Supra DRAG RACE: 3.0 v 2.0 v Mk4! •27 feb 2021 carwow ¡Es hora de un enfrentamiento de Supra! ¡Tenemos dos Supras modernos, el de 3 litros y el de 2 litros, que se enfrentan al Mk4! No es de extrañar que el automóvil más poderoso que se alinea sea el Mk5 de 3 litros. Con un motor de seis cilindros en línea de 3 litros debajo del capó, puede producir 340 CV y 500 Nm de par. En comparación, ¡el de 2 litros solo puede producir 258 CV y 400 Nm! ¡Así que no tenemos muchas esperanzas para el 2 litros! Pero, ¿qué hay del Mk4? Bueno, también lleva un 2JZ de seis cilindros en línea de 3 litros, pero todavía tiene un poco de potencia en comparación con el Mk5, que produce 320 hp y 441 Nm. ¡Pero espera! Eso no significa necesariamente que será un barrido limpio para el Mk5. Todos sabemos a estas alturas que el Mk5 Supra esconde un motor BMW debajo del capó. La pregunta es, ¿eso significa que también han traído el temperamental sistema de lanzamiento de BMW? ------------------------------ It’s time for a Supra showdown! We’ve got two modern Supras, the 3-litre and the 2-litre, going up against the Mk4! It’s no surprise that the most powerful car lining up is the 3-litre Mk5. With a 3-litre straight-six under the bonnet, it can produce 340hp and 500Nm of torque. In comparison, the 2-litre can only put down 258hp and 400Nm! So we’re not holding out much hope for the 2-litre! But how about the Mk4? Well it’s also packing a 3-litre straight-six 2JZ, but it's still slightly down on power compared to the Mk5, producing 320hp & 441Nm. But wait! That doesn't necessarily mean it'll just be a clean sweep for the Mk5. We all know by now that the Mk5 Supra is hiding a BMW engine under the bonnet. The question is, does that mean they’ve also brought over BMW’s temperamental launch system?!
Toyota GR Supra 2.0-litre review: better than the 3.0-litre? carwow ¡Este es el totalmente nuevo Toyota Supra de 2.0 litros! No, eso no es un error tipográfico. ¡Hay un nuevo Supra de 2 litros y 4 cilindros en la ciudad! Así que solo tenemos una pregunta: ¡¿Por qué ?! La línea oficial de Toyota es que ofrece un punto de entrada más barato para las personas que quieran tener en sus manos un Supra, lo cual es así. Entonces, aquellos de ustedes que buscan obtener un Supra nuevo por menos de £ 50,000 ahora podrán hacerlo. Sin embargo, en lugar de disfrutar de los 340 CV y 500 Nm que ofrece el motor de 3 litros, tendrá que conformarse con 258 CV y 400 Nm. Sin embargo, hay un factor importante que debe considerar: ¡solo cuesta £ 6,000 menos que el de 3 litros! Entonces, con eso en mente, ¿realmente vale la pena? ¿O debería ahorrar un poco más y optar por el de 3 litros? ¡Mat está aquí para averiguarlo! Capítulos 00:00 Introducción 00:40 Precio 01:16 Diseño exterior 02:20 Interior 03:44 Bota 04:51 Cinco características molestas 06:58 Cinco buenas características 07:59 Actuación 09:09 a la deriva 09:35 conduciendo 11:29 Veredicto This is the all-new 2.0-litre Toyota Supra! No, that’s not a typo. There’s a new 2-litre 4 cylinder Supra in town! So we just have one question: Why?! Toyota’s official line is that it offers a cheaper entry point for people wanting to get their hands on a Supra, which it does. So those of you looking to get a brand new Supra for less than £50,000 will now be able to. However, rather than being graced with the 340hp & 500Nm the 3-litre offers you, you’ll have to make do with 258hp and 400Nm. However, there’s one big factor you need to consider - it’s only £6,000 less than the 3-litre! So with that in mind, is it really worth it? Or should you just save up a little bit more and go for the 3-litre?
Toyota GR Supra 2.0 2021 review | Are four cylinders enough? | Autocar This is the new 2021 Toyota Supra 2.0. Cheaper and less powerful than the 3.0-litre (obviously), it’s an entry-level Supra that has four rather than six cylinders. Gulp. Is that enough for a muscly grand touring sports car? The Supra 2.0 has 254bhp, which is good for a 0-62mph time of 5.2sec and a limited top speed of 155mph. The price is £45,995 rather than the 3.0’s other side of £50,000. The main good news though is that it’s almost 100kg lighter than the bigger-engined Supra, at 1395kg. And a lighter car is usually good for vehicle handling. Is that the case here? Or does a coupe like the Supra really need six cylinders?
Ya puse hace unos meses la prueba de sport auto... https://www.bmwfaq.org/threads/toyota-supra-gr-2-0-hot-lap-hockenheim-gp-sport-auto.1000843/
2021 Toyota Supra meets the BMW M2 CS: the Mk4's real successor | Jason Cammisa on the Icons Ep. 01 Hagerty What makes a Supra, a Supra? Our veteran automotive journalist Jason Cammisa asks that very question as he pits the updated Mk5 A90 Supra against its mechanical twin, the BMW Z4 M40i as well as the Mk5's predecessor, the A80 Mk4 Supra Turbo. Cammisa also heads to Toyota's CALTY Design Research Center to visit the magnificent FT-1 concept car that gave life to the Supra — where he chats with Kevin Hunter, its designer, about the challenges in grafting the FT-1's design language onto the Z4's hard points. The surprise star of the video is the 2021 BMW M2 CS. On paper, it would seem to have nothing to do with the Supra, but in fact, there's an argument to be made that it's an even better Supra than the Supra itself.