Ya te digo, un motor central V8 de 500 cv por debajo de 60.000 pavos... y encima con la gasofa tirada de precio
Pues sip, hace 15 años estuve a punto de emigrar a EEUU ,lastima no haberme ido ,ahora seguro que me lo compraba. Aunque bueno aquí tampoco me va mal
2020 Corvette C8 Pure Track-Driving Footage Is Highly Addictive https://www.carscoops.com/wp-conten...020-chevrolet-corvette-track-driving-pov.webm all-new Corvette C8 at the Spring Mountain track in Nevada, and videos haven’t stopped emerging ever since. Now, we don’t have anything against it, because what’s not to like about seeing a new mid-engine sports car being thrashed around the circuit, often with surgical precision? SportAuto’s Christian Gebhardt was present on the track and eager to jump behind the wheel of the new C8. Normally, you would have seen him race against the clock in all sorts of cars, but on that day, all he could do was learn where each corner is and improve his time. We have no doubt that the German publication will eventually have a go in the new ’Vette, in a more familiar environment, perhaps at the Nurburgring or Hockenheim GP on the other side of the pond, recording lap times and sharing online for everyone to see. Until then though, let’s take a look at what was one man’s pinnacle of a very fun day, after going through the specs of the car again. With a perfect take-off, the Corvette can hit 60 mph (96 km/h) in less than 3 seconds, en route to 194 mph (312 km/h), which is the official top speed. Power comes from a 6.2-liter LT2 V8 engine that pumps out 495 HP (502 PS / 369 kW) and 470 lb-ft (637 Nm) of torque, with the optional performance exhaust system. Pricing starts at under $60,000 and the first deliveries commenced last week.
1. Dirección. La nueva dirección electromecánica con resistencia variable ahora es más directa que la del C7 (relación de dirección ahora 15.7: 1 en lugar de 16.25 :1). 2. Interior. En comparación con el modelo anterior, la cabina ha avanzado 42 centímetros. Hay tres opciones de asientos para elegir. 3. Frenos. Otro estreno en el Corvette: el sistema de frenos con servofreno eléctrico. Por lo tanto, los comandos de pedal se transmiten eléctricamente en lugar de hidráulicamente. La sensación del pedal se puede configurar en tres niveles (normal, deportivo, pista). 4. Caja de cambios. Por primera vez en la historia de Corvette, la potencia se transmite a través de una transmisión de doble embrague. Proviene del proveedor Tremec y tiene ocho relaciones. 5. Motor. V8 de 6.2 litros con lubricación por cárter seco, árbol de levas central, control de válvulas variable, desactivación de cilindros y 509 cv. El motor ahora está 2.5 centímetros más bajo en el chasis.