VIDEO: Explicación del diferencial trasero para BMW M3 y M4 31 de marzo de 2021 Uno de los aspectos más importantes del rendimiento de los nuevos BMW M3 y M4 es el nuevo diferencial trasero. BMW ha realizado grandes mejoras en sus diferenciales traseros de deslizamiento limitado controlados electrónicamente en los últimos años y toda esa experiencia y desarrollo ha permitido que este nuevo diferencial BMW M3 sea el mejor hasta ahora. En este nuevo video de BMW M, podemos ver cómo funciona y cuán importante es para el rendimiento del automóvil. El nuevo diferencial trasero de los BMW M3 y M4 es el mejor de la marca hasta el momento y viene con dos relaciones de transmisión final diferentes; 3.15 para transmisiones automáticas y 3.46 para transmisiones manuales. También se controla electrónicamente para proporcionar la respuesta más precisa y rápida. También ayuda a proporcionar la máxima tracción en las curvas, lo que ayuda a aumentar las capacidades de manejo del M3. La diferencia también es una parte de por qué el BMW M3 y M4 pueden lanzarse tan bien, a pesar de que actualmente solo tienen tracción trasera. Este nuevo video le muestra cómo funciona, con un desglose de sus partes. También muestra su ubicación debajo del BMW M3, cómo está montado, cómo está diseñado para crear menos ruido en la cabina e incluso cómo funcionan sus ejes de salida. No hemos tenido suficiente tiempo en el nuevo BMW M3 o M4 para probar adecuadamente el nuevo diferencial trasero, pero tenemos la intención de hacerlo pronto. También nos gustaría compararlo con el F80 BMW M3, para ver qué tan mejorado es con respecto al automóvil de última generación. Sin embargo, sí recuerdo cuánta mejora hizo incluso el diferencial trasero del paquete de competición F80 M3 sobre la versión estándar. Así que tengo grandes esperanzas en el diferencial trasero de este nuevo M3 y su capacidad para poner toda su monstruosa potencia en el suelo.
Best current ///M cars on race track! •1 abr 2021 corners cz We have tried the new BMW M3 G80 and M4 G82 on a track. First impressions are really positive! The car is very well tuned and the character feels a bit like the V8 E9x gen. Still, we had most fun in our favorite M2 CS
Living with the G80 M3 - 1500 Mile Review Update •31 mar 2021 Evolve Automotive After our first review at the BMW UK Press Launch, we wanted to do a follow up now that we have owned the car, lived with it and put a fair amount of miles on.
Prueba en circuito, tiene subtítulos traducidos, bonitas imágenes con el M3 E30... Nové BMW M3 | Představení a test na okruhu •31 mar 2021
Por fín el M3 Performance macarríl, a ver si lo vemos en marcha... The all-new BMW M3 competition with M performance Parts.... •1 abr 2021
BMW M4 with Manual Transmission | Ultimate Driving Machine •1 abr 2021 The second-generation BMW M4 joins the sixth-generation M3 to deliver uncompromised street and track capabilities for which the model line has become well-known. Available in both core and Competition models, the vehicles deliver up to 503 horsepower and are available with either rear- or M xDrive all-wheel-drive configurations (M xDrive models coming Summer 2021). The M4 and M3 both offer the choice of 6-speed manual transmissions or 8-speed M Steptronic transmissions, depending on configuration.
The Ultimate Self-Driving Machine | 2021 BMW M4 | BMW USA •1 abr 2021 BMW USA With up to 503 horsepower, iconic BMW handling and available manual transmission to boot, the new BMW M4 truly raises the question: Perhaps the ultimate self-driving machine is the one you actually drive yourself? Every movement and maneuver is yours to make. Every thrilling twist and turn is yours to take. All the power and all the control is quite literally in your hands. Introducing the 2021 BMW M4 with manual transmission. A car you actually drive yourself. Happy April Fools Day from BMW.
2021 BMW M3 | There is a lot more than the grille •1 abr 2021 One of the biggest controversy surrounding the 2021 BMW M3 and M4 is oversized grille. The topic has been debated intensively over the last few months and in the end, the jury is still out on the success of this design approach. So we wanted to look past that for a moment and give an overview of the 2021 BMW M3 G80. In this video, we walk around the car to observe the new design language, then we jump inside to see some of the standard features. And of course, the six-speed manual transmission which is rare today in sports cars. This was a U.S. model with a six-speed manual and a rear-wheel drive. It was also the non-competition model equipped with the standard seats.
Los de IND empiezan a tocar la riñonada... IND G8x grill modification experimentation We removed the infamous front grille and completed a phase one paint job on it. There was a ton of controversy after posting this on iND's IG page but keep in mind we just experimenting to see the results. New G8x M owners can see all options without having to remove any bumper covers. I'm starting on phase two next and will update this thread. I know the internet takes things very serious but we are just trying different looks out __________________ Update with the center section in all AW (300) install is tomorrow then will move to the next phase. Phase 2 of the front grille experiment...again we are just trying things out but at this point the OE all gloss is the best looking option. Fall-line Motorsport has also started development on the tow hooks and suspension components. __________________
BMW M4 Is The Ultimate Self-Driving Machine - With An April Fool's Twsit •1 abr 2021 BMW introduced a new spot named “The Ultimate Self-Driving Machine,” which shows off the new M4 coupe “self” driven to the limit by actor and producer Milo Ventimiglia.
Este ha pesado su M4, 1660 kg... Weight of my base G82 M4 = 3660 lbs Weighed my Base M4, came in at 3660 with a half tank of fuel. Scale was recently calibrated by the state and has 20 pound increments. My options are Exec pack, carbon buckets, full leather, 19/20 wheels. Stock steel brakes.
Pues el peso no esta tan mal.... Es cierto que el peso oficial asusta un poco pero porque es esa normativa EU absurda con 75 kg entre conductor de 68 kg + 7 equipaje....WTF?!! Nunca la entenderé. Con lo logico que seria peso vacio con deposito a tope....punto. 1660 kg es un peso similar al F82 Comp. DKG..... Joer cada vez me gusta mas la idea de un M3 manual......
Parece que este es el único M3 Individual Zanzibar COLLECTING my 1 of 1 BMW M3 G80 Individual Zanzibar II by AutoTopNL •3 abr 2021
Suerte tu que puedes elegirlo en Alemania y además a mejor precio, cuando lo presentaron hace ya medio año yo me configuré este M3 en negro, el básico 480 cv, trasera y manual que es el más ligero de todos, me gusta bastante más que el M4: https://www.bmwfaq.org/threads/m3-y-m4-2020-g80-y-g82-definitivos-fotos-oficiales.1001809/page-22
Que bueno , con tu permiso lo pongo aquí https://www.bmwfaq.org/threads/bmw-...-g82-vs-audi-rs5-coupe.1011614/#post-18444410
ESSAI | BMW M3 Competition [G80] Route & Circuit | Toujours la meilleure ? •4 abr 2021 Le Billet Auto (LBA TV) Le voici ! L'essai de la BMW M3 G80 (et un peu de M4 aussi) sur route et sur circuit. Avec le nouveau 6 en ligne S58 Biturbo de 510ch et 650Nm, cette version Competition (la seule dispo en en France) est-elle la nouvelle référence sur segment pour remplacer sa devancière F80 ??? Réponse ici
Hoy sacan esto en carscoops, el vídeo ya salió aquí hace semana y media... El M3 Competition 2021 llega a 62 MPH más rápido que el tiempo oficial de BMW 3 DE ABRIL DE 2021 La nueva generación de BMW M3 es uno de los autos más populares del momento. Y con todos los ojos puestos en él, ha sido sometido a todo tipo de pruebas, incluida esta que se centra únicamente en el rendimiento en línea recta. La aceleración de 0 a 100 km / h (0-62 mph) de un M3 Competition fue la primera medida en el dispositivo de terceros y se registró en 3,77 segundos. Luego logró correr el cuarto de milla en menos de 11 segundos y medio, y alcanzó la marca de 200 km / h (124 mph) en 11.86 segundos. El M3 Competition tardó 21,1 segundos en llegar a 250 km / h (155 mph), que es un par de segundos más de lo que tarda el Dacia Spring en pasar de 0 a 100 km / h (0-62 mph). Con el acelerador a fondo, superó la velocidad máxima limitada electrónicamente de 290 km / h (180 mph) que viene con el paquete del conductor M opcional, de lo contrario, la velocidad máxima está limitada a 250 km / h (155 mph). El M3 Competition tiene 510 PS (503 HP / 375 kW) y 650 Nm (479 lb-ft) de torque producido por un motor de seis cilindros en línea biturbo de 3.0 litros y, oficialmente, puede acelerar desde el reposo a 100 km / h (62 mph) en 4.0 segundos (0-60 mph en 3.8 segundos). El M3 de nivel de entrada tiene el mismo motor pero es menos potente, a 479 PS (473 HP / 352 kW) y 550 Nm (406 lb-ft). 2021 M3 Competition Hits 62 MPH Faster Than BMW’s Official Quote APRIL 3, 2021 The new generation BMW M3 is one of the hottest cars of the moment. And with all eyes on it, it’s been subjected to all kinds of tests, including this one that focuses solely on the straight-line performance. The 0 to 100 km/h (0-62 mph) acceleration of an M3 Competition was the first one measured on the third-party device, and it was recorded at 3.77 seconds. Then it managed to run the quarter-mile in a hair under 11 and a half seconds, and hit the 200 km/h (124 mph) mark in 11.86 seconds. The M3 Competition took 21.1 seconds to push to 250 km/h (155 mph), which is a couple of a seconds more than it takes the Dacia Spring to go from 0 to 100 km/h (0-62 mph). With the throttle floored, it went beyond the electronically limited top speed of 290 km/h (180 mph) which comes with the optional M Driver’s Package, as otherwise, the max speed is capped at 250 km/h (155 mph). The M3 Competition has 510 PS (503 HP / 375 kW) and 650 Nm (479 lb-ft) of torque produced by a 3.0-liter twin-turbocharged inline-six engine and, officially, it can accelerate from rest to 100 km/h (62 mph) in 4.0 seconds (0-60 mph in 3.8 seconds). The entry-level M3 packs the same engine but it is less powerful, at 479 PS (473 HP / 352 kW) and 550 Nm (406 lb-ft).
La prueba de Harry, como siempre interesante... ¿es el nuevo M5? 2021 BMW M3 Competition review. Is this actually the new M5? •4 abr 2021 Harry's garage The 2021 G80 M3 Competition boasts 510bhp and 650Nm, giving it serious performance but is it now more of an M5 replacement than a true M3 of old? Find out here..