Video Mercedes-AMG GT Black Series - Nurburgring 6:43,616 - Sachensring 1:26,62

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 18 Abr 2019.

  1. cybermad

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    MERCEDES-AMG GT BLACK SERIES GOT THE NÜRBURGRING LAP RECORD!!!



    It is the moment that many of you have anticipated: The Mercedes-AMG has got the yet to-be-confirmed production car lap record around the Nürburgring Nordschleife.

    Topics:
    00:00 Intro
    01:32 Hockenheim Lap Time
    02:54 Failed Record Run
    03:51 Second Run
    05:00 GT3 RS MR
    06:40 Predicting Lap Times
    08:08 GT3 RS MR Lap Time
    08:43 Thoughts on AMG BS Time
    11:23 What's next?
     
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  2. cybermad

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    Se informa que el Mercedes-AMG GT Black Series ha batido el récord de vueltas de Nürburgring


    El automóvil de carretera más extremo de AMG puede haber derrotado al poderoso Aventador SVJ.

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    POR BRIAN SILVESTRO
    21 DE OCT DE 2020

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    MISHA CHAROUDIN YOUTUBE
    El AMG GT Black Series es el vehículo más extremo que fabrica Mercedes en este momento. Con aerodinámica inspirada en GT3, apariencia salvaje y un V-8 biturbo de 720 caballos de fuerza, debería ser capaz de superar a cualquier otro automóvil legal en una pista de carreras. Y según este último informe, eso es exactamente lo que se ha hecho.

    Este contenido se importa de YouTube. Es posible que pueda encontrar el mismo contenido en otro formato, o puede encontrar más información, en su sitio web.
    Misha Charoudin, un habitual de Ring obsesionado con los tiempos de vuelta, publicó hoy un vídeo en su canal de YouTube en el que afirma que el AMG GT Black Series ha batido el récord de vueltas de coches de producción de Nürburgring Nordschliefe. ¿Cómo lo sabe? Bueno, estaba ahí. Charoudin estuvo en la escena cerca del área de salida / llegada durante el intento de récord de AMG, y logró cronometrar el auto con un tiempo de vuelta de 6:43, más de un segundo más rápido que el Lamborghini Avendator SVJ, que actualmente tiene el récord de autos de producción .

    Mercedes aún tiene que confirmar la hora. Un portavoz de la compañía nos refirió a este tweet del piloto de carreras AMG GT3 de fábrica, Maro Engel, que afirma que Mercedes aún no ha intentado ningún récord de vuelta en el 'Ring'.

    Este contenido se importa de Twitter. Es posible que pueda encontrar el mismo contenido en otro formato, o puede encontrar más información, en su sitio web.
    Incluso si Mercedes no se propuso romper el récord, es posible que el tiempo se haya establecido en las pruebas o mientras el automóvil estaba en la pista por alguna otra razón.

    Nos inclinamos a creer en Charoudin. ¿Por qué? Bueno, como menciona en el video de arriba, esta no es la primera vez que vemos al AMG GT Black Series establecer un tiempo de vuelta monstruosamente rápido en una pista alemana. La publicación alemana Sport Auto llevó el auto a Hockenheimring a principios de este mes y logró establecer un tiempo de vuelta de 1: 43.3, convirtiéndolo en el segundo auto más rápido que la revista haya dado vueltas en el circuito, solo detrás del McLaren Senna.

    ¿Crees que el Mercedes-AMG GT Black Series batió el récord de Nürburgring? ¿O crees que el tiempo de vuelta de Lamborghini seguirá siendo supremo? Si no tenemos noticias de Mercedes pronto, es posible que tengamos nuestra respuesta. Háganos saber sus pensamientos en los comentarios a continuación.
     
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  3. cybermad

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    The Mercedes-AMG GT Black Series Has Reportedly Broken the Nürburgring Lap Record


    AMG's most extreme road car may have defeated the mighty Aventador SVJ.



    OCT 21, 2020

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    MISHA CHAROUDINYOUTUBE
    The AMG GT Black Series is the most extreme vehicle Mercedes makes right now. With GT3-inspired aerodynamics, wild looks, and a 720-horsepower twin-turbo V-8, it should be capable of outrunning any other road-legal car on a race track. And according to this latest report, that's just what it's done.

    Misha Charoudin, a 'Ring regular obsessed with lap times, published a video on his YouTube channel today claiming the AMG GT Black Series has broken the Nürburgring Nordschliefe's production car lap record. How does he know? Well, he was there. Charoudin was on the scene near the start/finish area during AMG's record run attempt, and managed to clock the car running a 6:43 lap time—well over one second quicker than the Lamborghini Avendator SVJ, which currently holds the production car record.

    Mercedes has yet to confirm the time. A company spokesperson referred us to this tweet by factory AMG GT3 racing driver Maro Engel, which claims Mercedes has yet to attempt any lap record at the 'Ring.

    This content is imported from Twitter. You may be able to find the same content in another format, or you may be able to find more information, at their web site.
    Even if Mercedes didn't set out to break the record, it's possible the time could've been set in testing, or while the car was on the track for some other reason.

    We're inclined to believe Charoudin. Why? Well, as he mentions in the video above, this isn't the first time we've seen the AMG GT Black Series set a monstrously quick lap time around a German track. German publication Sport Auto took the car to Hockenheimring earlier this month and managed to set a 1:43.3 lap time, making it the second quickest car the magazine has ever lapped around the circuit, behind only the McLaren Senna.

    Do you think the Mercedes-AMG GT Black Series broke the Nürburgring record? Or do you think Lamborghini's lap time will still stand supreme? If we don't hear anything from Mercedes soon, we may have our answer. Let us know your thoughts in the comments below.
     
  4. cybermad

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    Aquí está el V8 más potente de Mercedes-AMG :
    el corazón del GT Black Series



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    El automóvil tomó años de experiencia y tecnología en el desarrollo de los deportes de motor y lo aplica a un superdeportivo orientado a la pista y legal para la carretera.

    Una inspección minuciosa de la carrocería revelará muchas similitudes con el AMG GT3 y el AMG GT4, ya que las características aerodinámicas más sofisticadas fueron tomadas de sus hermanos de carreras.

    Entre ellos encontramos el impresionante capó de fibra de carbono que cuenta con dos grandes salidas de aire y cubre el motor de la serie AMG V8 más potente de todos los tiempos.

    Se basa en el motor bi-turbo M178 AMG 4.0 litros V8 con lubricación por cárter seco que impulsa a todos los demás modelos AMG GT excepto al auto de carreras GT3, pero debido a sus numerosas modificaciones se le ha dado el nuevo código interno M178 LS2.


    Se eligió porque un V8 brinda a los diseñadores mucho espacio para jugar con la disposición del cigüeñal en el cigüeñal, que influye drásticamente en las características y el rendimiento del motor.

    Los V8 tradicionales usan un diseño de panel cruzado donde las manivelas de los cuatro pares de cilindros están en ángulos de 90 grados entre sí, pero AMG ha utilizado la configuración del cigüeñal plano esta vez, donde todas las manivelas están en el mismo plano, con un ángulo de 180 grados. Desplazamiento de grado que ofrece suavidad y alto par a bajas velocidades de rotación.

    El orden de encendido del nuevo cigüeñal es 1-8-2-7 4-5-3-6, que crea columnas de gas que oscilan uniformemente en el colector de escape. Esto aumenta el rendimiento y permite una respuesta del acelerador más ágil.

    Como vemos en los AMG GT 'estándar', los turbocompresores de escape de doble desplazamiento están montados con cojinetes antifricción, lo que aumenta aún más la respuesta del acelerador, pero en la Serie Black cuentan con una rueda de compresor más grande, lo que les permite ofrecer un total masivo. de 1100 kg (2425 lbs.) de aire por hora. Los intercoolers ampliados mantienen la temperatura del aire de carga en niveles óptimos.

    Gracias a estas modificaciones, el M178 LS2 V8 produce 730 hp (537 kW) a 6700-6900 rpm y entrega un par máximo de 800 Nm (590 lb-ft) entre 2000 y 6000 rpm.

    Esto dispara el AMG GT Black Series de 0 a 100 kph (0-62 mph) en 3.2 segundos, y a 200 kph (125 mph) en menos de 9 segundos, siendo capaz de alcanzar una velocidad máxima de 325 kph (202 mph).

    La inmensa potencia se transmite a las ruedas traseras con el uso de una transmisión de doble embrague AMG SPEEDSHIFT modificada . Se ha adaptado para manejar el aumento del par y los tiempos de cambio, y se ha mejorado la respuesta general de la caja de cambios.

    El tubo de torsión que conecta el motor a la transmisión también se ha actualizado a una versión de fibra de carbono que es alrededor de un 40% más ligera que su contraparte de aluminio, que se incluye de serie en los AMG GT.

    El resultado es el AMG más potente, aerodinámicamente eficiente y con el mejor manejo jamás creado. Una bestia que mata récords de vueltas que toma las tecnologías más avanzadas de sus contrapartes de autos de carrera probadas y las coloca en uno de los autos de carretera de alto rendimiento más agresivos que existen.

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    Here is Mercedes-AMG's Most Powerful V8 Ever - the Heart of the GT Black Series
    31 Oct 2020

    For those out there that think that the Mercedes-AMG GT, GT S, or GTR are just not fast enough, the German manufacturer recently released the GT Black Series, a track-oriented monster that can complete a lap on the Nordschleife in less than seven minutes.

    The car took years of motorsport development expertise and technologies and applies it to a road-legal, track-orientated supercar.

    A close inspection of the bodywork will reveal many similarities to the AMG GT3 and AMG GT4, as most sophisticated aerodynamical features were borrowed from its racecar siblings.

    Among them we find the stunning carbon-fiber hood that features two large air vents and covers the most powerful AMG V8 series engine of all time.

    It is based on the M178 AMG 4.0-litre V8 bi-turbo engine with dry-sump lubrication that powers all other AMG GT models except for the GT3 racecar, but due to its numerous modifications t has been given the new internal code M178 LS2.


    It was chosen because a V8 gives designers plenty of room to play with the crank arrangement on the crankshaft, which drastically influences the characteristics and performance of the engine.

    Traditional V8s use a cross pane layout where the crankpins of the four pairs of cylinders are at 90-degree angles to each other, but AMG has used the flat crankshaft setup this time, where all crankpins are on the same plane, with a 180-degree offset that offers smoothness and high torque at low rotational speeds.

    The firing order of the new crankshaft is 1-8-2-7 4-5-3-6, which creates uniformly oscillating gas columns in the exhaust manifold. This increases performance and allows a more agile throttle response.

    Like we see in the ‘standard’ AMG GTs, the twin-scroll exhaust turbochargers are mounted with anti-friction bearings, which further increases throttle response, but in the Black Series they feature a larger compressor wheel, allowing them to deliver a massive total of 1100 kg (2425 lbs.) of air per hour. The charge-air temperature is kept at optimal levels by the enlarged intercoolers.

    Thanks to these modifications, the M178 LS2 V8 produces a massive 730 hp (537 kW) at 6700-6900 rpm and delivers a maximum torque of 800 Nm (590 lb-ft) between 2000 and 6000 rpm.

    This fires the AMG GT Black Series from 0 to 100 kph (0-62 mph) in 3.2 seconds, and to 200 kph (125 mph) in under 9 seconds, being capable of achieving a top speed of 325 kph (202 mph).

    The immense power is transmitted to the rear wheels with the use of a modified AMG SPEEDSHIFT dual-clutch transmission. It has been adapted to handle the increased torque and shift times, and overall gearbox response has been improved.

    The torque tube that connects the engine to the transmission has also been upgraded to a carbon-fiber version that is around 40% lighter than its aluminum counterpart, which is featured as standard on AMG GTs.

    The result is the most powerful, aerodynamically efficient, and best-handling AMG ever created. A lap-record-killing beast that takes the most advanced technologies from its proven racecar counterparts and puts them on one of the most aggressive high-performance road cars out there.





     
  5. *NANO*

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    Es casi perfecto. Qué jodida maravilla de aparato.
     
  6. cybermad

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    Mercedes AMG GT Black Series Aerodynamics Explained



    8 nov. 2020

    Sophisticated aerodynamics for incredibly high driving dynamics

    The sophisticated aerodynamics not only make a significant contribution to high driving dynamics and stability on fast circuits. As with the AMG GT R and AMG GT R PRO, aerodynamics experts and designers have worked in close collaboration, as ‘form follows function’ applies more than ever in the case of the Black Series.

    The similarity to the AMG GT3 and AMG GT4 racing cars is visually and technically stronger than before. It starts already with the new, significantly larger radiator air inlet, which stems directly from the AMG GT3 racing car. The radiator trim has vertical struts in dark chrome, because now that the wheel arch coolers are also fed with air directly via the central inlet, there is no need for the two additional outer air inlets in the front apron. Sickle-shaped flics optimise the flow of air here, which not only increases downforce at the front axle, but also improves brake cooling. The ‘air curtains’ control and direct the flow towards the wheels. Together with the flics in front of the wheels, this serves to reduce the drag coefficient and increase downforce. The new design language therefore combines maximum cool air efficiency with lower air resistance and an increased level of downforce at the front.

    The carbon-fibre front splitter has two manually adjustable settings (Street and Race – Race exclusively for use on racetracks) and can therefore be adapted to meet various track requirements. When extended forward (Race position), a front diffuser in the shape of a reversed wing profile is then created under the front section. Depending on the driving speed, this element is lowered even further by the rising negative pressure, which significantly accelerates the air flow on the underbody, creating a 'Venturi effect', which also draws the car closer to the road and increases downforce on the front axle. The driver can feel the benefits in the steering: The Black Series can be steered even more precisely when cornering at high speed and exhibits even better directional stability. Especially during fast cornering and under high lateral acceleration, the vehicle delivers an agile response with clear steering wheel feedback – while remaining easily controllable at all times. If the front diffuser is in the Race position, the downforce at the rear axle can also be increased further by the new rear aerofoil concept.

    Bonnet with two large exhaust air openings improves aero-performance

    Another direct derivative from motorsport is the new carbon-fibre bonnet, with two large exhaust air outlets made from black finished carbon surfaces. The large outlets guide the warm air, which is fed from the diagonally positioned cooling pack, out of the engine compartment. This technology is also directly derived from motorsport and increases the overall downforce. At the same time, the air resistance is reduced, and the air mass flow for cooling the engine is optimised. The air is also specifically guided around the A-pillars and side windows to the rear, where it increases the efficiency of the new rear aerofoil concept. The seamlessly integrated louvres (air slots), with five fins in the body colour and exhaust air openings behind the wheels in the front carbon-fibre wings, help to increase downforce at the front axle by means of effective wheel arch ventilation. The air flowing around the vehicle is also optimised by the new, significantly larger and wider side sill panels with black carbon-fibre elements, which merge into vertical blades at the front and rear. Additional cooling air ducts are integrated into the side sill panels for brake cooling at the rear axle.

    Two-stage rear aerofoil concept

    The rear view is characterised by the new rear apron with a large diffuser, two rounded twin tailpipe trims on the outside left and right, side wheel arch ventilation, and the innovative rear aerofoil concept. Both aerofoil blades are made from carbon fibre, can be mechanically adjusted and therefore adapted to various track conditions. The second, lower positioned blade was made particularly small and narrow because this is ideal for the air arriving from the front of the car. The light yet robust carbon-fibre aerofoil supports, painted matt black and specially designed based on extensive simulations also increase aerodynamic efficiency. They are bolted to the carbon-fibre tailgate, which is also black.

    Another fascinating detail: the movable flap in the upper blade. This active aerodynamic element is electronically adjusted by 20 degrees, to suit the driving situation and selected AMG DYNAMICS mode, and improves longitudinal and transverse dynamics. In a flat position, it reduces the air resistance, to help reach the top speed more quickly. In the inclined position, the flap improves braking performance and cornering stability thanks to increased downforce at the rear axle.
     
  7. cybermad

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    Aerodinámica sofisticada para una dinámica de conducción increíblemente alta

    La aerodinámica sofisticada no solo hace una contribución significativa a la alta dinámica de conducción y estabilidad en circuitos rápidos. Al igual que con el AMG GT R y el AMG GT R PRO, los expertos en aerodinámica y los diseñadores han trabajado en estrecha colaboración, ya que "la forma sigue a la función" se aplica más que nunca en el caso de la serie Black.

    La similitud con los coches de carreras AMG GT3 y AMG GT4 es visual y técnicamente más fuerte que antes. Ya comienza con la nueva entrada de aire del radiador, significativamente más grande, que proviene directamente del automóvil de carreras AMG GT3. La moldura del radiador tiene puntales verticales en cromo oscuro, porque ahora que los refrigeradores de los pasos de rueda también se alimentan con aire directamente a través de la entrada central, no hay necesidad de las dos entradas de aire exteriores adicionales en el faldón delantero. Los flics en forma de hoz optimizan el flujo de aire aquí, lo que no solo aumenta la carga aerodinámica en el eje delantero, sino que también mejora la refrigeración de los frenos. Las "cortinas de aire" controlan y dirigen el flujo hacia las ruedas. Junto con los flics delante de las ruedas, esto sirve para reducir el coeficiente de arrastre y aumentar la carga aerodinámica. Por lo tanto, el nuevo lenguaje de diseño combina la máxima eficiencia del aire frío con una menor resistencia del aire y un mayor nivel de carga aerodinámica en la parte delantera.

    El divisor delantero de fibra de carbono tiene dos configuraciones ajustables manualmente (Street y Race - Race para uso exclusivo en pistas de carreras) y, por lo tanto, se puede adaptar para cumplir con varios requisitos de la pista. Cuando se extiende hacia adelante (posición Race), se crea un difusor delantero en forma de perfil de ala invertido debajo de la sección delantera. Dependiendo de la velocidad de conducción, este elemento se reduce aún más por el aumento de la presión negativa, lo que acelera significativamente el flujo de aire en los bajos, creando un 'efecto Venturi', que también acerca el automóvil a la carretera y aumenta la carga aerodinámica en la parte delantera. eje. El conductor puede sentir los beneficios en la dirección: la Serie Black se puede dirigir con mayor precisión al tomar curvas a alta velocidad y exhibe una estabilidad direccional aún mejor. Especialmente durante las curvas rápidas y con una alta aceleración lateral, el vehículo ofrece una respuesta ágil con una respuesta clara en el volante, sin dejar de ser fácilmente controlable en todo momento. Si el difusor delantero está en la posición Race, la carga aerodinámica en el eje trasero también se puede aumentar aún más con el nuevo concepto de perfil aerodinámico trasero.

    El capó con dos grandes aberturas de aire de escape mejora el rendimiento aerodinámico

    Otro derivado directo del automovilismo es el nuevo capó de fibra de carbono, con dos grandes salidas de aire de escape fabricadas con superficies de carbono con acabado negro. Las grandes salidas guían el aire caliente, que se alimenta desde el paquete de enfriamiento colocado en diagonal, fuera del compartimiento del motor. Esta tecnología también se deriva directamente del automovilismo y aumenta la carga aerodinámica general. Al mismo tiempo, se reduce la resistencia del aire y se optimiza el flujo másico de aire para enfriar el motor. El aire también se guía específicamente alrededor de los pilares A y las ventanas laterales en la parte trasera, donde aumenta la eficiencia del nuevo concepto de perfil aerodinámico trasero. Las lamas (ranuras de aire) perfectamente integradas, con cinco aletas en el color de la carrocería y aberturas de aire de escape detrás de las ruedas en los alerones delanteros de fibra de carbono, ayudan a aumentar la carga aerodinámica en el eje delantero mediante una ventilación eficaz del paso de rueda. El aire que fluye alrededor del vehículo también está optimizado por los nuevos paneles laterales significativamente más grandes y anchos con elementos de fibra de carbono negra, que se fusionan en aletas verticales en la parte delantera y trasera. Los conductos de aire de refrigeración adicionales están integrados en los paneles de los umbrales laterales para la refrigeración de los frenos en el eje trasero.

    Concepto de perfil aerodinámico trasero de dos etapas

    La vista trasera se caracteriza por el nuevo faldón trasero con un gran difusor, dos embellecedores de escape dobles redondeados en el exterior izquierdo y derecho, ventilación lateral del paso de rueda y el innovador concepto de perfil aerodinámico trasero. Ambas palas aerodinámicas están hechas de fibra de carbono, se pueden ajustar mecánicamente y, por lo tanto, se adaptan a diversas condiciones de la pista. La segunda hoja, situada más abajo, se hizo particularmente pequeña y estrecha porque es ideal para el aire que llega desde la parte delantera del automóvil. Los soportes del perfil aerodinámico de fibra de carbono, ligeros pero robustos, pintados en negro mate y diseñados especialmente en base a extensas simulaciones también aumentan la eficiencia aerodinámica. Están atornillados al portón trasero de fibra de carbono, que también es negro.

    Otro detalle fascinante: la solapa móvil en la pala superior. Este elemento aerodinámico activo se ajusta electrónicamente en 20 grados, para adaptarse a la situación de conducción y al modo AMG DYNAMICS seleccionado, y mejora la dinámica longitudinal y transversal. En una posición plana, reduce la resistencia del aire, para ayudar a alcanzar la velocidad máxima más rápidamente. En la posición inclinada, la aleta mejora el rendimiento de frenado y la estabilidad en las curvas gracias a una mayor carga aerodinámica en el eje trasero.
     
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    Mercedes AMG GT Black Series Test Drive



    The new GT Black Series engine is based on the AMG 4.0-litre V8 biturbo engine with dry sump lubrication, but it has been given the new internal code M178 LS2 due to the numerous modifications.
    It achieves 537 kW (730 hp) at 6700-6900 rpm and delivers a maximum torque of 800 Nm at 2000-6000 rpm. New camshafts and exhaust manifolds are adapted to the new firing order and improve the gas cycle further. Both twin scroll exhaust turbochargers are mounted in anti-friction bearings, as in the top-of-the-range four-door AMG GT Coupé, which optimises their throttle response even further.

    However, in the Black Series, the turbochargers have been given a larger compressor wheel, meaning that both can deliver a total of 1100 kg air per hour. By way of comparison: The figure is 900 kg/h for the AMG GT R. 7000 rpm is not critical as a continuous speed, the speed is limited at 7200 rpm. And the larger intercoolers guarantee that they always keep the charge-air temperature within the best possible range. The unique standing of the new engine is also reflected in the engine badge, which is kept in black.
     
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    Como se esperaba, record oficial 6: 43,616



    18 nov 2020

    Con un tiempo medido oficialmente y certificado ante notario de 6: 43,616 min para la pista de 20,6 kilómetros de largo (medido sin la recta en el tramo de pista T13) y 6: 48,047 min para la pista total de 20,832 kilómetros (medido con la recta en pista sección T13), el nuevo meteoro V8 se coloca en el grupo superior de la categoría de "autos deportivos" legales para la calle y el número uno entre los modelos totalmente estándar y sin modificaciones.

    Maro Engel aprovechó al máximo todas las posibilidades que ofrece el nuevo Mercedes-AMG GT Black Series de serie: como el motor AMG serie V8 más potente de la historia con 537 kW (730 CV), la aerodinámica sofisticada y las amplias opciones de ajuste de la suspensión. Por ejemplo, el divisor delantero hecho de fibra de carbono visible se extendió a la posición "Race", y las palas de las alas superior e inferior del spoiler trasero se ajustaron en la posición media. La suspensión coilover ajustable AMG con amortiguación de ajuste adaptativo se redujo cinco milímetros en la parte delantera y tres milímetros en la parte trasera para mejorar aún más el efecto venturi del difusor delantero. La inclinación se ajustó a los valores máximos posibles de 3,8 grados negativos en el eje delantero y 3,0 grados negativos en la parte trasera. En el caso de las barras estabilizadoras ajustables, el profesional de las carreras Engel optó por la más dura de las tres configuraciones posibles, y el piloto de 35 años ajustó el control de tracción AMG de nueve etapas entre las posiciones seis y siete, dependiendo de la sección de la pista. Los clientes de AMG GT Black Series también pueden aprovechar todas estas configuraciones y variaciones.

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    Mercedes AMG GT Black Series At Nurburgring

    With an officially measured and notarized certified time of 6:43,616 min for the 20.6 kilometre-long track (measured without the straight at track section T13) and 6:48,047 min for the 20.832 kilometre-long total track (measured with the straight at track section T13), the new V8 meteor is placed in the top group of the street-legal “sports cars” category and number one among the fully standard, unmodified models.

    Maro Engel made full use of all the possibilities offered by the new Mercedes-AMG GT Black Series as standard: such as the most powerful AMG V8 series engine ever with 537 kW (730 hp), the sophisticated aerodynamics and extensive suspension adjustment options. For example, the front splitter made of visible carbon fibre was extended to the “Race” position, and the lower and upper wing blades of the rear spoiler were each adjusted in the middle position. The adjustable AMG coilover suspension with adaptive adjustment damping was lowered by five millimetres at the front and three millimetres at the rear to further enhance the venturi effect of the front diffuser. The camber was adjusted to the maximum possible values of negative 3.8 degrees at the front axle and negative 3.0 degrees at the rear. In the case of the adjustable anti-roll bars, racing professional Engel opted for the hardest of the three possible settings, and the 35-year-old adjusted the nine-stage AMG traction control between positions six and seven -depending on the section of the track. AMG GT Black Series customers can also take advantage of all these settings and variations.
     
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    El vídeo oficial :pompous:

    Record Lap – Mercedes-AMG GT Black Series on the Nürburgring Nordschleife



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    Mercedes-AMG

    Lo cerca que está realmente el nuevo Mercedes-AMG GT Black Series del automovilismo ha sido demostrado de manera impresionante por el piloto de GT3 Maro Engel en el Nordschleife de Nürburgring. Con un tiempo medido oficialmente y certificado ante notario de 6.43.616 min para la pista de 20.6 kilómetros de largo, medido sin la recta en el tramo de pista T13, y 6.48.047 min para los 20.832 kilómetros de pista total, medido con la recta en la pista En la sección T13, el nuevo meteoro V8 se coloca en el grupo superior de la categoría de "autos deportivos" legales para la calle y el número uno entre los modelos completamente estándar y sin modificaciones.

    “Es realmente impresionante la cantidad de carga aerodinámica que genera la Serie Black y la seguridad y fiabilidad que se puede conducir, incluso en el límite absoluto. Me quito el sombrero ante los desarrolladores de Affalterbach por lo que han puesto en marcha aquí. Y estoy muy contento de haber podido demostrar estas fascinantes habilidades de ingeniería con este gran tiempo de vuelta ”, dijo Engel.
    ---------------------

    How close the new Mercedes-AMG GT Black Series actually is to motorsport has now been impressively demonstrated by GT3 racer Maro Engel on the Nordschleife of the Nürburgring. With an officially measured and notarized certified time of 6.43.616 min for the 20.6 kilometer-long track, measured without the straight at track section T13, and 6.48.047 min for the 20.832 kilometer-long total track, measured with the straight at track section T13, the new V8 meteor is placed in the top group of the street-legal “sports cars” category and number one among the fully standard, unmodified models.

    “It’s really impressive how much downforce the Black Series generates and how confident and reliable it can be driven, even at the absolute limit. My hat is off to the developers from Affalterbach for what they have put on wheels here. And I’m very pleased that I was able to demonstrate these fascinating engineering skills with this great lap time,” said Engel.
     
  11. cybermad

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    Misha lo clavó cuando dijo los 6:43...

    RING RECORD! Mercedes-AMG GT Black Series | Everything You Need to Know



    The Mercedes-AMG GT Black Series is the fastest series production car aroun the Nürburgring Nordschleife! In this video we are going to go full NERDburgring and go through everything you need to know with the lap analysis to follow shortly. Massive congratulations to the Mercedes-AMG team, from engineers to driver and the PR team for writing such a magnificent press release!

    Topics:
    00:00 Intro
    01:16 Topics
    02:01 Press Release
    02:23 Consumption and emissions
    02:56 Production Car Record Explained
    04:24 Two Lap Records
    04:53 Record verification
    06:13 Suspension Settings
    08:30 Tires: Michelin Cup 2 R
    10:20 Brakes and handling
    11:38 Black Series vs GT3 Racecar
    13:00 Aerodynamics
    13:48 Track conditions
    14:48 Timing and verification
    15:05 Behind the Scenes
    21:23 Why Two Lap Records?
    23:00 Record Qualifications
    23:30 New benchmark in PR
    24:10 Which coffee???
    24:34 New benchmark in PR pt 2
    25:30 Outro
    26:00 Nürburgring Geographic

    ---------------------------------------

    ¡El Mercedes-AMG GT Black Series es el automóvil de producción en serie más rápido en Nürburgring Nordschleife! En este video, vamos a recorrer el NERDburgring completo y repasar todo lo que necesita saber con el análisis de vueltas a continuación. ¡Felicitaciones masivas al equipo Mercedes-AMG, desde los ingenieros hasta el piloto y el equipo de relaciones públicas por escribir un comunicado de prensa tan magnífico!

    Temas:
    00:00 Introducción
    01:16 Temas
    02:01 Comunicado de prensa
    02:23 Consumo y emisiones
    02:56 Explicación del récord del coche de producción
    04:24 Récords de dos vueltas
    04:53 Verificación de registros
    06:13 Configuración de suspensión
    08:30 Neumáticos: Copa Michelin 2 R
    10:20 Frenos y manejo
    11:38 Black Series vs GT3 Racecar
    13:00 Aerodinámica
    13:48 Condiciones de la pista
    14:48 Cronometraje y verificación
    15:05 Detrás de cámaras
    21:23 ¿Por qué dos récords de vuelta?
    23:00 Récord de calificaciones
    23:30 Nueva referencia en PR
    24:10 ¿Qué café ???
    24:34 Nuevo punto de referencia en PR pt 2
    25:30 Outro
    26:00 Nürburgring Geographic
     
  12. cybermad

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    A ver lo que le dura ahora que ya está aquí el Huracan STO :whistle:

    PRESS RELEASE

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    17 NOVEMBER 2020
    The incredibly close link to motorsport found in the new Mercedes-AMG GT Black Series was impressively demonstrated by GT3 driver Maro Engel on the "North Loop" of the famous Nürburgring. With an officially measured, notarized and certified time of 6:43.616 min for the 12.8 mile-long track and 6:48.047 min for the 12.944 mile-long total track, the new V8 rocket is placed in the top group of the street-legal "sports cars" category and is number one among the fully standard, unmodified models.

    Maro Engel made full use of the entire potential offered by the new Mercedes-AMG GT Black Series, including the most powerful AMG V8 series engine ever offered with 720 hp, sophisticated aerodynamics and the extensive suspension adjustment options. For example, the carbon fiber front splitter was extended to the "Race" position, and the lower and upper wing blades of the rear spoiler were each adjusted to the middle position. The adjustable AMG coilover suspension with adaptive damping was lowered by 0.2 in at the front and 0.1 in at the rear to further enhance the venturi effect of the front diffuser. The camber was adjusted to the maximum possible values of negative 3.8 degrees at the front axle and negative 3.0 degrees at the rear. In the case of the adjustable anti-roll bars, racing professional Engel opted for the hardest of the three possible settings, and the 35-year-old adjusted the nine-stage AMG traction control between positions six and seven--depending on the section of the track. Mercedes-AMG GT Black Series customers can also take advantage of all these settings and adjustment possibilites.

    The MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO tires with "soft compound," are standard equipment and were developed in collaboration with development partner Michelin especially for the top sports car in the AMG GT lineup. The highest possible level of stopping performance was ensured by the standard AMG ceramic high-performance composite braking system.

    "That was a really impressive ride," said Maro Engel after completing the record lap. "With speeds of up to almost 168 mph in the Kesselchen section of the track and well over 186 mph on the long Döttinger Höhe straight, the AMG GT Black Series is significantly faster than my GT3 race car. To finally drive around the Nordschleife in 6:48.047 minutes (for the 12.944 mi total track) with a production road car in these track conditions is really awesome. Like my GT3 race car, the AMG GT Black Series offers a lot of adjustment possibilities, all of which enabled me to create a setup that was tailor-made for me."

    Also in terms of aerodynamic efficiency, the Mercedes-AMG GT Black Series shares a great deal from the race car. The carbon-fiber hood with two large exhaust outlets is a direct derivation from motorsport, for example. These specifically guide the warm air flowing from the slanted radiator setup out of the engine compartment. This increases overall downforce, as does the sophisticated rear wing and the largely enclosed underbody.

    "It's really impressive how much downforce the Black Series generates and how confident and reliably it can be driven, even at the absolute limit. My hat is off to the developers from Affalterbach for what they have put on wheels here. And I'm very pleased that I was able to demonstrate these fascinating engineering skills with this great lap time," said Engel.

    Just as they were for AMG development engineer Demian Schaffert, who set a new lap record with the Mercedes-AMG GT 63 S on the same day, the conditions were not quite ideal for Maro Engel either. When the GT3 professional drove through the light gate of the timing system on November 4, 2020 at 5:02 p.m., not only were 12.944 miles of Green Hell behind him in the dim light – the GT3 professional also set the fastest time at an outside temperature of 44.6 degrees Fahrenheit and 50 degrees Fahrenheit on the asphalt. In addition, some sections of the extremely demanding track were not yet totally dry.

    ---------------------------------------------------------------

    NOTA DE PRENSA
    17 NOVIEMBRE 2020
    El vínculo increíblemente estrecho con el automovilismo que se encuentra en el nuevo Mercedes-AMG GT Black Series fue demostrado de manera impresionante por el piloto de GT3 Maro Engel en el "North Loop" del famoso Nürburgring. Con un tiempo medido oficialmente, notariado y certificado de 6: 43.616 min para la pista de 12.8 millas de largo y 6: 48.047 min para la pista total de 12.944 millas de largo, el nuevo cohete V8 se coloca en el grupo superior de la pista legal. categoría "coches deportivos" y es el número uno entre los modelos totalmente estándar, sin modificaciones.

    Maro Engel aprovechó al máximo todo el potencial que ofrece el nuevo Mercedes-AMG GT Black Series, incluido el motor AMG de la serie V8 más potente jamás ofrecido con 720 CV, una aerodinámica sofisticada y las amplias opciones de ajuste de la suspensión. Por ejemplo, el divisor delantero de fibra de carbono se extendió a la posición "Carrera", y las hojas de las alas superior e inferior del alerón trasero se ajustaron a la posición central. La suspensión coilover ajustable AMG con amortiguación adaptativa se redujo 0,2 pulgadas en la parte delantera y 0,1 pulgadas en la parte trasera para mejorar aún más el efecto venturi del difusor delantero. La curvatura se ajustó a los valores máximos posibles de 3,8 grados negativos en el eje delantero y 3,0 grados negativos en la parte trasera. En el caso de las barras estabilizadoras ajustables, el profesional de las carreras Engel optó por la configuración más dura de las tres posibles, y el piloto de 35 años ajustó el control de tracción AMG de nueve etapas entre las posiciones seis y siete, según la sección. de la pista. Los clientes de Mercedes-AMG GT Black Series también pueden aprovechar todas estas posibilidades de configuración y ajuste.

    Los neumáticos MICHELIN Pilot Sport Cup 2 R MO con "compuesto blando" son equipo estándar y se desarrollaron en colaboración con el socio de desarrollo Michelin, especialmente para el mejor automóvil deportivo de la línea AMG GT. El sistema de frenado cerámico compuesto de alto rendimiento estándar de AMG garantizaba el mayor nivel posible de rendimiento de frenado.

    "Fue un viaje realmente impresionante", dijo Maro Engel después de completar la vuelta récord. "Con velocidades de hasta casi 168 mph en la sección de Kesselchen de la pista y más de 186 mph en la larga recta Döttinger Höhe, el AMG GT Black Series es significativamente más rápido que mi auto de carreras GT3. Para finalmente conducir alrededor del Nordschleife en 6 : 48.047 minutos (para las 12.944 millas totales de la pista) con un auto de producción en estas condiciones de la pista es realmente asombroso. Al igual que mi auto de carreras GT3, el AMG GT Black Series ofrece muchas posibilidades de ajuste, todo lo cual me permitió crear un configuración que fue hecha a medida para mí ".

    También en términos de eficiencia aerodinámica, el Mercedes-AMG GT Black Series comparte mucho del auto de carreras. El capó de fibra de carbono con dos grandes salidas de escape es una derivación directa del automovilismo, por ejemplo. Estos guían específicamente el aire caliente que fluye desde la configuración del radiador inclinado hacia afuera del compartimiento del motor. Esto aumenta la carga aerodinámica general, al igual que el sofisticado alerón trasero y los bajos en gran parte cerrados.

    "Es realmente impresionante la cantidad de carga aerodinámica que genera la Black Series y la confianza y la fiabilidad con la que se puede conducir, incluso en el límite absoluto. Me quito el sombrero ante los desarrolladores de Affalterbach por lo que han puesto sobre ruedas aquí. Me alegro de haber podido demostrar estas fascinantes habilidades de ingeniería con este gran tiempo de vuelta ", dijo Engel.

    Al igual que para el ingeniero de desarrollo de AMG, Demian Schaffert, quien estableció un nuevo récord de vuelta con el Mercedes-AMG GT 63 S el mismo día, las condiciones tampoco eran las ideales para Maro Engel. Cuando el profesional de GT3 atravesó la puerta de luz del sistema de cronometraje el 4 de noviembre de 2020 a las 5:02 p.m., no solo estaban 12.944 millas de Green Hell detrás de él en la penumbra: el profesional de GT3 también estableció el tiempo más rápido en el exterior. temperatura de 44,6 grados Fahrenheit y 50 grados Fahrenheit sobre el asfalto. Además, algunos tramos de la pista extremadamente exigente aún no estaban totalmente secos.
     
    Última edición: 18 Nov 2020
  13. Till

    Till Pionero lavadoril

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  14. cybermad

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  16. cybermad

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    Comparativa con los 6:40,33 del GT2 RS MR :pompous:




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    Recordar que el GT2 RS sin tocar por Manthey Racing hizo 6:47,3



    Y el Aventador SVJ 6:44,97

     
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    No creo que el STO haga récord aquí, pero veremos...
     
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    Mapelli tiene lo que hay que tener para bajar 10 segundos al Performante, en estos 4 años ha mejorado el trazado y ya veremos que tal con la tracción trasera, la nueva aerodinámica y las nuevas gomas...
     
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    INSIDE AMG – Lap Record | Behind the Scenes of Success!

     
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    Mercedes-AMG GT Black Series: una mirada entre bastidores al nuevo récord de vueltas de Nurburgring

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    27 DE NOVIEMBRE DE 2020

    El nuevo Mercedes -AMG GT Black Series es oficialmente el vehículo de producción más rápido en Nurburgring después de registrar un impresionante 6: 43.616 en la histórica pista de 12,94 millas.


    Mercedes- AMG ha lanzado un video detrás de escena, donde se discuten temas como neumáticos, configuración de la suspensión y configuraciones aerodinámicas antes de que el equipo intentara el récord de vuelta .

    Según AMG, la configuración de suspensión perfecta para que batieran el récord de vuelta de producción alrededor del Nurburgring tenía los coilovers delanteros bajados en 0.2 pulgadas y los traseros en 0.1 pulgadas, las barras estabilizadoras ajustables en su configuración más dura más 3.8 grados de comba negativa en la parte delantera y 3 grados en la parte trasera.

    Además, el piloto de GT3 Maro Engel ajustó el sistema de control de tracción de nueve etapas entre las posiciones seis y siete, dependiendo de la sección de la pista, mientras que los neumáticos eran los estándar (y personalizados) Michelin Pilot Sport Cup 2 R con el compuesto más suave.

    Como se explica en el video vinculado a continuación, los neumáticos presentan la forma de la serie AMG GT Black en sus lados y vienen con un compuesto más suave diseñado para funcionar mejor en ambientes más fríos, como el Nurburgring. Sin embargo, la compañía también ofrecerá los mismos neumáticos con un compuesto más duro a los propietarios de la Serie Black que vivan en países más cálidos.

    El Mercedes-AMG GT Black Series 2021 está propulsado por un V8 biturbo de 4.0 litros ampliamente modificado que cuenta con lubricación por cárter seco, nuevos árboles de levas, colectores de escape, turbos más grandes y un orden de encendido alterado. El V8 ofrece 720 HP (730 PS) y 590 lb-ft (800 Nm) de torque y está emparejado con una transmisión reforzada de doble embrague de siete velocidades.

    ----------------------------------


    Mercedes-AMG GT Black Series: A Behind The Scenes Look At The New Nurburgring Lap Record

    NOVEMBER 27, 2020

    The new Mercedes-AMG GT Black Series is officially the fastest production vehicle around the Nurburgring after posting a very impressive 6:43.616 around the historic 12,94-mile track.


    Mercedes-AMG has released a behind the scenes video, where topics like tires, suspension setup, and aerodynamic settings are discussed before the team went for the lap record attempt.

    Read More: Mercedes-AMG GT Black Series Is The Fastest Production Car On The Nurburgring With 6:43.616 Lap

    According to AMG, the perfect suspension setup for them to beat the production lap record around the Nurburgring had the front coilovers lowered by 0.2 inches and the rear ones by 0.1 inches, the adjustable anti-roll bars set in their hardest setting plus 3.8 degrees of negative camber at the front and 3 degrees at the rear.

    In addition, GT3 driver Maro Engel adjusted the nine-stage traction control system between positions six and seven depending on the section of the track while the tires were the standard (and bespoke) Michelin Pilot Sport Cup 2 R with the softest compound.

    As discussed on the video linked below, the tires feature the shape of the AMG GT Black Series on their sides and come with a softer compound designed to work better in colder environments, like the Nurburgring. However, the company will also offer the same tires with a harder compound to Black Series owners living in warmer countries.

    The 2021 Mercedes-AMG GT Black Series is powered by an extensively modified twin-turbo 4.0-liter V8 which features dry-sump lubrication, new camshafts, exhaust manifolds, bigger turbos and an altered firing order. The V8 delivers 720 HP (730 PS) and 590 lb-ft (800 Nm) of torque and is paired to a reinforced seven-speed dual-clutch transmission.
     
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    McLaren Senna 1:25,19
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    Porsche 991.2 GT3 RS 1:26,39
    Porsche GT2 RS 1:26,61
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    Última edición: 27 Dic 2020
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    11 Things You Need To Know About The Mercedes-AMG GT Black Series | Top Gear

    •28 dic 2020

    [​IMG]
    Top Gear

    The Mercedes-AMG GT Black Series is the ultimate version of the ultimate version of the beefed-up version of the standard Mercedes AMG GT. But what else do you need to know? Well here are 11 more things...
     
  24. cybermad

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    Ya han entregado el primero de producción y ha sido.... en Dubai, tela los pepinos que hay en la sala de VIP Motors :pompous:

     
  25. soros

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    estan ya a medio minuto del famoso record de Stefan Bellof
    con que facilidad bajan todos de los 7 minutos
     
  26. cybermad

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    Ya sabes que lo superó hace un par de años... otro Porsche, el 919

     
  27. soros

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    si cierto pero me referia a una referencia historica , mas "asequible" para coches de produccion , aunque vamos bajar ya de 6.30 seria ya tarea imposible , a no ser que pillaran un coche tipo radical muy evolucionado
     
  28. cybermad

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    La verdad que tiene muchísimo mérito el record de Bellof, se ha tirado casi 40 años imbatible, mucho más dificil que hoy en día con la tecnología de los 80, en el coche, ruedas y el trazado / asfalto de esa época.
     
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  29. cybermad

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  30. cybermad

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    800PS AMG GT Black Series | Es wird laut!! | DYNO RUN + SOUND | GERCollector

    •3 jun 2021

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    Gercollector
     

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