Video Skoda Octavia Combi RS / Scout (2021)

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La gama de ŠKODA de OCTAVIA RS ahora consta de un trío deportivo. Tras el lanzamiento del OCTAVIA RS iV como el primer modelo RS que incorpora propulsión híbrida enchufable, el deportivo compacto ahora se puede pedir con el motor de gasolina más grande o con el diésel más potente de la gama. Al igual que con el OCTAVIA RS iV híbrido enchufable, la última generación de EVO 2.0 TSI ofrece 180 kW (245 CV). La potencia de salida del 2.0 TDI es de 147 kW (200 PS).
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2021 Skoda Octavia Combi RS is utility and sport wrapped into one

ŠKODA’s line-up of the OCTAVIA RS now consists of a sporty trio. Following the launch of the OCTAVIA RS iV as the first RS model to feature plug in hybrid drive, the compact sports car can now be ordered with either the biggest petrol engine or the most powerful diesel in the range. As with the OCTAVIA RS iV plug in hybrid, the latest EVO-generation 2.0 TSI delivers 180 kW (245 PS). The 2.0 TDI’s power output is 147 kW (200 PS).
 

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La nueva generación del ŠKODA OCTAVIA incluye un nuevo OCTAVIA SCOUT. La historia de éxito de esta variante COMBI, que presenta detalles resistentes, estilo todoterreno, mayor distancia al suelo y tracción total, comenzó en 2007 y el modelo está listo para escribir el próximo capítulo, ahora que el bestseller de la marca está en su cuarta generación. . Además de su diseño emotivo, el estilo de vida familiar multifuncional ofrece incluso más espacio que su predecesor y ahora también está disponible con tracción delantera como opción.

Ya sean unas vacaciones en familia, la gran tienda semanal o un viaje al campo con una bicicleta de montaña en el maletero: el nuevo ŠKODA OCTAVIA SCOUT, disponible exclusivamente como familiar, es el vehículo perfecto para muchas ocasiones. Con el paquete Rough-Road de serie, que incluye protección para los bajos y 15 mm más de distancia al suelo, el OCTAVIA SCOUT también es ideal para la conducción todoterreno y es una opción popular para remolcar una caravana, caja de caballos o remolque de barco. Cuando está equipado con un motor 2.0 TDI que produce 147 kW (200 CV), puede incluso tirar de un remolque con frenos de hasta 2.000 kg.
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The 2021 Skoda Octavia Scout is ideal for active lifestyles

The new generation of the ŠKODA OCTAVIA includes a new OCTAVIA SCOUT. The success story of this COMBI variant – featuring rugged details, off-road flair, increased ground clearance and all-wheel drive – began in 2007 and the model is set to write the next chapter, now that the brand’s bestseller is in its fourth generation. In addition to its emotive design, the multifunctional lifestyle estate offers even more space than its predecessor and is now also available with front-wheel drive as an option.

Whether it be a family holiday, the big weekly shop or a trip to the country with a mountain bike in the boot: the new ŠKODA OCTAVIA SCOUT, available exclusively as an estate, is the perfect vehicle for many occasions. Featuring the Rough-Road package as standard, including underbody protection and 15 mm more ground clearance, the OCTAVIA SCOUT is ideally suited to off-road driving too and is a popular choice for towing a caravan, horse box or boat trailer. When fitted with a 2.0 TDI engine producing 147 kW (200 PS), it can even pull a braked trailer weighing up to 2,000 kg.
 

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Estas versiones pueden ir donde va un SUV y estéticamente me parecen mucho mas atractivas.
Por supuesto :chulo:, además de que en carretera van mejor que un SUV... lo frutero es bello :devil:... y campero :finga:



Skoda Octavia Scout Specifications:

▪ Length/width/height/wheelbase – 4,703/1,829/1,488*(1,487**)/2,688*(2,680**) mm
▪ Ground clearance – 163* (161**) mm
▪ Kerb weight – 1,390-1,772 kg
▪ Cargo volume – 640 litre

1.5 TSI/110 kW
▪ Engine – 1.5-litre (1,498 cc), 4-cylinder in-line, turbo petrol
▪ Max output – 150 hp (110 kW) at 5,000-6,000 rpm
▪ Max torque – 250 Nm at 1,500-3,500 rpm
▪ Transmission – 6-speed manual/7-speed dual-clutch (DSG); FWD
▪ 0-100 km/h – 8.7 seconds
▪ Top speed (DSG) – 220 (218) km/h
▪ Fuel consumption (DSG) – 5.6-6.0 (5.5-5.9) l/100km combined

2.0 TDI/85 kW
▪ Engine – 2.0-litre (1,968 cc), 4-cylinder in-line, turbo diesel
▪ Max output – 116 hp (85 kW) at 2,750-4,250 rpm
▪ Max torque – 300 Nm at 1,600-2,500 rpm
▪ Transmission – 6-speed manual, FWD
▪ 0-100 km/h – 10.6 seconds
▪ Top speed – 201 km/h
▪ Fuel consumption – 4.3-4.6 l/100km combined

2.0 TDI/110 kW 4x4
▪ Engine – 2.0-litre (1,968 cc), 4-cylinder in-line, turbo diesel
▪ Max output – 150 hp (110 kW) at 3,000-4,200 rpm
▪ Max torque – 360 Nm at 1,600-2,750 rpm
▪ Transmission – 7-speed dual-clutch, AWD
▪ 0-100 km/h – 8.7 seconds
▪ Top speed – 211 km/h
▪ Fuel consumption – 5.4-5.6 l/100km combined

2.0 TDI/147 kW 4x4
▪ Engine – 2.0-litre (1,968 cc), 4-cylinder in-line, turbo diesel
▪ Max output – 200 hp (147 kW) at 3,600-4,100 rpm
▪ Max torque – 400 Nm at 1,750-3,500 rpm
▪ Transmission – 7-speed dual-clutch, AWD
▪ 0-100 km/h – 6.8 seconds
▪ Top speed – 230 km/h
▪ Fuel consumption – 5.7-5.9 l/100km combined

* With compound link crank-axle
** With multi-element axle, with one longitudinal and three transverse links, with torsion stabiliser
 
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