ULTIMA HORA, TEMA TURBO 320d

Tema en 'Serie 3 (E46) (1998-2007)' iniciado por Heatseeker, 1 Oct 2005.

  1. Heatseeker

    Heatseeker Forista Legendario

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    Bueno, mirad lo que he encontrado trasteando por internet...

    Failure headache solved, says executive

    By Bob Kernohan
    AN assurance that problems with BMW 3 Series two-litre turbo diesel engines had been solved was given by company public affairs and communications boss Richard Carter at the launch of the uprated 3 Series last week.

    Carter conceded that there had been failures of the turbos on the two-litre models.

    He attributed these to a combination of “sonic vibrations” within a particular rev range “destroying” the turbo impellers.

    Extensive tests in South Africa and in Germany had eventually traced the problems to a chain of circumstances occurring within “milliseconds” and in which air pressure and altitude played critical roles, rather than temperatures.

    Style of driving and clutch use could also have been factors in the failures, said Carter. But various changes had been made and a new “blackdot” turbocharger and a new Software 4 programme seemed to have solved the problem.

    Carter said the 320d had experienced a “zero failure rate” using the new turbo and software over the past three to four months.

    “We are confident the problem is under control,” added Carter, who said 320d sales and resale values had suffered because of the turbo failures.

    Bien, resumiendo para los que estén un poco cortos con el inglés. Viene a decir que tras extensos tests en Sudáfrica y Alemania se atribuye el fallo a "vibraciones sónicas", que en una cadena de acontecimientos que podría desarrollarse en milisegundos, y que en un particular rango de revoluciones ocasiona daños en los álabes, produciendo la destrucción del turbo. Nada que no sepamos.
    Afirma que con el nuevo turbo del "puntito negro" y el programa "software 4", el motor 320d tiene ahora una estadística de "cero fallos". (Y una mi**da!!, ya ha roto alguno más y algún E90), y que están convencidos que el problema está bajo control.

    Vale, no es nada que no sepamos, pero para los que acabamos de romper o aún no habéis roto, es una herramienta más para poder presionar a la marca. Ahí queda.Yo ya me he imprimido una copia. Ahí queda el link:

    http://www.theherald.co.za/motor/2003/05/bmwturbo.htm
     
  2. radi

    radi Guest

    estas cerca del problema con el turbo
     
  3. Heatseeker

    Heatseeker Forista Legendario

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    Peazo de reflote de post, no socio? :LOL: :LOL: . Te has tenido que tirar un rato buceando en el archivo pa encontrarlo, sí :wink: .

    Hubo una época que los posts de turbos cascados eran el pan nuestro de cada día. Ahora parece que estamos algo mas tranquilos.

    Saludos :wink:
     
  4. RUBEN 320D

    RUBEN 320D Guest

    con la deproblemas que dieron lo normal es que lo corrijan,
     

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