Video BMW M3 (G80) y M4 (G82) PRUEBAS

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 9 Mar 2021.

  1. cybermad

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    New BMW M3 – Drift Analyser tested | evo magazine

    •25 abr 2021

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    EVO


    BMW M has fitted a 'Drift Analyser' to the new M3 and M4, so in the interests of science (and categorically not an excuse to destroy a pair of tyres. Honest, sir) we sent Steve Sutcliffe back to school to see what the Analyser thought of his skids
     
  2. cybermad

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    Nuevo BMW M4 Competition G82 Le Sacamos el 110% En El Circuito


    •Fecha de estreno: 26 abr 2021

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    AXEL ESPxNUR


    Cual es el potencial real de Nuevo BMW M4 Competition G82 ?? Te lo revelamos en este video, Junto al Piloto Oficial de BMW Jose Manuel de los Milagros, forzamos al limite a este M4 BMW M4 Competition G82.
     
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  3. cybermad

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    IT'S HERE! My New BMW M3 Competition COLLECTION DAY

    •26 abr 2021

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    Shmee150



    It's finally time to collect my new BMW M3 Competition! After seeing it being built at the Munich plant, the car has touched down at BMW Park Lane in London for the unveil, handover and first drive. It's time for some great miles ahead!
    For my first time ever, it's fun to simply walk to the collection of a new car, given that I live so close to BMW Park Lane, the supplying dealer. With the weather on side, the new Shmeemobile is awaiting in the downstairs area, ready and set to pull the covers off and reveal all.
    My particular M3 Competition is a RWD Auto model (only option available in the UK at this time), finished in Isle of Man Green with 825M wheels and black calipers; with a Silverstone and Black extended leather interior and carbon trim. It also has the Comfort Pack, Lighting Pack and Technology Pack to finish off the options.
    After getting it out onto the city streets, it would be very boring to simply head straight home so instead we have a small diversion to head around the city streets spotting some supercars including a new SF90 Stradale and a flip coloured Aventador SVJ, as well as also checking out the new Senturion store on Berkeley Square.
    We also have all of our M3 Generations designs and more in the Cheers by Shmee150 shop which you can find here: https://cheers.shmee150.com/collectio...
    Thanks for watching, Tim
    Chapters:
    00:00 Intro
    00:54 Arriving at M Town
    01:16 Inside
    01:43 Revealing My M3
    02:35 Full Spec Tour
    04:55 Take Out
    05:18 First Drive
    09:50 Park Checkpoint
    11:02 London Traffic
    15:41 Parking
    16:24 With the GT4
    18:39 Wrap Up
     
  4. cybermad

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    TRÁILER: Razón y sentido: BMW M3 / M4 (G80 / G82) | "¿Reyes del Drift?"


    28 abr 2021

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    auto motor & sport


    Una nueva generación de BMW M3 y M4 es un evento importante en el mundo del automóvil deportivo. Hemos ido al fantástico Gotland Ring para probar todo el programa M de BMW, y el primero en salir es, por supuesto, el nuevo M3 / M4 (código de generación G80 / G82) que se desarrolló junto con el coche de carreras M4 GT3.
    La versión estándar tiene 480 hp, Competition, que conducimos, tiene 510 hp completos que impulsan las ruedas traseras a través de una caja de cambios Steptronic de ocho velocidades. A finales de este verano llega la versión con tracción a las cuatro ruedas y si quieres cambiar manualmente, también funciona bien, pero luego tienes que "conformarte" con 480 CV.
    Además del nuevo y controvertido diseño, el recién llegado tiene una gran cantidad de componentes electrónicos que harán que el automóvil se sienta aún más cómodo en una pista de carreras, como: M Drive Professional con Drift Analyzer, M Laptimer y M Traction Controll.
    Con el Paquete M Race Track, el coche es 25 kilos más ligero y obtienes, entre otras cosas, asientos de fibra de carbono, frenos cerámicos y llantas de aleación especiales.
    Peder nunca ha tenido un BMW, ¿finalmente tiene hambre ahora? ¿Es este el coche deportivo de forma óptima? ¿Es agradable? ¿Qué significa BMW? ¿Y los chicos pueden patinar?
    Todo esto y mucho más obtenemos como de costumbre respuestas.
     
  5. cybermad

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    2021 BMW M4: The manual changes everything.

    •26 abr 2021

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    MotoManTV


    MotoMan drives some rare in today’s day and age: an almost 500 HP car with a manual transmission! In this combination TECH REVIEW, FIRST DRIVE REVIEW and a round of our famous #OptionsGame of the 2021 BMW M4 Manual, MotoMan learns this combination is more about personality than brute force.
     
  6. cybermad

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    2021 BMW M4 Competition Coupe Individual FULL In-Depth Review LOUD Exhaust Sound Exterior Interior

    •27 abr 2021

     
  7. cybermad

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    SAVE THE MANUALS! 2021 BMW M4 Manual Review

    •28 abr 2021

     
  8. cybermad

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    BMW M4 vs M2 CS TRACK BATTLE: lap time, 0-60mph & 1/4 mile test!

    •28 abr 2021


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    Mat Watson Cars


    In this video, which is sponsored by Omaze, I see how the new BMW M4 Competition and M2 CS compare round a racing circuit. They both have 3.0-litre twin-turbo straight six engine driving the rear wheels. But the M4 has 510hp and 600NM of torque compared to 450hp and 550NM for the M2 CS. The M2 CS is lighter though at 1,550kg, compared to over 1,700kg for the M4. Also the M2 has a racing inspired seven-speed dual-clutch automatic transmission. The M4 uses a traditional torque converter auto with eight speeds. When it comes to price though they are more similar starting from around £75,000 each. With this in mind, which is the best choice if you are a track day fan. Watch the video as I time both round a racing circuit and launch them from 0-60mph and over the standing quarter mile.
     
  9. cybermad

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    Que Puede Hacer en Manos de Un Piloto Profesional el Nuevo Bmw M4 Competition



    26 abr 2021

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    AXEL ESPxNUR



    Cual es el potencial real de Nuevo BMW M4 Competition G82 ?? Te lo revelamos en este video, Junto al Piloto Oficial de BMW Jose Manuel de los Milagros, forzamos al limite a este M4 BMW M4 Competition G82.
     
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    Tested: 2021 BMW M4 Delivers What Matters


    Do whatever it takes to ignore the new BMW M4's toothy grille and just drive it.

    APR 29, 2021


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    JAMES LIPMANCAR AND DRIVER
    From the May 2021 issue of Car and Driver.

    Apparently, there's something about having a highly anticipated BMW M car that alters the atmosphere in Los Angeles. Months of blue skies and shorts weather ended as soon as our M4 test car arrived. Of course, correlation does not imply causation, but we're superstitious. A few years ago, a new M2 brought a massive storm during a multiyear drought, and now the M4 brings rain? You'd be a little 'stitious too.

    In a desperate attempt to outrun the storm, this particular six-speed-manual M4 spent hours chasing patches of dryness, mostly in vain. As the miles piled up, we were struck by the ease with which the M4 melts away vast distances. With wipers wiping, we relaxed in the leather-wrapped interior fit for a 7-series and kept Waze up on the 10.3-inch touchscreen in hopes of staying a step ahead of the highway patrol.

    HIGHS: The ripping pull of the twin-turbo six, there's still a manual and it's lovely, the handling and performance that made M cars famous, plenty comfortable.

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    LEMON, NAMED AFTER FAMED DETROIT TIGERS CENTER FIELDER CHET LEMON, IS A THREE-YEAR-OLD HUSKY–PIT BULL MIX.
    JAMES LIPMANCAR AND DRIVER
    MORE ON THE M4
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    2022 BMW M3 and M4 AWD Models Cost $4100 Extra

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    2021 BMW M4 Competition Excels Where It Counts

    Like its predecessors, the M4 has a thick layer of comfort and daily usability. Even the rear seats offer adult-level space. Leave the adaptive dampers in Comfort—they stiffen on their own as necessary anyway—and single-wheel hits from broken pavement are dispatched with a distant stroke that barely upsets the serenity. When you're cruising at 70 mph, a mellow 69 decibels of engine and tire hum enters the cabin, provided you've disabled M Sound.

    M Sound is but one of the features that'll seem like a gimmick to purists. When it's active, valves open to amplify the exhaust and the volume is turned up on the synthesized engine sounds played through the 464-watt audio system's 16 speakers. That digital enhancement is BMW's attempt to augment what little intake sound the twin-turbo engine makes. The gravelly gruffness you get isn't terrible, and it's not offensively loud, either, but it's also not entirely real. At least this M4 allows you to turn it down. In the last-gen M4, we resorted to pulling the audio system's fuse to shut it up.

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    JAMES LIPMANCAR AND DRIVER
    Shutting up is something we haven't been willing to do about the wonky steering in late-model BMWs. Fortunately, the M division's tuning has kept us relatively quiet on the subject. The new M4 steers well enough—it's not darty, despite the wheel's mere 2.1 turns lock-to-lock—but it lacks the exacting precision and tactility of the Porsche 718 Cayman GT4 that we drove next. Remember, comparison is the thief of joy. While the M4's steering is a bit devoid of feedback, it does its job without offending. Just don't drive a GT4, like ever.

    Eventually, the skies blued, the sun dried the canyon roads, and it took all of two corners to realize that the M4 has astonishing front-end grip. Much of that is due to the changes BMW made from the F82's setup. It swapped the Michelin Pilot Super Sports for stickier Pilot Sport 4S rubber, widened the front track by 1.5 inches, and increased the section width of both the front tires (from 255 to 275) and the rears (from 275 to 285). There's a total resistance to understeer and a heady 1.03 g's of adhesion on the skidpad.

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    JAMES LIPMANCAR AND DRIVER
    LOWS: Competitors have better steering feel, the digital tach is hard to read at a glance, these things are getting kind of big, all the gimmicky settings.

    Stressed near its cornering limits, the body remains resolutely flat. While it's not what we'd call nimble—again, the Cayman GT4 colors our opinion here—careful tuning and a 112.5-inch wheelbase (1.8 inches longer than before) foster an unerring stability that engenders trust. Even as speeds and g-forces creep ever higher, there are no missteps or surprises, which removes any worries about painting a guardrail Sao Paulo Yellow.

    Those of us whose loved ones think our driving is the reason guardrails exist would be wise to consider the $3800 carbon-fiber seats that hold you like a straitjacket. If you're on the wrong side of 40, climbing in and out of the car elicits involuntary grunts and moans, but the payoff is a warm embrace and a 21-pound weight savings over the standard seats. Once in, you'll notice your legs are separated by a slightly uncomfortable divide in the seat bottom that is intended to evoke racing seats. Like the M4 badging on the headrest, the leg separator is a design element that's sure to inspire oohs and aahs from non-car people and eye rolls from the rest of us.

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    BMW CALLS THIS INTERIOR COMBO YAS MARINA BLUE WITH YELLOW ACCENT. IT GAVE STAFFERS WHO LIVED THROUGH THE 1980S FLASHBACKS OF COLORFUL SPANDEX LEOTARDS, JAZZERCISE CLASSES, AND THE RICHARD SIMMONS SHOW.
    JAMES LIPMANCAR AND DRIVER
    VERDICT: The new M4 is a daily driver, a track car, and everything in between.

    There's a lot of car here to ooh and aah over. The M4 is now a mere 2.7 inches shorter than the V-10-powered, Bangle-butt M6 from 15 years ago and about the size of a current Ford Mustang or Chevrolet Camaro. And compared with the last M4, the new car is 0.7 inch wider and 4.6 inches longer. You notice the dimensions mostly when you're parking. The M4 feels a size smaller when you're having fun, but the scale doesn't lie: This is a big, heavy car. The last M4 manual we weighed came in at 3556 pounds; this one is up to 3709.

    The new-to-M4 S58 twin-turbo six helps offset the extra mass, offering 48 more horsepower than the S55 did in the previous gen at its launch. Last year the most powerful manual-trans M4 had 444 horsepower. Stick-shift M4s now offer 473 horsepower and 406 pound-feet of torque for $72,795. Unlocking the Competition version's 503 horsepower and 479 pound-feet requires an extra $2900 and life with an eight-speed automatic.

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    JAMES LIPMANCAR AND DRIVER
    Blessed with an imperviousness to vibration, the smooth inline-six doesn't seem to care whether it's idling, at redline, or anywhere between. So you're left studying the multicolored tachometer or, if you select M View, the double-strip tach. Neither is as easy to read as the big analog dials BMW used to fit in its cars. To make your life easier, shift lights pop up to keep you from charging right into the 7200-rpm redline. Row the six-speed and 60 mph goes by in a repeatable 3.8 seconds, with the quarter shooting by in 12.0 seconds at 121 mph. Short, slightly rubbery shifts will bring back memories of BMWs past.

    The various settings for steering effort, damping, throttle response, engine sounds, and even the brakes remind us of more recent BMWs. The previous M3/M4 had a million settings, too, and it was the bestselling generation yet, which has only encouraged BMW to continue to offer these choices to buyers.

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    BMW HONORS THE SNOWFLAKE WHEELS OF THE BANDIT'S 1977 PONTIAC TRANS AM.
    JAMES LIPMANCAR AND DRIVER
    But adjusting levels of assist in the steering doesn't add feel, the dampers automatically cinch up as needed without your involvement (so why raise their baseline to jarring?), changing throttle response won't mitigate the inherent delay of a turbocharger, fake engine sounds are disingenuous, and we couldn't discern any difference in the two brake modes. Either way, the $8150 carbon-ceramic brakes are strong and fade-free.

    When a car is tuned right, it is right. Letting M4 owners turn the knobs that the development engineers should've dialed in is like giving someone wearing a Beach Boys T-shirt a mixing board in hopes that they'll improve Pet Sounds.

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    TWO LARGELY ILLEGIBLE SIDE-BY-SIDE TACHOMETERS MEAN YOU'LL NEED THE SHIFT LIGHTS TO AVOID THE REV LIMITER.
    JAMES LIPMANCAR AND DRIVER
    Admittedly, some of this sounds a bit like an aging E30 owner shouting "Respect your elders!" And we haven't even mentioned the video-game-inspired M Drift Analyzer, which judges how well you can hang the M4's tail out. Actually going out and playing is what's fun, not getting attaboy validation from a computer.

    All the M4's adjustability gets to the philosophical headaches born of trying to make cars that'll suit all people. Like the M3s and M4s that came before, this new one has a breadth of capability, merging daily usability with track-day fun, but the old cars that came basically one way were pure and free of gimmicks. Offering a unique and better experience used to be enough. M cars should have the gumption to say, "Don't like how we tuned it? Well, we think you're an idiot. Please leave." Imagine if BMW had applied the confidence of the grille to the final tune. Wouldn't it be nice?

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  11. cybermad

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    En el episodio seis del BMW M Podcast, Daniel y Nick se unen al CEO de BMW M GmbH, Markus Flasch, para una charla poco común y profunda. Markus analiza una variedad de temas, desde cómo comenzó su vida en los automóviles hasta el papel que desempeñará la electrificación en el futuro a corto y largo plazo de BMW M. También aprendemos sobre sus automóviles y motocicletas favoritos de todos los tiempos y la ubicación de sus mejores vehículos. carretera de conducción. Y, por supuesto, conduciría el coche BMW M preferido.

    BMW Group Australia - BMW M Podcast Episode 6



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    BMW Australia


    Episode six of the BMW M Podcast sees Daniel and Nick joined by the CEO of BMW M GmbH, Markus Flasch, for a rare and in-depth chat. Markus discusses a variety of topics, from how his life in cars began to the role electrification will play in the short and long term future of BMW M. We also learn about his favourite cars and motorcycles of all-time and the location of his ultimate driving road. And of course the preferred BMW M car he would drive on it.
     
  12. cybermad

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    2021 BMW M3 | First Drive | Driving.ca

    •29 abr 2021

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    Driving.ca



    For over 30 years and through five generations the BMW M3 has been an icon.
    Now comes the all-new sixth generation.
    It is the fastest to date and it will be the first to be offered with all-wheel-drive in M3 Competition model later this summer. The added traction promises to bring an even more aggressive turn of speed. First impressions of the M3 suggest that if the drive is as large as the overt front grilles, life promises to be sweet.
    Time behind the wheel proves that initial impression is right on the money. The appeal of the latest M3 starts with what’s under the hood. The 3.0-litre inline-six has two turbochargers.
    When both are blowing full gale, the engine makes 473 horsepower and 406 pound-feet of torque at 2,650 rpm. It drives the rear wheels through a six-speed manual gearbox, which is, sadly, a dying feature.
     
  13. cybermad

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    BMW M3 Competition 2021 - Easy to Handle 510 PS RWD sedan (ENG) - Test Drive and Review

    •30 abr 2021


    The new BMW M3 Competition comes in RWD as standard, but there is an xDrive AWD option.
    In track mode the driver can decide to disengage AWD, and make it RWD. Manual transmission is available only on the base non-Competition model. The BMW M3 Competition G80 is powered by a 3-liter straight-six engine.
    This is the RWD model.
    The engine produces 510 PS (480 PS without the Competition Pack), 650 Nm (550 Nm without the Competition Pack). 0-100 km per hour in 3.9 seconds (4.2 without the Competition Pack).
    If these numbers sound familiar, that’s because the F80 BMW M3 Competition and the M3 CS offered similar performance.
    Has BMW stopped dead in its tracks?
    ↔ BMW M3 Competition dimensions:
    ✔ length: 4794 mm
    ✔ width: 1903 mm
    ✔ height: 1433 mm
    ✔ wheelbase: 2857 mm
    ✔ boot/trunk: 480 L
    BMW M3 starting price: 82 500 euro
    BMW M3 Competition price as tested: 109 000 euro
     
  14. cybermad

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    BMW M3 G80 Manual Transmission - POV Driving Twisty Alpine Road

    •30 abr 2021



    Stock #BMW #M3 #G80 #Manual #Transmission # Stock #Exhaust #OPF
    0:00 Section 1
    1:03 Section 2
    1:22 Section 3
    1:52 Section 4
    2:31 Section 5
    3:12 Section 6
    L6 3.0 Biturbo 480 Hp @ 6250 rpm and 550 Nm @ 2650-6130 rpm
    0-100 : 4,2 sec
    100-200 kmh : 9,2 sec ( tested with Dragy )
    200-250 kmh : 11,3 * sec ( tested with Dragy )
    Vmax : 250 kmh* electronically limited
    Curb weigh : 1780 kg
    *Manhart Stage 1 will allow 300+ kmh
    Front wheel tires: 275/40 ZR18 103Y XL
    Rear wheel tires: 285/35 ZR19 103Y XL
     
  15. cybermad

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    2021 BMW M3 (G80) Competition First Edition Drive Car In Highway (360 VR)

    •30 abr 2021
     
  16. cybermad

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    Some of the Features on the 2021 G80 M3 | 4K

    •29 abr 2021

    [​IMG]
    BMW of Mountain View Geniuses



    Just a quick tour of some of the available features of the BMW M3 with the standard manual transmission.
     
  17. cybermad

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    2021 BMW M4 Competition G82 in Sao Paulo Yellow: walkaround, cold start with exhaust sound in 4K

    •30 abr 2021

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    Silverhill Drives



    BMW M4 Competition 2021 - First look in 4K (Sao Paulo Yellow)
    This is the new BMW M4 Competition (G82) in Sao Paulo Yellow.
    Base price: 96K EUR Price with options: ca 129k EUR and up!
    The straight-six petrol engine is offered in two output stages.
    The entry-level M3 and M4 models receive the 353 kW / 480 PS (473 hp) iteration of the powertrain, whereas the range-topping Competition versions are powered by the 375 kW / 510 PS (503 hp) version of the S58 unit.
     
  18. cybermad

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    Un mes con el G80 M3 Competition (frente al RS5)

    Crecí amando el M3, siendo el E46 el auto de mis sueños. Sigue siendo. Sin embargo, pasé una buena parte de 2020 furioso en BMW por arruinar mi auto favorito: parrillas desagradables, cantidades ridículas de bordes afilados y esas ventilaciones laterales falsas y pegajosas. Cuando compré por primera vez mi RS5 a principios de 2020, quería probar algo diferente. Pero sentí que había roto mi lealtad por mucho tiempo con la marca /// M. Siempre había este indicio de culpa acechando en algún lugar detrás, especialmente cada vez que veía el RS5 estacionado justo debajo de la bandera gigante /// M que con tanto orgullo había adornado sobre la puerta de mi garaje. Sin embargo, con la loca dirección que tomó BMW con su lenguaje de diseño, comencé a sentirme bien con el Audi: era seguro, estable y, sin sospecharlo, rápido, sin dramatismo alguno.

    Luego, un fatídico sábado hace aproximadamente un mes, estaba aburrido y decidí matar el tiempo probando el nuevo M3. “Echemos un vistazo a cuánto aire pueden respirar esas fosas nasales”, bromeé con mi esposa de camino al concesionario. Detuve mi RS5 y allí estaba, estacionado en la parte delantera y central, un M3 Competition. Me tomó 5 segundos darme cuenta de lo hermoso que se ve este automóvil en persona, y con la misma rapidez, también me di cuenta de lo que tiene este automóvil y lo que el RS5 simplemente no tiene: drama.

    Di lo que quieras sobre la parrilla, no está ahí para lucir bonita. Ni siquiera lo intenta. Todo el atasco de este coche es teatro. Colores llamativos, faros en ángulo, bordes afilados, fosas nasales que escupen fuego, divisor demasiado acentuado y muy pronunciado, faldones laterales, difusor y arcos traseros ... y permítanme enfatizar que una vez más, realmente no está ahí para verse bonito, todo ¡Maldita cosa es un evento, una pantomima! Queríamos un coche que condujera James Bond, pero BMW nos dio uno que Duke Nukem, ya sabes, ¿del tipo que conduces cuando quieres patear traseros y masticar chicle? Y eso creo que es pura rudeza. * CLAP LENTO PARA BMW *

    Y esa intención se muestra en todas partes. Empecemos por el interior. Los Audi tienen interiores increíbles, y no pensé diferente en mi RS5. Era bonito, con estas líneas horizontales a lo largo de todo el tablero. Fue perfecto. Fue perfecto, casi clínico. Todo eso es bueno, ¿verdad? Sí ... hasta que te subas a la M3, esp. uno con el paquete de carbono con esos locos asientos de cubo. Inmediatamente hace que el sonido “perfecto” y “clínico” sea aburrido. Si bien el RS5 se sintió como si hubiera sido cuidadosamente diseñado por ingenieros que usaban sus reglas precisas, el interior del M3 se siente como si hubiera sido moldeado con plastilina, por niños de 5 años con una sola cosa en mente: hacer que te sientas como un niño de 5 años. viejo también. Se envuelve a su alrededor, incluso el grupo de instrumentos está perfectamente inclinado para que, sin importar dónde se siente, el volante nunca lo bloquee. Los medidores también son una locura. Aunque prefiero los diales redondos clásicos, entiendo por qué es así. Los asientos de cubo se ven agresivos, te gritan: "¡Oye, mira, este auto es un kit serio!" Pero por alguna razón, no se siente exagerado en este automóvil. Mido 5'8 ”165 libras. Tengo los refuerzos laterales en su configuración más amplia y casi encajo. “Pero, ¿qué pasa con las personas más altas, más grandes y más anchas”, preguntas? Se da cero F. Uno podría imaginarse literalmente a los diseñadores de BMW respondiendo: “¿Cabe la gente de más de 6 pies en un automóvil de Fórmula 1? No. Entonces, ocúpate de eso ". ¡Y me encanta! ¡Casi se siente como si se hubieran cansado de tratar de complacer a todos y finalmente construyeron el auto que realmente querían construir! ¡Este coche es un kit serio! " Pero por alguna razón, no se siente exagerado en este automóvil. Mido 5'8 ”165 libras. Tengo los refuerzos laterales en su configuración más amplia y casi encajo. “Pero, ¿qué pasa con las personas más altas, más grandes y más anchas”, preguntas? Se da cero F. Uno podría imaginarse literalmente a los diseñadores de BMW respondiendo: “¿Cabe la gente de más de 6 pies en un automóvil de Fórmula 1? No. Entonces, ocúpate de eso ". ¡Y me encanta! ¡Casi se siente como si se hubieran cansado de tratar de complacer a todos y finalmente construyeron el auto que realmente querían construir! ¡Este coche es un kit serio! " Pero por alguna razón, no se siente exagerado en este automóvil. Mido 5'8 ”165 libras. Tengo los refuerzos laterales en su configuración más amplia y casi encajo. “Pero, ¿qué pasa con las personas más altas, más grandes y más anchas”, preguntas? Se da cero F. Uno podría imaginarse literalmente a los diseñadores de BMW respondiendo: “¿Cabe la gente de más de 6 pies en un automóvil de Fórmula 1? No. Entonces, ocúpate de eso ". ¡Y me encanta! ¡Casi se siente como si se hubieran cansado de tratar de complacer a todos y finalmente construyeron el auto que realmente querían construir! “¿Cabe la gente de más de 6 pies en un coche de Fórmula 1? No. Entonces, ocúpate de eso ". ¡Y me encanta! ¡Casi se siente como si se hubieran cansado de tratar de complacer a todos y finalmente construyeron el auto que realmente querían construir! “¿Cabe la gente de más de 6 pies en un coche de Fórmula 1? No. Entonces, ocúpate de eso ". ¡Y me encanta! ¡Casi se siente como si se hubieran cansado de tratar de complacer a todos y finalmente construyeron el auto que realmente querían construir!

    La historia continúa en el departamento de interpretación. Como dije antes, el Audi se sentía seguro y estable a pesar de que era ridículamente rápido. Cuando pisó el acelerador, felizmente obedeció, empujando con seguridad la cabeza hacia el asiento. Pero siempre te perdías algo, anhelando algo más. Finalmente descubrí qué era eso cuando entré en este M3. Y una vez más, ¡es ese drama! El RS5 se sentía como un humano normal que tenía el superpoder secreto de ir rápido, e hizo todo lo posible por ocultar ese superpoder. Quería estar seguro y estable. Se sentía más como en casa en el modo de comodidad, pero ocasionalmente estaba feliz de llevarlo a emocionantes atracciones. El M3, por otro lado, se siente más como en casa cuando acelera con fuerza, gira rápido y hace ruidos de escape locos. Intentas conducirlo lentamente y la caja de cambios se pone de mal humor. Quiere ir todo el tiempo. Sientes como si el auto se burlara de ti cada vez que presionas cualquier cosa que diga "comodidad". ¡Es más afilado, rígido, afilado y mucho más rápido! Si el RS5 era un lobo con piel de oveja, el M3 es un lobo, olvídate de la ropa para disfrazar cualquier cosa: es un lobo y quiere ser un lobo, ¡todo el maldito tiempo! Tenía el F82 M4 y me dio una sensación similar. Pero también quería matarme todo el tiempo, especialmente. cuando estaba mojado. El G80 tiene agarre durante días. Debes empujar con fuerza para sacar la cola. Lo hará felizmente, pero tendrás que decirle realmente que quieres que lo haga. Incluso entonces, siempre te sientes en control. Pero independientemente de cómo lo conduzca, no puede dejar de sonreír en este automóvil. Pasé del 2015 M4 al 2018 C63S al 2015 M6 al 2019 RS5 en este. Y este es el mejor de uno de los muchos, ¡MUY LARGO! Sientes como si el auto se burlara de ti cada vez que presionas cualquier cosa que diga "comodidad". ¡Es más afilado, rígido, afilado y mucho más rápido! Si el RS5 era un lobo con piel de oveja, el M3 es un lobo, olvídate de la ropa para disfrazar cualquier cosa: es un lobo y quiere ser un lobo, ¡todo el maldito tiempo! Tenía el F82 M4 y me dio una sensación similar. Pero también quería matarme todo el tiempo, especialmente. cuando estaba mojado. El G80 tiene agarre durante días. Debes empujar con fuerza para sacar la cola. Lo hará felizmente, pero tendrás que decirle realmente que quieres que lo haga. Incluso entonces, siempre te sientes en control. Pero independientemente de cómo lo conduzca, no puede dejar de sonreír en este automóvil. Pasé del 2015 M4 al 2018 C63S al 2015 M6 al 2019 RS5 en este. Y este es el mejor de uno de los muchos, ¡MUY LARGO! Sientes como si el auto se burlara de ti cada vez que presionas cualquier cosa que diga "comodidad". ¡Es más afilado, rígido, afilado y mucho más rápido! Si el RS5 era un lobo con piel de oveja, el M3 es un lobo, olvídate de la ropa para disfrazar cualquier cosa: es un lobo y quiere ser un lobo, ¡todo el maldito tiempo! Tenía el F82 M4 y me dio una sensación similar. Pero también quería matarme todo el tiempo, especialmente. cuando estaba mojado. El G80 tiene agarre durante días. Debes empujar con fuerza para sacar la cola. Lo hará felizmente, pero tendrás que decirle realmente que quieres que lo haga. Incluso entonces, siempre te sientes en control. Pero independientemente de cómo lo conduzca, no puede dejar de sonreír en este automóvil. Pasé del 2015 M4 al 2018 C63S al 2015 M6 al 2019 RS5 en este. Y este es el mejor de uno de los muchos, ¡MUY LARGO!

    Hace muchos años, escribí una reseña de mi M235i. Esa revisión funcionó bastante bien y llegó a la portada de Bimmerpost. Comparé ese auto con mi pastor alemán de un año, y dije lo crudo y parecido a un cachorro que era. Mi chico tiene 8 años ahora, pero creo que aún es apropiado hacer esa comparación: es leal y dulce, pero si lo subestimas, ¡pesa 100 libras, pura travesura y con muchas ganas de ir! ¡Y eso es exactamente lo que es este coche!

    Diga lo que pueda sobre el diseño, creo que BMW quería que este automóvil se destacara en todos los aspectos: apariencia, lujo, tecnología y rendimiento, y en ese sentido, ¡creo que lo han dejado fuera del parque! Entonces, si eres de los que se sientan y se quejan de la parrilla, te escucho, he estado allí. Pero hazte un favor y prueba uno. No puedo garantizar que cambie de opinión, pero le prometo que tendrá una prueba de manejo increíble ... y tal vez obtenga la filosofía detrás de lo que este auto quiere ser. Lo hice, tanto, que lo compré en el color más brillante de cualquier automóvil que haya tenido: Toronto Red. Creo que encaja bastante bien con esta joya de gamberro.

    Saludos y gracias por leer. Espero que disfrute de los tonos dinámicos de Toronto Red en diversas condiciones de iluminación.

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    A month with the G80 M3 Competition (vs the RS5)

    I grew up loving the M3, the E46 being my dream car. It still is. However, I spent a good portion of 2020 livid at BMW for ruining my favorite car – obnoxious grills, ridiculous amounts of sharp edges and those tacky fake side vents. When I initially bought my RS5 in early 2020, I wanted to try something different. But I felt like I had broken my long-kept allegiance with the ///M brand. There was always this hint of guilt lurking somewhere behind, especially every time I saw the RS5 parked right under the giant ///M flag I had so proudly adorned over my garage door. However, with the crazy direction BMW took with its design language, I started feeling good about the Audi – it was safe, stable, and unsuspectingly fast – no drama whatsoever.

    Then on a fateful Saturday about a month ago, I was bored and decided to kill time trying out the new M3. “Let’s take a look at how much air those nostrils can breathe in,” I joked with my wife on my way to the dealership. I pulled over my RS5 and there it was, parked front and center, an M3 Competition. It took all of 5 seconds to realize just how gorgeous this car looks in person, and just as quickly, I also realized what this car has what the RS5 simply did not – drama.

    Say what you will about the grill, it is not there to look pretty. It does not even try to. This car’s entire jam is theatre. Eye-popping colors, angled headlights, sharp edges, fire-breathing nostrils, over accentuated and very pronounced splitter, side skirts, diffuser, and rear arches … and let me stress that again, it is really not there to look pretty, the whole damn thing is an event, a pantomime! We wanted a car that James Bond would drive, but BMW gave us one that Duke Nukem would, you know, the kind that you drive when you want to kick ass and chew bubble gum? And that I think is pure badassery. *SLOW CLAP FOR BMW*

    And that intention shows everywhere. Let us start with the interior. Audis have amazing interiors, and I thought no different of my RS5. It was pretty, with thsse horizontal lines running across the entire dash. It was seamless. It was perfect, almost clinical. All that is a good thing, right? Yes… until you hop inside the M3, esp. one with the carbon pack with those insane bucket seats. It immediately makes “perfect” and “clinical” sound boring. While the RS5 felt like it was carefully crafted by engineers using their precise rulers, the M3’s interior feels like it was molded with play dough, by 5-year-olds with only one thing in mind – making you feel like a 5-year-old as well. It wraps around you, even the instrument cluster is angled up perfectly so that no matter where you sit, the steering wheel never blocks it. The gauges are crazy, too. Even though I do prefer the classic round dials, I understand why it is the way it is. The bucket seats look aggressive, they yell at you, “Hey look, this is a serious bit of kit this car!” But for some reason, it does not feel over-the-top in this car. I am 5’8” 165 lbs. I have the side bolsters at their widest setting, and I just about fit. “But what about the taller, larger, wider folks,” you ask? Zero F’s given. One could literally imagine designers at BMW replying, “Do people taller than 6 feet fit into a Formula 1 car? Nope. So, deal with it.” And I love it! It almost feels like they got tired of trying to please everyone and finally built the car they really wanted to build!

    The story continues in the performance department. Like I said before, the Audi felt safe and stable even though it was ridiculously fast. When you smashed the throttle, it happily obliged, safely pushing your head back to the seat. But you were always left missing something, yearning back for something more. I finally figured out what that was when I got into this M3. And yet again, it is that drama! The RS5 felt like a regular human that had a secret superpower of going fast, and it tried its best to hide that superpower. It wanted to be safe and stable. It felt most at home in comfort mode but was occasionally happy to take you on thrill rides. The M3 on the other hand feels most at home when it is revving hard, turning fast, and making crazy exhaust noises. You try to drive it slowly and the gearbox gets all moody on you. It wants to go, all the time. You feel like the car mocks you every time you press anything that reads “comfort.” It’s edgier, stiffer, sharper and way faster! If the RS5 was a wolf in sheep’s clothing, the M3 is a wolf, forget any clothing to disguise anything – it is a wolf and wants to be a wolf, all the freaking time! I had the F82 M4 and it gave me sort of a similar feeling. But it also wanted to kill me all the time, esp. when it was wet. The G80 has grip for days. You must push hard to get the tail out. It will happily do it, but you will have to really tell it that you want it to do it. Even then, you always feel in control. But regardless of how you drive it, you just cannot stop smiling in this car. I have gone from the 2015 M4 to 2018 C63S to 2015 M6 to 2019 RS5 on to this one. And this is the best of one of the lot, by a VERY LONG WAY!

    Many years ago, I wrote a review of my M235i. That review did fairly well and made it to the front page of Bimmerpost. I compared that car to my one-year-old German Shepherd, saying how raw and puppy-like it was. My guy is 8 years old now, but I think it is still fitting to make that comparison – he is loyal and sweet, but should you underestimate him, he is 100 pounds pure mischief raring to go! And that is exactly what this car is!

    Say whatever you may about the design, I think BMW wanted this car to stand out in every aspect – looks, luxury, technology, and performance – and in that sense, I think they have knocked it out of the park! So, if you are one of those sitting and complaining about the grill, I hear you, I have been there. But just do yourself a favor and take one for a spin. I cannot guarantee that you will change your mind, but I will promise you that you will have one hell of a test drive… and maybe you will get the philosophy behind what this car wants to be. I did, so much so, that I bought it in the brightest color out of any car I have ever owned – Toronto Red. I think it fits this gem of a hooligan pretty well.

    Cheers and thank you for reading. Hope you enjoy the dynamic shades of Toronto Red under various lighting conditions.
    __________________
     
  19. cybermad

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    Public Transport Vs 500hp BMW M4 Competition

    •30 abr 2021

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    Car Throttle


    In this week's special video, we find out what's the fastest way to get to the most northerly point in England. Public transport or a BMW M4 Competition?
     
  20. cybermad

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    VIDEO: BMW M4 Competition versus tren


    1 de mayo de 2021
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    Car Throttle está canalizando su Top Gear interno en su último episodio compitiendo con un automóvil contra el transporte público. En el pasado, una carrera como esta incluía a Jeremy Clarkson conduciendo algo muy rápido en Italia, Francia o Japón, mientras corría con Richard Hammond y James May hacia un destino de lujo a cientos de millas de distancia. Sin embargo, el presupuesto de Car Throttle no es tan grande como el de la BBC, así que corren de Londres a Berwick-upon-Tweed (que es el nombre de ciudad más británico que he escuchado), con Alex en un BMW M4. Competición y Ethan y Jack tomando el transporte público.

    La ruta de transporte público debería tomar alrededor de cinco horas, con una combinación de diferentes métodos, pero principalmente en tren. La ruta de Alex en coche debería tardar unas seis horas. Sin embargo, los retrasos en los trenes o el tráfico podrían acabar arruinando una de sus posibilidades. Entonces, ¿cuál es más rápido?

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    Por supuesto, el BMW M4 se encuentra en una desventaja natural, no solo por tener una ruta más larga, sino por condiciones de tráfico mucho más impredecibles. También tiene que detenerse para cargar combustible y cuanto más rápido se empuja el automóvil, antes tendrá que repostar. Un tren, incluso si está fuera de horario por unos minutos, suele ser bastante acertado con su tiempo. Sin embargo, el BMW M4 Competition es un automóvil que puede recorrer muchas, muchas millas, muy rápidamente. Su I6 biturbo de 3.0 litros genera 503 caballos de fuerza (510 PS), por lo que es sorprendentemente rápido. Pero también es sólido como una roca a velocidades de tres dígitos (no es que sugerimos hacer tales velocidades en las carreteras del Reino Unido), por lo que puede mantener altas velocidades durante mucho tiempo, si el tráfico lo permite.

    Quien pierda la carrera lo pasará mal, ya que tendrá que nadar en el Mar del Norte, que no solo es frío sino que también puede ser violento. Así que no es exactamente lo ideal en esta época del año.


    VIDEO: BMW M4 Competition versus a Train


    May 1, 2021
    Car Throttle is channeling their inner Top Gear in their latest episode by racing a car against public transportation. In the past, a race like this would include Jeremy Clarkson driving something very fast in Italy or France or Japan, while racing both Richard Hammond and James May to a luxurious destination many hundreds of miles away. However, Car Throttle’s budget isn’t as large as the BBC’s was, so instead they’re racing from London to Berwick-upon-Tweed (which is the most British town name I’ve ever heard), with Alex in a BMW M4 Competition and Ethan and Jack taking public transportation.


    The public transportation route should take around five hours, with a mix of different methods but mostly by train. Alex’s route by car should take around six hours. However, delays in trains or traffic could end up ruining one of their chances. So which one is faster?


    Of course, the BMW M4 is at a natural disadvantage not only having a longer route but far more unpredictable traffic conditions. It also has to stop for fuel and the faster the car is pushed, the sooner it will have to refuel. A train, even if off schedule by a few minutes, is usually pretty spot-on with its timing. However, the BMW M4 Competition is a car that can eat up many, many miles, very quickly. Its 3.0 liter twin-turbo I6 makes 503 horsepower (510 PS), so it’s shockingly fast. But it’s also rock-solid at triple-digit speeds (not that we suggest doing such speeds on UK roads), so it can hold high speeds for a long time, traffic permitting.

    Whoever loses the race is in for a rough time, as they will have to take a swim in the North Sea, which is not only cold but also can be violent. So not exactly ideal this time of year.
     
  21. cybermad

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    BMW M3 Competition vs BMW M8 Competition (2021)

    •1 may 2021

     
  22. cybermad

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    La prueba de Matías con un M4 manual que delante de la palanca pone ///M4 save the manuals y parece de origen, lo prueba por autobahn y luego hace un poco el cabra, lástima que no tenga subtítulos,...

    Meine neue krasse M-Liebe | Erster Eindruck vom BMW M4 | Matthias Malmedie

    •1 may 2021

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    Matthias Malmedie
     
  23. cybermad

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    Los rusos a lo suyo, este lo vinila de Illegal Night que será su web, también lo pone bordado en los reposacabezas y en los faros, al principio va con un Aventador SVF y en el minuto 12 bonitas imágenes con un dron en un bosque...

    KUPILIŚMY NOWE BMW M4 Competition! Gościnnie AVENTADOREM SVJ po Warszawie!

    •1 may 2021

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    Budda. TV
     
  24. cybermad

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    Otros que lo meten al banco...

    BMW G82 M4 COMPETITION / Stock Dynorun By BR-Performance

    •30 abr 2021

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    BR-Performance TV



    BMW G82 M4 COMPETITION STOCK: 536 HP / 713 Nm
    BR-Performance is specialized in engine control unit (ECU) optimisation and engine tuning requiring performance parts.
    Each BR-Performance tuning center is equipped with a state of the art 2wd or 4wd dynamometer as well as powerful blowers.
     
  25. cybermad

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    Artículo original en inglés https://www.topgear.com/long-term-car-reviews/bmw/4-series/m440i-xdrive-mht-2dr-step-auto/report-6

    BMW M4 COMPETITION VS BMW M440I XDRIVE: ¿CUÁL CUPÉ ES MEJOR?

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    Especificación:
    BMW M440i xDrive
    Motor:
    Turbo de 3.0 litros y 6 cilindros, 369 bhp, 369 lb ft
    MPG reclamado:
    37,6 mpg, 176 g / km de CO2
    Actuación:
    0-62 mph en 4.5 segundos, 155 mph
    Peso:
    1740kg
    Precio:
    £ 54,645 / £ 62,995 según lo probado / £ 769 al por menor

    En la esquina vantablack-sobre-negro-con-un-lado-de-oscuridad, el BMW M440i xDrive Coupe de Top Gear Garage. Y con la valiente chaqueta amarilla de alta visibilidad AA Mechanical, es el nuevo BMW M4 Competition con parrilla.

    Entonces, pregunta simple: ¿cuál prefiero en una primera impresión simple de media hora? Aquí está la historia de la cinta, desde el momento en que conocí a Stevie Dobie de TG en un estacionamiento rural. Solo hacemos esto durante las horas de trabajo, honestamente.

    5 segundos: voltear diablos este M4 es un ojo. Sé que las especificaciones relativas son Darth Vader vs Billie Eilish, pero el color a un lado, las fosas nasales del M4 están más ensanchadas, las caderas son notablemente más anchas y están marcadas, tiene escapes en los que podría estacionar el M440i para protegerlo de la lluvia y las ruedas son tan profundamente hundidos que creo que están atornillados directamente al diferencial. El M4 está lejos de ser un auto bonito, pero parece completamente hecho a medida junto al 440, que es 'solo' un Serie 4. Parece que solo comparten faros y cristales.

    18 segundos: Ay. Simplemente me senté dentro de la M4 y parece haberme dado un rodillazo en lo innombrable. Resulta que los asientos de cubo cuentan con una visera de fibra de carbono sin sentido en el medio del respaldo. Buen trabajo. Me he estado saltando el día de las piernas como todos los demás en el país, mientras que los gimnasios son ilegales. Mis muslos se ajustan cómodamente al lado de la canaleta que sobresale. Pero, ¿qué pasa si eres un director de empresa con una estructura poderosa, o has sido un poco pesado en los pasteles de bloqueo?

    25 segundos: Dios mío. Solo miró a su alrededor. Esa es la punta de un iceberg de fibra de carbono sin sabor. Está en todas partes, desde las paletas de las patinetas hasta la consola central. ¿Y por qué todos los interruptores de modo y los botones iDrive ahora son de color negro brillante, en lugar del acabado mate del M440i? Mucho más difícil de ver a la luz del sol. Por suerte no tenemos nada de eso aquí hasta julio.

    30 segundos: ¿PERDÓN? NO, ACABO DE ENCENDER EL M4. Vaya, es MUCHO más ruidoso que un M440i. Pero lo sería, porque tiene el Túnel del Canal colgando del parachoques trasero. Parece chillona, suena chillona, y la gente en el aparcamiento mira y juzga con dureza. Hora de irse.

    1 minuto: una vez tuve la suerte de salir directamente de un Audi R8 Plus y entrar en un Lamborghini Huracán. Y cuando partí en el Lambo, me di cuenta de que era como el Audi, excepto que todo se había hecho deliberadamente más difícil, debido al sentido de la ocasión Lambo-superdeportivo.

    Así es como se siente este M4, después del 440i. El asiento es firme. El andar es más firme. El motor suena como un nido de avispas recién pateado. Cuatro meses en el cortés y cómodo M440i me han convertido en un blandito grande y rechoncho. Trago.

    2 minutos: directamente en el modo M1 con el botón del volante. He optado por tu configuración clásica de carretera A y B del Reino Unido: motor Sport Plus, cambio de marchas más rápido, suspensión Comfort, dirección deportiva y sensación de frenado. ¿ PERDÓN ? Ah, y escape ruidoso.

    El control de tracción está en el modo dinámico M medio relajado. Esto solía ponerme los pelos de punta en el viejo M4, y el M440i no lo tiene. Entonces, si vivo hasta los tres minutos, tenemos un ganador.

    3 minutos: ¡Éxito! Hasta ahora, no muerto. De hecho, la tracción es poderosa para un monstruo RWD de 503 CV. La caja de cambios automática parece derramar potencia un poco más tranquilamente al eje trasero, en lugar de tirarla toda a la vez como un piano de cola de dibujos animados en el dedo gordo del pie ... como lo hizo el viejo y puntiagudo M4. El motor M gira más libremente que el motor cremoso-suave pero menos frenético del 440i, también, como si el volante hubiera sido reemplazado por un plato de papel.

    5 minutos: pequeño toque inteligente de BMW con las levas de cambio. Incluso de plano, el cambio real del M4 no es día y noche más nítido que el de un M440i. Ambas son cajas granizadoras de 8 velocidades, no lo olvide.

    Pero en el 440, la acción de la paleta es como apretar un malvavisco al colocarlo en el extremo de un palo para asar. El ker-lick de la palanca de cambios bien definido del M4 se siente como si acabaras de apretar el gatillo de un cañón antiaéreo. Entonces, cada tirón de la paleta se siente más mecánico, a pesar de que es solo un interruptor aburrido, como el botón de luz interior o los controles del calentador.

    8 minutos: se siente grande, este M4. Supongamos que tiene el mismo tamaño y potencia que el antiguo V10 M6. Es extraño cómo la combinación de arcos más gruesos, neumáticos que golpean el ojo de gato y el andar tenso hace que las carreteras por las que rezuma el M440i se encojan realmente alrededor del M4.

    Stevie va por delante conduciendo "mi" coche y está desplegando el chasis más flexible (pero menos controlado) del M440i para lograr un efecto soberbio. El M4 de 500 bhp mantiene fácilmente a su primo de 380 bhp en la mira con ese mazo de caballos de fuerza, pero no diría que el M4 Comp es mucho más rápido en una carretera de toma y daca del Reino Unido.

    Sin embargo, la tracción total del M440i y me las arreglo con RWD. ¿Me pregunto cómo le irá al AWD M4?

    25 minutos: Perdón por la demora. Me he estado divirtiendo. Me gusta este concurso M4. Con lo que quiero decir ... no lo odio como lo hice con el viejo M4.

    Ese auto no solo parecía que podía matarte cuando la carretera estaba mojada, fría o no completamente recta. Quería activamente , dolorosamente. Incluso se despegaría a mitad de camino a través de un rápido cambio de marcha de segundo a tercero si se sintiera particularmente vengativo.

    Me encantó cómo se veía, el pedigrí y el hecho de que necesitaba algo de respeto, pero habría tenido un C63 Coupé sobre el viejo M4 durante toda la semana y dos veces los domingos.

    Sin embargo, este nuevo, bueno, podría haber sido construido para mí. Probablemente por eso muchas otras personas con mandíbulas cortadas con cincel y piernas musculosas van a gemir que se ha vuelto un poco suave. Ciertamente se hizo más grande y se siente pesado. Los cambios de marcha son menos brutales y es una máquina más amigable en modo MDM. Creo que es un mejor conductor diario que el antiguo M4.

    Y, sin embargo ... no estoy convencido de que sea un coche de carretera más dulce que un M440i, no en carreteras agrietadas del Reino Unido (alerta de bingo de cliché de prueba de carretera).

    Pero nadie compra de forma cruzada un M440i y un M4 Comp, ¿verdad? Uno de ellos es un rival de Audi S5, el otro lucha contra Aston Vantages y Porsche 911s.

    40 minutos: Regreso a la base. Interesante ejercicio, este. Cuando escuché las especificaciones del nuevo M4, me preocupé que BMW hubiera `` hecho un Audi '' y no hubiera puesto suficiente luz natural entre el M440i de gama alta y el automóvil M completo (consulte los méritos relativos de S5 y RS5 para obtener más detalles) .

    El M440i está lejos de caer en desgracia aquí. Si desea un mini Bentley Continental para todos los días, es el automóvil que menos desgaste, más fácil de conducir, más silencioso, más fácil y más frugal. Más barato de comprar, menos ofensivo a la vista. Quizás.

    Sin embargo, el M4 es un animal diferente. De forma desenfrenada, deliberadamente (quizás un poco artificialmente) agresiva, pero hay valor de juego en todos esos modos y toda esa habilidad finamente perfeccionada. 40 minutos en el Comp bombearon mi pulso más alto que cuatro meses de kilómetros seguros y educados en el M440i. Entonces, ambos logran el trabajo que se les pide.

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  26. cybermad

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  27. cybermad

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    •2 may 2021

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    Pure exhaust SOUND! Amazing opportunity to drive the new manual ///M3 of @AutoTopNL ! This the all-new 2021 BMW M3 G80 non-Competition powered by a straight six delivering 480 hp & 550 Nm of torque (total weight: 1.780 kg) You can definitely measure that it has less grunt than the Competition but it still feels more engaging to drive very well balanced. Please watch yourself and tell me your thoughts! Please make sure to also follow all our stuff about this car on instagram! #BMW #M3 #Manual
     
  28. MACO

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    ¿Y cuál es la excusa europea para prohibir estas funcionalidad?... si es por contaminación me corto un dedo. :dead:
     
  29. MACO

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    Pilótazo y buen tío este Jose Manuel de los Milagros.
     
  30. cybermad

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    Pues si, buenas manos y buena persona el piloto oficial BMW, hace poco puse otro vídeo suyo en el Jarama con un GT4...

     
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