BLUEBIRD
Forista Senior
Casi nadie, nadie, conducirá ese coche al límite durante el tiempo suficiente, por lo que durará mucho mas de 50.000 kms. Pero vamos es otro coche que caducará en tres años. Que sea el mismo motor que el de los monoplazas no me cuadra ni por asomo. Por precio final del producto...y por durabilidad. Si tuviese el mismo motor y parte ciclo, el coche no costaría dos millones de €.
Esto es lo que pone en el artículo:
"It’s confirmed the engine is indeed a 1.6-litre that happily revs to 11,000rpm (stunted from the F1 car’s 15k redline for servicing and usability reasons)"
"AMG says the turbo V6 engine has superior throttle response to a naturally aspirated V8, because the turbo’s exhaust gas and compressor turbines work on the F1-type energy system called Motor Generator Unit - Heat (MGU-H)."
"Stamp on the carbon brakes and AMG reckons 80 per cent of the force can be entrusted to power recuperation, juicing the battery for the next straight. It’s this ultra-efficient = hyper fast philosophy that’s put AMG unassailably ahead in Formula One since the sport went turbo-hybrid in 2014. And now it’s in a road car. Gulp."
"The batteries themselves and their cooling system are identical to Lewis and Valtteri’s weekend mount."