Pues hombre, no te digo uno, te digo varios. Normalmente, a similar potencia declarada, los BMW suelen gastar algo menos y/o andar un poco más. Mayor oferta de motores. Mayores posibilidades de equipamiento y personalización. Seguramente mejores materiales y acabados. Seguramente mayor dinamismo. Lo comprobaremos en breve. Muchísima mejor reventa. Porque claro, mola eso de que "es mucho más caro", pero se os olvida que la reventa es infinitamente mejor.
Se vende simplemente porque es un mercedes, tiene muchas lucecitas por dentro, y 2 tablets si las quieres pagar. La gente no sabe ni lo que compra, y la mayoria ni lo quiere saber. Compra una imagen de marca y status, y luego ya si eso se convencen con otras historias.
Pues igual que pasará con el nuevo Serie 1 cuando llegue, ahora ya no hay diferencias de propulsión/tracción. Lo que si tengo claro es que el comportamiento será mejor que su competencia habida cuenta de las pruebas que se están publicando
Te puedo comprar la tecnología de motores, que es cierto que BMW es puntera ahí, no sé por cuanto tiempo. La reventa también puede ser mejor, aunque creo que cada vez menos debido a que también hay menor diferencia de precios también. En cuanto a todo lo demás no lo veo nada claro. Si que me parece que el interior está conseguido a nivel estético y ergonómico, quizá ahí sea para mí el mejor de su clase. En cuanto a calidades y materiales me temo que andará en la media como ya andaba el anterior serie 1.
BMW no tiene muchísima mejor reventa. Ya no. Quizá algunos modelos concretos se vendan bien, pero no se puede generalizar. La gente ya está al corriente de los graves fallos de diseño y de la falta de seriedad y responsabilidad de la marca, y eso se nota a la hora de intentar sacar un precio digno por vehícilos de más de 36.000 euros nuevos. Hablo por experiemcia propia.
Pues eso, ya mismo reconoces varios. No se puede negar la evidencia. Que BMW tiene mejor reventa es innegable. A ver si van a estar más caros los Kia de segunda mano y yo no me he dado cuenta.
Eso sólo se dará en "clientes" experimentados con la marca. Ya sean compradores de vehículo nuevo(sobre todo)o de 2 mano (2 propietarios, no 7). El que sea primerizo, incluso aficionado, tiene gran probabilidad de "caer" en las garras. Yo creo que los que mejor reventa tienen son los VW en general y el Golf en particular, atendiendo al ratio coste nuevo/segunda mano. Hablando siempre de coches "mundanos"
Opino igual, y además añado los descuentos, estoy detrás de un bicho de estos y como ejemplo en el 135 ya ando en casi un 20 (y acaba de salir) y en el a35 no paso del 10...
Ojo cuando hablemos de cosas tan globales como un coche de venta mundial. No hay que cometer el error de analizar lo que uno ve en su pueblo y asumirlo como generalizado. Sobre el tema de reventa los tres clásicos (BMW, Audi y Mercedes y también VW) siguen teniendo la mejor reventa en europa y en el mundo.
BMW saca un vídeo oficial comparando al F40 con el anterior, pero solo estéticamente, la comparación dinámica hoy no.... mañana BMW Publicado el 15 ago. 2019 In 2019 BMW introduced the 3rd generation of the BMW 1 series, THE1 to the market. The arrival of the all-new BMW 1 Series heralds the dawn of a new era, in this video you can see the difference between the 2nd and the 3rd generation. Exterior: At first sight the new model shows a sportier, more dynamic and modern appearance than its predecessor, due to the new design language, using few but precise lines. The headlights are now angled in design and lend the car a fresh and youthful feel. The optional full-LED lights cut a particularly modern figure. A catching highlight is the growing double kidney. Interior: The new generation presents a new dashboard design and high quality materials. Also new is the optional BMW live cockpit professional with fully digital interconnected displays and BMW's operating system 7.0. The new model comes with new features, like gesture control, intelligent personal assistant, and optional sunroof. More than 1.3 million examples of the BMW 1 Series have been produced in its first two generations, the car proving especially popular in Europe. The third-generation model offers significantly more space than its predecessor with little change to its exterior footprint, thanks to the cutting-edge BMW front-wheel-drive architecture. Passengers in the rear are the main beneficiaries, while a larger load compartment also results.
Ya te digo, al lado del M40i se ve más fragoneto... sin contar el cambio del L6 longitudinal y la tracción trasera por un L4 transversal y tracción total o un L3 y delantera, eso no importa, pero sí que por primera vez lleva llantas de 21, faros full led, control por gestos o voz, head up a colores, luz ambiente de colorines, logo iluminado en el suelo...
BMW Publicado el 15 ago. 2019 In 2019 BMW introduced the 3rd generation of the BMW 1 series, THE1 to the market. The arrival of the all-new BMW 1 Series heralds the dawn of a new era, (yo mas bien diria "the dusk")in this video you can see the difference between the 2nd and the 3rd generation. Exterior: At first sight the new model shows a sportier, more dynamic and modern appearance than its predecessor,(really Jorge?) due to the new design language, using few but precise lines. The headlights are now angled in design and lend the car a fresh and youthful feel. The optional full-LED lights cut a particularly modern figure. A catching highlight is the growing double kidney. Interior: The new generation presents a new dashboard design and high quality materials. Also new is the optional BMW live cockpit professional with fully digital interconnected displays and BMW's operating system 7.0. The new model comes with new features, like gesture control, intelligent personal assistant, and optional sunroof. More than 1.3 million examples of the BMW 1 Series have been produced in its first two generations, the car proving especially popular in Europe. The third-generation model offers significantly more space than its predecessor with little change to its exterior footprint, thanks to the cutting-edge BMW front-wheel-drive architecture.( veremos que innovacion presentan al respecto, o es solo palabreria "marketiniana") Passengers in the rear are the main beneficiaries, while a larger load compartment also results. Para mear y no echar gota
Hoy el jefe de diseño de BMW se ha cambiado a KIA, todo correcto Former BMW Design Boss Karim Habib Will Now Head Kia Design Karim Habib, former head of design at BMW, has landed at Kia where he will head up design. He joins former BMW M boss Albert Biermann at Hyundai Motor Group (which owns Kia). Kia Motors Appoints Karim Habib as Senior Vice President and Head of Kia Design Center SEOUL, South Korea, Sept. 6, 2019 /PRNewswire/ -- Kia Motors Corporation has appointed Karim Habib as Senior Vice President and Head of Kia Design Center. Habib's appointment will enable Kia to continue enhancing the design competitiveness of its brand and products. He will take up his new post at the start of October and will be based at Kia's global design headquarters in Namyang, Korea. Responsible for the design of Kia vehicles, Habib will oversee the work of Kia's exterior, interior, color, and material teams, and help determine the future design strategy and direction of the Kia brand, reporting to Luc Donckerwolke, Executive Vice President and Chief Design Officer of Hyundai Motor Group. Renowned for his exceptional ability to reflect brand identity in his designs, Habib brings with him more than twenty years' experience leading major design projects at premium brands. His most recent role was as Executive Design Director at INFINITI Motor Company, overseeing the design of brand's latest concept vehicles. He worked previously with both BMW Group and Daimler Group. Born in Lebanon, Habib studied Mechanical Engineering at McGill University in Canada, as well as Transportation Design at the Art Center College of Design in California. He is fluent in English, French, German, and Italian. "Kia is a growing, ambitious brand on a determined path toward electrification and mobility innovation," said Habib. "I am thrilled to be a part of this transformation to strengthen the Kia brand further into the future of the automotive industry, which promises to be full of challenges and opportunities. I look forward to working with CDO Donkerwolke whose work I have admired for many years, as well as the Kia design team that has created some truly remarkable designs." "SVP Habib will be an asset for the Kia brand with his international background and global experience," said Donckerwolke. "We highly appreciate Karim's talent and experience. He is joining Kia at a crucial moment to project the brand into the future of mobility and to reinforce the young-spirited and motivated design team which has won numerous international design awards." The Kia Design Center is the birthplace of Kia's global models, responsible for overseeing all aspects of vehicle design – from conceptualization and modelling to styling and development of color and materials. Based in Namyang, Korea, Kia's Design Center operates as part of the brand's global design network, with regional design centers in the U.S. and Europe. Karim Habib career highlights: 2017 ~ 2019: Executive Design Director INFINITI, Nissan Motor Company 2012 ~ 2017: Head of Design BMW Automobiles, BMW Group 2011 ~ 2012: Head of Exterior Design BMW Automobiles, BMW Group 2009 ~ 2011: Senior Manager Advanced Design Germany, Daimler 2007 ~ 2009: Chief Designer Advanced Design, BMW Group 2004 ~ 2007: Senior Designer (Exterior Production Design), BMW Group 2002 ~ 2003: Exterior/Interior Designer - Advanced Design, BMW Group 1998 ~ 2001: Exterior/Interior Production Designer, BMW Group
Veo un claro caso de espionaje industrial por parte de BMW. No hay más que ver el diseño y los hechos acontecidos a posteriori.
"Renowned for his exceptional ability to reflect brand identity in his designs". Pues con BMW ha tensado demasiado la cuerda, creo yo. Tanto que casi se le ha vuelto en contra a la marca
Quitando las dichosas lunas tintadas es bastante pintón en directo. Tenía mejor estampa un “morrudo” M140i de 3 puertas, pero es lo que hay. Las llantas de 19” con gomas de perfil bajo, por experiencia propia, son un puñetero sinvivir.
Y se une al jefe de BMW Motorsport, que ya se marchó a Hyundai, dueña de KIA. La realidad supera la ficción
Y encima pasamos de una plataforma conocida... .a una menos conocida.... y ya sabemos lo que pasa con los inventos de BMW. Lease sus primeros motores de inyeccion directa.
lo dices con ironía no? Kia/hyundai llevan copiando descaradamente los diseños, estrategias deportivas, etc, de Bmw y Audi, fichando personal y directivos (con acceso a estrategias y know how) es una acción repelente de copia empresarial... todo lo de "N"... ir a nurburgring (a copiar bmw, audi, vw) , solo les falta poner los palitos ///... ah no que los colores también son copia (azulito, rojo y azulón)
Aquí prueban el M135i 306 cv, a partir del minuto 1:25... Aquí el 118d... Ausfahrt:tv plus Publicado el 9 ago. 2019 SUSCRIBIRSE 11 MIL Höchstgeschwindigkeit im Video: 224 km/h Top speed reached in clip: 224 kph / 139 mph Hier kurz die wichtigsten Angaben zu unserem im Tachovideo gezeigten Testwagen, dem 2019 BMW 118d (F40) : Motor: BMW TwinPower Turbo Technologie Hubraum: 2.0 Liter Leistung: 150 PS (110 KW) Maximales Drehmoment: 350 Nm zwischen 1.750 und 4.000 U/min Antrieb: Frontantrieb Getriebe: 8-Gang-Steptronic Getriebe Beschleunigung von 0 auf 100 km/h: in 8.4 Sekunden Höchstgeschwindigkeit: 216 km/h Leergewicht: 1.475 kg NEFZ-Verbrauch: 4.4 l/100 km CO2-Ausstoss: 116 g/km Here are the most important facts about the 2019 BMW 118d (F40) which you see in the Acceleration clip : Engine:BMW TwinPower Turbo Diesel Capacity: 2.0 Liter Power: 150 hp / 148 bhp / 110 KW Torque: 350 Nm / 258 lb-ft between 1.750 and 4.000 rpm Powertrain: front wheel drive Transmission: 8-speed-Steptronic AT Acceleration from 0 to 100 kph / 62 mph: in 8.4 Seconds Topspeed: 216 kph / 134 mph Curb Weight: 1.475 kg / 3.252 lbs fuel consumption: 4.4 l/100 km / 53.4 mpg CO2 emissions: 116 g/km Btw, Ausfahrt is the German word for "exit" and not related to the English "ass fart"
j*der con el gallo. Como ya no les “dejan violar” a las gallinas tienen que buscarse nuevas aficiones.