Solo fabricaron entre 40/50 unidades de 1997 a 2001 con el V12 AMG M120 6.0 subido hasta 7.3 con 532 cv y 750 Nm, el mismo que lleva el Pagani Zonda. Esta unidad es de 1999 y con menos de 35.000 km 1999 Mercedes-Benz SL 73 AMG RM | Sotheby's - LONDON 24 OCTOBER 2019 - The Youngtimer Collection Chassis No. WDB1290761F186283 Offered from the Youngtimer Collection Believed to be one of fewer than fifty examples built Boasts the 7.3-litre, 525 bhp V-12 made famous by the Pagani Zonda Delivered new to Japan ⯒ TEMPORARY IMPORT Although exact build numbers of 1990s AMG cars are notoriously imprecise due to the independent relationship that AMG had with Mercedes, it is widely accepted that around one thousand AMG-fettled variants of the R129 SL were produced, and of those, between forty and fifty were SL73 AMGs. When one considers that the SL500 outsold the SL600 by a ratio of 10:1 between 1993 and 2001, and that the latter is considered a rare car with just over eleven thousand units, it becomes apparent just how rare the SL73 is; there are three times more Pagani Zondas in existence, a car with which the SL73 shares its engine. Indeed, from 1997 to 2001, AMG would, for those customers with the financial capability and desire to have something truly special, bore out the wondrous 6.0-litre M120 V-12 engine in the SL600 to 7.3-litres, upgrade the internals, and unlock in the region of 525 bhp and 750 Nm of torque. Thankfully, the brakes and active damping system were also fettled to cope with the extra power, and the result was a traction-restricted 0–60 time of 4.6 seconds and a top speed approaching 200 mph, if the 155 mph limiter was removed. In keeping with the understated gentlemanly appearance of the R129, the only items that give away its potency are the twin exhaust, a discreet body kit, small exterior badging, and AMG wheels. Like many of the ultimate AMGs of this era, this 1999 example was delivered new to Japan and therefore benefits from the final facelift that Mercedes had unveiled at the 1998 Turin Motor Show, which included revised wing mirrors, colour-coded door handles, interior upgrades, and tweaks to the starting sequence on the car to include an auto-start function. It presents in fine condition, showing under 35,000 km on its odometer, and benefits from a suitably intimidating colour scheme of black with a black soft top and black leather interior, the latter of which boasts optional orthopaedic seats and the extended leather dashboard and door card option. The R129 is already appreciated as a modern classic, and this incredibly rare SL73 is the absolute pinnacle of the range and unlikely to be repeated. https://rmsothebys.com/en/auctions/lf19/london/lots/r0014-1999-mercedes-benz-sl-73-amg/797029
Qué maravilla de coche, y qué lujazo poder llevar más de 7 litros en el morro, el doble que la mayoría de deportivos actuales.
En ese coche la aguja de consumo instantáneo no vale para nada. Está muy mal graduada. Me imagino que irá en 20 casi todo el rato.
Además del motoraco, es elegante y muy discreto, un lobo con piel de cordero, eran otros tiempos en los que importaba eso y no como ahora que la apariencia es lo que vende, aunque lleve un motorillo de juguete
Va entre la otras dos, apuntando al sur. 20 litros marcará al ralentí. mes un testigo de motor. Si va en 15 es que le falla una bancada entera.
Está precioso, esa madera del interior me pone palote, pero sólo pensar lo que tiene que beber me dan retorcijones. Hace poco he estado dentro y he oído el motor de un SL de esta generación y la calidad general percibida es muy muy alta. Son coches que hasta para los estándares de hoy van muy bien equipados y se ve que están hechos para durar.
También hay por ahí varios coupes C140 con similares motores. A los japoneses les gustan estos coches. Este tipo tiene un garaje curioso. En fin, maravillas que nunca volverán.
En esa época, esos motores gordos no tenían opción de cambio manual. El 500E W124 que conduje, si no estoy mal informado, no lo había manual, por ejemplo.
Solo automático. En Mercedes lo raro era encontrar una unidad con transmision manual incluso en los 6 cilindros.
Maravilla de coches que fabricaba Mercedes en aquellos tiempos. Mira este "mofletes" https://www.coches.net/mercedes-benz-clase-e-e-500-4p-gasolina-1994-en-madrid-41095133-covo.aspx
Aquí todo Cristo ve coches estelares y yo no paro de ver Skodas y Dacias. Si veo un AMG de los normales ya me tiro de los pelos.