....no le haría ningun asco!!!

    Y tampoco le hacia ninguno al Scout con el 2.0TDI de 200CV en el azul metálico ese que gastan o en marron.....

    El equipo de serie que traen en España es una gozada. Tengo curiosidad por montar en uno. Dicen que han mejorado mucho en aislamiento y terminaciones en esta generación, que para mi, era una asignatura pendiente en los Octavia.
     
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  28. cybermad

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    La gama de ŠKODA de OCTAVIA RS ahora consta de un trío deportivo. Tras el lanzamiento del OCTAVIA RS iV como el primer modelo RS que incorpora propulsión híbrida enchufable, el deportivo compacto ahora se puede pedir con el motor de gasolina más grande o con el diésel más potente de la gama. Al igual que con el OCTAVIA RS iV híbrido enchufable, la última generación de EVO 2.0 TSI ofrece 180 kW (245 CV). La potencia de salida del 2.0 TDI es de 147 kW (200 PS).
    ---------------------------
    2021 Skoda Octavia Combi RS is utility and sport wrapped into one

    ŠKODA’s line-up of the OCTAVIA RS now consists of a sporty trio. Following the launch of the OCTAVIA RS iV as the first RS model to feature plug in hybrid drive, the compact sports car can now be ordered with either the biggest petrol engine or the most powerful diesel in the range. As with the OCTAVIA RS iV plug in hybrid, the latest EVO-generation 2.0 TSI delivers 180 kW (245 PS). The 2.0 TDI’s power output is 147 kW (200 PS).
     
  29. cybermad

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    La nueva generación del ŠKODA OCTAVIA incluye un nuevo OCTAVIA SCOUT. La historia de éxito de esta variante COMBI, que presenta detalles resistentes, estilo todoterreno, mayor distancia al suelo y tracción total, comenzó en 2007 y el modelo está listo para escribir el próximo capítulo, ahora que el bestseller de la marca está en su cuarta generación. . Además de su diseño emotivo, el estilo de vida familiar multifuncional ofrece incluso más espacio que su predecesor y ahora también está disponible con tracción delantera como opción.

    Ya sean unas vacaciones en familia, la gran tienda semanal o un viaje al campo con una bicicleta de montaña en el maletero: el nuevo ŠKODA OCTAVIA SCOUT, disponible exclusivamente como familiar, es el vehículo perfecto para muchas ocasiones. Con el paquete Rough-Road de serie, que incluye protección para los bajos y 15 mm más de distancia al suelo, el OCTAVIA SCOUT también es ideal para la conducción todoterreno y es una opción popular para remolcar una caravana, caja de caballos o remolque de barco. Cuando está equipado con un motor 2.0 TDI que produce 147 kW (200 CV), puede incluso tirar de un remolque con frenos de hasta 2.000 kg.
    ---------------------------------
    The 2021 Skoda Octavia Scout is ideal for active lifestyles

    The new generation of the ŠKODA OCTAVIA includes a new OCTAVIA SCOUT. The success story of this COMBI variant – featuring rugged details, off-road flair, increased ground clearance and all-wheel drive – began in 2007 and the model is set to write the next chapter, now that the brand’s bestseller is in its fourth generation. In addition to its emotive design, the multifunctional lifestyle estate offers even more space than its predecessor and is now also available with front-wheel drive as an option.

    Whether it be a family holiday, the big weekly shop or a trip to the country with a mountain bike in the boot: the new ŠKODA OCTAVIA SCOUT, available exclusively as an estate, is the perfect vehicle for many occasions. Featuring the Rough-Road package as standard, including underbody protection and 15 mm more ground clearance, the OCTAVIA SCOUT is ideally suited to off-road driving too and is a popular choice for towing a caravan, horse box or boat trailer. When fitted with a 2.0 TDI engine producing 147 kW (200 PS), it can even pull a braked trailer weighing up to 2,000 kg.
     
  30. cybermad

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    The new 2021 Skoda Octavia RS and RS iV PHEV



    Skoda Octavia RS Specifications:

    ▪ Length/width/height/wheelbase – 4,702/1,829/1,457(1,456*)/2,681 mm
    ▪ Ground clearance – 129 (128*) mm
    ▪ Kerb weight – 1,489-1,711 kg
    ▪ Cargo volume – 600 litre

    ▪ Engine – 2.0-litre (1,984 cc), 4-cylinder in-line, turbo petrol
    ▪ Max output – 245 hp (180 kW) at 5,250-6,500 rpm
    ▪ Max torque – 370 Nm at 1,600-4,300 rpm
    ▪ Transmission – 6-speed manual/7-speed dual-clutch (DSG); FWD
    ▪ 0-100 km/h (DSG) – 6.8 (6.7) seconds
    ▪ Top speed – 250 km/h
    ▪ Fuel consumption – 6.7-7.1 l/100km combined

    ▪ Engine – 2.0-litre (1,968 cc), 4-cylinder in-line, turbo diesel
    ▪ Max output – 200 hp (147 kW) at 3,600-4,100 rpm
    ▪ Max torque – 400 Nm at 1,750-3,500 rpm
    ▪ Transmission – 7-speed dual-clutch , FWD/AWD
    ▪ 0-100 km/h (AWD) – 7.4 (6.8) seconds
    ▪ Top speed (AWD) – 249 (243) km/h
    ▪ Fuel consumption (AWD) – 4.9-5.1 (5.5-5.6) l/100km combined

    * With AWD

    RS iV
    ▪ Engine – 1.4-litre, 4-cylinder in-line, turbo petrol
    ▪ Max output – 150 PS (110 kW)
    ▪ Max electric output – 110 PS (81 kW)
    ▪ Max system output/torque – 245 PS (180 kW)/400 Nm
    ▪ Transmission – 6-speed dual-clutch, FWD
    ▪ Battery type/capacity – Lithium-ion/13 kWh
    ▪ 0-100 km/h – 7.3 seconds
    ▪ Top speed – 225 km/h
    ▪ Electric driving range – 60 km (WLTP)
     

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