esto existio en España, y se marcho.... nota: se trataba de una manera de superar el cupo de bmws que se podían importar en España formalmente no era un bmw jamas bmw hizo un e9 cabrio pero carroceros independientes como este los hacían para que personas en España pudieran importarlos hoy en dia son rarezas que cotizan bien como este que apareció en Madrid hace dos o tres años
creo que ahora si se ve mi foto no son estos que tu citas a los que me refiero, esos son hechos posteriormente por aficionados como mi amigo Gerhard (el azul) el que yo he puesto es uno hecho en Alemania en 1971 por un carrocero cuyo nombre he perdido con el objetivo que comentaba de poder importarlos notese que los nuevos son mucho mejor elaborados (en casos a partir de estructuras de e30 cabrio) hay varios también hechos en usa
911 GT3 RS Targa Es una preparación sobre un 991.2 Targa 4 GTS vestido de 991.1 GT3 RS y subido a 575 cv THE METAMORPHOSIS OF A PORSCHE BOLIDE by MCCHIP Photos: mcchip-dkr GmbH & Co. KG Chip tuning and performance upgrades – means the transformation of vehicles into really unique rides -, as well as high quality downpipes made of stainless steel are the three cornerstones on which the extraordinary successes of mcchip-dkr in Mechernich are based. Mcchip-dkr offers power- and Eco-optimization for any type of motor transportation to the clientele demands. Sophisticated vehicle transformation are implemented by the proficient team surrounding Danny KUBASIK. Equipped with state-of-the-art machinery, the engineers and welding technicians produce absolutely first class downpipes under the label mcpipes. This time the mcchip-dkr crew managed to achieve their very ambitious goal to convert a Porsche 991.2 Targa 4 GTS into a 991.1 GT3 RS-look. The front- and rear-apron, the front bumpers and the rear side panels are replaced by original Porsche parts. At the same time the interior has been redesigned by covering the seats and door trims with the classical check pattern called „Pepita“. Before the installment of the Porsche-GT3-RS-rims in 9x20“ with 265/35ZR20 tires on the front axle and 12x21“ with 325/30ZR21 on the rear axle, height-adjustable KW thread springs and Porsche Ceramic Composite Brakes (PCCB) are mounted. As spacers discs can not be installed on center locked rims – due to technical issues - the front axle has been customized in order to make the rim look flush-fit with the fender. The original power unit operates on 450 PS (= 331 kW) and 550 Nm. Now, it benefits of a mcchip-dkr performance upgrade stage 3 with 575 PS (= 422 kW) as well as maximum of 675 Nm lb.-ft. of torque. In addition to a software optimization and the mc580 upgrade turbo chargers, a Capristo valve exhaust system incl. sports catalysts and GT3-RS tailpipes complete the awesome deal. mcchip-dkr GmbH & Co. KG Christian-Schlömer-Ring 16 D-53894 Mechernich (-Obergartzem) Fon +49 (0) 22 56 / 95 69 69 Fax +49 (0) 22 56 / 95 69 68 E-Mail dannykubasik@mcchip-dkr.com or frederikbreitung@mcchip-dkr.com Internet: http://www.mcchip-dkr.com
Me imagino las caras de los dueños de esos coches que cuando los terminas de descapotar piensas, vayaaaaaaa mieeerdaaaaaa má quedao!
No se si los había puesto ya, pero hay un par de cochecines antiguos cuyas versiones cabrio me parecen muy logradas. ¿Qué os parecen? Renault alpine. Depende de la perspectiva es más bonito de una que de otra... Peugeot 404 cabrio. Lo mire por donde lo mire, me encanta