Video BMW M3/M4(G8x) 590 cv AC Schnitzer - Manhart M3/M4 (G8x) 635 cv - Manhart MH3 GTR 650 cv

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 28 May 2021.

  1. cybermad

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  2. cybermad

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    M3 G80 by AC Schnitzer - Spa Francorchamps

    7 oct 2021


    [​IMG]
    acschnitzer1987


    M3 (G80) by AC Schnitzer

    Basic car: BMW M3 Sedan (G80)

    Engine:
    AC Schnitzer performance upgrades
    incl. warranty up to 4 years and homologation
    for BMW M3 Competition with 375 kW/510 HP/650 Nm to 434 kW/590 HP/750 Nm
    for cars with and without otto particle filter
    AC Schnitzer engine optics

    Exhaust:
    AC Schnitzer sports exhaust system made of stainless steel, with
    two "Carbon Sport" tailpipes in right/left combination (4 pieces)
    AC Schnitzer tailpipes "Carbon Sport" - Ø 110 mm (in preparation)
    AC Schnitzer tailpipes "Carbon Sport" - Ø 110 mm
    (approx. available in December 2021)

    Suspension:
    AC Schnitzer RS adjustable suspension
    adjustable in height continously and
    adjustable bump and rebound (low speed and high speed)
    (approx. available in January 2022)
    AC Schnitzer spring kit
    lowering: front approx. 10 - 20 mm compared to standard suspension
    rear: no lowering

    Wheel sets:
    AC Schnitzer Wheel/Tyre set with AC3 Lightweight Forged Wheels
    Silver/Anthracite or Anthracite/Silver
    optional: black glossy painting
    front: 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tyres 295/30 R 20
    AC Schnitzer Wheel/Tyre set with AC1 Light Alloy Wheels
    BiColor Silver/Anthracite or Anthracite
    optional: black glossy painting
    front: 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tyres 295/30 R 20

    Aerodynamics:
    front splitter
    additional downforce + 40 kg*
    front side wings
    design package, consisting of:
    deflector set for front fenders 4-pieces and
    design elements for the bonnet, 2 pieces
    side skirts protection foil
    rear roof spoiler
    carbon "Racing" rear wing additional downforce + 50 kg*
    Gurney flap for carbon "Racing" rear wing
    additional downforce incl. "Racing" rear wing + 70 kg*
    rear spoiler additional downforce + 20 kg*
    carbon rear diffuser
    (approx. available November 2021)
    rear skirt protection foil (available: immediately)
    Aemblems, left and right (available: immediately)

    Steering:
    AC Schnitzer sports steering wheel
    Perforated leather / Alcantara
    Ø 365 mm
    - not for vehicles with SA05AT Driving Assistant Plus
    - not for vehicles with SA05AU Driving Assistant Professional
    - for vehicles with SA0248 steering wheel heating is not available

    Interior:
    aluminium gear shift paddles, set
    aluminium pedals
    aluminium footrest
    aluminium cover “Black Line” for
    iDrive system controller
    aluminium key holder
    *all figures measured at 200 km/h
     
  3. cybermad

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    Beast 2021 BMW M3 by AC Schnitzer (G80)

    7 oct 2021
     
  4. cybermad

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    BMW M3 G80 by AC Schnitzer

    8 oct 2021



    El epítome de la conducción deportiva en BMW, el M3, entra en su sexta generación con la serie de modelos G80. Y al igual que sus predecesores en su día, el M3 actual es la serie 3 más potente de su tiempo.
    Esto también se aplica a la versión AC Schnitzer. Nunca ha habido más potencia y dinámica de conducción en una serie 3 que en el M3 de AC Schnitzer (G80). Puedes sentir esta potencia y deportividad extra en el M3 de AC Schnitzer en cualquier situación de conducción: tanto en la pista de carreras como en la conducción diaria en la vía pública.

    AC Schnitzer proporciona el aumento de la potencia del motor con una mejora del rendimiento de 375 kW / 510 CV y 650 Nm a ahora 434 kW / 590 CV / 750 Nm. En el volumen de suministro de todas las actualizaciones de rendimiento de AC Schnitzer, siempre hay una garantía específica del país de hasta 4 años.

    Una adición útil a la mejora de rendimiento desarrollada por los ingenieros de AC Schnitzer es el escape deportivo doble AC Schnitzer con dos tubos de escape "Sport" de carbono en cada lado. Lleva al oído lo que hace que el corazón de cada aficionado a la sintonización lata más rápido: un sonido potente y deportivo con un flujo de gases de escape mejorado al mismo tiempo.

    Con el kit de muelles de suspensión AC Schnitzer (bajando 15-20 mm en el eje delantero, los muelles estándar permanecen en el eje trasero) o con la suspensión RS coilover ajustable en compresión (baja y alta velocidad) y en rebote - Incluyendo el descenso, todos los conductores de M3 se darán cuenta al tomar una curva de que la verdadera sensación de dinámica de conducción proviene de Aquisgrán.

    "Mejor rápido que duro", esta es la filosofía detrás del ajuste de la suspensión de AC Schnitzer y se puede sentir en cada situación. El manejo de la suspensión coilover AC Schnitzer RS corresponde en principio a la de la serie: las reacciones bondadosas de cambio de carga y el subviraje suave en los límites son importantes; sin embargo, con la suspensión coilover AC Schnitzer RS, son posibles velocidades de giro significativamente más altas. con idoneidad diaria absolutamente cómoda.

    El paquete dinámico de AC Schnitzer se completa con una gama de ruedas a juego.

    Las llantas forjadas ligeras AC3 en plata / antracita o antracita / plata están disponibles para el BMW M3 en 10.0 J x 20 pulgadas. Estas llantas dan cuenta de lo que básicamente parece contradictorio: menos peso con los mismos diámetros de rueda grandes. Esta ventaja de la tecnología forjada también influye en la dinámica de conducción. El agarre en carretera del M3 se mejora aún más con los neumáticos mixtos ofrecidos. En el eje delantero, las llantas forjadas ligeras AC3 de 20 pulgadas están equipadas con neumáticos 285/30 R 20, e incluso se utilizan neumáticos 295/30 R 20 para las llantas traseras.

    The epitome of sporty driving at BMW, the M3, enters its sixth generation with the G80 model series. And as with its predecessors in their day, the current M3 is the most powerful 3-series of its time.
    This also applies to the AC Schnitzer version. There has never been more power and driving dynamics in a 3-series than in the M3 by AC Schnitzer (G80). You can feel this extra power and sportiness in the M3 by AC Schnitzer in every driving situation: on the race track as well as in everyday driving on public roads.
    AC Schnitzer provides the increase in engine power with a performance upgrade from 375 kW/510 hp and 650 Nm to now 434 kW/590 hp/750 Nm. Included in the scope of delivery for all AC Schnitzer performance upgrades there is always a country-specific warranty up to 4 years.
    A useful addition to the performance upgrade developed by the AC Schnitzer engineers is the AC Schnitzer twin sports exhaust with two carbon "Sport" tailpipes on each side. It brings to the ear what makes every tuning fan's heart beat faster: a powerful, sporty sound with improved exhaust gas flow at the same time.
    With the AC Schnitzer suspension spring kit (lowering 15 - 20 mm on the front axle - the standard springs remain on the rear axle) or with the RS coilover suspension adjustable in compression (low-speed and high-speed) as well as in rebound - including lowering, every M3 driver will realise when cornering that the true feeling for driving dynamics comes from Aachen.
    "Better fast than hard", this is the philosophy behind AC Schnitzer suspension tuning and you can feel it in every situation. The handling of the AC Schnitzer RS coilover suspension corresponds in principle to that of the series: good-natured load change reactions and gentle understeer at the limits are important - nevertheless, with the AC Schnitzer RS coilover suspension, significantly higher cornering speeds are possible, with absolutely comfortable everyday suitability.
    The dynamic package by AC Schnitzer is rounded off by a matching range of wheels.
    The AC3 Lightweight Forged Wheels in Silver/Anthracite or Anthracite/Silver are available for the BMW M3 in 10.0 J x 20 inch. These rims realize what basically seems contradictory: less weight with the same large wheel diameters. This advantage of forged technology also influences the driving dynamics. The road holding of the M3 is improved even more by the mixed tyres offered. On the front axle, the 20-inch AC3 lightweight forged rims are fitted with 285/30 R 20 tyres, and even 295/30 R 20 tyres are used for the rear rims.
     
  5. cybermad

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    2021 BMW M3 Competition by AC Schnitzer is Their Most Powerful 3 Series Ever
    8 oct 2021


    [​IMG]
    D&B Review
     
    Última edición: 8 Oct 2021
  6. cybermad

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    Aerodynamic Tests M4 by AC Schnitzer on Mendig Airfield


    [​IMG]
    acschnitzer1987



    Downforce measurements of the AC Schnitzer aerodynamic components for the BMW M4, together with TÜV Rheinland at the airfield in Mendig.
    AC Schnitzer front splitter + 40 kg downforce at 200 km/h
    AC Schnitzer carbon rear spoiler + 20 kg downforce at 200 km/h
    AC Schnitzer carbon "Racing" rear wing: + 50 kg downforce at 200 km/h
    AC Schnitzer Gurney flap with carbon "Racing" rear wing: + 70 kg downforce at 200 km/h
     
  7. cybermad

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    De la web oficial de AC Schnitzer https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/m/g80-m3-sedan-g81-m3-touring.html

    Tienen su apartado dedicado a la garantía:

    https://www.ac-schnitzer.de/en/bmw/warranty.html



    Garantía
    Actualización de rendimiento instalada: ¿qué ocurre con la garantía?
    [​IMG]

    Para todas las actualizaciones de rendimiento de AC Schnitzer, AC Schnitzer ofrece una garantía según su país de origen de hasta 5 años y hasta 120.000 km de kilometraje en los conjuntos movidos por el motor. Para los modelos M, esta garantía termina en 80.000 km. La garantía es gratuita para nuestros clientes.

    También ofrecemos nuestra garantía de subconjunto para nuestros silenciadores AC Schnitzer. Si lo desea, opcionalmente puede asegurar la instalación de un sistema de escape con él.

    Esto le da tranquilidad en caso de un incidente.

    Para tu información:

    La conversión utilizando componentes AC Schnitzer no afecta la obligación de garantía fundamental de BMW AG en relación con el vehículo completo. La garantía BMW solo puede excluirse en el caso especial de una reclamación directamente atribuible a una conversión. Por lo tanto, los vehículos BMW actualizados con componentes AC Schnitzer no están excluidos automáticamente de la garantía. Estaremos encantados de proporcionar la información correspondiente a pedido.

    Puede encontrar detalles de las condiciones de garantía de AC Schnitzer aquí.

    La galería de videos
    "Mejoras de rendimiento": ¿quién puede aumentar el placer de conducir? Este video da la respuesta a la pregunta. - Tiempo de reproducción aproximado: 1:10 min.



    Pase de la serie a AC Schnitzer y descubra componentes diseñados a medida para esos momentos de conducción tan especiales
    • un BMW se convierte en tu BMW
    • productos más allá del estándar
    • probado en pista y homologado
    • líder de mercado
    • ganador de la prueba y poseedor del récord
    • diseñado en Alemania
    AC Schnitzer recomienda:
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    The epitome of sporty driving at BMW, the M3, enters its sixth generation with the G80 model series. And as with its predecessors in their day, the current M3 is the most powerful 3-series of its time.

    This also applies to the AC Schnitzer version. There has never been more power and driving dynamics in a 3-series than in the M3 by AC Schnitzer (G80). You can feel this extra power and sportiness in the M3 by AC Schnitzer in every driving situation: on the race track as well as in everyday driving on public roads.

    You can find the complete program for the M3 (G80) here.

    AC Schnitzer provides the increase in engine power with a performance upgrade from 375 kW/510 hp and 650 Nm to now 434 kW/590 hp and 750 Nm. Included in the scope of delivery for all AC Schnitzer performance upgrades there is always a country-specific warranty up to 4 years.

    Performance

    Exhaust for the M3 G80
    A useful addition to the performance upgrade developed by the AC Schnitzer engineers is the AC Schnitzer twin sports exhaust with two carbon "Sport" tailpipes on each side. It brings to the ear what makes every tuning fan's heart beat faster: a powerful, sporty sound with improved exhaust gas flow at the same time.

    AC Schnitzer performance upgrades
    incl. warranty up to 4 years and homologation
    for BMW M3 Competition with 375 kW/510 HP/650 Nm to 434 kW/590 HP/750 Nm
    for cars with and without otto particle filter
    AC Schnitzer engine optics (piggyback)

    Exhaust

    AC Schnitzer sports exhaust system made of stainless steel, with
    two "Carbon Sport" tailpipes in right/left combination (4 pieces)
    AC Schnitzer tailpipes "Carbon Sport" - Ø 110 mm (in preparation)
    AC Schnitzer tailpipes "Carbon Sport" - Ø 110 mm
    (approx. available in December 2021)

    Suspension

    With the AC Schnitzer suspension spring kit (lowering 15 - 20 mm on the front axle - the standard springs remain on the rear axle) or with the RS coilover suspension adjustable in compression (low-speed and high-speed) as well as in rebound - including lowering, every M3 driver will realize when cornering that the true feeling for driving dynamics comes from Aachen.

    "Better fast than hard", this is the philosophy behind AC Schnitzer suspension tuning and you can feel it in every situation. The handling of the AC Schnitzer RS coilover suspension corresponds in principle to that of the series: good-natured load change reactions and gentle understeer at the limits are important - nevertheless, with the AC Schnitzer RS coilover suspension, significantly higher cornering speeds are possible, with absolutely comfortable everyday suitability.

    AC Schnitzer RS adjustable suspension
    adjustable in height continuously and
    adjustable bump and rebound (low speed and high speed)
    (approx. available in January 2022)

    AC Schnitzer spring kit
    lowering: front approx. 10 - 20 mm compared to standard suspension
    rear: no lowering

    Wheels/Tires

    The dynamic package by AC Schnitzer is rounded off by a matching range of wheels.

    The AC3 Lightweight Forged Wheels in Silver/Anthracite or Anthracite/Silver are available for the BMW M3 in 10.0 J x 20 inch. These rims realize what basically seems contradictory: less weight with the same large wheel diameters. This advantage of forged technology also influences the driving dynamics. The road holding of the M3 is improved even more by the mixed tires offered. On the front axle, the 20-inch AC3 lightweight forged rims are fitted with 285/30 R 20 tyres, and even 295/30 R 20 tires are used for the rear rims.

    In addition, AC1 rims in the same dimensions are also available as 20-inch light-alloy rims. ¬

    Wheel set with AC3 Lightweight Forged Wheels
    Silver/Anthracite
    optional: black glossy painting as shown on
    images of the car
    front: 10.0J x 20" with tires 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tires 295/30 R 20
    incl. 4 pieces RDC wheel electronic modules

    Wheel set with AC3 Lightweight Forged Wheels
    Anthracite/Silver
    optional: black glossy painting as shown on
    images of the car
    front: 10.0J x 20" with tires 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tires 295/30 R 20
    incl. 4 pieces RDC wheel electronic modules

    Aerodynamics

    The basis of the aerodynamics package is the black front splitter on the front axle, which can be installed without further painting and which increases the downforce figures of the M3 by up to 40 kg*. This is complemented by front side wings, which were also developed specifically for the M3.

    The new design package, consisting of a 4-pieced deflector set for the front fenders and two design elements for the bonnet of the M3, give the front end the finishing touch and a look all of its own.

    Front splitter
    finishing: black
    + 40 kg additional downforce

    Front side wings
    finishing: black

    Side skirt protection foil
    self adhesive

    Design package
    for the front consisting of:

    - deflector set for front fenders 4-pieces and
    - design elements for the bonnet, 2 pieces

    At the rear of the vehicle, too, the signs point to improved downforce. Starting with the rear roof spoiler, through the rear spoiler, which provides 20 kg* increased downforce and a carbon rear diffuser, to the new Carbon “Racing“ rear wing: which in combination with the gurney flap, also available, provides up to 70 kg* increased downforce, AC Schnitzer have reached deep into the aerodynamic toolbox.

    Side skirt and rear skirt protection film together with lettering complete the extensive range.

    Rear roof spoiler
    finishing: primed
    Rear spoiler
    finishing: primed
    + 20 kg additional downforce

    Carbon "Racing" rear wing
    finishing: clear coated
    + 50 kg addition downforce

    Gurney Flap for Carbon "Racing" rear wing
    + 70 kg additional downforce incl. "Racing" rear wing

    *all figures measured at 200 km/h

    Carbon rear diffuser
    finishing: clear coated
    available: November 2021

    Emblems, set
    self adhesive, several sizes
    finishing: glossy black

    Interior

    The interior design is also stylish and functional. "THE" control element, with which you have every driving situation firmly under control, is the AC Schnitzer sports steering wheel. The steering wheel rim of the steering wheel is made in a fine material mix of perforated nappa leather in black with black Alcantara. Both is joined into one unit by a light grey cross-stitch seam. With recessed grips on the right and left for the driver's thumbs and the light grey motorsport indicator with AC Schnitzer logo for center marking, orientation of the current steering wheel position is assured. ¬

    Sports steering wheel
    - not for vehicles with SA05AT Driving Assistant Plus
    - not for vehicles with SA05AU Driving Assistant Professional
    - for vehicles with SA0248 steering wheel heating is not available

    The combination with the AC Schnitzer aluminum gearshift paddles, which are noticeably larger than their standard counterparts, is a further sensible optimization.

    Aluminum pedals and footrests, keyholders and the aluminum cover for the iDrive Controller are also available when it comes to adapting the interior of the vehicle to its performance and sporty elegance.

    Aluminum gearshift paddles, set
    for cars with 8-gear Steptronic

    Aluminum pedal set
    for cars with manual transmission

    Aluminum foot rest
    also available for RHD

    AC Schnitzer Keyholder

    So the sixth generation of the M3 by AC Schnitzer is again everything: an absolutely everyday vehicle with pleasant comfort and, on the other hand, a sports car suitable for cornering and racing.
     
    Última edición: 9 Oct 2021
  8. cybermad

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    AC Schnitzer Tuning: BMW M3 G80 ahora con hasta 590 hp

    8/10/2021

    [​IMG]

    Para los profesionales del tuning como AC Schnitzer, una nueva generación de BMW M3 y M4 es siempre un desafío y un incentivo al mismo tiempo. Porque incluso si la base es cada vez mejor, todavía hay margen para nuevas mejoras. Esto es exactamente lo que se supone que debe demostrar el AC Schnitzer BMW M3 G80, por lo que la oferta de tuning de Aquisgrán ahora está terminada. Como de costumbre, el alcance incluye un aumento en el rendimiento y un sistema de escape mejorado, pero también nuevos componentes de chasis y elementos de carbono para mejorar aún más las propiedades aerodinámicas y una apariencia aún más brutal.

    En AC Schnitzer, los 510 CV y 650 Newton metros del BMW M3 Competition se convierten en 590 CV y 750 Newton metros. Los rangos de baja velocidad se mantienen cerca de la producción en serie, pero a altas velocidades hay aún más trabajo para las ruedas traseras, que ya tienen mucha demanda. Para el sistema de escape hay un silenciador de acero inoxidable con tubos de escape de carbono, que por supuesto beneficia no solo al aspecto sino también al sonido. Si no está interesado en más volumen, también puede pedir los tubos de escape sin ajustar los silenciadores.

    [​IMG]

    En el lado del chasis, AC Schnitzer ofrece dos opciones. En ambos casos, el lema es: “Mejor ser rápido que duro”. El juego de resortes de suspensión solo baja el eje delantero de 15 a 20 milímetros, los resortes traseros permanecen sin cambios. Alternativamente, el kit de coilover RS se puede instalar en todas partes con bajada individual. El resultado debería ser una mayor velocidad en las curvas sin dejar de ser cómodo para el uso diario.

    Las optimizaciones continúan con los juegos de ruedas AC Schnitzer: las ruedas forjadas AC3 están disponibles en negro o plateado y deberían ser significativamente más ligeras que las contrapartes disponibles de fábrica. Además, se utilizan neumáticos mixtos ensanchados de 285/30 R 20 en la parte delantera y 295/30 R 20 en la parte trasera. Las llantas AC1 también están disponibles en esta versión.


    [​IMG]

    Los Aachener también tienen mejoras aerodinámicas bajo la manga. Un divisor delantero que puede generar hasta 40 kilogramos de carga aerodinámica, junto con las aletas laterales delanteras, asegura una apariencia agresiva en el espejo retrovisor. Esto también incluye inserciones para el capó y los deflectores laterales.

    Para la parte trasera del BMW M3 G80, AC Schnitzer ofrece un spoiler en el borde del techo como primer punto de atracción visual, pero hay incluso tres opciones de ala disponibles para el borde del spoiler: incluso el discreto spoiler trasero trae 20 kilogramos de carga aerodinámica y no lo es. demasiado voluminoso. La parte trasera del M3 es significativamente más extrovertida por el alerón trasero de carreras de carbono, que genera hasta 50 kilogramos de carga aerodinámica. En una versión más estricta con “Gurney Flap”, idealmente 70 kilogramos presionan la parte trasera sobre el asfalto. El difusor trasero de carbono no tiene ventajas aerodinámicas.

    Un volante deportivo especial está disponible para el interior, la mezcla de materiales de Alcantara y cuero napa con una marca central que finalmente trae una atmósfera de carrera a la cabina.

    [​IMG]
     
  9. cybermad

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    590 PS im BMW M3 AC Schnitzer! | EA Mechanics

    9 oct 2021

    [​IMG]
    EA Mechanics - Auto Kaufberatungen


    Heute für euch eine kleine Kurzvorstellung zum BMW M3 Competition getuned von AC Schnitzer!
     
  10. cybermad

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    M4 Convertible (G83) by AC Schnitzer

    [​IMG]

    M4 Convertible (G83) by AC Schnitzer: Front splitter, front side wings, design package set consisting of deflector set for fenders and desgin elements for engine hood painted in black glossy


    [​IMG]

    M4 Convertible (G83) by AC Schnitzer: design package set consisting of deflector set for fenders and desgin elements for engine hood painted in black glossy, side skirts protection foil, emblems, AC3 Lightweight Forged Wheels Anthracite in 20"

    [​IMG]

    M4 Convertible (G83) by AC Schnitzer: deflector set for fenders - part of the design package set consisting of and desgin elements for engine hood painted in black glossy and the deflector set


    [​IMG]

    M4 Convertible (G83) by AC Schnitzer: Side skirts protection foil, emblem, deflector set for fenders - part of the design package set consisting of and desgin elements for engine hood painted in black glossy and the deflector set

    [​IMG]


    [​IMG]

    M4 Convertible (G83) by AC Schnitzer: Front splitter, front side wings, design package set consisting of deflector set for fenders and desgin elements for engine hood painted in black glossy, side skirts protection foil, emblems, AC3 Lightweight Forged Wheels Anthracite in 20"

    [​IMG]

    M4 Convertible (G83) by AC Schnitzer: exhaust system with 2 Sport carbon tailtrims each side, side skirts protection foil, design package set consisting of deflector set for fenders and desgin elements for engine hood painted in black glossy, rear skirt protection foil, emblems, AC3 Lightweight Forged Wheels Anthracite in 20"
     
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    AC Schnitzer retoca el nuevo BMW M4 Cabrio con un resultado espectacular
    [​IMG]
    AC Schnitzer M4 Cabrio


    09 Oct 2021

    Está previsto que desde finales de año, AC Schnitzer tenga listo un nuevo kit especialmente desarrollado para el nuevo BMW M4 Cabrio. El descapotable de los bávaros redobla el nivel de agresividad por fuera, al mismo tiempo que también marcará un nuevo nivel con un aumento muy generoso en las prestaciones.




    El BMW M4 Cabrio es uno de los descapotables más deportivos de su categoría, y prácticamente el único, superando muy de largo al de los cuatro aros y al representante de la marca de la estrella. Su imagen exterior es un ejemplo de una imponencia brutal difícil de encontrar en otros modelos, pero para muchos no es suficiente y buscan siempre un plus.

    Ese extra lo ponen los de AC Schnitzer. El especialista alemán en tuning se ha sacado de la manga una serie de componentes que no solo satisfacen esta petición, sino que también tienen un propósito funcionalmente aerodinámico, con piezas pintadas en negro brillante para las branquias de respiración abiertas en el panel del capó, y el mismo acabado para el juego de deflectores instalados en el paragolpes delanteros, el faldón frontal y laterales, las tomas de respiración de las aletas delanteras o el inserto del paragolpes trasero que engloba al difusor y a las cuatro salidas de escape del tope de la gama del Serie 4 Cabrio.

    [​IMG]
    El nuevo BMW M4 Cabrio se presenta con un nuevo nivel de brutalidad gracias a AC Schnitzer
    El BMW M4 Cabrio de AC Schnitzer es casi insuperable
    Los escapes cuentan con un diámetro de 110 milímetros cada uno y pueden estar embutidos en unos embellecedores de carbono. Para los que quieren destacar algo más, el sistema de escape puede disponer de un silenciador de acero inoxidable que ofrecerá un sonido más llamativo. El G83 también recibe de la mano del preparador los emblemas correspondientes en la parte trasera, unas impresionantes llantas de aleación forjada de 20 pulgadas pintadas en color gris antracita y en negro brillante o dos colores con sobreprecio.


    Están montadas en neumáticos de medidas de 285/30 R20 delante y de 295/30 R20 detrás. Tres terminaciones que otorgan un estilo más atractivo en la vista lateral, y que se ve completado con el nuevo juego de muelles que rebajan la altura de la carrocería al suelo entre 20 y 25 milímetros en el eje delantero y entre 15 y 20 milímetros en el trasero.

    En el interior, las novedades son más discretas y limitadas a los pedales, al reposapiés y algunas teclas de la consola central vestidas de aluminio, siendo mas destacable el aumento en las prestaciones. Como en el M4 Coupé, AC Schnitzer, una nueva unidad de control del motor y modificaciones en el colector de admisión han permitido que el motor de seis cilindros y 3.0 litros biturbo aumente la potencia máxima de los 510 CV del M4 Competition a unos enormes 590 CV, convirtiéndose en uno de los Cabrios más potentes del mercado.
     
  14. cybermad

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    BMW M4 by AC Schnitzer

    10 oct 2021


    The BMW M4 (G82) M-cars are an absolute top class in terms of development technology, even for BMW specialists like AC Schnitzer. The German company therefore currently is developing their interpretation of the M4 (G82) with a great deal of know-how and precision.
    If you would like to turn your BMW M4 into your own individual M4 by AC Schnitzer, you can start with the following special parts listed below in the description and look forward to a few more parts in the future.
    The following AC Schnitzer parts are available immediately (or shortly) for the BMW M4 (G82):
    Aerodynamics: AC Schnitzer front splitter (available: June 2021)
    AC Schnitzer rear roof spoiler (available: immediately)
    AC Schnitzer carbon rear spoiler (available: June 2021)
    AC Schnitzer side skirts protection foil (available: June 2021)
    AC Schnitzer rear skirt protection foil (available: immediately)
    AC Schnitzer emblems, left and right (available: immediately)
    Suspension: AC Schnitzer spring kit,
    lowering: lowering: front approx. 20 - 25 mm / rear approx. 15 - 20 mm
    compared to standard suspension
    (available: June 2021)
    Interior: AC Schnitzer aluminium gear shift paddles, set (available: immediately)
    AC Schnitzer aluminium pedals (available: immediately)
    AC Schnitzer aluminium footrest (available: immediately)
    AC Schnitzer aluminium key holder (available: immediately)
    Wheel sets: AC Schnitzer Wheel/Tyre set with AC3 Lightweight Forged Wheels
    Silver/Anthracite or Anthracite/Silver - (available: immediately)
    on request: black glossy painting
    front: 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tyres 295/30 R 20
    AC Schnitzer Wheel/Tyre set with AC1 Light Alloy Wheels
    BiColor Silver/Anthracite or Anthracite - (available: immediately)
    on request: black glossy painting
    front: 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tyres 295/30 R 20
    In the pipeline and soon available are the following AC Schnitzer special parts for the BMW M4
    (G82):
    Engine: AC Schnitzer performance upgrade
    incl. warranty up to 4 years and homologation
    for BMW M4 with 375 kW/510 HP
    AC Schnitzer engine optics
    Exhaust: AC Schnitzer sports exhaust system made of stainless steel, with two "Carbon Sport" tailpipes in right/left combination (4 pieces)
    AC Schnitzer tailpipes "Carbon Sport" - 110 mm
    Suspension: AC Schnitzer RS adjustable suspension
    adjustable in height continously and adjustable bump and rebound
    Aerodynamics: AC Schnitzer front side wings
    AC Schnitzer deflector set for front mudguards
    AC Schnitzer carbon "Racing" rear wing
    AC Schnitzer Gurney flap for carbon "Racing" rear wing
    AC Schnitzer carbon rear diffuser
    AC Schnitzer frame for carbon rear diffuser incl. 3rd brake light
     
  15. cybermad

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    Conducir el BMW M4 Competition de AC Schnitzer te hará olvidar ese look

    19 DE OCTUBRE DE 2021
    [​IMG]


    Si bien su estilo puede ser divisivo, no se puede negar el hecho de que el nuevo BMW M4 es un excelente auto deportivo para conducir y cuando está equipado con algunos accesorios de AC Schnitzer, se vuelve aún más impresionante.

    AC Schnitzer anunció por primera vez su conjunto de actualizaciones para el buque insignia M4 Competition en junio. Estas modificaciones modifican tanto el estilo exterior como el interior del automóvil, al tiempo que aumentan su rendimiento. Y, como muestra este video de AutoTopNL, resultan en un automóvil de rendimiento bastante feroz.

    De serie, el M4 Competition tiene un motor de seis cilindros biturbo de 3.0 litros que produce 503 hp. Después de las modificaciones de AC Schnitzer, este ejemplo ahora es bueno para 590 hp. Un nuevo sistema de escape también asegura que suene incluso mejor que el modelo estándar.

    Entre las mejoras visuales que ofrece AC Schnitzer se incluyen un nuevo divisor frontal de fibra de carbono y canards aerodinámicos a cada lado del parachoques delantero. El automóvil deportivo también puede equiparse con faldones laterales exclusivos, un difusor trasero exclusivo y una de las dos opciones de alerón diferentes, que incluyen un ala fija grande.

    El sintonizador alemán también ofrece un conjunto distinto de resortes para el M4 que reducen la altura de manejo en 20-25 mm (0.78-0.98 pulgadas) en la parte delantera y en 15-20 mm (0.59-0.78 pulgadas) en la parte trasera. Además, también está desarrollando un sistema de suspensión ajustable para el automóvil.

    AutoTopNL recientemente tuvo la oportunidad de llevar el M4 sintonizado a dar un paseo y, como puede ver en el video a continuación, tiene un gran desempeño.




    Driving AC Schnitzer’s BMW M4 Competition Will Make You Forget About Those Looks
    OCTOBER 19, 2021 4
    While its styling may be divisive, there’s no denying the fact that the new BMW M4 is an excellent sports car to drive and when outfitted with some goodies from AC Schnitzer, becomes even more impressive.


    AC Schnitzer first announced its suite of upgrades for the flagship M4 Competition back in June. These modifications tweak both the exterior and interior styling of the car, while also increasing its performance. And, as this video from AutoTopNL shows, they result in quite a ferocious performance car.

    As standard, the M4 Competition has a 3.0-liter twin-turbocharged six-cylinder engine that churns out 503 hp. After AC Schnitzer’s mods, this example is now good for 590 hp. A new exhaust system also ensures that it sounds even better than the standard model.

    Among the visual upgrades offered by AC Schnitzer include a new carbon fiber front splitter and aerodynamic canards on either side of the front bumper. The sports car can also be equipped with unique side skirts, a unique rear diffuser, and one of two different spoiler options, which include a large fixed wing.

    The German tuner also offers a distinct set of springs for the M4 that lower the ride height by 20-25 mm (0.78-0.98-inches) at the front and by 15-20 mm (0.59-0.78 inches) at the rear. Moreover, it is also in the midst of developing an adjustable suspension system for the car.

    AutoTopNL recently had the opportunity to take the tuned M4 out for a ride and, as you can see in the video right below, it quite the performer.
     
  16. cybermad

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    Ponte babero: este BMW M3 Competition firmado por AC Schnitzer roza los 600 CV y lleva un traje espectacular

    6 Noviembre 2021
    [​IMG]

    Si bien es cierto que el BMW M3 Competition no necesita ningún aditivo para impresionar, los expertos preparadores de AC Schnitzer no han perdido la oportunidad de hacerle un traje a medida al sedán deportivo y han creado un kit de carrocería específico para añadirle un extra de picante. Pero no solo se han limitado a agregar modificaciones estéticas.

    Entre otras mejoras mecánicas, este M3 G80 superlativo y rebautizado como ACS3 Sport, ha recibido un extra de potencia y ahora desarrolla ni más ni menos que 590 CV y alcanza los 750 Nm de par. A la ecuación sumamos nuevos elementos en el interior como el volante y el resultado es un oscuro objeto de deseo para todo apasionado de los coches.


    Las modificaciones justas
    [​IMG]

    Los preparadores alemanes de AC Schnitzer llevan más de tres décadas preparando BMW, MINI, Land Rover o Toyota y saben cómo combinar a la perfección las dosis justas de estética, aerodinámica y rendimiento para conseguir versiones verdaderamente salvajes de cada uno de los coches que pasan por sus instalaciones.

    Es el caso de este impresionante BMW M3 Competition, que ha pasado muchas horas en el túnel de viento para llegar a su versión definitiva y más radical.

    Empezando por la aerodinámica del coche, AC Schnitzer ha incluido un nuevo splitter delantero que añade 40 kg de carga aerodinámica a 200 km/h, nuevos aletines y salidas de aire en el capó, un spoiler al final del techo que suma otros 20 kg y un generoso alerón trasero que, en combinación con el difusor de fibra de carbono, añade 70 kg más.

    [​IMG]

    En cuanto a estética, llaman la atención detalles como las llantas forjadas de 20 pulgadas (disponibles en plata o en antracita) que van envueltas por neumáticos de competición con unas medidas de 285/30 R 20 en el eje delantero y 295/30 R 20 en el trasero. Remata el conjunto un nuevo sistema de escape de acero inoxidable con salidas en carbono de 110 mm de diámetro.

    En el apartado mecánico, este M3 ha recibido una nueva suspensión roscada RS ajustable (en compresión y en extensión) para lograr un equilibrio idóneo entre dureza y manejo del coche a altas velocidades. Con ella, se puede reducir la altura del coche hasta en 20 mm para pegarlo aún más al asfalto.



    Y por si el conocido motor 3.0 de seis cilindros en línea con tecnología M TwinPower Turbo con 510 CV de potencia de serie no era suficiente, AC Schnitzer se ha encargado de modificar el coche electrónicamente para lograr un incremento de 80 CV y llevarlo hasta los 590 CV con un par motor máximo de 750 Nm.

    El preparador no ha especificado datos en cuanto a prestaciones, aunque con estas mejoras es fácil que el 0 a 100 km/h en 3,9 segundos que consigue el coche de serie se pueda ver rebajado al menos en un par de décimas.

    Pasando al habitáculo, los cambios son los justos pero están muy acertados: el nuevo volante de cuero negro Nappa y alcántara negro es de lo más tentador. Las levas de mayor tamaño y los detalles cromados, junto a elementos como los pedales y reposapiés de aluminio, aportan mayor deportividad respecto al coche de serie para hacer juego con el exterior.
     
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    582HP AC Schnitzer ACS3 SPORT BMW M3 G80 - Essen Motorshow 2021
    27 Nov 2021


    [​IMG]
    Automotive Mike



    During the 2021 Essen Motorshow I have filmed the all new AC Schnitzer ACS3 SPORT, based on the BMW M3 G80.
    AC Schnitzer has revealed a suite of upgrades it has developed for the G80 BMW M3 Competition. Its improvements add power, aero elements, suspension components and should get you moving in a hurry – both to the nearest distribution center and away from it.
    First and foremost, the tuner has passed its magic wand over the M3 Competition’s straight-six engine to raise power from 503 hp (510 PS/375 kW) and 479 lb-ft (650 Nm) of torque all the way up to 582 hp (590 PS/434 kW) and 553 lb-ft (750 Nm) of torque. All of which also comes with a warranty of up to four years.
    To hint at the extra power, AC Schnitzer has also added a sport exhaust system with two carbon “Sport” tailpipes on either side of the rear. Together they bring improved flow and better sound qualities at the same time.
    The M3 Competition can also be lowered 15-20mm (0.5-078 inches) at the front. The suspension spring kit with RS coilovers makes both compression and rebound adjustable.
    AC Schnitzer has been careful not to create a needlessly stiff suspension and says its motto has been “better fast than hard,” which is quite the mantra. It has led to a suspension that the company says has “good-natured load change reactions and gentle understeer at the limits.”
    A front-splitter (which can be installed with no need for painting) increases downforce by as much as 40 kg (88 lbs) at 200 km/h (124 mph). Aero continues down the sides of the M3 with a four-piece deflector set for the front fenders, which are complemented by design elements on the hood.
    At the back, meanwhile, a roof spoiler adds another 20 kg (44 lbs) of downforce. The combination of a rear diffusor, a new Carbon “Racing” rear wing that has a gurney flap makes another 70 kg (154 lbs) of downforce to keep you good and planted through the corners.
    Keeping unsprung weight low, meanwhile, are the AC3 Lightweight Forged Wheels that are available in Silver/Anthracite or Anthracite/Silver and measure 10.0 J x 20 inches. The wheels can be fitted with 285/30 R 20 tires at the front and 295/30 R 20 tires at the back.
    Inside, AC Schnitzer has designed its own steering wheel made of fine black Nappa leather and black Alcantara. Recessed grips offer a more comfortable place for the driver to rest their thumbs.
    The tuner also offers bigger paddle shifters to make them easier to find. Aluminum pedals and footrests are joined by an aluminum keyholder and cover for the iDrive Controller to make the interior look sportier.
     
  18. cybermad

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    BMW M3 v AMG C63 I Presentation Video of our two Project Cars | CR700 vs. MH3 600

    3 Dec 2021

    [​IMG]
    MANHART Performance



    Last Week we drove two of our Project Cars out for a Photoshoot.

    Our MH3 and our CR 700. Together at the same Location they both look stunning !
    M3 G80 (MH3 600)
    C63 AMG (CR 700)
     
    Última edición: 3 Dic 2021
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    BMW M4 G82 AC Schnitzer | REVIEW on AUTOBAHN [NO SPEED LIMIT] by AutoTopNL

    7 Dec 2021

    [​IMG]
    AutoTopNL
     
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    590hp BMW M4 G82 By AC Schnitzer

    28 Dec 2021


    The following AC Schnitzer parts are available immediately for the BMW M4 (G82, G83):

    Engine:
    AC Schnitzer performance upgrade
    incl. warranty up to 4 years and homologation
    for BMW M4 with 375 kW/510 HP/650 Nm to 434 kW/590 HP/750 Nm

    AC Schnitzer engine optics
    Aerodynamics:
    AC Schnitzer front splitter
    AC Schnitzer front side wings
    AC Schnitzer design package, consisting of:
    - AC Schnitzer deflector set for front fenders
    - AC Schnitzer design elements for engine hood
    AC Schnitzer rear roof spoiler
    AC Schnitzer carbon rear spoiler
    AC Schnitzer carbon "Racing" rear wing
    AC Schnitzer Gurney flap for carbon "Racing" rear wing
    AC Schnitzer side skirts protection foil
    AC Schnitzer rear skirt protection foil
    AC Schnitzer emblems, left and right

    Suspension:

    AC Schnitzer spring kit,
    lowering: lowering: front approx. 20 - 25 mm / rear approx. 15 - 20 mm
    compared to standard suspension

    Interior:

    AC Schnitzer aluminium gear shift paddles, set
    AC Schnitzer aluminium pedals
    AC Schnitzer aluminium footrest
    AC Schnitzer aluminium key holder

    Wheel sets:

    AC Schnitzer Wheel/Tyre set with AC3 Lightweight Forged Wheels
    Silver/Anthracite or Anthracite/Silver
    on request: black glossy painting
    front: 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tyres 295/30 R 20
    AC Schnitzer Wheel/Tyre set with AC1 Light Alloy Wheels
    BiColor Silver/Anthracite or Anthracite
    on request: black glossy painting
    front: 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tyres 295/30 R 20
     
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    M4 G82 by AC Schnitzer - Fast Lap - Auto Motor Sport
    • 20 ene 2022

    [​IMG]
    acschnitzer198
     
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    Nuevo BMW M4 AC Schnitzer 2022 - PRIMERA VISTA exterior e interior (CRAZY TUNING)
    • 30 ene 2022


    • Filmé el nuevo BMW M4 tuneado por AC Schnitzer.
     
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    M4 Cabrio by AC Schnitzer - Continental High Performance Event Finnland

    24 feb 2022


    [​IMG]
    acschnitzer1987


    M4 Convertible (G83) and M4 Coupé (G82) by AC Schnitzer
    Basic cars: BMW M4 Convertible (G83) & M4 Coupé (G82
    Engine:
    AC Schnitzer performance upgrades
    incl. warranty up to 4 years and homologation
    for BMW M4 Competition with 375 kW/510 HP/650 Nm to 449 kW/610 HP/750 Nm*
    for BMW M4 Competition with 375 kW/510 HP/650 Nm to 434 kW/590 HP/750 Nm
    with or without otto particulate filter
    *incl. exhaust system
    AC Schnitzer engine optics
    Exhaust:
    AC Schnitzer sports exhaust system made of stainless steel, with
    two "Carbon Sport" tailpipes in right/left combination (4 pieces)
    Ø 110 mm (expected to be available from mid-April)
    AC Schnitzer tailpipes "Carbon Sport" - Ø 110 mm
    Suspension:
    AC Schnitzer RS adjustable suspension (for Coupé)
    adjustable in height continously and
    adjustable bump and rebound (low speed and high speed)
    incl. lowering front/rear approx. 30 – 40 mm
    AC Schnitzer spring kit
    lowering: front/rear approx. 15 - 20 mm
    compared to standard suspension rear: no lowering
    Wheel sets:
    AC Schnitzer Wheel/Tyre set with AC3 Lightweight Forged Wheels
    Silver/Anthracite or Anthracite/Silver
    optional: black glossy painting
    front: 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tyres 295/30 R 20
    AC Schnitzer Wheel/Tyre set with AC1 Light Alloy Wheels
    BiColor Silver/Anthracite or Anthracite
    optional: black glossy painting
    front: 10.0J x 20" with tyres 285/30 R 20
    rear: 10.0J x 20" with tyres 295/30 R 20
    Aerodynamics:
    front splitter
    additional downforce + 40 kg*
    front side wings
    design package, consisting of:
    deflector set for front fenders 4-pieces and
    design elements for the bonnet, 2 pieces
    side skirts protection foil
    carbon "Racing" rear wing (for Coupé)
    additional downforce + 50 kg*
    Gurney flap for carbon "Racing" rear wing (for Coupé)
    additional downforce incl. "Racing" rear wing + 70 kg*
    carbon rear spoiler (for Coupé)
    additional downforce + 20 kg*
    carbon rear diffuser
    rear roof spoiler (for Coupé)
    rear skirt protection foil
    emblems, left and right
    Steering: sports steering wheel
    Perforated leather / Alcantara
    Ø 365 mm
    - not for vehicles with SA05AT Driving Assistant Plus
    - not for vehicles with SA05AU Driving Assistant Professional
    - for vehicles with SA0248 steering wheel heating is not available
    Interior:
    aluminium gear shift paddles, set
    aluminium pedals
    aluminium footrest
    aluminium cover "Black Line" for
    iDrive system controller
    AC Schnitzer aluminium key holder
    *all figures measured with M4 Coupé at 200 km/h
    German Headquarter:
    AC Schnitzer
    Neuenhofstr. 160
    52078 Aachen
    Germany
     
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    AC Schnitzer BMW M4 Cabrio G83: actualización Aero y 610 hp
    25 de febrero de 2022

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    Para muchas personas, conducir un descapotable es una sensación especial de libertad. Si luego se le agrega una buena porción de rendimiento, rápidamente se convierte en un placer absoluto: esto es exactamente lo que promete el AC Schnitzer BMW M4 Cabrio (G83) , porque la compañía con sede en Aquisgrán tiene muchos de los tornillos de ajuste de la base de Garching, que ya están bien ubicados en el área de rendimiento, nuevamente giraron un poco más. El resultado es un descapotable afinado que también debería cumplir con las más altas exigencias de una experiencia de conducción intensa, y gracias a la tracción total altamente dinámica M xDrive, incluso si la mayoría de la gente no hablaría de "clima descapotable".


    El BMW M4 Cabrio de la generación actual G83 ya es significativamente más potente de fábrica que todas las generaciones anteriores: 510 hp y 650 Newton metro de torque siempre están a bordo. Fiel al lema "siempre es posible un poco más", AC Schnitzer incluye un poco más aquí también y lleva el S58 biturbo de seis cilindros en línea a 590 hp y 750 Newton metros en la primera etapa de rendimiento. Si también se instala el sistema de escape AC Schnitzer, la actualización de rendimiento "Step II" está incluso disponible y promete 610 hp completos con un par máximo de 750 Newton metros. Los profesionales del tuning no cuantifican específicamente cómo afectan los 100 hp adicionales al rendimiento de conducción, pero la especificación de fábrica de 3,9 segundos para el sprint de 0 a 100 debería reducirse en cualquier caso después de la cura de potencia.[​IMG]


    En línea con la conducción significativamente más potente, AC Schnitzer también ha mejorado significativamente el aspecto del BMW M4 Cabrio (G83): Partes aerodinámicas desde el divisor delantero y las aletas aerodinámicas hasta los faldones laterales, el borde del alerón trasero o incluso un alerón trasero de carreras abierto. numerosas posibilidades para el tuning de los ventiladores. Además del espectáculo, el alerón trasero también trae ventajas medibles: mientras que el labio AC Schnitzer Aero ya proporciona 20 kilogramos más de presión de contacto, el alerón trasero aumenta el valor a 50 kilogramos. Si también se instala la aleta Guerney en el alerón trasero, son posibles incluso 70 kilogramos. Coincidiendo con esto, el divisor delantero aporta 40 kilogramos más de carga aerodinámica en la parte delantera.


    La suspensión coilover rebajada entre 30 y 40 milímetros garantiza un contacto óptimo con la carretera. Las diversas llantas AC Schnitzer, que llenan con confianza los pasos de rueda del BMW M4 Cabriolet de 20 pulgadas, se destacan aún mejor.
     
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    Manhart MH3 GTR 650 cv

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    Manhart MH3 GTR Takes The BMW M3 Competition To 650 HP


    August 8

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    It won’t be until later in 2023 when BMW will take the M3 to the next level with a more powerful CS special edition, but until then, you can count on tuners to give the super sedan a boost. Case in point, Manhart is introducing its MH3 GTR package for the G80 generation to unlock more power from the already potent S58 engine.

    The twin-turbo, inline-six has been massaged to extract a healthy 140 hp for a grand total of 650 hp while the torque has gone up by 150 Nm (111 lb-ft) to 800 Nm (590 lb-ft). The significant bump in output was achieved by fitting Manhart’s MHtronik auxiliary control unit to the 3.0-liter engine. A stainless-steel exhaust system was also installed and comes along with quad tips measuring a beefy 100 millimeters in diameter with carbon or ceramic coating. Optionally, and only in markets where it’s legal to do so, the gasoline particulate filter can be deleted for a more aggressive soundtrack.


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    Manhart’s decision to name its aftermarket package “GTR” is somewhat controversial taking into account BMW actually made an ultra-rare M3 GTR homologation special as the only V8-powered E46. This modded G80 carrying such a special suffix has been tweaked furthermore as it rides closer to the road on a KW coilover suspension with H&R springs. The tuner’s own 20-inch wheels front and rear have replaced the OEM alloys and are shown here in satin black, but can optionally be ordered with gold accents.

    Rounding off the tweaks on the outside are the front canards, trunk lid spoiler, and rear diffuser – all made from carbon fiber. The interior has also been subjected to an important change as it now has Podium full carbon bucket seats to give the M3 Sedan a bit of a CSL vibe. Expect the aforementioned M3 CS to have upgraded seats, but not as body-hugging as these Recaros.

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