Official information regarding the 2010 Mercedes-Benz E63 AMG sedan has been released along with the first batch of official photos. The E63 AMG now makes 518bhp (386kW) and 465lb ft (630Nm) of maximum torque compared to the current car's 507bhp (378kW) and the same amount of torque. Mercedes-Benz is sticking to the tried and tested 6.2-litre naturally aspirated V8 on this one. Performance should be similar to that of the outgoing E63 with figures of 4.5 seconds for the 0 - 62mph sprint and a top speed of 155mph (249km/h). Despite the minimal increase in power the car is said to quaff 12 percent less fuel resulting in an average consumption of 22.4mpg. One of the components credited for this is the Speedshift MCT 7-speed gearbox found in the SL63 AMG. It has four driving modes namely Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus and Manual. The standard car comes wearing 18-inch AMG alloys with size 255/40 front and 285/35 rear tyres. There is an optional 19-inch rim available. In terms of exterior cosmetics the big AMG gets LED daytime running lights, a more aggressive front spoiler, a rear diffuser and four tailpipes as per current AMG standard issue. It is expected that the new E63 AMG sedan will go on sale in the UK in September. It is also expected that the public will get first live glimpse at the 2009 New York International Auto Show next week.
el bruto se mete en el gimnasio ! en el top gear subtitulado de cypher sale la prueba de la version actual, menudo bmr como tira el tio
¿2010? Y yo que pensaba que saldría este año... :-k Joer, tengo un cliente esperándolo... que salga yaaaa!!!
no me gusta el ojete como kedan esos escapes , si le dejasen los normales como los de aora medio redondos!!!
habra que esperar a terminar de pagar el serie 1 me quedan grandes aun esos barcos, antes he de ganarme el titulo de capitan :ang:
todos los amg son acojonantes,el unico problema que les veo es que muchos de nosotros no tenemos pasta para poder tener uno por cierto,echad un vistazo a la web de amg y es de flipar a colores Mercedes-AMG
Como comente en otro post, mucho V8 amg, pero el V10 TFSI RS6 es insuperable hoy en dia. Eso si que es un motor
deseo fervientemente que se quiten lo antes posible el trauma de pasar de 510 caballos, mercado demanda
Me baso en la capacidad de recuperacion, en el rendimiento, en la cifra de par máimo y en la progresividad, dejando aparte la eficacia del bastidor, y sus frenos con discos ceramicos opcionales.
carraco sin duda; aunque estéticamante donde se ponga el W211... Corazón BMW, AMG ya dijo que pasaba de la guerra de la potencia y se iba a fijar más en otras cosas, como bajar el consumo, que en este ya lo han hecho en un 18% o en el nuevo cambio que lleva, que por lo visto es una pasada y muy superior al Tiptronic del RS6 saludos!
Discreto este avión!!!! Asi me gusta motor gordo y que no sucumban a las modas ecológicas :flip: Tengo ganas de verlo en vivo