Video Toyota Yaris GR - pruebas, comparativas, preparaciones...

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Toyota Yaris GR Sport Exhaust Sound with Valves


•20 abr 2021


QuickSilver Exhausts



The Yaris GR with our QuickSilver Sport Exhaust with Sound Architect active valve technology. Developed in the UK with HPE (High Performance Engineering) based in Surrey, Harri talks through what our system can offer your Yaris.
 

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4K | Toyota Yaris GR VS Honda Civic EP3 on track

•17 abr 2021


Jonas Erikstam


Toyota Yaris GR VS Honda Civic EP3 on track This is just a quick one i recorded when i was on a local track during a weekday. It was my first trackday of the year and still did a personalbest with over 1 second. This is mostly due to that i have changed to semi slicks for this year.
 

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Leon Cupra & Yaris GR Jarama 17/04/2021 Zepiniracing

•18 abr 2021


Jorge EJ9


Primeras vueltas con el León. Mucho por mejorar y aprender. Vuelta rápida 1.56.34
 

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Toyota GR Yaris Stock Suspension Nürburgring Nordschleife BtG 7:41 min Tyres Yokohama A052 255-18

•18 abr 2021

Fun round on Nordschleife.
 

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Toyota Yaris GR - Hillclimb Jura France

•19 abr 2021

We took this little beast for our first real hill climb on wet floor in French Jura. !! All according to the respect of speed limits, other road users and law !!
 

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ONBOARD Harry Bates / John McCarthy | Toyota GR Yaris AP4 | 2021 Netier National Capital Rally

•17 abr 2021


Harry Bates


Harry Bates and John McCarthy driving their 3-cylinder Toyota GR Yaris AP4 to the stage win on SS8 - Bald Hill at the 2021 Netier National Capital Rally. The pair went on to win the rally, on the new cars competition debut. Their teammates, Lewis Bates and Anthony McLoughlin, finished in 2nd place in an identical Toyota GR Yaris AP4.
 

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Toyota Yaris GR HOT LAP Nürburgring Nordschleife


•24 abr 2021


statesidesupercars


Driver: Captain Gascrank
Mods:
Toyota Yaris GR
STOCK suspension
Milltek exhaust EU version
Endless pads ma45b
recaro pole position
strongflex brake lines
255/35/18 Yokohama A052
9,5x18 ET45 wheels
CAE shifter
Lithium Battery
 

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Toyota GR Yaris v Yaris GRMN - DRAG RACE

•29 abr 2021

Who’s ready for a Toyota hot hatch drag race! We’ve got the all-new Toyota GR Yaris going up against its big brother, the Yaris GRMN.
Now we all know how popular the GR Yaris is, given that it was crowned carwow Car of the Year 2020! The question is, does it have what it takes to bring down the older Yaris GRMN?
Well on paper it certainly looks like it’ll be a walkover. With a 1.6-litre turbo 3 cylinder engine, the GR can put down 261hp and 360Nm, while it also comes with AWD.
As for the the Yaris GRMN? Well it’s got a 1.8-litre supercharged 4 cylinder engine, but it can only put down 212hp & 250Nm. Not only that, but it's also only comes with FWD! However, all’s not lost for the GRMN - it weighs in at just 1,135kg, compared to the GR Yaris’s 1,280kg!
Will the weight difference be enough to power the older Yaris to victory? You’ll have to keep watching to find out!
 

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Toyota GR Yaris vs Yaris GRMN: Sangre de su sangre


Antes del pequeño deportivo de Toyota Gazoo Racing que ha cautivado al mundo hubo un precursor que ya lucía las siglas GR, y va a enfrentarse a él en esta drag race



29/04/2021
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YOUTUBE / CARWOW
Desde principios de año hemos visto al Toyota GR Yaris ser un invitado habitual en distintas drag race, algunas de los más interesantes porque ponían al ya famoso Toyota frente a algunos precursores como el GR Supra o el Celica GT-Four que de uno u otro modo han servido para crear este superdeportivo de bolsillo. Sin embargo el verdadero origen del GR Yaris y de toda la gama de calle de Toyota Gazoo Racing nació en 2017 y lo hacía además sobre el mismo coche, un Yaris pero de pasada generación.

El Yaris que lo comenzó todo
Hablamos claro está del Toyota Yaris GRMN un salvaje primer acercamiento de Toyota Gazoo Racing en colaboración con el equipo del WRC a la calle con un pequeño pero muy deportivo y exclusivo Yaris de 212 CV. Sin embargo este precursor del GR Yaris actual escondía muchas más mejoras a nivel chasis y suspensión, así como un diferencial autoblocante tipo Torsen y un motor 1.8 2ZR-FE de cuatro cilindros procedente del Celica y desarrollado junto a Lotus con un compresor Magnuson Eaton además de un intercooler refrigerado por agua. El hecho de que las siglas de su apellido GRMN signifiquem Gazoo Racing Meister of Nürburgring, es decir Maestros de Nürburgring ya revelaba además el estrecho vinculo y homenaje de este Toyota al Infierno Verde. La guinda la ponía un peso reducido a tan solo 1.135 kg y algunos detalles específicos.


Con estos ingredientes queda claro que el Yaris GRMN es un rival perfecto para el nuevo GR Yaris, así que Carwow ha puesto a los dos Yaris de Gazoo Racing en su habitual pista de drag race para ver hasta qué punto el aprendiz a superado al maestro.

Y lo decimos así porque no hace falta rebuscar mucho en las características del nuevo GR Yaris para ver que, al menos en cifras, es un coche superior. Tiene un extra de potencia con 261 CV Y 360 Nm y además cuenta con tracción total GR-Four más que adecuada para las condiciones húmedas de la carrera. Todo ello eso sí en un motor más compacto de tres cilindros turboalimentado de 1.6 litros que como deja claro este vídeo suena peor que el del GRMN que no evita que el GR Yaris pierda también en la batalla del peso, con unos 1.280 kg.

La evolución de la fórmula GR en tres años

A pesar de ello el GRMN no tiene ninguna posibilidad en esta batalla, aunque consigue recuperar el ritmo al final de la carrera para quedarse no tan lejos del GR Yaris como cabría esperar al menos en la primera carrera. Lo mismo ocurre con la prueba de frenos, demostrando así lo mucho que Toyota Gazoo Racing puede mejorar su fórmula en el mismo tipo de coche en apenas tres años.
 

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VW Golf R Performance Pack vs. Litchfield GR Yaris | PistonHeads



•30 abr 2021


PistonHeads



Volkswagen's new Golf R is more agile and playful than its predecessor, while still being an all round champ. We love it, but is there a more exciting way to spend less than £40k? Step forward Litchfield's tuned GR Yaris, which gets boosted to 302hp, a honed chassis and lower bucket seats. It's a tantalising proposition, meaning Dan's got a tricky decision on his hands...
 

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¿Puede el VW Golf R mantenerse firme frente al Toyota GR Yaris de Litchfield, más barato?

1 DE MAYO DE 2021
Toyota-GR-Yaris-VW-Golf-R.webp


El nuevo VW Golf R ha sido generalmente elogiado por sus habilidades dinámicas, continuando la tradición del mejor paquete general establecido por su predecesor.

El miembro más rápido de la familia Golf está utilizando un motor turboalimentado de cuatro cilindros y 2.0 litros con 315 HP, atornillado exclusivamente a una transmisión DSG de siete velocidades y un sistema de tracción total. Agregue el Performance Pack opcional , y luego también podrá disfrutar de los beneficios del modo 'Drift' del Golf R.

El nuevo Golf R ofrece respuestas nítidas, gran tracción con un carácter un poco más lúdico que el modelo anterior y un excelente rendimiento en línea recta en una práctica carrocería de cinco puertas con un interior de alta tecnología. Ofrece un paquete completo, pero cuando se trata de diversión al volante, tiene bastantes rivales.

No es ningún secreto que el mundo de las escotillas calientes se ha visto afectado desde que Toyota decidió darnos el GR Yaris, un cohete de bolsillo inspirado en los rallyes diseñado exclusivamente para divertirse al conducir, por un precio que fácilmente puede considerarse una ganga. Agregue a eso el último conjunto de actualizaciones de Litchfield, y el pequeño Toyota sigue siendo más barato que un VW Golf R. Pistonheads reunió las dos escotillas calientes para decidir cuál es la forma más divertida de conducir su dinero.

El trabajo de Litchfield en el GR Yaris se centra en la suspensión y el ajuste del motor, convirtiendo la escotilla caliente de tres cilindros en una máquina aún más rápida y enfocada. La potencia de salida se ha incrementado de 257 CV a 300 CV gracias a una nueva sintonía, pero Litchfield también ha trabajado en el manejo del coche.

La compañía de tuning del Reino Unido ha agregado un conjunto de coilovers Nitron ajustables que reducen la altura de manejo, mejoran la calidad de manejo y agudizan aún más las respuestas del chasis. El resultado es un GR Yaris que puede tragarse una carretera estrecha y sinuosa como ningún coche de este tamaño y precio puede igualar . Ni siquiera el VW Golf R puede seguirlo.

Otra actualización del GR Yaris son los nuevos asientos de cubo Corbeau, que bajan la posición de conducción en 40 mm, corrigiendo uno de los mayores defectos del hot hatch japonés.


Can The VW Golf R Hold Its Ground Against The Cheaper Toyota GR Yaris by Litchfield?
MAY 1, 2021

The new VW Golf R has been generally praised for its dynamic abilities, continuing the tradition of the best overall package set by its predecessor.

The fastest member of the Golf family is using a turbocharged 2.0-liter four-cylinder engine with 315 HP, bolted exclusively to a seven-speed DSG transmission and an all-wheel-drive system. Add the optional Performance Pack, and then you’ll also be able to enjoy the benefits of the Golf R’s ‘Drift’ mode.

The new Golf R offers sharp responses, great traction with a slightly more playful character than the previous model and excellent straight-line performance in a practical five-door hatchback body with a high-tech interior. It offers a complete package but when it comes to driving fun, it does have quite a few rivals.

It’s no secret that the hot hatch world has been disrupted ever since Toyota decided to give us the GR Yaris, a rally-inspired pocket rocket engineered purely for driving fun, for a price that can be easily considered a steal. Add to that Litchfield’s latest set of upgrades, and the small Toyota is still cheaper than a base VW Golf R. Pistonheads got the two hot hatches together to decide which one is the most fun-to-drive way to spend your money.

Litchfield’s work on the GR Yaris is focused on the suspension and engine tuning, turning the three-cylinder hot hatch into an even faster, more focused machine. The power output has been increased from 257 HP to 300 HP thanks to a new tune but Litchfield has also worked on the car’s handling.

The UK tuning company has added a set of adjustable Nitron coilovers that lower the ride height, improve ride quality and further sharpen the responses from the chassis. The result is a GR Yaris that can swallow a narrow twisty road like no car of this size and price can match. Not even the VW Golf R can follow it.

Another upgrade to the GR Yaris are the new Corbeau bucket seats, which lower the driving position by a massive 40 mm, correcting one of the biggest defects of the Japanese hot hatch.
 

cybermad

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VW Golf R 2021 review plus how does it compare to my GR Yaris?


•2 may 2021


Harry's garage


The Volkswagen Golf R Mk.8 has just been launched and with more power than ever and a trick new 4WD system, I was keen to see how it compares to my GR Yaris.
 

cybermad

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2021 Toyota GR Yaris v Subaru Impreza WRX STi track test and performance review

•19 may 2021


CarExpert


The Toyota GR Yaris is the new kid on the block when it comes to performance hatches. But, does it have the goods to take down one of the best known performance hatch/sedans, the Subaru Impreza WRX STi? Former World Rally Championship driver and CarExpert performance tester Chris Atkinston gets behind the wheel to find out which is quickest and best at the track
 

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Yep, we bought a Yaris GR! | Supercar Driver 4K


•21 may 2021


Supercar Driver


Jonty jumps in the newest addition to the SCD fleet, a Toyota Yaris GR! Having being a Lotus Exige advocate for years, can the new GR sway his opinion?
 

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Este le puse el otro día en el general, awd, rwd y fwd

Test Toyota Yaris GR vs Alpine A110 vs Volkswagen Golf GTI : match de transmissions

•19 may 2021


automotomagazine


C’est l’éternel dilemme : quel type de transmission procure le plus de plaisir au volant ? Pour se (re)faire une idée, nous avons emmené une traction, une propulsion et une quatre roues motrices sur circuit.
 

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Dyno Testing the GR Yaris MG Motorsport OPF Delete Exhaust + Eventuri Intake

•21 may 2021


Evolve Automotive



With the MG Motorsport OPF Delete Exhaust fitted it was time to go and dyno test the car again to see if it was making any more power! We headed back down to Racecal who dyno tested the car for us before, meaning this is an independent dyno test. Just how badly is the OPF restricting the car?
 

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En YARIS GR au NURBURGRING ! Avec @Misha Charoudin !!

•21 may 2021


Movie Cars Central


Aujourd'hui nous essayons la GR YARIS sur la mythique Nordschleife du circuit du Nurburgring en Touristenfahrten. Un grand merci à APEX Racing et MISHA Charoudin !
 

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Yaris GR Review - Xtra Channel

•Se estrenó hace 23 horas


Inspired Automotive


We reviewed the majorly hyped Yaris GR to find out what it's really made of. Make sure you follow our YouTube channel for more up and coming Xtra reviews.
 

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Toyota Yaris GR Remus Fitted! Revs & Sounds!

•19 may 2021


PerformanceOnTheNet


This our brand new demo-car, now fitted with the Remus GPF-Back exhaust system. In this video we just give a quick review and share out thoughts on this system, along with some sound clips :)
 

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Toyota GR Yaris JapGarage Racing Team 14.5.2021 Nürburgring Touristenfahrten

•25 may 2021


Gandzi


Toyota GR Yaris JapGarage Racing Team 14.5.2021 Nürburgring Touristenfahrten Driver: Ovar Packet
 

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Rojo lo metería yo en mi garage :finga:
A mi me gusta negro como los cohones de un grillo :chulo:, pero no hay que fliparse, que no están libres de piñazos...

Toyota Yaris GR big crash on track day


•13 may 2021


Ma To


Sharing for educational purpose. High speed (ca 170km/h) drifting through the corner went wrong. After raining wet tarmac starting to dry up and rear tires hitting the drying ideal trajectory lines. Car was 100% stock without rollcage on “Expert Sport” mode. Going sideways over the curb probably took off the left rear tire (original rim and Pilot Sport 4S, 2,4bar) initiating the rolling (instead of spinning). Car is a complete wrack, driver without damages whatsoever.
 
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