Fotos El hilo de los coches...."contados"

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por Gus, 10 Mar 2005.

  1. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Unico. De Tomaso Vallelunga Fantuzzi Spyder (Sport 1000) de 1966

    Presentado en 1966, construido sobre el chasis VL 1609 de Vallelunga, tras montra un Ford Cosworth acabó con un motor 4L 1000 cc y 129 CV a 9000 rpm de F2.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Motor BRM de Formula 2 (se presentó originalmente con motor Ford)
    [​IMG]

    Cockpit...no tiene tempomat :D

    [​IMG]




     
  2. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Aqui lo tenéis, se presentó un concept en el Salon de Chicago de 2004, este:

    [​IMG]

    Y luego...

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  3. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Menos de 50.000 ejemplares construidos de este triplaza. Quedaran como mucho 50 [​IMG] o 55 :D (están hechos polvo)

    Talbot Matra Bagheera, nacido en 1973 y en producción hasta 1980, precursor del Murena, que le sustituiría. Montaba motores motores 1.3 y 1.4 de Peugeot, los mismitos que el Chrysler Horizon, ambos con idénticos 84 CV utrilizando en el pequeño carburadores de doble cuerpo. Motor central, carroceria de poliester.

    • Moteur 1442 cm3 Type 6Y2
      transversal central arrière
    • 4 Cylindres en ligne
    • 84 ch DIN à 5600 tr/min
    • 1 carburateur double corps Weber 36 DCNF
    • moteur 1294 cm3 Type 3G4
      transversal central arrière
    • 4 Cylindres en ligne
    • 84 ch DIN à 6000 tr/min
    • 2 carburateurs doubles corps Weber 36 DCNF
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    ..bueno, bueno, bueno...

    ¡¡¡¡¡Raro entre los raros !!!!!!!! [​IMG]

    [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] [​IMG] :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

    BMW 328 Carrozzeria Touring Roadster

    ¡Único!

    [​IMG]

    Se construyeron 3 en 1940, de los que solo queda este -el numero 1- , con motivo de la carrera Berlin-Roma y eran propiedad dek estado alemán, en concreto de la NSKK. ( :???: )
     
  5. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Por cierto, imagen del catálogo original en inglés :eek:

    [​IMG]

    Y un cartel de los 328 ;-)

    [​IMG]
     
  6. victor316

    victor316 Clan Leader Miembro del Club

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    Me recuerda a otro coche bastante exclusivo y escaso que fue uno de los mayores fracasos de Ford en su historia...el Edsel
     
  7. victor316

    victor316 Clan Leader Miembro del Club

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  8. Wesley

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    Que preciocidades
     
  9. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Bueno, El Alpina RLE (Roadster Limited Edition) 66 unidades construidas: RLE, 200 CV, 2.7 L . 0–100 km/h 7.1 s, 228 km/h, y... 116,000 DM en su dia :???:

    Aqui uno en el Ring el 10 de agosto de 2005 fotografiado por el chache :D :

    [​IMG]
     
  10. msuarezs1

    msuarezs1 Forista Senior

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    Alpina B10 Biturbo
    Preciosíiiiisimo :)P) :)P) :)P) :)P) :)P) :)P)

    Ahí va otro de los buenos buenos:

    Alpina B6s, 3,5, se fabricaron 63 ejemplares :)P) :)P) :)P) :)P) :)P) :)P)

    [​IMG]
    [​IMG]


    Y aquí junto a un Alpina B10 Biturbo, la limusina más rápida de la época :)P) :)P) :)P) :)P)
     
  11. pLEy

    pLEy Clan Leader

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    Bueno, veo que el post sigue animado asi que voy a poner mi granito de arena

    BMW 328 Cotura, de 1938
    [​IMG]

    One of the most popular pre-war BMW models was the sporty 328. It came on the market in 1937 after it had been tested in races like the Grand Prix of Montlhéry in France in 1936. It kept up with its racing pedigree all through its life, winning hundreds of races amongst which the Mille Miglia in Italy and the ever popular Le Mans 24 Hours in France.
    It wasn't only effective in races, it was remarkably fit for normal day to day use as well. The production cars were fitted with a nice compact 2-seater roadster bodywork and featured 1971 cc 6-cylinder inline engines, good for 80 hp @ 4500 rpm and a top speed of 160 kph. The production of these cars ended in 1941 in Germany, but the 328 engines lived on in England until the 1960s in Bristol and Frazer Nash cars.
    The BMW 328 Cotura on the picture is a rare purpose built racing version made in The Netherlands. Its "special roadster" bodywork is streamlined and lightweight and reminds of Grand Prix cars. This car was manufactured by Co van der Tuyn from Rotterdam and made its first appearance on the racetrack in 1950. It remained in competition until 1958, when Rob Slotemaker drove it to its last victory at Zandvoort. Nowadays it's sometimes entered in classic car races like the classic Mille Miglia. Only three Coturas have been made.
     
  12. pLEy

    pLEy Clan Leader

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    Otra rareza.

    [​IMG]

    a very sporty and rare Jaguar: the 1952 C-type. The SS name had been dropped after WW 2 for obvious reasons, and the brand name became Jaguar. The now Coventry based factory looked for a more upmarket image and decided to achieve that by taking part in famous sports car races.
    For that reason the C-type was introduced in 1951. It was a new and effective design aimed at use in competition, but was fit for normal road use too. In this car the engine of the Jaguar XK 120 was fitted, a sports car introduced in 1948. Adapted to the Type C and tuned for optimal performance this 3442 cc straight 6-cylinder engine put out at least 200 hp @ 5800 rpm. The car could reach a top speed of 231 kph, depending on fitted gear ratios.
    The C-type started Jaguar's series of Le Mans victories by winning this classic endurance race in 1951 and 1953; these victories also marked the first and last production year of the C-type. In 1954 it was replaced by the D-type.
    Only 54 C-types left the factory, now all virtually unaffordable collectors items (price indication for a C-type in excellent condition: about 2 new full spec'ed Rolls Royces).
     
  13. pLEy

    pLEy Clan Leader

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    [​IMG]

    When Antonio Lago took over the remnants of the French branch of the bankrupt STD concern (Sunbeam, Talbot, Darracq) in 1930 he gradually directed his factory to the production of expensive sport- and luxury cars. The company assumed the Talbot Lago name and created a strong racing competition base for establishing its name.
    During the 1930s French coach builders excelled in designing and building very expressive bodywork. One of the best known examples of that is the "Goutte d'Eau" (=teardrop) shape created by Figoni & Falaschi. By some regarded as expressionist art, it made for a very elegant and exuberant styling that has become unique to that era. Here you see a coupé example of that style on a very potent 1937 Talbot Lago T150 SS chassis.
    The T150 Speciale Sport was more racing- than touring car and featured a 4 litre 6-cylinder in-line engine producing 140 hp @ 4000 rpm in standard form. The Corsa model of that type, strictly meant for the track, was tuned to deliver up to 180 hp.


    [​IMG]

    A true sports competition car is this 1948 Talbot Lago Type 26 Grand Sport Le Mans. It was built for the famous Le Mans endurance race by Contamin and was based on the Type 26 Grand Prix car.
    This neat little coupé is propelled by a big and powerful 4,5 litre 6-cylinder in-line engine, with double camshafts. For normal road use this engine offered at least 190 hp @ 4200 rpm, good for a top of 195 kph. In racing form this could be much more, depending on the level of tuning. As much as 300 hp has been recorded.
    The T26 Grand Sport won the Le Mans race in 1950 in the hands of Louis Rosier.
     
  14. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    El artículo de Automovil sobre el 10 Biturbo se titulaba asi: "El mejor coche dle mundo·" :heart:
     
  15. msuarezs1

    msuarezs1 Forista Senior

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    мир
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    Alpina B10 Biturbo
    Lo era, lo era.... Aún quedo asombraito cuando los felices propietarios me mandan fotos a 310 de marcador :fliping:
     
  16. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Aqui si qu epega esto: ;-)

     
  17. GILCA

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    Perdón, me equivoqué de post...:fs:
     
  18. guakarimaso

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    maravilloso post me acongoja (pa no poner un taco):):):):) vuestros coñocimientos.....de verdad increible

    yo soy muy hortera y no tengo ni idea pero queria poner algo....asi que alla va

    ni siquiera se si es unico o si alguna vez llego a caminar pero con ustedes



    GREASED LIGHTHING!!!!!!!:):):):):)
    :)

    [​IMG]
     
  19. GILCA

    GILCA Forista

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    Cizeta Moroder v 16 T

    5995 cc
    16 cilindros en V, y no es broma
    520 cv
    0-100 en 4,5 segundos
    312 km/h

    Se construyeron 20 unidades entre 1993 y 1995, y su principal comprador fue, cómo no, el Sultán de Brunei, que adquirió 3 unidades.

    [​IMG]


    [​IMG]

    Saludos.
     
  20. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Añado que "Moroder " lo toma del apellido de Giorgio idem, el productor de musica disco de más éxito de los ´70 (Donna Summer, etc...) y luego muy sampleadas y celebradas desde los 80 por la comunidad gay más fiestera (Bronski Beat, I Feel Love y cosas asi) y temas para bandas sonoras incluso ganadoras de un Oscar (El expreso de medianoche: Alan Parker, etc...)

    Aqui el prenda:

    http://www.disco-disco.com/tributes/giorgio.html
     
  21. GILCA

    GILCA Forista

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    Estamos dejando caer este post, y es una pena...

    Venga, otra golosina:

    Lamborghini P300 Silohuette

    Sólo 55 unidades construidas entre 1976 y 1979.

    3 litros, 8 cilindros en V a 90º
    265 CV
    Velocidad máxima 260 km/h

    [​IMG]


    Que no decaiga, c**o
     
  22. ATASHI

    ATASHI Guest

    Que pasada de Lambo...!!

    Un Renault 5 le car Van
    [​IMG]
    [​IMG]
    Peugeot 4x4 agades
    [​IMG]
     
  23. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Muy bueno ese Lambo, Gilca!
     
  24. pLEy

    pLEy Clan Leader

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    Otra rareza ;

    [​IMG]

    El autor ; Christer's 6 Wheeled 02 from Sweden.

    Just for fun a weekend I made a ordinary pickup, I just move the back window forward til the front sits, then I crash a poor 1602 in the front.
    Another weekend I weld the rear end to the pickup for to make a boogie pickup. Some time I will take it to the car inspection and try to get it registered.


    Just for fun.. dice :roll:
     
  25. Salvattore

    Salvattore En Practicas

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    solo se que es un VW pero creo que vale para el post
    [​IMG][/URL][/IMG]
     
  26. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Os presento 2 de los 12 ejemplares construidos en 1976 de este Felber FF basado en el Ferrari 330 GT ;-)


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

     
  27. pacix

    pacix Clan Leader

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    salvattore.... ¿esa carrocería puede ser de Caman sobr VW?
     
  28. ArTiKaL

    ArTiKaL Guest

    Que coches mas bonitos... buen post asias!!
     
  29. Salvattore

    Salvattore En Practicas

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    Ni idea, solo vi desde el coche en el que iba el logo de VW en la parrilla delantera y en las ruedas y me cuadró que lo fuera porque estaba en una concentracion de escarabajos que vi en asturias este verano.
     
  30. Gus

    Gus Tali-bahn Administrador Coordinador

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    Ese coche deberia estar en el post tambien...Karmann VW coupé solo conozco este modelo, pacix...más parece un VW coupé de lo sfabricados en Brasil o similar...

    [​IMG]
     

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