Posh Topic Compra de reloj. El hilo del tiempo Volumen IV

Mate2014

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Buenas a todos.

me he reincorporado al foro hace poco después de muchos años.
Con vuestro permiso pillo un huequecito por aqui.

Que os parece?
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Un saludo a todos!

Yo tengo el t-complication (misma maquinaria)y aunque al principio me dio un poco de guerra, ahora va genial.
Aunque lo compre por internet, la garantía me lo han gestionado sin problemas desde El Corte Inglés.
Es un reloj que llama mucho la atención.
 

Karkoms

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Menos mal porque pensaba que me tirabais del foro con las piezas que os gastáis algunos :descojon:

La verdad que el susodicho está curioso.

Saludos!
Que va! Si mi reloj es muchísimo más humilde que el que pones. Aquí hay relojes de todo tipo no te preocupes jeje. Se ve muy bien ese Tissot, en vivo debe ser una pasada verlo en marcha:love:

Saludos y ten cuidado que esto de los relojes engancha...muchobiggrin
 

DobleVanos

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Tu Orient Tritón es muy chulo.

Se ve hasta en el brazalete.

Es un Orient de gama alta.

El cristal es zafiro tambien.

Ah, pues es otra opción para el amigo de Csar.
 
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Karkoms

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Sí, se rayan, sí.
Ocho años trabajando con uno de zafiro y está impecable.

Un mes con cristal mineral y rayado.

El cristal de zafiro es imprescindible entrando en presupuesto.
Hostia, dependerá del trabajo de cada uno, al igual que tampoco todos montan en mountain bike por ahí y el reloj no sufre tantas vibraciones. Lo bueno es que algunos relojes permiten hacer un swap a cristal zafiro, aunque yo no tendría webs de hacerlobiggrin
 

DobleVanos

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Simplemente metiendo el brazo entre el asiento delantero de un coche y la puerta y lo raye
 

Ram

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Buenas a todos.

me he reincorporado al foro hace poco después de muchos años.
Con vuestro permiso pillo un huequecito por aqui.

Que os parece?
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Un saludo a todos!

Muy espectacular para los quince cientos de euros que piden por él.

No me convencen los skeleton para reloj masculino, porque suelen ser menos legibles. La Montoya es la excepción. No por ser más legible, sino porque me flipa.

https://www.ablogtowatch.com/les-artisans-de-geneve-la-montoya-rolex-daytona-watch/
 
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gylgammesh

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Que va! Si mi reloj es muchísimo más humilde que el que pones. Aquí hay relojes de todo tipo no te preocupes jeje. Se ve muy bien ese Tissot, en vivo debe ser una pasada verlo en marcha:love:

Saludos y ten cuidado que esto de los relojes engancha...muchobiggrin

Las cuentas bancarias son las que no van acordes a nuestros gustos y a nuestro nivel de enganche :descojon::descojon:

El mio también es bastante más humilde! No me quejo pero no es el tissot:cuniao:

De momento llevo esto pero con la correa metálica bitono de Seiko.
pQMnji.jpg


Saludos!:guiño:
 

gylgammesh

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Muy espectacular para los quince cientos de euros que piden por él.

No me convencen los skeleton para reloj masculino, porque suelen ser menos legibles. La Montoya es la excepción.

En 1.4k tengo ofertada la tentación :sorry:
 
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DobleVanos

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Me gusta tu Seiko Velatura.

Ese Tissot, lo siento, pero no me gusta.
 

Karkoms

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Tu Orient Tritón es muy chulo.

Se ve hasta en el brazalete.

Es un Orient de gama alta.

El cristal es zafiro tambien.

Ah, pues es otra opción para el amigo de Csar.
Pues si, otra opción más, y cuesta bastante menos de los 500.
 

dosqui

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Buenas a todos.

me he reincorporado al foro hace poco después de muchos años.
Con vuestro permiso pillo un huequecito por aqui.

Que os parece?
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Un saludo a todos!
Que marca modelo es???
No consigo ver la foto.
Gracias
 

DobleVanos

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Joer, pues estaba yo haciendole ojitos al Komansdirski pero viendolo al lado del Mako XL, debe ser diminuto :(


En tu colección falta un Boctok.

Elige el que más te guste. Hay tantos....

Da gusto lo rápido que empieza a funcionar.
Nada más ponerlo en la muñeca.
 

RaulCuadros

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No hay na que sentir. Pa gustos...RELOJES!!

A ver que te os parece el otro que tengo en mente:

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Que opinión os merece Hamilton en general?
No tengo ninguno de esta marca pero todo lo que leído hablan bien de ellos ósea que adelante.
A mi me gusta KHAKI FIELD KING AUTO
 

dequincey

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bueno, no puedo evitar ceñirme a la parte mas aburrida de este hilo, sin discutir, ni hablar mal de los relojes de los demas ;-)

un gran articulo,


https://monochrome-watches.com/in-depth-the-omega-flightmaster-the-special-one/



The recent announcement of the revamped Speedmaster MkII from Omega seems to highlight a return to the company’s glorious past- and rightly so, in my honest opinion, since Omega has a large number of design gems in its vaults. However, it was the introduction of the Z-33 spacemaster that made me want to dig some more and present to you the highly radical Flightmaster, a watch that, when it was introduced in 1969, was considered way ahead of its time. Maybe it still is….

The 1960’s undoubtedly were hugely important for the Swiss watch industry; this was a memorable decade for chronographs and the other “tool” watches. The watch became the symbol of the adventurous human spirit, being worn by drivers and their crews when they went racing; by pilots as they broke speed and altitude records; by international travelers as they crossed the time zones of the world; by divers doing underwater exploration; by the adventurers as they climbed the tallest peaks. Especially in the field of chronographs the competition was intense. Omega, Breitling and Heuer competed with each other. Omega introduced the Speedmaster in 1957. By the end of the next decade, the “Speedy” was worn on the moon. Breitling proclaimed that it was the world’s leading manufacturer of precision instruments for aviation, with the Navitimer and the Cosmonaute. Heuer was the most dominant brand in racing, offering chronographs dashboard instruments and stopwatches.

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Indeed, “tool chronographs” seemed to be coming into their own in the early 1960’s, with the leading brands developing purpose-built chronographs for an increasingly wide variety of demanding applications. In 1969, while the Swiss industry giants were preoccupied with developing the first automatic chronograph, Omega introduced in its catalogue a weird looking object, with a highly distinctive over-sized case, 3 crowns, 2 pushers and 7 (!!) hands. This radical chronograph was the iconic Flightmaster. A bold product placement from a company that never stopped introducing weird looking but highly functional watches (Ploprof anyone?).

So, in the year that led the Speedy go down in history as perhaps the most iconic chronograph of them all, what made Omega design and sell the flightmaster? A watch that challenges the onlookers by its duality (highly radical but extremely functional).

THE OMEGA FLIGHTMASTER
The Flightmaster is a variant of the Speedmaster line; it was designed, engineered and marketed towards “pilots” by Omega from 1969 through the early 1970’s. Omega period literature referred to the Flightmaster as a ‘Pilot’s watch that has rather more than a revolving bezel,’ a statement which actually held the purpose of showing to the market the superiority of their model in relation to other popular GMT watches like the Rolex GMT or the Glycine Airman. In these the second hour hand was not independently adjusted, so in order for the operator to see the second time zone, he had to use the revolving bezel as well. The Flightmaster though, has a 12 Hour-GMT complication. The hand moves independently and is set through the auxiliary crown located at 10 o’clock on the case.

Omega-Flightmaster-12.jpg


The first striking characteristic of the watch is its case. At first glance even these days it’s a big and hefty watch, and for 1969, it was considered monster sized. It is 52mm in length, 46mm with the crowns, 43mm without, and 15mm thick, while its weight was at 139 grams. Cut from a single block of Swedish stainless steel, the upper case was pressed and tempered sixteen times before it assumed its unique elliptical shape designed to fit the contours of the wrist comfortably. Although a huge watch for the standards of the day, the Flightmaster benefited from its hidden lugs. The designers at Omega wanted a chronograph that would be big in order for professional pilots to be able to check the time instantly. The result was that the watch shape and taper actually dominated the wrist while at the same time fit and blended perfectly, even better than many smaller watches. It is a common expression (among collectors) that ‘actually the Flightmaster wears smaller than its dimensions indicate.’

In its case back omega put the outline of a DC-8 super 61 jet. The chronograph incorporated a patented retaining crystal system and it was waterproof for 6 atmospheres. After the movement had been inserted into the case and the stainless steel back screwed into place, the tempered mineral glass crystal was sealed in position by a unique jointing system. The watch has been tested under space conditions and works even in a complete vacuum. Actually the Russian Cosmonaut Alexei Leonov wore an Omega Flightmaster (ST145.036) during training for his command of the first crew for the first joint Soviet-American space mission under the ASTP program (Apollo-Soyuz Test Project). During the second mission (17/7/75) that was under his command, the Soyuz spacecraft docked with the US Apollo spacecraft – the first docking ever between two spacecraft from two different countries.

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The second striking characteristic of the watch was its dial. Although it seems quite overwhelming, the Flightmaster is one of the most legible and simple chronos ever devised. The flightmaster was the first model, which incorporated the colour-coded pushers. The auxiliary crowns on the left side of the case have a circular indentation in them and are colour-coded to their function… Blue for the second hour hand, black for the under-crystal bezel. In addition, the pushers on the right side of the watch also have indentations on them as well and have yellow/orange paint on them. These are colour-keyed to the sub-register hands that indicate chronograph elapsed time. Another fact that stressed the attention to detail that the Omega engineers dedicated to the watch was that special ‘professional’ versions were supplied with yellow cadmium coated hands which were extra legible when aircraft cockpits were lit with infra-red lights.

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At the heart of the Flightmaster (145.013) lies the calibre 910. The 910 (17 jewels and 21.600bph) is a manual wind calibre with 3 subdials (12h, 24h display and 30min) plus the independently set GMT hand. Actually the movement is a highly modified calibre 861, the brainchild of Albert Piguet. The lineage of this specific calibre is quite interesting. Omega launched the 27 CHRO C12 (27 is the movement diameter, CHRO is an abbreviation for chronograph, while C12 refers to a 12-hour timepiece) project jointly with Lemania in 1942, which led to the development of the new cal. 321 movement. This in turn was replaced in late 1968 by the cal. 861, which had some important differences. Firstly the chronograph function was simplified from a column wheel to a shuttle/cam system. Secondly, the balance wheel was changed from a screwed balance to a smooth balance, which allowed an increase in the frequency from 18,000 bph (2.5 HZ) to 21,600 bph (3 HZ). Lastly a flat balance spring was utilized, while the shape of the bridge also changed. The Lemania 1873 or Omega 861 became the workhorse movement for Omega and proved its value in the harshest conditions ever imagined -namely, space flights. So, with few alterations it was a logical choice for the Flightmaster.

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The ref 145.013 was built in two variations: one with orange hands and one with yellow cadmium coated hands. In parallel one more variation of the 910 Flightmaster was the gold model (both case and bracelet) with ref BA 345.0801. This was probably one of the heaviest pieces built (250 grams), with only 200 pieces produced (with some sources lower this number to 40). The first of these was delivered to King Hussein of Jordan.

omega-flightm-yg-z.jpg


In 1971, Omega decided to change the Flightmaster. Many complained that they could not see if the watch was working or not due to the absence of a constant second hand. Another variation of the immortal calibre 861 was produced, this time with the running seconds on the 9 sub dial, the calibre 911. The reference number changed with two variations as well, the 145.026 and the 145.036. The .026 had orange hands and a flat crystal this time, while the .036 had the cadmium coated hands, a round heavy duty O-ring that safeguarded that the crystal would stay in place if a sudden decompression occurred in the cockpit of an aircraft, while the waterproof rating was raised to 12 atmospheres.

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While under the shadow cast by the iconic Speedmaster, this watch has nonetheless played an important role for Omega by allowing the company to have a product in its catalogue that is specifically made for pilots -something to compete with Breitling’s Aerospace models. There have been two attempts/models that can be considered the spiritual offspring of the Flightmaster. Since the 70’s, Omega has developed and introduced for sale the Speedmaster Professional X-33 “Mars Watch,” which is Quartz movement watch and the spiritual successor to the Flightmaster. In fact, early beta versions of the X-33 were even called Flightmaster, and were so marked. The second attempt is much more recent and was promoted by Omega as the Z-33 Spacemaster, which was reviewed by Max Reddick.

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The Flightmaster has a somewhat undeserved reputation with some as being a “Monster-sized” watch, while others complain about its ‘complexity.’ I beg to differ: the Flightmaster is perhaps the ultimate pilot chronograph. Every part of the watch has been carefully considered and the chronograph born of the research design and development is a practical instrument – specially made for the pilot. True to its raison d’etre (producing chronograph tool watches), Omega never side-lined the construction and offering of more specialized tool chronos, and while all fall under the heavy shadow cast by the immortal Speedmaster, they nevertheless are truly unique. Perhaps the Flightmaster is the most exotic pilot chronograph of them all. Its size and overall design and surely the timing of its introduction make it a watch which even today never ceases to astonish watch connoisseurs.
 

Sg84

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Me echáis una mano?

Un amigo quiere comprar un reloj que le sirva para todo (día a día, piscina, etc.) con un presupuesto techo de 500€. Tipo diver

Seguro que podéis darme sugerencias que ni conozco.

Muchas gracias!!
Pues diría el Seiko y el Certina que te han dicho Korando y Ram.
Un poco más caro, y si a tu amigo le mola la milanesa y correa nato, cogería el Certina DS PH200M. Aparte de mucho más bonito que los anteriores, me parece más especial.
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Soberano

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En tu colección falta un Boctok.

Elige el que más te guste. Hay tantos....

Da gusto lo rápido que empieza a funcionar.
Nada más ponerlo en la muñeca.
Es que si no funciona al ponerlo en la muñeca, mal negocio
 

Soberano

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César, @Soberano fijo que te puede dar opciones.
Yo soy un simple aficionadillo pero bueno, ya que tienes a bien citarme, pues daré mi humilde opinión. 500€ es un presupuesto complicado. Buscando mucho por ahí se pueden estirar bastante y encontrar cosillas interesantes, pero es el típico presupuesto donde corres más riesgo de que cualquier desaprensivo te enchufe una castaña pilonga. En Divers se complica más la cosa.
A mí un reloj que me encanta, con muchísima personalidad y que buscando por la Web se puede encontrar en ese rango de precios el el Seiko Alpinist con calibre 6R15. Es un reloj duro, con calidad y con una línea entre elegante y deportiva. Lo puedes sumergir hasta los 200m.
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Sin salir de Seiko, a mí me encanta el Prospex SPB051 con ese toque retro años 60-70
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Este ya ronda los 800 pavos, pero mirando mirando igual encuentra algo. Hay una versión mas barata que es el Samurai, pero el primero lleva el calibre 6R15.

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Otra opción dura y robusta es un buen Citizen Promaster. A mí es que estos Divers tipo setenteros me gustan bastante. Los Certina son muy buenos relojes pero salvo el DS Ph que es precioso pues me ocurre lo mismo. Los otros Divers son muy similares a los de cualquier otra marca.
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Los Orient Star que son la línea alta de Orient, mirando mucho por Ebay o Rakuten algo se puede encontrar, pero por 500 un Diver difícil
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Soberano

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César, @Soberano fijo que te puede dar opciones.
No es diver, pero es sumergible hasta los 100 metros y se puede encontrar alguna oferta por ahí, sobre todo en USA o Mercados asiáticos que es donde tienen mucho gancho, un Rado Diastar. Yo tengo uno y es un reloj con una calidad muy buena.
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Este reloj la gente lo ama o lo odia. A mí es que me encanta. Es un reloj que se sale por completo de las líneas convencionales. El Captain Cook ya se sale de presupuesto.
El Mido Ocean Star es un reloj que me encanta y con una calidad buenísima, pero este ya se va a los 800 €
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El Zodiac SeaWolf. Otro suizo clásico y que se sale un poco de lo habitual. Muy bueno
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Soberano

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Otra marca que tiene Divers bastante "brutos" en ese rango de precios, tanto en automáticos como en cuarzo es Victorinox, pero te tienen que gustar.
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Para mi gusto, demasiado contundentes.
En militares pues están los Marathon, CWC y MWC que son los que tienen contratos con la Royal Navy y con el ejército norteamericano. Son los que les nutren de relojes o al menos eso dicen
https://www.marathonwatch.com/
https://www.cwcwatch.com/
https://mwcwatches.com/

No sé que tal saldrán. Son los que reúnen las mils esas. Especificaciones para los contratos públicos de defensa. Lo que sí son es muy bonitos, y en Ebay sobre todo se llegan a encontrar a precios interesantes. Personalmente los que más me gustan son los de la Royal Navy, los CWC
 

Soberano

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No hay na que sentir. Pa gustos...RELOJES!!

A ver que te os parece el otro que tengo en mente:

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Que opinión os merece Hamilton en general?
Me gustan los relojes con líneas mas limpias. Ese lleva demasiada información. Muy recargado.
 

Soberano

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Pues diría el Seiko y el Certina que te han dicho Korando y Ram.
Un poco más caro, y si a tu amigo le mola la milanesa y correa nato, cogería el Certina DS PH200M. Aparte de mucho más bonito que los anteriores, me parece más especial.
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Muy bonito ese Certina. Lo estuve viendo en ECI y me gustó bastante.
 

Soberano

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No tengo ninguno de esta marca pero todo lo que leído hablan bien de ellos ósea que adelante.
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Yo le regalé uno a mi padre y es un reloj cojonudo. Se lo regalé con dial negro, pero este con dial color champagne es también muy bonito
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Hasta que se lo dí, lo tuve unos días en casa y la sensación que me dio fue la de un reloj muy bien acabado. De hecho en algunos foros de relojes por lo que he podido leer lo ponen bastante bien en relación calidad-precio. De todas formas, no sé que me pasa con Hamilton que gustándome, nunca lo tengo como una opción prioritaria. Tuvieron su punto aquellos modelos, cuando todavía era una marca americana, de lo que ellos llaman la Era Korea/Vietnam. En relojes de línea militar y salvo que el Hamilton se me pusiera muy a tiro, yo optaría antes por ejemplo por un Mido Multifort.
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Este era un modelo que es una pena que esté descatalogado. Era precioso y se asemejaba mucho a los modelos antiguos de los años 40 y 50
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