®⚠️☺⚡⏱️♫ Ferrari Purosangue - PRUEBAS - #519 Así funciona su suspensión activa

cybermad

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cybermad

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En los USA casi el doble que un Urus...

New Ferrari Purosangue Starts At $398,350, Nearly Twice The Price Of A Lambo Urus
The 2024 Ferrari Purosangue SUV lands with a $5,000 destination charge and a crackling 715 HP V12

16 feb 2023

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The 2024 Ferrari Purosangue has everything you would expect of an SUV from the Italian marque. It looks beautiful (as far as SUVs go), has a high-revving and naturally-aspirated V12, promises potent performance, and has a cabin clad in nothing but the finest materials. It also has a price tag very fitting of a Ferrari.

While Ferrari has already disclosed how much the Purosangue will cost in various markets, it has only just now revealed that it will set back U.S. buyers $398,350. That figure includes a $5,000 destination charge but does not include the gas-guzzler tax. Speaking with Car and Driver, Ferrari said this tax is still yet to be determined.


A vehicle’s gas guzzler tax is determined based on its official fuel economy rating which, in the case of the Purosangue, has not been announced by the EPA. Alternatively, it’s possible the Purosangue could be exempt from the tax if the U.S. classifies it as a sport utility vehicle.


A near-$400,000 starting price makes the Ferrari Purosangue nearly twice as expensive as a Lamborghini Urus that starts at around $225,000. That’s a staggering price discrepancy with what could be considered the Purosangue’s closest rival but doesn’t come as much of a surprise. In the UK, the Ferrari starts at £313,120 (~$376,000), considerably more than the £177,000 (~$213,000) starting price of the Urus and the £160,000 (~$192,000) starting price of an Aston Martin DBX.

Then there’s the issue of optional extras. Ferrari is known for charging eye-watering sums for certain options. Indeed, we suspect it’ll be quite easy for shoppers to spec out their Purosangue SUVs to cost more than $500,000.

For that money, they will get something that SUVs from rivals don’t offer; a naturally-aspirated 6.5-liter V12. This engine pumps out 715 hp and 528 lb-ft (715 Nm) and is coupled to an eight-speed dual-clutch transmission sending power through all four wheels.

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cybermad

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El primer SUV de Ferrari desvela su precio y costará el doble que sus rivales

17 Feb 2023


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Uno de los grandes secretos del primer SUV de Ferrari es su precio. O era. La marca italiana ha desvelado cuánto costará el Ferrari Purosangue en Estados Unidos… y la cifra está a la altura de lo esperado. No sólo costará, prácticamente, el doble que sus rivales, sino que con los gastos de entrega podrías comprarte un coche de segunda mano.

Tal y como ha desvelado Ferrari a Car and Driver, el Ferrari Purosangue costará 398.350 dólares: 374.488 euros, según el cambio actual. Eso sí, esta no será la cifra final, puesto que hay que sumarle los 5.000 euros procedentes de los gastos de entrega: una cifra que está entre las más elevadas de la industria. Hablaríamos, por lo tanto, de 403.350 dólares.

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¿Por qué es más caro que sus rivales?

¿Nos sirve este dato para hacernos una idea de lo que costará en Europa? Es una primera pista: los precios pueden diferir y, además, hay que tener en cuenta el cambio dólar-euro. Las primeras apuestas dan por hecho que, en el Viejo Continente, el Ferrari Purosangue tendrá un precio en torno a los 400.000 euros.

Estaríamos hablando de un precio ampliamente superior al de sus rivales más directos. El Aston Martin DBX arranca en 210.000 euros y el Bentley Bentayga hace lo propio en 217.200 euros. Si hablamos del Rolls-Royce Cullinan nos moveremos en cifras que parten de los 280.000 euros, mientras que el Lamborghini Urus es el que más se acerca al Ferrari Purosangue: la versión S tiene un precio de salida de 265.443 euros y la Performante de 296.596 euros.
 

blaki

Capullo Leader
Miembro del Club
El precio de salida a quien le interesa?? La cuestión es porque cuanto se van a vender sin ni siquiera usarse con un solo dueño
 

cybermad

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Igual les ha metido Ferrari una clausula para que no puedan hacer el pase antes de un tiempo prudencial...
 

blaki

Capullo Leader
Miembro del Club
Igual les ha metido Ferrari una clausula para que no puedan hacer el pase antes de un tiempo prudencial...


Ni idea, no llego aún a esa categoría VIP para saberlo, pero a lo mejor el promotor inmobiliario sabría algo aunque también lo dudo por mucho que Seseña sea suyo :LOL:
 

cybermad

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Ferrari Purosangue 6.5L V12, Maranello’s first not-an-SUV - AutoBuzz

18 feb 2023


We flew to the land down under to check out Maranello’s first 4-door 4-seater thoroughbred - the Ferrari Purosangue. Making its first appearance in the Southern Hemisphere at the Universe Ferrari in Sydney, Australia. The largest Prancing Horse comes with plenty of Ferrari’s firsts and most importantly, it’s got suicide doors! Learn all about it as GC Mah takes around the Ferrari Purosangue for a First Look.
 

cybermad

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Vuelta la burra al trigo: No tiene rivales. Milita sólo en su propio segmento.
Para nosotros si, pero para la mayoría el Purosangue será el SUV Ferrari, que compite con Urus el SUV Lambo, Cayenne el SUV Porsche DBX el SUV Aston, Cullinam el SUV Rolls y Bentayga el SUV Bentley... eso es así como que han tragado con los coupés de 5 puertas y cosas peores.
 

Guancho

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Miembro del Club
La mayoría vota PSOE. Que piensen lo que les dé la gana. Un Purosangue no es competidor de un Cayenne.
 
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Llegan las pruebas, la 1ª, de Harry :chulo:

Ferrari Purosangue review. Twice the price of the Porsche Cayenne Turbo GT. Really?
8 mar 2023





Harry's garage

The Ferrari Purosangue is Ferrari's first 4-door supercar and we took it to the stylish ski resort of Cortina in Italy to see how it coped with, motorways, snowy roads and mountain passes.
 

cybermad

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La 2ª, de Henry :finga:

Driving The NEW Purosangue, Ferrari's First 4-Door Production Car | Henry Catchpole's Review

Hagerty



8 mar 2023



In this review we get our hands on the new Ferrari Purosangue - Ferrari’s first four door and also the Maranello manufacturer’s first full four seater. However, it’s not an SUV like the Aston Martin’s DBX, Porsche Cayenne or Lamborghini Urus. Not according to Ferrari, anyway. So, what is it? Henry Catchpole drives the new V12 in the mountains of northern Italy to try to decipher exactly what the Purosangue is all about. In the end he decides that all that really matters is not boot space or leg room or the fantastic new Burmester stereo, it’s whether it still has the feel of a Ferrari. Is it just an example of badge engineering or is there real substance to it? The spec sheet would certainly seem to suggest that it’s the latter. A monstrous 6.5-litre naturally aspirated V12 makes the Purosangue unique in the segment and it sounds utterly glorious - particularly when hammering through the avalanche tunnels running alongside a frozen mountain lake. On days like these… But it’s not just the engine which is interesting, there is also the new active suspension. Developed by Multimatic, the True Active Spool Valve technology has (in theory) allowed Ferrari to tune the ride of the car independent of the handling. This means that for every stage of the Manettino there are also up to three options for the firmness of the suspension. It’s clever stuff and rather beautiful when you see what’s hiding in the arches. Finally in this episode of The Driver’s Seat, there is a quick look back at Ferrari’s history because although this is the first production four door in the company’s history, there was a concept in 1980 called the Ferrari Pinin that was designed by Pininfarina and had Enzo Ferrari’s blessing. What’s more, there is a nice link between that four door concept and the new production car. We hope you all enjoy watching this review. Let us know in the comments down below what you think of the new Purosangue. Is it the perfect blend of 812 Superfast and Audi RS6 or will it be seen as a curiosity in years to come?
 

cybermad

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La 3ª, de Matt :pompous:


Is the Ferrari Purosangue the world's most fun SUV? | Autocar

Autocar

8 mar 2023



When it was first announced that Ferrari was building an SUV, many were dismayed. After all, how could a high-riding four-door properly represent the brand? Well, no matter what the naysayers said, Ferrari have delivered anyway. This is the Purosangue, a V12 beast that Ferrari claims - despite its appearance - is no SUV. So, is it a positive start for a new era of Ferrari, or is it something of a brand travesty? Join Matt Prior as he finds out.
 

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Prueba FERRARI Purosangue 2023 . ¿Genialidad inclasificable o una traición SUV?

8 mar 2023

Prueba FERRARI Purosangue 2023 . ¿Genialidad inclasificable o una traición SUV?. Ferrarri se ha resistido a entrar en el segmento del los SUV como si lo han hecho Aston Martin, Lamborghini o Porsche. Pero ahora presentan el 2023 Ferrari Purosangue al que no consideran realemente un Suv pero se acerca bastante a esa categoría. Los ingredientes superlativos están ahi: motor V12 atmosferico con 750 cv, tracción a las cuatro ruedas , cuatro plazas y cuatro puertas y un maletero más que digno.
 

cybermad

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El coche que lo cambia TODO: probamos el Ferrari Purosangue | Review en español 2023 | Diariomotor



¿Y si el mejor todo camino que hayamos probado no tiene nada del diseño, la filosofía y los componentes habituales de un SUV? Ferrari prometió que había encontrado la forma de crear un coche diferente a lo que hemos conocido hasta la fecha, lo ha bautizado como Purosangue y en Diariomotor hemos tenido la oportunidad de ser los primeros en probarlo. Heredero del concepto de GT de 4 plazas y 4 ruedas motrices que en su día utilizaron los Ferrari FF y GTC4Lusso, el Purosangue nos presenta una receta cargada de novedades e interesantes soluciones para conseguir una experiencia de conducción que se ve y se siente muy diferente. ¿Habrá conseguido el Ferrari Purosangue y sus 725 CV desbancar a los Lamborghini Urus, Aston Martin DBX, Porsche Cayenne y Bentley Bentayga?
 

cybermad

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Probamos el Ferrari Purosangue: no lo llames SUV

8 mar 2023



Es, seguramente, uno de los Ferrari más especiales en los 75 años de historia de la marca italiana. El Purosangue es el primer SUV salido de la fábrica de Maranello... aunque allí nadie quiera definirlo así. Para Ferrari es un deportivo... y prometieron que cuando lo probásemos, entenderíamos el por qué. Bueno, pues ya lo hemos probado... y no se equivocaban.Para lograr emociones similares a la de las berlinettas tradicionales de Ferrari, el Purosangue acude a dos elementos clave: el motor V12 atmosférico de 725 CV (es el SUV más potente del mundo) y una nueva y sofisiticada suspensión activa que permite tener un coche cómodo y rabiosamente deportivo... en un mismo cuerpo.
 

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Essai Ferrari Purosangue (2023). Au volant du crossover au V12 de 725 ch

L'argus

8 mar 2023


La rédaction de L'argus vous propose son essai du nouveau Ferrari Purosangue, un "SUV" franchement pas comme les autres.
 
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