Scirocco GT24-CNG(gas)300cv- VW vuelve a las 24h de Nürburgring

cybermad

Clan Leader
Modelo
Z3 2.8 / GR86
Reacciones
93.670

...................
VW Returns to Nürburgring with Scirocco GT24-CNG
One year after claiming a one-two victory in the 2.0-liter turbo class at the 24-Hour Race on the Nürburgring, Volkswagen has announced plans to return with two new natural gas-powered Scirocco racers.

Power will be provided by a 2.0-liter turbocharged CNG engine which produces about 300 horsepower and 350 Nm of torque. Based on the traditional 2.0-liter turbocharged petrol engine, the CNG version features several modifications to ensure that it fully utilizes the high-octane natural gas for maximum performance. While Volkswagen doesn't want to tip off fellow competitors by releasing performance figures, they did say that the new engine reduces CO2 emissions by 25 percent compared to conventional engines.

The Scirocco GT24-CNG racers will be driven by a host of professional drivers including Peter Terting, Thomas Klenke, former DTM driver Vanina Ickx, and two-time winner of the 24 Hours of Nürburgring, Klaus Niedzwiedz.

Volkswagen will also field three 2.0-liter turbocharged petrol-powered Scirocco GT24 racers in an attempt to improve upon last year's already stellar success.

TML

Forista Senior
Reacciones
315
Para mí que VW ha acertado de pleno con el Scirocco, es un coche que me encanta

Alberto.B

En Practicas
Reacciones
0
esta muy wapo ese coche, para mi es uno de los compactos deportivos mas bonitos del mercado.

saludos.

ivanisevich

Forista
Modelo
530d ///M
Reacciones
18
un acierto sin duda el precio no lo se pero es un coche que si me compraria a pesar de ser deportivo 3 puertas es precioso al igual que el golf 6 preciosos igualmente

Luis Rivero

Clan Leader
Modelo
120i
Reacciones
1.257
tendrian que pagar la cláusula de Walter Da Silva y llevárselo a Munich.

Alvaris

Clan Leader
Moderador
Miembro del Club
Reacciones
56.231
pos yo he visto un par por la calle y me lleve una pequeña desilusion.El coche esteticamente esta mas o menos bien,pero lo veo muy pequeño,y excesivo para su precio.Lo habian puesto varios del foro por las nubes y me lleve un chasco grande