Ambos llegan en trailer para tener batería hasta arriba, las drag empiezan en el minuto 5:30
NEW EV RECORD! * Taycan Turbo S vs Tesla Model S Performance 1/4 Mile Down a REAL DRAG STRIP
For the first time the Taycan Turbo S and Tesla Model S race down a real 1/4 Mile Drag Strip and one of them sets a new world record for the quickest production electric car and the quickest 4 door sedan. Both cars were towed to the track at 100% state of charge and both have the latest software updates. Also included is complete performance data for each including 0-60 MPH, 1/8 Mile, 1/4 Mile, 60-130 MPH and more.
Taycan Turbo S de Zero Variables vs Model S Performance Drag Race lo resuelve
6 dic 2020
Sentimos que sabemos todo lo que hay sobre estos dos, tanto individualmente como cuando se enfrentan entre sí, pero puede que no sea necesariamente el caso.
Por ejemplo, sabemos que Tesla gana la batalla de alcance máximo por una milla. Eso es metafóricamente hablando porque en realidad lo gana por mucho más que eso: según la EPA, el
Porsche Taycan Turbo S tiene una potencia nominal de 192 millas (308 km), mientras que el Tesla Model S Performance recorrerá 348 millas (560 km) . Eso no es exactamente el doble, pero está muy cerca.
Excepto que las cosas no siempre son lo que parecen. Una
prueba reciente realizada por un medio de comunicación independiente reveló que la brecha entre los dos en el mundo real es mucho menor que eso. En ese caso, un Taycan 4S funcionó mucho mejor de lo que la EPA le da crédito, mientras que un Tesla Model Y Performance se quedó muy por debajo de su rango anunciado.
Luego está el aspecto del rendimiento. Tesla reclama el
Model SEl rendimiento alcanza las 60 mph (97 km / h) desde cero en menos de 2.4 segundos, mientras que Porsche dice que el
Taycan Turbo S lo hará en 2.6. Hasta ahora, los dos se han conocido en innumerables carreras de resistencia y, en casi todos los casos, el Porsche ganó.
A pesar de eso, la sensación general parece ser que el Tesla Model S Performance sigue siendo el más rápido. ¿Por qué? Bueno, en parte porque Tesla anunció el lanzamiento del
Model S Plaid el próximo año, que se supone que enterrará al Taycan, y a casi cualquier otro automóvil, en términos de aceleración, pero principalmente porque el departamento de relaciones públicas de Tesla, sus fanáticos, lo está haciendo. un gran trabajo al cuestionar cada resultado que no sale bien.
Con eso en mente, esta es la carrera definitiva entre la pareja que simplemente elimina cualquier variable, aislando las dos transmisiones en una batalla cara a cara que debería resolver el puntaje de una vez por todas. Ambos vehículos eléctricos llegan a la pista de arrastre en un remolque, lo que garantiza que ambos estén al 100 por ciento del estado de carga, y ambos corren sobre una superficie muy preparada para el pegado donde encontrar tracción nunca será un problema.
Probablemente se esté preguntando qué camino tomará esto, por lo que ha llegado el momento de instarlo a presionar el botón de reproducción para averiguarlo (todo comienza a las 5:30). Y en caso de que no te quedes hasta el final para escucharlo de Brooks, el presentador del canal DragTimes,
vale la pena mencionar que el Taycan ofrecerá carreras consistentes una y otra vez, mientras que Tesla el rendimiento se deteriorará después de algunas carreras (en realidad, lo hizo durante las tres pasadas que se filmaron).
Zero Variables Taycan Turbo S vs Model S Performance Drag Race Settles It
6 Dec 2020
We feel like we know everything there is about these two, both individually and when pitched against each other, but that may not necessarily be the case.
For instance, we know that Tesla wins the maximum range battle by a mile. That is metaphorically speaking because it actually wins it by a lot more than that - according to the EPA, the
Porsche Taycan Turbo S is rated at 192 miles (308 km), whereas the Tesla Model S Performance will do 348 miles (560 km). That's not exactly double, but it's damn near close.
Except things aren't always as they seem. One
recent test conducted by an independent media outlet revealed the real-world gap between the two is a lot smaller than that. In that case, a Taycan 4S performed much better than the EPA gives it credit for, whereas a Tesla Model Y Performance stopped well short of its advertised range.
Then there's the performance aspect. Tesla claims the
Model S Performance hits 60 mph (97 km/h) from a standstill in under 2.4 seconds, while Porsche says the
Taycan Turbo S will do it in 2.6. So far, the two have met each other in countless drag races and, in almost every case, the Porsche won.
Despite that, the general feeling seems to be that the Tesla Model S Performance is still the quickest. Why? Well, partly because Tesla announced the release of the
Model S Plaid next year, which is supposed to bury the Taycan - and pretty much any other car out there - in terms of acceleration, but mostly because Tesla's PR department - its fans - is doing a great job of questioning every result that doesn't go its way.
With that in mind, here is the ultimate race between the pair that simply takes out any variable, isolating the two drivetrains in a head-to-head battle that should settle the score once and for all. Both EVs arrive at the drag strip on a trailer, ensuring they're both at 100 percent state of charge, and they both race on a very stick prepped surface where finding traction is never going to be a problem.
You're probably wondering which way this will go, which is why the time has come to urge you to hit that play button to find out (it all starts at 5:30). And just in case you don't stick around until the end to hear it from Brooks, the host of the DragTimes channel, it's worth mentioning that the Taycan will offer consistent runs over and over again, whereas
Tesla's performance will deteriorate after a few runs (it actually did so during the three passes that were filmed).