Fotos oficial: BMW serie 3 G20 (2019)

Gulf627

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Ottia, como mola colorao....

28bdaee0-2019-bmw-3-series-unveiled-paris-215.jpg

Pues si que esta chulo en rojo, y es el modelo "basico" simplemente con llantas un poco mas grande. Excepto en blanco que no luce bien, me parece el serie 3 con el diseño basico mas agradecido.

Y en vivo sera mejor....
 

Marc 74

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Seguro que en vivo gana bastante.

Esperemos que saquen unas llantas bonitas para el acabado M, que ultimamente se estan luciendo...
 
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Sechs

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Seguro que en vivo gana bastante.

Esperemos que saquen unas llantas bonitas para el acabado M, que ultimamente se estan luciendo...
Yo me conformaría con que sacasen unas llantas bonitas para el acabado base.
 

dani2

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El único serie 3 con motor de seis cilindros en línea y propulsión será un diésel. ♂️♂️♂️ BMW!! Quien te ha visto y quien te ve!!

A mi el coche no me disgusta. A decir verdad, a falta de ver una imagen con llanta de 17 pulgadas(la de 16 me parece casi testimonial para las homologaciones y demás...)....el coche me parece atractivo salvo el cuadro digital que no lo trago, ni por grafismos ni por diseño. BMW siempre se ha caracterizado por priorizar la ergonomía y ese cuadro me parece todo menos ergonómico a la vista.

Pensaba que aprovecharían la serie 3 para darle una vuelta de tuerca a las potencias de los diésel L4....pero se ve que ya no “están de moda”. Aunque apuesto a que seguirán siendo los super ventas!!
 

Kodiak

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Tiene muy buena pinta.:guiño:
 
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*NANO*

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El único serie 3 con motor de seis cilindros en línea y propulsión será un diésel. ♂️♂️♂️ BMW!! Quien te ha visto y quien te ve!!

A mi el coche no me disgusta. A decir verdad, a falta de ver una imagen con llanta de 17 pulgadas(la de 16 me parece casi testimonial para las homologaciones y demás...)....el coche me parece atractivo salvo el cuadro digital que no lo trago, ni por grafismos ni por diseño. BMW siempre se ha caracterizado por priorizar la ergonomía y ese cuadro me parece todo menos ergonómico a la vista.

Pensaba que aprovecharían la serie 3 para darle una vuelta de tuerca a las potencias de los diésel L4....pero se ve que ya no “están de moda”. Aunque apuesto a que seguirán siendo los super ventas!!

Como siempre digo, en BMW van claramente a peor en varios elementos CAPITALES. Y uno de ellos, desde hace unos cuantos años, son los motores y la transmisión.

Resulta que no se podrá comprar un Serie 3 RWD con motor L6 gasolina :muro:. Ver para creer.

Y mucho me temo que el futuro M3 será AWD (igual que su hermano mayor).
 
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dani2

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Como siempre digo, en BMW van claramente a peor en varios elementos CAPITALES. Y uno de ellos, desde hace unos cuantos años, son los motores y la transmisión.

Resulta que no se podrá comprar un Serie 3 RWD con motor L6 :muro:. Ver para creer.

Y mucho me temo que el futuro M3 será AWD (igual que su hermano mayor).

Al final se parecen más a Jaudi de lo que parecía!!
 

Irisnuma

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Parece que somos ya demasiados los que vemos un Audi....
Qué pena de Ángel Eyes.
 

EÄRENDIL

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Arkana Bonito..
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Hombre, 6 cilindros gasolina habrá, ya lo dicen, pero Xdrive.
 
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lam

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joer que guapo!!! :hungry:
 
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cybermad

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330I / 330I XDRIVE
  • On sale March 2019
  • 2019 330i starts at $40,200 + $995 Destination in U.S.
  • 2019 330i xDrive starts at $42,250 + $995 Destination in U.S.
  • new 2.0-liter, inline 4-cylinder
  • 255 hp from 5,000 - 6,500 rpm (7 hp increase over F30)
  • 295 lb-ft from 1,550 - 4,400 rpm (37 lb-ft increase over F30)
  • 0-60 mph in 5.6 seconds
M340I XDRIVE M PERFORMANCE
  • M340i and M340i xDrive models will be available
  • On sale Spring 2019
  • Inline 6 Cylinder Turbo
  • 382 hp / 369 lb-ft.
  • 0–60 mph in 4.2 seconds

330E
  • 330e will arrive early 2020

EXTERIOR / INTERIOR
  • 2.9 inches longer than F30
  • 0.6 inches wider than F30
  • 0.5 inches taller than F30
  • 1.6 inch longer wheelbase than F30
  • 1.7 inches wider front track than F30
  • 0.8 inches wider rear track than F30
  • Trunk capacity: 17.0 cubic feet (1.2 cu ft more than F30)
  • Hofmeister kink now integrated into the C-pillar, giving the rear doors “freestanding” glass edge
  • New colors: Portimao Blue metallic and Vermont Bronze metallic
  • New optional Vernasca leather upholstery in five colors with decorative quilting and seam patterns
  • Sport Line (Standard)
    • High-gloss Shadow Line trim for window surrounds, kidney grille bars and trim elements for the air intakes and rear apron. Interior trim strips in high-gloss black and sports seats for the driver and front passenger
  • Luxury Line
    • Chrome kidney grille, front air intakes and rear apron. Vernasca leather interior trim, Sensatec instrument panel and door trim, and fine wood interior trim strips in high-gloss Ash grey brown
  • M Sport
    • Variable Sport Steering
    • Standard M Sport Suspension or optional Adaptive M Suspensions
    • M Sport front bumper, side skirts and rear bumper. High-gloss Shadow Line kidney grille bars, air intake trim and rear diffuser in Dark Shadow. Sorts seats with M-specific upholstery, M leather steering wheel, anthracite-colored BMW Individual headliner and interior trim strips in Aluminum Tetragon

CHASSIS / SUSPENSION / AERO
  • Body-in-white lighter by 44 lbs.
  • Body structure lighter by 16.5 lbs.
  • Aluminum hood and front fenders saves another 33 lbs.
  • Overall body rigidity up 25%; as much as 50% in certain areas
  • Suspension spring rates increased by 20 percent without loss of comfort
  • Lift-related dampers use for first time in a BMW model (featured on both regular and M Performance suspension)
    • Reduces body movement perceptibly smoothing out vibrations caused by bumpy road surfaces and dynamic cornering. The system adds extra hydraulic damping at the front axle and a compression limiting system at the rear. It is continuously variable and adjusts the damper firmness progressively according to the changing spring travel. This prevents excessive body dive when driving over large bumps and so avoids uncomfortable, nervous damping response.
  • Ride comfort and acoustics both improved
  • Aluminum swivel bearings and control arms for the front axle, aluminum wheel mounts and a new generation of wheel bearings for the rear axle significantly reduce unsprung mass
  • Front spring struts and engine sub-frame now made of aluminum
  • Drag coefficient (Cd) of 0.26, a reduction of .03 Cd over F30 3 Series
  • Active air flap control extends across the BMW kidney grille and lower air intake

ADAPTIVE M SUSPENSION
  • Both the sportiest and most comfortable suspension available
  • Now with new valves and optimized control algorithm, which now also enables load-dependent control of the damping forces
  • ADAPTIVE mode is now available and adjusts car's responses to the driving style and, depending on the equipment specified, to the route profile. The control system responds to accelerator and steering inputs and the position of the selector lever to make the powertrain and suspension characteristics sportier or more comfort-oriented. The map data supplied by the optional Navigation system Professional is also used to prepare the car for an upcoming junction or bend.

STEERING
  • Servotronic speed-sensitive power assistance is standard
  • Variable sport steering is part of the M Sport suspension and Adaptive M Sport suspension

M SPORT BRAKES
  • Four piston fixed calipers at the front
  • Single-piston floating calipers at the rear

M SPORT BRAKES
  • Four piston fixed calipers at the front
  • Single-piston floating calipers at the rear

M SPORT DIFFERENTIAL
  • Option for the BMW 330i in combination with M Sport suspension or Adaptive M suspension
  • Electronically controlled, fully variable locking

TRANSMISSION
  • 8-speed Steptronic transmission as standard
  • Wider gear spread (from 7.8 to 8.2)
  • New control unit and further enhanced gearshift dynamics.
  • Shorter gearing for the lower ratios
  • Even quicker shift times
  • Launch Control function
  • Shift paddles
  • Automatically adapts its shift strategy according to the route and driving situation (i.e. uses data from the navigation system and from Active Cruise Control system’s radar sensor), thereby avoiding unnecessary gear changes when negotiating a series of fast corners and, when approaching a vehicle ahead, for example, to shift down early in order to use the engine braking to scrub off speed
  • Improved Auto Start Stop and Coasting functions
  • xDrive splits drive torque between the front and rear wheels more efficiently and can direct all torque to rear wheels
  • xDrive system weight has been reduced and its oil supply system optimized

LIGHTING
  • Full-LED headlights are standard
  • Optional LED headlights with extended features and U-shaped daytime driving lights
  • Optional Adaptive LED headlights with BMW Laserlight with their hexagonal DRL rings and blue, L-shaped elements
  • High Beam Assistant option available with Optional LED headlights and Optional Adaptive LED headlights
  • Optional ambient lighting with lighting of lines running along the instrument panel and door paneling. Six light colors and eleven combinations of brightness, light distribution and color scheme for all light sources in the interior can be selected from the iDrive menu. Dynamic interior light function emits pulsating light signals in specific situations
COMFORT ACCESS
  • Car will automatically unlock when the radio remote control is detected in its immediate vicinity and lock again when it moves out of range
  • Hands-free opening and closing of the trunk lid
  • New movement sensor in key monitors if key is being carried (and therefore is always transmitting) or has been put down on a table, for example, allowing it to switch into standby mode with the transmit function deactivated
AUDIO
  • Standard audio with ten speakers and 205 watts
  • Optional Harman Kardon (offered as part of the optional Entertainment package) with 16 speakers and and 464 watts
DRIVER ASSISTANCE SYSTEMS
  • Standard Collision and Pedestrian Warning with City Braking function
  • Optional Cruise Control with braking function
  • Optional Active Cruise Control system with Stop & Go function
  • Optional Driving Assistant system (includes Lane Departure Warning, Lane Change Warning, Rear Collision Prevention and Cross-Traffic Alert)
  • Optional Driving Assistant Professional
    • includes all features of Driving Assistant and the Active Cruise Control with Stop & Go function
    • Steering and Lane Keeping Assistant
    • Evasion Aid
    • Priority warning and Wrong-way warning systems
    • Cross-Traffic Alert
  • Optional Park Distance Control (PDC)
  • OptionalParking Assistant Plus with Back-Up Assistant
    • Automatically selects parallel or perpendicular spaces and maneuvers into them by taking care of steering, accelerating, braking and automatic transmission shifting
    • Automatically maneuvers out of parallel parking spaces
    • Park View, Panorama View and 3D Top View used to create a 360° image of the vehicle and its surroundings
    • Remote 3D View gives drivers ability to call up a three-dimensional live image of their vehicle and its immediate vicinity on their smartphone
    • Back-Up Assistant helps the driver to exit parking spots or maneuver when space is limited
HEAD-UP DISPLAY
  • Optional Head-Up Display
  • Projection area 70% larger than F30 3 Series
  • Enhanced graphics and additional display readings
  • Information includes car’s speed, speed limits and overtaking restrictions, Check Control messages, status indicators and warnings from the assistance systems, detailed route guidance and turn instructions, and telephone and entertainment lists
  • Also displays distance warning as part of the Active Cruise Control system

BMW INTELLIGENT PERSONAL ASSISTANT
  • Intelligent, digital character that responds to the prompt “Hey BMW”
  • Range of functions and skills available will be constantly expanded as part of regular updates
  • Learns routines, habits, preferences and applies them in the appropriate context – e.g. for the seat heating or the places they drive to frequently using the navigation system (“Take me home”). It is familiar with the vehicle’s functions and is able to operate them as required. Saying “Hey BMW, I’m cold” will prompt the BMW Intelligent Personal Assistant to adjust the temperature inside the car accordingly.
  • Intelligent learning: the assistant learns more about the driver with every command given, every question asked and every setting selected
  • Can explain how car functions work (e.g. "How does the High Beam Assistant work?"), provide current status information (e.g. "Is the oil level okay?") and help answer questions (e.g. "What warning messages do I have?").
  • Knows the driver’s favorite settings, and can even activate a combination of them to enhance well-being. For instance, “Hey BMW, I feel tired” triggers a vitality program that adjusts the lighting mood, music and temperature, among other things, in order to make the driver feel more awake.

BMW DIGITAL KEY
  • Near Field Communication (NFC) technology allows car to be locked and unlocked from a smartphone (without need for car key)
  • Holding smartphone up to the door handle opens the car
  • Placing phone in wireless charging or smartphone tray allows starting of engine
  • Digital Key can be shared with up to five other people
  • BMW Digital Key available for all NFC-capable Samsung Galaxy smartphones running Android 8.0 and above

BMW IDRIVE DISPLAY AND CONTROL
  • Standard BMW Live Cockpit features iDrive 6.0 with an 8.8-inch digital touchscreen Control Display and a 5.7- inch digital instrument color display
  • Optional BMW Live Cockpit Professional
    • 12.3-inch high-resolution digital instrument cluster display
    • 10.25-inch digital touch screen Control Display
    • Adaptive navigation system,
    • Hard drive- based multimedia system with 20 GB of memory, Touch Controller, two USB ports for data transfer, Apple CarPlay and WiFi interface
    • Enhanced BMW iDrive 7.0
 
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Tatoon

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F36 418d //M
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Las llantas son lo de menos...
Como ya han dicho los compañeros, el exterior es continuista, poco más que un lifting... Bonito pero le falta personalidad. Eso es lo peor para mi, que pierde personalidad, y es algo que ocurre con cada generación. Un E46 era perfectamente reconocible tanto por la parte delantera (Angel Eyes, riñones) como la trasera. Los F30 perdieron bastante, y este G20 tiene unos pilotos traseros totalmente impersonales - efectivamente parece un Lexus - y los faros delanteros para mi han perdido ese aire BMW...
 

Jacob_lopez

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A falta de verlo en vivo, prefiero el F30, ya que el F30 tiene unas lineas mas limpias, sobre todo lo que es el frontal que lo veo demasiado sobrecargado.
Al interior en cambio le veo bastante mejor en el nuevo.
 

dbaru93

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Pues es un si, y un no... la verdad no me termina de convencer, del exterior el morro si que me gusta, pero el culo....

El interior... tiene algun detalle interesante pero la verdad, no me convence, veremos en persona y con diferentes configuraciones

De momento, por lo que se ve, me quedo sin dudar con el F30 , me llama y me sigue llamando mucho mas
 

Soberano

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Bien para los que tengan un F30. Su coche no se va a quedar obsoleto. Este se parece bastante.
 

jangel

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el 340 i ......joer ya con 400 cv casi madre de dios .....deja a los M en pañales ......

Admin update: added more G20 M340i images.

Info:
  • Both M340i and M340i xDrive models will be available in U.S.
  • On sale Spring 2019
  • 382 hp / 369 lb-ft.
  • 0–60 mph in 4.2 seconds

More info @ https://g20.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1540476
 

MiniFER

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M340i XDrive.

Pensaba que esta versión llevaría escapes redondos (en mi opinión, más chulos y deportivos).

BMW-M340i-xDrive-2019--fotoshowBig-32bfe6b5-1192074.jpg


BMW-M340i-xDrive-2019--fotoshowBig-990f7d91-1192075.jpg

Esto de los escapes ya huele a que se suman a la moda de los 'fake'.

Esos parachoques delanteros los diseñó un loco, si no, no lo entiendo.

Ojo, a pesar de mis críticas a los temas estéticos, seguramente no me molestaría en ir a los concesionarios de la competencia si me tuviera que comprar un coche de este segmento. Eso sí, versión frutera, cabrio o coupé.
 

Malavida79

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En la web de Alemania ya se puede configurar, el 330i (automatico) empieza en 44.750€ y el 320d en 40.450€ (manual)... el pack M 6.100€

A poco que lo equipes te vas a 60.000 eurazos...:pasta::pasta:
 

Malavida79

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Pues lo dicho, un 320d automatico con pack M y un par de chuches (equipadito) me he ido a 62.810€ de configurador...:bag::bag:
Quien dijo miedo?:pasta::pasta::pasta:

Pd: cada dia me gusta mas mi e46:love:
 

cybermad

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Con todos los vídeos que he puesto y ni un drift, se los dejan todos al M2 biggrin esperaba ver alguno en esta carretera de curvas, solitaria, mojada y con unas horquillas que lo están pidiendo a gritos, pero nada, que sosainas :LOL:



Acabo de ver que en opción hay que el logo del centro de las llantas no gire, como en Rolls Royce :eek::eek::eek::eek::eek::eek:
 
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jangel

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Con todos los vídeos que he puesto y ni un drift, se los dejan todos al M2 biggrin esperaba ver alguno en esta carretera de curvas, solitaria, mojada y con unas horquillas que lo están pidiendo a gritos, pero nada, que sosainas :LOL:



Acabo de ver que en opción hay que el logo del centro de las llantas no gire, como en Rolls Royce :eek::eek::eek::eek::eek::eek:


Ya empezamos a tocar las narices con el buje ! Verás que historia para equilibrarlas ...
 
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