Video SINGER ACS - el último 911 Safari! (Singer & Tuthill Porsche)

jangel

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Qué curioso :wideyed: ¿por algún motivo especial?

el cono de la llanta digamos que está al revés por dentro entonces la llanta hay que colocarla al revés digamos que lo
Bonito hacia abajo en la máquina y conlleva otro agarre en la máquina para no marcarlas
 

cybermad

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el cono de la llanta digamos que está al revés por dentro entonces la llanta hay que colocarla al revés digamos que lo
Bonito hacia abajo en la máquina y conlleva otro agarre en la máquina para no marcarlas
Ya lo entiendo, gracias...
 

cybermad

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A petición de un cliente a largo plazo, Singer ha mirado a la era dorada de los rallies de Porsche en la década de 1980, y a héroes de la automoción, incluidos el 911 SC / RS y el 959, para reinventar sus 911 refrigerados por aire como inspirados en el Campeonato Mundial de Rally. , máquinas de competición todo terreno.

Los últimos servicios de Singer permitirán a sus clientes participar en carreras todoterreno, con un Porsche 911 modificado por Singer para uso todo terreno.

El estudio de competición todoterreno ha sido realizado por Singer, en colaboración con el reconocido especialista en rally del 911 Richard Tuthill, en respuesta a la solicitud de su cliente de modificaciones en su Porsche 911 refrigerado por aire que permitiría al coche competir en todoterreno. carreras y demostrar amplias capacidades de exploración todo terreno. Para resaltar el amplio repertorio del ACS, el cliente ha encargado dos máquinas, una, en el icónico Parallax White de Singer, enfocada en los rallyes de alta velocidad en el desierto y una segunda, en Corsica Red, configurada para eventos de asfalto de alta velocidad y alto agarre. y disciplinas.

Los Porsche 911 preparados por el especialista en competiciones todoterreno con sede en el Reino Unido Richard Tuthill han dominado los eventos de rally durante décadas, y la reciente victoria en el East African Safari Classic de 2019 marcó una notable cuarta victoria en el agotador evento de 5000 km en Kenia y Tanzania. Estos éxitos se suman a una gran experiencia en el mundo de la competición WRC y eventos como el París-Dakar.

Los servicios de modificación desarrollados para el Porsche 911 Reimagined by Singer - Estudio de competencia todoterreno incluyen:
▪ Capacidad de competición todoterreno, concebida con eventos como la Baja 1000 y el Rally Dakar en mente, pero adecuada para una variedad de superficies
▪ Incremento espectacular de la altura de manejo, el recorrido de la suspensión y la resistencia general
▪ Paneles de carrocería de fibra de carbono adecuados para un reemplazo rápido y un fácil acceso a los bajos
▪ AWD permanente
▪ Un motor de seis cilindros de seis cilindros con doble turbocompresor y 3.6L refrigerado por aire con una potencia a partir de 450 CV.
▪ Transmisión de carreras secuencial con diferenciales de deslizamiento limitado delantero, central y trasero.

Resumen de especificaciones técnicas
▪ 1990 Tipo 964 Porsche 911
▪ Refuerzo del núcleo a monocasco para uso fuera de carretera de trabajo pesado, paneles de carrocería de fibra de carbono y modificaciones de carreras todoterreno

Suspensión, ruedas y frenos
▪ Suspensión especializada de largo recorrido con dos amortiguadores ajustables de 5 posiciones por esquina (8 amortiguadores en total)
▪ Ruedas de aluminio forjado de 8x16 ”con neumáticos BF Goodrich All-Terrain
▪ Frenos de disco de acero monobloque de 4 pistones con freno de mano hidráulico

Motor
▪ Porsche de seis cilindros de seis cilindros, doble turbocargado y refrigerado por aire de 6 litros
▪ Intercooler de agua a aire, con enfriadores de carga de banco individual alojados dentro del plenum y enfriados por un radiador montado en concha.
▪ Sintonizado para las demandas de cada evento, la potencia comienza en 450 hp y 420 lb ft de torque
▪ Dog-box secuencial de 5 velocidades que permite cambios planos. Capacidad de cambio manual y de paleta
▪ AWD permanente
▪ Diferenciales mecánicos de deslizamiento limitado enchapados delanteros, centrales y traseros

Equipo especializado adicional:
▪ Tanque de combustible de largo alcance
▪ 2 ruedas y neumáticos de carrera de repuesto de tamaño completo en el área del maletero delantero y en el área de almacenamiento trasera.
▪ Jaula antivuelco con especificaciones FIA completas
▪ Asientos de competición a medida con certificación FIA
▪ Sistema de rehidratación para conductor y navegante
▪ Sistema de navegación de carrera GPS de última generación


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Singer All-terrain Competition Study (1990 Porsche 911 Reimagined)

At the request of a long-term client, Singer has looked to a golden era of Porsche rallying in the 1980s, and to automotive heroes including the 911 SC/RS and 959, to reimagine his air-cooled 911s as World Rally Championship-inspired, all-terrain competition machines.

Singer’s latest services will enable their clients to go off-road racing, with a Porsche 911 modified by Singer for all-terrain use.

The All-terrain Competition Study has been undertaken by Singer, in partnership with renowned 911 rally specialist Richard Tuthill, in response to the request from their client for modifications to his air-cooled Porsche 911 that would enable the car to compete in off-road racing and to demonstrate extensive all-terrain exploration capabilities. To highlight the broad repertoire of the ACS, the client has commissioned two machines, one - in Singer’s iconic Parallax White - focused on high-speed desert rallying and a second – in Corsica Red - configured for high-speed, high-grip tarmac events and disciplines.

Porsche 911s prepared by UK-based off-road competition specialist Richard Tuthill have dominated rally events for decades, with recent victory in the 2019 East African Safari Classic marking a remarkable 4th win in the grueling 5000km event across Kenya and Tanzania. These successes sit alongside deep expertise from the world of WRC competition and events such as the Paris-Dakar.

Modification services developed for the Porsche 911 Reimagined by Singer – All-terrain Competition Study include:
▪ Off-road competition capability, conceived with events such as the Baja 1000 and Dakar Rally in mind, but suitable for a range of surfaces
▪ Dramatically increased ride height, suspension travel and overall strength
▪ Carbon fiber body panels suited to quick replacement and easy underbody access
▪ Permanent AWD
▪ A twin-turbocharged, 3.6L, air-cooled flat-six with power starting at 450hp.
▪ Sequential racing transmission with front, centre and rear limited-slip differentials.

Summary Technical Specifications
▪ 1990 Type 964 Porsche 911
▪ Core strengthening to monocoque for heavy duty off-road use, carbon fiber body panels and off-road race modifications

Suspension, wheels and brakes
▪ Specialised long-travel suspension with twin, 5-way adjustable dampers per corner (8 dampers total)
▪ Forged aluminium 8x16” wheels with BF Goodrich All-Terrain tyres
▪ 4-piston, monobloc steel disc brakes with hydraulic handbrake

Engine
▪ 6L twin turbo-charged, air-cooled, Porsche flat-six
▪ Water-to-air intercoolers, with individual-bank charge coolers housed within the plenum and cooled by clamshell-mounted radiator
▪ Tuned for the demands of each event, power starts at 450hp and 420lb ft torque
▪ 5-speed sequential dog-box enabling flat-shifting. Manual and paddle-shift capable
▪ Permanent AWD
▪ Front, centre and rear, mechanical, plated limited-slip differentials

Additional Specialised Equipment:
▪ Long-range fuel tank
▪ 2 x full-size spare race wheels and tyres in front trunk area and rear storage area.
▪ Full FIA specification roll cage
▪ Bespoke competition seats with FIA certification
▪ Rehydration system for driver and navigator
▪ State-of-the-art GPS race navigation system
 

gorka

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Putos Singer, al este paso el dia que me toque el euromillon voy a hacer corto :pasta::pasta:
 

chamadyco

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Qué maravilla! De todos modos me quedo con uno "normal'. Sin duda delo más atractivo que se puede comprar uno.

Un saludo.
 

cybermad

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Estos ya flipan con un 992 Carrera 4S para rally :devil:

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cybermad

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Pero el que mola es este :chulo:

Carfection NEWS: Singer ACS, The Ultimate Off-Road Porsche 911 & More



Carfection

Henry Catchpole digests all the latest automotive news including the new Singer ACS, the ultimate safari Porsche 911, the new BMW M5 CS, the Knighthood of Sir Lewis Hamilton and much more.
 

cybermad

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Que pasada :pompous:

Singer ACS up close: the Porsche 911 964 reimagined for the Dakar


Singer Vehicle Design's latest reimagining of the Porsche 911 is possibly its greatest yet, stepping from road-based restorations into the realms of competition with this Paris-Dakar inspired 964.

Say hello to the Singer ACS.

Thanks to a partnership with the brilliant Richard Tuthill, this race-ready 964 features cutting edge all-wheel-drive, a heavily revised chassis, and competition-spec twin turbochargers – the first time a Singer reimagining has featured forced induction.

The result of this two-year restoration is nothing short of outrageous, so I was delighted to be able to see the vehicle up close at the back end of 2020 while the ACS was still under wraps.

Here's your detailed first look and walkaround of Singer's All-terrain Competition Study – what do you think of this stellar safari machine?!
Thanks to Ali Cusick Photography for help with the camera, check out his stunning photography of the ACS in Total 911 magazine issue 200, in shops now.
 

MiniFER

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Alucinante, he visto el vídeo y lo que comentan en la noticia sobre el encargo de las dos unidades por parte de un cliente.

ACS-Desert_001.jpg
 

patches

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Espectacular, que tremendo!!! y me encanta el detalle del cuadro en las rpm 9 11!!
Que bueno ser pobre, en menos de un año me puliría el euromillón haciendo garaje!!!
 

cybermad

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Alucinante, he visto el vídeo y lo que comentan en la noticia sobre el encargo de las dos unidades por parte de un cliente.

ACS-Desert_001.jpg

Exacto, el blanco para hacer el cabra por arena, tierra, barro... y el rojo para hacer el cabra por asfalto... no quiero imaginar que garaje ( y la cartera) tendrá el que se puede permitir hacer estos 2 encargos a Singer y Tuthill :whistle:
 

MiniFER

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Exacto, el blanco para hacer el cabra por arena, tierra, barro... y el rojo para hacer el cabra por asfalto... no quiero imaginar que garaje ( y la cartera) tendrá el que se puede permitir hacer estos 2 encargos a Singer y Tuthill :whistle:

Ya es un nivel económico que ni imagino...además de buen gusto con estos encargos. El resto del garaje no será manco.
 

cybermad

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Ya es un nivel económico que ni imagino...además de buen gusto con estos encargos. El resto del garaje no será manco.
Acabo de poner un hilo con uno que se ha gastado 5 kilos en un Bulgartti Divo pintado de mariquita ... de fábrica , el mundo está muy mal repartido :descojon:
 

jangel

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El blanco es muy modelo temporal filomena para pasear por serrano :love:
 

cybermad

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Driving the Porsche 911 Reimagined by Singer - ACS




Tuthill Porsche



The Porsche 911 Reimagined by Singer All-terrain Competition Study (ACS) was undertaken by Singer, in partnership with renowned 911 rally specialist Richard Tuthill. The impetus came from a Singer client request for a modified air-cooled Porsche 911 that could compete in off-road racing and demonstrate extensive all-terrain exploration capabilities.

To highlight the broad repertoire of the ACS, the client commissioned two machines, one - in Singer’s iconic Parallax White - focused on high-speed desert rallying and a second – in Corsica Red - configured for high-speed, high-grip tarmac events and disciplines.

Porsche 911s prepared by UK-based off-road competition specialist Richard Tuthill have dominated rally events for decades. Tuthill's recent victory in the 2019 East African Safari Classic marked a fourth win in the gruelling 3,000-mile event across Kenya and Tanzania. Such successes sit alongside deep expertise from the world of WRC competition and off-road racing events.

Modifications developed for the Porsche 911 Reimagined by Singer All-terrain Competition Study include:

• Off-road competition capability, conceived with events such as the Baja 1000 and Dakar Rally in mind, but suitable for a range of surfaces
• Dramatically increased ride height, suspension travel and overall strength
• Carbon fibre body panels suited to quick replacement and easy underbody access
• Permanent AWD
• A twin-turbocharged, 3.6L, air-cooled flat-six with power starting at 450hp
• Sequential racing transmission with front, centre and rear limited-slip differentials

Summary Technical Specifications

• 1990 Type 964 Porsche 911
• Core strengthening to monocoque for heavy duty off-road use, carbon fiber body panels and off-road race modifications including:
Suspension, wheels and brakes:
• Specialised long-travel suspension with twin, 5-way adjustable dampers per corner (8 dampers total)
• Forged aluminium 8x16” wheels with BF Goodrich All-Terrain tyres
• 4-piston, monobloc steel disc brakes with hydraulic handbrake
Engine:
• 3.6L twin turbo-charged, air-cooled, Porsche flat-six
• Water-to-air intercoolers, with individual-bank charge coolers housed within the plenum and cooled by clamshell-mounted radiator
• Tuned for the demands of each event, power starts at 450hp and 420lb ft torque
Transmission:
• 5-speed sequential dog-box enabling flat-shifting. Manual and paddle-shift capable
• Permanent AWD
• Front, centre and rear, mechanical, plated limited-slip differentials

Additional Specialised Equipment:

• Long-range fuel tank
• 2 x full-size spare race wheels and tyres in front trunk area and rear storage area
• Full FIA specification roll cage
• Bespoke competition seats with FIA certification
• Rehydration system for driver and navigator
• State-of-the-art GPS race navigation system
 

cybermad

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Hay una subasta con un Singer 911, va por 600K y termina en un día... advierto que lleva el volante en el sitio equivocado :pompous:

En el enlace hay más de 200 fotos:
https://collectingcars.com/for-sale/1990-porsche-911-reimagined-by-singer

NO RESERVE: 1990 PORSCHE 911 REIMAGINED BY SINGER
LOT 02267

LOCATION
Oxfordshire
United Kingdom

VIN WP0ZZZ96ZLS405153
EXTERIOR COLOUR
Singer Racing White
INTERIOR COLOUR
Blue Alcantara
LEFT / RIGHT HAND DRIVE
Right
MILEAGE 1,100 miles
TRANSMISSION Manual
ENGINE SIZE 4.0L
SELLER TYPE
Managed
This is a private sale, with viewings and enquiries being handled by a third party on behalf of the owner.


This Porsche 911 Reimagined by Singer is a sensational bespoke sports car, boasting a wonderfully well-judged specification, as well as a number of desirable upgrades. It is powered by the optional 4.0-litre naturally aspirated flat-six built by Ed Pink Racing Engines, producing 390hp and 315lb-ft of torque, which drives the rear wheels through a six-speed close-ratio manual transmission. The odometer indicates 1,100 miles since the build was completed.

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For those less familiar with Singer Vehicle Design, the process of creating one of these masterpieces starts with sourcing a solid, accident-free Porsche 964 donor with a straight chassis. The car is stripped down to the monocoque, which is media-blasted and strengthened, and is then built back up using carbon-fibre body panels, and refinished to a unique specification. Every detail is carefully considered, and Singer is now renowned as having developed the finest interpretation of the ‘race-bred, road-mannered’ air-cooled Porsche 911. Performance from the 4.0-litre motor is incredible; capable of launching the 911 from 0-60mph in just 3.3 seconds, or from 0-100mph in just 8.2 seconds.

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This particular Singer uses the chassis of a UK-market 964 Carrera 2 that was first registered in April 1990. The 964 was still in active use in early 2014, and there is an MOT test on record from January that year showing it passed with no advisories - a testament to the impressive condition of the donor car.

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Between January 2015 and July 2015, the build was carried out at Singer’s Los Angeles workshop, and it was back in the UK by Christmas 2015 with its first owner post-restoration. In June 2016, the car was revealed to the world at the Goodwood Festival of Speed, and it was kept by the commissioning owner for around four years, before being acquired by the current owner in June 2020.

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Having been restored and strengthened, the monocoque chassis of this 911 has been clothed in carbon-fibre panels developed by the world-renowned advanced composites specialist Aria Group in California. The motorsport-specification carbon-fibre components include the front and rear wings, front and rear bumpers, the bonnet, engine lid and spoiler, and the roof. The doors remain fabricated in steel as they retain the side-impact safety beams.

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The colour chosen for this 911 was Singer Racing White, which presents as a very light ivory hue, complemented by ‘ghosted’ Light Blue stripes around the bumpers and flanks, and with blue and black ‘Porsche’ motifs. It rides on a set of 17-inch Fuchs-style alloys, which have white nickel RSR-type wheel barrels and blue centre petals, and exposed brass-plated wheel bolt fixings. The wheels house the optional Brembo ‘big brake’ upgrade, including substantial Racing Red callipers.

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Other cosmetic details include nickel-plated rear bumperettes, joining the other nickel-plated body trims, and the car features redesigned light housings with polycarbonate lenses and with Hella bi-xenon headlight units at the front. There are perforated aluminium hinges for both the bonnet and the engine deck lid, and this 911 also has the centre-fill fuel cap and fuel safety cell. Both the engine bay and luggage compartment are smartly trimmed in diamond-quilted blue leather.

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In the cabin, this car was specified with the optional carbon-fibre lightweight track front seats, original style folding rear seats, and drilled floor boards and pedals. The upholstery is a combination of blue semi-suede and blue leather. The former adorns the seat bolsters, sill covers and kick panels, transmission tunnel, and the areas around the footwell. Elsewhere, the optional ‘leatherweave’ upgrade features an incredible woven finish in two-tone blue leather for the seat facings, door panels, rear quarter panels, and the dashboard insert. Black leather is used for the luggage shelf and dashboard top, while the gear lever and handbrake mountings, as well as the front seat backs, are finished in glossy Piano Black.

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The remarkable interior specification is rounded off by an Ivory headlining, blue non-contrast stitching, blue carpets, and black rubber floor mats. There is a black ‘Reimagined’ motif on the dashboard trim strip, combined with a brass ‘Singer’ logo. Other fitted options include air-conditioning, iPod Connect, a black suede-trimmed Momo Prototipo steering wheel, and Carrera 3.2-style VDO instrument gauges. The central rev counter is finished in orange, and - in a fun nod to the famous Spinal Tap line - it reads all the way up to ‘11’.

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All of the original 964 wiring was discarded as part of the rebuild, and in their place is a state-of-the-art MoTeC M1 series Engine Control Unit and dual MoTeC Power Distribution Modules (PDMs). Bosch components replace the entire fuse system, and the wiring harness and connections are custom-built military-grade units.

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As well as the most powerful 4.0-litre 390hp engine, this Singer’s mechanical specification includes the optional sport suspension with sophisticated Öhlins dampers, as well as the servo-assisted Brembo ‘big brake’ upgrade derived from the 993 Turbo with 322mm drilled discs. As standard, all 911s Reimagined by Singer feature the superb 993-type steering rack in place of the stock 964 item.

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The Singer-specification 4.0-litre flat-six developed by Ed Pink Racing Engines features a bespoke crankshaft, oil pump, custom Mahle pistons and cylinders, Carrillo con-rods, and Xtreme cylinder heads. Its ceramic intake plenum is coupled to custom throttle bodies, while at the exit side there is a lightweight exhaust with stainless steel headers, and with the complete system coated in matt titanium grey with polished tailpipe tips.

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This car is fresh from a service carried out by Tuthill Porsche in June 2020 at approximately 800 miles, which comprised renewal of the engine oil and filter, gearbox oil, and the brake fluid. The most recent MOT test was on 22 June 2020 at 801 miles, which resulted in a first-time pass with no advisories or defects noted. All four wheels are fitted with Michelin Pilot Sport tyres.

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Driving one of the earliest Singers for Evo magazine in 2013, Richard Meaden summarised the car’s appeal by stating: “So convincing is the concept and so complete and cohesive the execution that this car oozes the right stuff with the same assurance as any Pagani Zonda or McLaren F1. What Singer does results in a car that transcends what you thought you knew about 911s to deliver a quite unique experience”.

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The ‘Newcastle Commission’ by Singer is an incredible example of the car pitched as “the ultimate expression of the air-cooled Porsche 911”. While many have tried their own take on the ‘resto-mod’ 911, nothing comes close to the design, quality, and attention to detail of Rob Dickinson’s Los Angeles workshop. It blends classic styling with modern mechanicals and technology, as well as unparalleled hand-built craftsmanship. If you have been tempted by the prospect of owning a Porsche 911 by Singer, then now is your chance to acquire a rare right-hand drive car in a stunning specification.

The description of this auction lot is, to the best of the seller's knowledge, accurate and not misleading. Collecting Cars requests a range of detail about the lot from the seller, and performs a level of due diligence. However, bidders must satisfy themselves as to the accuracy of the description, and conduct any research they feel is necessary before committing to a bid. Please see our Terms and Conditions for full details.

All UK-registered cars and motorbikes on Collecting Cars are run through an online HPI check. This vehicle shows no insurance database markers for damage or theft, and has no finance owing.

Please note: the cherished plate shown on the vehicle is not included in the sale. It will be switched back to an age-related registration plate in the event of a successful auction.
 

jangel

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Me gusta la cuba de atrás y el G también AE6B48B7-F3FC-4DCE-9D67-9E9AC2CEC0D3.jpeg
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cybermad

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A la venta esta preparación "Safari", conversión de Vali Motorsports, quedan 2 días para la subasta y va por 70.000 pavos :pompous:

Safari-Style 1985 Porsche 911 Carrera





BaT Essentials
  • Lot #42475
  • Seller: porschebroker
  • Location: Corona, California 92088
  • Chassis: WP0AB0910FS120615
  • 127k Miles Shown
  • 3.2-Liter Flat-Six
  • Five-Speed Manual Transaxle
  • Limited-Slip Differential
  • Red Exterior
  • Black Interior
  • Skid Plates
  • Lifted Suspension
  • Braid 16" Wheels
  • All-Terrain Tires
  • LED and HID Rally-Style Lighting
  • Custom Spare Tire Carrier
  • Four-Point Roll Cage
  • Carbon Fiber Seats
  • Air Conditioning
  • Private Party Or Dealer: Dealer
  • Additional Charges From This Dealer: USD $0
Este Porsche 911 Carrera de 1985 fue comprado por el propietario actual en 2017, y luego fue modificado, según se informa por Vali Motorsports de Corona, California, con una suspensión levantada, llantas todo terreno, placas protectoras, una jaula antivuelco y una diferencial de deslizamiento. El automóvil tiene un acabado en rojo sobre un interior negro que cuenta con arneses de seis puntos, accesorios eléctricos, aire acondicionado y asientos de fibra de carbono tapizados en Alcantara negro. La potencia proviene de un motor de seis cilindros plano de 3.2 litros combinado con una transmisión manual de cinco velocidades. Este 911 modificado ahora es ofrecido por el concesionario vendedor en California en nombre del propietario actual con una rueda de repuesto y una llanta a juego, un informe Carfax limpio y un título de Tennessee limpio.

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El coche fue pintado de rojo bajo la propiedad anterior y cuenta con un alerón trasero y un techo corredizo eléctrico. Se agregaron parachoques todoterreno, faldones de barro, una cápsula de luz montada en el capó, placas protectoras delanteras y traseras y un parabrisas de repuesto durante la construcción estilo safari que se completó en octubre de 2020. El vendedor afirma que una combinación de LED y HID Se utilizan elementos de iluminación y se montan luces adicionales en la placa protectora delantera. Los arañazos de pintura se muestran de cerca en la galería a continuación.

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Las ruedas Braid de 16 ″ tienen un acabado gris y están envueltas en neumáticos 215/65 BFGoodrich All-Terrain T / A K02. Una rueda de repuesto y una llanta a juego están montadas en un soporte de llantas personalizado fijado a la ventana trasera. Se dice que la suspensión levantada incluye amortiguadores MCS y barras de torsión de repuesto, bujes de suspensión, cojinetes de rueda, ejes y placas de inclinación delanteras. Las pinzas de freno renovadas están montadas sobre rotores de repuesto y se instaló un freno de mano hidráulico Tilton durante la construcción.

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El interior cuenta con asientos de fibra de carbono tapizados en Alcantara negro con costuras rojas y montados sobre rieles de asiento ajustables. La cabina también incluye paneles con recubrimiento en polvo, tablas del piso, pedales y una jaula antivuelco de cuatro puntos, junto con arneses Sabelt rojos de seis puntos. Las comodidades incluyen aire acondicionado, seguros eléctricos, ventanas eléctricas y un estéreo de mercado secundario con conectividad USB y Bluetooth. El tablero se recuperó durante la construcción y se quitó el asiento trasero.

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El volante MOMO Prototipo enmarca un tacómetro de 7k rpm con un dial rojo VMS Motorsports, así como un velocímetro VDO, un reloj analógico y medidores de temperatura del aceite, presión de aceite, nivel de aceite y nivel de combustible. El odómetro de seis dígitos muestra 127k millas, 1k de las cuales se agregaron durante la propiedad actual.

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Según los informes, el seis cilindros de 3,2 litros se volvió a sellar durante la propiedad actual, y el vendedor afirma que el compresor del aire acondicionado y las correas del ventilador se reemplazaron durante la construcción.

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La potencia se envía a las ruedas a través de un transeje manual de cinco velocidades y un diferencial de deslizamiento limitado, el último de los cuales se dice que fue instalado por Vali Motorsports.

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En la galería de fotos a continuación se encuentran disponibles fotos adicionales del automóvil durante y antes de la construcción.


El informe de Carfax no muestra accidentes ni daños y enumera el historial de registro en Tennessee desde su primera entrada en 1998.

https://bringatrailer.com/listing/1985-porsche-911-carrera-71/
 

cybermad

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Esto no es un simulacro: Porsche 911 'Safari' puede ser una realidad a medida que comienzan las pruebas de invierno
20 DE FEBRERO DE 2021
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Si bien hemos informado sobre algunos 911 de prueba de mula con suspensión elevada antes, este es el primer prototipo elevado que se ha visto durante payasadas dignas de un rally.


Aparte de la suspensión notablemente reforzada, inmediatamente marcará los pasos de rueda extendidos. Mire más de cerca, y el parachoques delantero parece estar ligeramente remodelado, con un labio inferior moldeado; no es una placa protectora, pero sigue siendo diferente a otros modelos 992.





Otros cambios notables de nuestro último conjunto de fotos espía incluyen un sensor adicional o una cámara al acecho en el lado del conductor del parachoques delantero. Además, al igual que el nuevo prototipo del 911 GTS que vimos hace unos días, el tablero de esta mula de prueba estaba completamente cubierto.

Esto podría estar apuntando a un diseño revisado del tablero, que probablemente aparecerá en un lavado de cara del 992. Cuando eso salga, esperamos que Porsche integre algunos elementos del interior del Taycan en la cabina del 911.




Una versión de Safari puede unirse o no a la alineación del 911, pero estas tomas nos dan muchas promesas. Si bien (comprensiblemente) no hay palabra alguna de Porsche, sería seguro asumir que si sucediera, compartiría su sistema AWD con el 911 Carrera 4S .

Esta no es la primera vez que Porsche juega con la idea de un Safari 911 moderno, ya que en 2012 crearon un prototipo denominado 911 Vision Safari . Ese tributo al auto original de 1978 incluía suspensión elevada, carcasas de ruedas reforzadas, parachoques grandes y una cabina enfocada en los rallyes con asientos de carrera y una jaula antivuelco.

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