Video McLaren Senna vs. McLaren 720S - Nico Rosberg

Alfa156

Top always down!
Coordinador
Miembro del Club
El Senna, en pista, es imbatible... eso sí, en la drag, si hubiera sido un poco más largo el recorrido, se hubieran llevado una sorpresa...
 

MiniFER

Vicepresidente Ejecutivo
Miembro del Club
Hace muy poquito que estaba un Senna en Ascari, venía en un camión con otros juguetes de primera.
 

Gulf627

Clan Leader
Ojo que @cybermad ha dicho un coche de circuito no un coche de carreras.

Yo creo que el Senna al igual que el Pista, Perfomante, GT3 RS, son coches muy de circuito....y algunos casi de carreras. Siempre recuerdo cuando Chris Harris, Horst von Saurma y Roland Asch participaron con un GT3 RS de serie en las 24h de Nürburgring en 2010 terminando en 13th posicion general! Y con un coche de serie, y como decia Harris era muy elogiable ir al circuito con el propio coche, competir y poderte ir con el mismo coche.
 

Guancho

Clan Leader
Miembro del Club
Ojo que @cybermad ha dicho un coche de circuito no un coche de carreras.

Yo creo que el Senna al igual que el Pista, Perfomante, GT3 RS, son coches muy de circuito....y algunos casi de carreras. Siempre recuerdo cuando Chris Harris, Horst von Saurma y Roland Asch participaron con un GT3 RS de serie en las 24h de Nürburgring en 2010 terminando en 13th posicion general! Y con un coche de serie, y como decia Harris era muy elogiable ir al circuito con el propio coche, competir y poderte ir con el mismo coche.
Entiendo el matiz . No he conducido el Senna y por su radicalidad sì debe ser lo que dices. Pista, 3 RS y Performante son coches de calle totales. Con un enfoque un poco màs...incisivo, pero calle total y absolutos.
 

cybermad

Clan Leader
Ojo que @cybermad ha dicho un coche de circuito no un coche de carreras.
Yo creo que el Senna al igual que el Pista, Perfomante, GT3 RS, son coches muy de circuito....y algunos casi de carreras. Siempre recuerdo cuando Chris Harris, Horst von Saurma y Roland Asch participaron con un GT3 RS de serie en las 24h de Nürburgring en 2010 terminando en 13th posicion general! Y con un coche de serie, y como decia Harris era muy elogiable ir al circuito con el propio coche, competir y poderte ir con el mismo coche.

A mi tampoco se me olvida la hazaña y abrí un hilo con el tema :guiño: por cierto que también iba a conducir Walter Rohlr ya que el GT3 era suyo, pero se puso malo...

https://www.bmwfaq.org/threads/un-p...l-ring-el-de-walter-rohl.523221/#post-8852923
Aunque desgraciadamente el :xray: MAESTRO no pudo participar por problemas medicos, el Porsche GT3 RS totalmente de serie en el que tenia pensado participar logro terminar en el puesto 13 (saliendo desde la posicion 42) entre 220 coches participantes, la mayoria modificados para la carrera de resistencia. Los conductores fueron los pilotos Roland Asch y Patrick Simon, y los periodistas Chris Harris y Horst von Saurma.
Durante la competicion solo tuvieron que cambiarle las pastillas de freno delanteras, llenarle el deposito y cambiar neumaticos.
Ademas y para mas inri, vino circulando 200km desde su garaje de Weissach hasta Nurburgring, y volvio circulando despues de terminar las 24 horas, y dicen que iba como un reloj, con un par :finga:

pd para Bimmer y los godzilleros biggrin Digo yo que el año que viene lo podia intentar un GT-R totalmente de serie, a ver si lograba terminar las 24 horas entero :mus- :weedman: :descojon:
:supz: PORSCHE POOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOWER :supz:
10487108091567843390.jpg

1372109873787768738.jpg

310652373235343645.jpg

14543937462005512844.jpg

1962290666310307601.jpg

85249622676780251.jpg

678690369818578232.jpg

1447432928408730112.jpg

1707289411964859224.jpg


que lastima no haber podido ver al maestro, a ver si hay mas suerte el año que viene :finga:
2010-porsche-911-gt3-rs-nurburgring-24-hour-31.jpg

2010-porsche-911-gt3-rs-nurburgring-24-hour-61.jpg

2010-porsche-911-gt3-rs-nurburgring-24-hour-51.jpg

2010-porsche-911-gt3-rs-nurburgring-24-hour-41.jpg


Porsche 911 GT3 RS

The Nürburgring 30 hour race

Stuttgart. People describe the Porsche 911 GT3 RS in many different ways. Some say it's a ‘street-legal race car', others say it's a ‘Porsche for purists'. Ex-DTM pilot Roland Asch quite simply says it's the ‘best sports car in the world'. But, above all, the GT3 RS is this: An uncompromising sports car fully suited to racing. To prove it, the vehicle was put to the test at one of the world's toughest automobile races - the Nürburgring 24 Hours. And if that wasn't torture enough, the white-and-red liveried racer was driven to and from the race track. The result: After virtually 30 hours at full throttle, the production vehicle with the "S-GO 2400" number plate was still top fit.

Germany's most gruelling race, however, left its scars on the car's body: The driver's door and the left door sill are dented after a rough punt courtesy of a rival, and the front indicator light is smashed. The front and fenders are adorned with traces of black rubber. But all is hale and hearty under the body of the #11 GT3 RS. The engine runs like new, and not one unfriendly noise comes from its manual six-speed gearbox. "As planned, we replaced the front brakes during the race," explains driver Roland Asch (Germany). "But other than that, the mechanics concentrated on refuelling, tyre changes and cleaning the windows during the pit stops. The car ran like clockwork."

Asch received support at the Nürburgring 24 hour race from three experienced pilots: Race driver and TV commentator Patrick Simon (Germany) as well as journalists Chris Harris (Great Britain) and Horst von Saurma (Germany) turned consistently fast and perfect laps. And the production engine also performed brilliantly and with exemplary efficiency at race speed: the pilots could complete up to eleven laps before having to refuel - considerably more than most of their direct competition.

From 42nd grid position, the 911 GT3 RS battled its way up the order hour after hour to finally cross the finish line a sensational thirteenth. One of the first to congratulate the squad was Wolfgang Dürheimer, Member of the Board for Research and Development at Porsche AG: "The driver quartet of the standard 911 GT3 RS showed impressively what such a car - that customers can buy at any Porsche dealership - is capable of."

The new Porsche 911 GT3 RS is powered by a 450 hp, 3.8-litre, six-cylinder boxer engine. The high-revving unit reaches a specific output of over 118 hp per litre. Developed in the motorsport department at Weissach, the 911 GT3 RS is fitted with a particularly short transmission ratio for racing purposes as a standard feature. The dynamic engine mounts featured as standard contribute to improved driving dynamics. Depending on the driving situation, the mounts change in their stiffness and damping effect, improving the connection between the engine and body when driving under racing conditions. The aerodynamics is consequently designed for downforce - another important feature for track racing. The basic Euro price is 122,400 Euro without value-added tax and country specific fittings. Including value-added tax and country specific fittings, the 911 GT3 RS costs 145,871 Euro. In the UK the 911 GT3 RS is priced from £105,920 - with motor sport breeding included as standard.
 
Última edición:
Arriba