Duda Frenos M Sport

Arctic

En Practicas
Hola a todos,

Los frenos M sport es una opción que me parece interesante. Me da miedo que he leído en otro hilo que son ruidosos (ruido que se califica incluso como "chillido").

Los que los tenéis, estáis contentos con ellos en ese aspecto? Y por ultimo, consideráis que desprenden demasiado polvo al frenar?

Muchas gracias.
 

jpinmej

Forista
Yo llevo 1000 km con ellos y aun no he apurado la frenada asi que no puedo decir nada al respecto, aunque por ahora y en conducción normal ni ruidos ni suciedad, aunque esto ultimo no me extrañaria que, como buen BMW, cambie con el tiempo y ensucie las llantas.
 
Hola a todos,

Los frenos M sport es una opción que me parece interesante. Me da miedo que he leído en otro hilo que son ruidosos (ruido que se califica incluso como "chillido").

Los que los tenéis, estáis contentos con ellos en ese aspecto? Y por ultimo, consideráis que desprenden demasiado polvo al frenar?

Muchas gracias.

¡Hola! Llevo 10,000 km con el vehículo.

Nada de ruido, si les haces un rodaje adecuado.

Sí, desprenden mucho polvo negro.

Excelente sensación de mordida en frenadas exigentes.

Un saludo...
 
Última edición:

joselu94

En Practicas
Rendimiento satisfactorio, chillido en frenadas suaves si, y mucho, polvo... para aburrir
Totalmente de acuerdo, lo único añadir que el rendimiento eclipsa totalmente el ferodo expulsado y el chillido en frenadas a bajas velocidades, ambas son cosas normales en coches con buen equipo de frenos, el Cayenne de casa igual... Para mi merecen la pena y valen cada euro invertido en ellos.

Si te molesta el ferodo, hay alguna serie de productos como Carpro DLUX que hacen que no se adhiera tan fácilmernte a la llanta aunque tampoco hace milagros. Donde se nota es a la hora de limpiar, manguerazo y casi listo.
 

Pretoriano79

Forista
Yo también me sumo a lo comentado anteriormente, el ruido y la expulsión del ferodo (ambas cosas son claras y están ahí) no son nada al lado de la calidad de frenado y lo que te aporta este sistema de frenado, para mi uno de los mejores extras a montar, sino el mejor.

Saludos.
 

Arctic

En Practicas
Muchas gracias a todos, resultado concluyente sin necesidad de pactos. Apuntados quedan para el pedido.

Un saludo.
 

PEPE 231cv

Forista
Yo con 40.000 km encantado con ellos, lo del ferodo pasa con todos, el chillido el alguna ocasión a baja velocidad pero muy suave, también me pasaba con mi anterior E90 y no eran los deportivos M, el coche frena que da gusto sin brusquedades pero muy firme.
 

jazza

Clan Leader
Ruidosos!!?? :eek: para nada! (bueno, alguna vez a muy, muy baja velocidad y apretando muy poco el pedal si he oído algún chillidito) Eso si, las pastillas son super polvorientas (las llantas no duran limpias ni un día :mad:)
15000km tienen
 
Última edición:

akhenaton

Forista
No hacen ruido, en alguna ocasión entrando al garaje he intuido un amago de miniruidito, pero vamos nada.
Y lo del polvo que todos se quejan, pues como ya estaba mentalizado asumí que sería así, en mi caso tampoco he apreciado tanta diferencia con mi anterior coche.
 

Alex_Magno

Forista
Pues yo ni me plantee lo de los frenos por el color, por qué c**o los tienen que hacer azules? no pueden dar la opción de negros, grises o incluso rojos? Igual os parece una tontería... pero me gusta ir conjuntado y el azul no me pegaba nada :floor:

PD: finalmente no cogí el pack m así que no se ni si podría haberlos cogido.
 
Pues yo ni me plantee lo de los frenos por el color, por qué c**o los tienen que hacer azules? no pueden dar la opción de negros, grises o incluso rojos? Igual os parece una tontería... pero me gusta ir conjuntado y el azul no me pegaba nada :floor:

PD: finalmente no cogí el pack m así que no se ni si podría haberlos cogido.

Cuando yo compré el coche, hace un par de años, sí eran parte del pack M (en mi país)... Siempre te quedará la opción de montar los M Performance (que son exactamente los mismos), y ahí puedes pedir las pinzas naranjas, rojas o amarillas…

https://goo.gl/images/AN8YXD
 

casty

Forista Senior
Por otra parte, yo sí que los veo bastante imprescindibles a poco que quieras aprovechar un poco las prestaciones del coche. Yo he reequipado recientemente los delanteros en mi F21 y me arrepiento no haberlo puesto en el momento del pedido.
 

Alex_Magno

Forista
Técnicamente son iguales, los m sport que los m performance. La diferencia está en que lleva los discos ranurados y perforados y que los delanteros son de 370mm que creo que los F3x ya es así con los M sport.

Yo no se si son los mismos o no pero no tendria sentido que lo fueran ya que unos son un extra de unos 700€ y los otros un recambio de unos 2.700 más la mano de obra, lo cual le daría un precio final superior a los 3000€ y repito, son un recambio, no un extra, pero bueno, tratándose de BMW no me extrañaría nada que sí lo fueran y si más de uno lo decis... supongo que ya lo habréis mirado.

Por otra parte, además de la diferencia de precio, a simple vista no parecen iguales, no ya sólo en el color sino en la forma, las rojas parecen más alargadas y grandes que las otras, o igual es el efecto de la foto, el color... no se, yo las veo bastante diferentes, y en el caso de los discos, como bien dices, sí que son claramente diferentes, no ya sólo perforados sino que también parecen mayores.

Como digo anteriormente sólo son mis impresiones, ni lo he mirado (no sabría donde hacerlo tampoco), ni lo he preguntado en el concesionario, ni he tenido ninguno de los dos ni nada así que fácilmente puedo estar equivocado.
 

theMpower

M Service
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No son los mismos, llevan 6 pistones delante en vez de 4 y más cosas

http://www.bmwfaq.com/threads/kit-frenos-m-sport.811524/


Enviado desde mi iPhone utilizando Tapatalk

Va a ser que no, los frenos M Performance de F3x son de 4 pistones también, con un disco de 370mm delante. Los que llevaban 6 pistones eran los Performance de la serie E9x, disponible para todos salvo 35s (creo) y de serie en 135i con pinza gris e inscripción BMW.
 

MADMIG

Forista
Va a ser que no, los frenos M Performance de F3x son de 4 pistones también, con un disco de 370mm delante. Los que llevaban 6 pistones eran los Performance de la serie E9x, disponible para todos salvo 35s (creo) y de serie en 135i con pinza gris e inscripción BMW.
El sobreprecio es solo por los discos y el color?
 

rup1979

Forista
A mi lo que me parece acojonante es que exista este EXTRA, les debería dar vergüenza montar de serie los que montan , teniendo que aflojar pasta para tener algo decente , que no extraordinario .
 

Charles87

En Practicas
Ayer en el conce pregunté y salen los M sport en 828€ y los discos pasan de 340mm delante a 370x30mm 4 pistones y detras a 345x24mm con dos pistones.
 
No son los mismos, de hecho cuestan mas de 2000€ si no recuerdo mal,
Técnicamente son iguales, los m sport que los m performance. La diferencia está en que lleva los discos ranurados y perforados y que los delanteros son de 370mm que creo que los F3x ya es así con los M sport.
No son los mismos, llevan 6 pistones delante en vez de 4 y más cosas

http://www.bmwfaq.com/threads/kit-frenos-m-sport.811524/


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Yo no se si son los mismos o no pero no tendria sentido que lo fueran ya que unos son un extra de unos 700€ y los otros un recambio de unos 2.700 más la mano de obra, lo cual le daría un precio final superior a los 3000€ y repito, son un recambio, no un extra, pero bueno, tratándose de BMW no me extrañaría nada que sí lo fueran y si más de uno lo decis... supongo que ya lo habréis mirado.

Por otra parte, además de la diferencia de precio, a simple vista no parecen iguales, no ya sólo en el color sino en la forma, las rojas parecen más alargadas y grandes que las otras, o igual es el efecto de la foto, el color... no se, yo las veo bastante diferentes, y en el caso de los discos, como bien dices, sí que son claramente diferentes, no ya sólo perforados sino que también parecen mayores.

Como digo anteriormente sólo son mis impresiones, ni lo he mirado (no sabría donde hacerlo tampoco), ni lo he preguntado en el concesionario, ni he tenido ninguno de los dos ni nada así que fácilmente puedo estar equivocado.

Son exactamente los mismos en cuanto a diámetro de los rotores y pinzas, cambian las pastillas y los rotores perforados, aunque son perfectamente intercambiables entre ellos.

No sé de dónde sacan que tienen 6 pistones... :rolleyes: Las que tienen 6 pistones son las pinzas delanteras de los frenos carbonocerámicos...

Aquí viene una excelente comparación entre los de serie, M Sport y M Performance, con ilustraciones...

https://www.turnermotorsport.com/t-brakes-f30-brake-differences

"1. My car has grey calipers.
(click to expand)
Grey (unfinished) calipers are the stock part used around the world. However, in the US, it could also mean it came equipped with one of the M Sport Brakes options (see below). Following the logic in the BMW parts program, there are multiple M Sport brakes for US cars. It's not obvious which brakes BMW installed on your car. The option code remained the same (S2NHA) but there are two different sets of part numbers related to that code. You definitely want to be clear on which brakes you have because rotors of different sizes are not interchangeable. One dead giveaway is from the rear caliper - a single piston caliper is for the stock 335i brake sizes; a 2-piston Brembo caliper is for the larger brakes.

US M Sport trim package (P337A): The M Sport is one of the trim packages offered when the car is ordered (base, Luxury, Modern, Sport, or M Sport). It was around $3,000 and got you 18" wheels, M steering wheel, M Sport aerodynamic kit, Sport instrument cluster, and glossy Shadowline black exterior trim. The brakes are mostly the same as the other trim lines except for the front pads. The front pads were actually the same as used on the M Performance accessory kit. Many drivers complain that they lack feel and initial bite. Luckily all of the F30 335 calipers share the same pad shape so pads can be interchanged. The rotors and rear brakes are all the same as a standard 335i/435i.

US M Sport Brake Upgrade 1 (S2NHA) (pads only): In the BMW parts database are pads listed as "M Sport S2NHA" that fit the stock 4 piston front calipers and the single-piston rear calipers. These also happen to be the stock base pads used in Europe. This was a $350-400 option on 2012-2013 cars and could be added to ANY trim package (even a base model). The Euro pads have much more bite and dust a lot more than the stock pads. The bite makes the brakes feel stronger but the dust can be excessive for some people. The rotors are blank - no drilling, dimpling, or slotting.

  • Specs:
  • Front: Brembo 4-piston calipers, grey/unfinished; 340mm blank brake rotors
  • Rear: OEM (Bosch, Ate, etc) 1-piston calipers, grey/unfinished; 330mm blank brake rotors

M Sport Brake Upgrade 2 (S2NH/S2NHA) (pads, calipers, rotors):Sometime during 2012-2013 production BMW changed the M Sport Brake option to include larger front and rear rotors, a different front caliper (still 4-piston Brembo), and 2-piston Brembo rear calipers. It was a $650 option but still called "M Sport S2NHA" and could be added to ANY trim package (even a base model). This kit was the same as the M Sport offered in Canada/Europe. The calipers should be blue with an ///M logo but there's a slim chance they could be grey/unfinished with no logo. The front pads were a similar aggressive Euro-spec pad as above. The rotors are blank but the dimpled/slotted rotors from the M Performance brake kits are a direct fit if you want to change their appearance.

  • Specs:
  • Front: Brembo 4-piston calipers, grey or blue; 370mm blank brake rotors
  • Rear: Brembo 2-piston calipers, grey or blue; 345mm blank brake rotors
2. My car has blue calipers.
(click to expand)
In Canada and Europe, the M Sport brake option (option code 2NH) came with blue Brembo calipers in the front and rear and larger rotors. This kit has the same specs as the M Performance accessory kit but with the blank rotor design and blue calipers instead of red, orange, or yellow. Officially the US did not get the blue calipers in our M Sport upgrade until the 2014 model year. All 2014 models (including F32 Coupe and F22 2-series) with the M Sport Brakes Upgrade (still called S2NHA and $650) used the same components as the rest of the world. These are the same brakes as what was standard on the M235i/iX.

  • Specs:
  • Front: Brembo 4-piston calipers, painted blue with an ///M logo; 370mm blank brake rotors
  • Rear: Brembo 2-piston calipers, painted blue with an ///M logo; 345mm blank brake rotors

Since the M Sport shares the same specs as the M Performance, the parts are interchangeable. You can add M Performance dimpled/slotted rotors to an M Sport car and they will be a direct fit. They are also a little lighter than the standard blank design. Pads are also interchangeable among the calipers. The M Sport pads are more aggressive and give more bite and feel than the M Performance pads.

3. My car has red, yellow-gold, or orange calipers.

(click to expand)
This is the M Performance accessory brake upgrade. It was offered through the BMW dealer as an accessory retrofit and would have been installed by the BMW dealer or purchased from another parts supplier such as Turner Motorsport. From 2014-on they could have been installed at the port of entry. The calipers were red, orange, or yellow-gold but they were the same Brembo calipers offered on the M Sport Upgrade above. The rotors were also the same sizes as the M Sport and had a dimple/slot design on them. They were also a 2-piece design with an aluminum hat that saved a little bit of weight.

  • Specs:
  • Front: Brembo 4-piston calipers, painted red, yellow-gold, or orange with ///M logo; 370mm dimpled/slotted brake rotors
  • Rear: Brembo 2-piston calipers, painted red, yellow-gold, or orange with ///M logo; 345mm dimpled/slotted brake rotors

The M Performance brakes sold for a large premium over the stock or M Sport brakes ($2,000 or more plus installation). Yet the rotor sizes are the same as on the M Sport. You did get a sporty looking rotor though. If you have the M Sport brakes you can add the M Performance rotors without modification. If you're unhappy with the feel and performance of the M Performance brakes, try using the pads from the M Sport package (see below).
brakes-F30-stock-F22-228-F30-328-F32-428-brake-rotor-caliper.jpg

stock F30 328i brakes
brakes-F30-stock-F30-335-F32-435-brake-rotor-caliper.jpg

stock F30 335i brakes
grey/unfinished Brembo
brakes-F30-M-Sport-blank-rotor-blue-caliper.jpg

335i M Sport brakes
blue Brembo caliper
brakes-F30-M-Performance-dimpled-slotted-rotor-red-caliper.jpg

F30 M Performance brakes
red Brembo shown


If in doubt just call or e-mail us with your VIN and we can look up what the car was originally built with.

PadsFor the front caliper, the brake pads are all the same. Even though BMW has different part numbers for the pads and for the calipers, the pads are all the same shape and size. Only the compound changes between part numbers. This is unusual because most big brake kits will use a different pad. But with the F30 calipers the pad remained the same. See the photos below for comparisons. Here is the pad breakdown along with some notes on the differences:
PackagePart NumberNotes
US stock/base34106859067performs with low bite and low brake dust levels
M Sport
Euro stock/base34116865460
(34116859282)
lots of initial bite but also lots of dust; performance drivers will like this pad a lot but daily drivers will probably dislike the amount of dust from them; if you were unhappy with the brake feel in your stock setup you can swap the M Sport pads in for an immediate improvement.
M Performance Kit34116859066low dust and low feel; a lot of M Performance customers have been put off by the pads that came with this kit - they're dull feeling and totally out of character with what they expected. In this case we recommend using the M Sport pads with more bite.
Centric Semi-Metallic104.16090a street pad with good initial bite and feel but with very low levels of brake dust
StopTech Street Performance309.16090a sport pad designed for aggressive street use. These are similar to the M Sport/Euro pads where they have a lot of bite and a very high temperature rating but need a little bit of heat from aggressive driving to work best.
Pagid race padsU4931race pads are super aggressive and produce more braking torque than what a typical street pad is designed to create. They are also engineered to withstand the heat in a racing environment. Special materials are used to ensure the pads won't fade or come apart at the extreme temperatures found on a racetrack (over 1,000 degrees F). Race pads like the Pagid Yellow shown below will give phenomenal braking performance but because of the specialized materials they should be avoided for street use.

How did BMW use the same pad for a larger brake rotor? Yes, the overall rotor diameter is larger on the M Sport and M Performance packages. But look closely and you'll see the swept area of the rotor (the section that the pad actually touches) is the same. The 30mm of additional size comes from expanding the center hub. There is more material on the brake rotor hat which gives it the additional diameter.

The F80 M3/F82 M4 use the same pad shape as the M Sport/M Performance brakes.

Front Pad Comparison (showing all 335 front pads are the same shape)
brakes-F30-front-stock-pad-34106859067-labeled.jpg




For the rear caliper, things are a bit more traditional. The standard brakes are the single-piston sliding caliper that we're all used to. The M Sport kit used 2-piston Brembo calipers in all markets (grey for US; blue for Canada/Europe). The pads are different between single piston and 2-piston. Pad breakdown to match the fronts above:

PackagePart NumberNotes
US stock/base34206799813performs with low bite and low brake dust levels
US M Sport 12-13
Euro stock/base
(single-piston caliper)34216850570lots of initial bite but also lots of dust; performance drivers will like this pad a lot but daily drivers will probably dislike the amount of dust from them; if you were unhappy with the brake feel in your stock setup or the M Performance brakes you can swap the M Sport pads in for an immediate improvement.
Centric Semi-Metallic
(single-piston caliper)104.16100a street pad with good initial bite and feel but with very low levels of brake dust
StopTech Street Performance
(single-piston caliper)309.16100a sport pad designed for aggressive street use. These are similar to the M Sport/Euro pads where they have a lot of bite and a very high temperature rating but need a little bit of heat from aggressive driving to work best.
Euro M Sport
any M Performance Kit
(2-piston caliper)34216855474low dust and low feel; a lot of M Performance customers have been put off by the pads that came with this kit - they're dull feeling and totally out of character with what they expected. You can get a lot more bite and feel by changing the front pads but no other option exists for the rear pads.
Centric Semi-Metallic
(2-piston caliper)104.16560a street pad with good initial bite and feel but with very low levels of brake dust
StopTech Street Performance
(2-piston caliper)309.16560a sport pad designed for aggressive street use. These are similar to the M Sport/Euro pads where they have a lot of bite and a very high temperature rating but need a little bit of heat from aggressive driving to work best.
Pagid race pads
(2-piston rear caliper)U4933race pads are super aggressive and produce more braking torque than what a typical street pad is designed to create. They are also engineered to withstand the heat in a racing environment. Special materials are used to ensure the pads won't fade or come apart at the extreme temperatures found on a racetrack (over 1,000 degrees F). Race pads like the Pagid Yellow shown below will give phenomenal braking performance but because of the specialized materials they should be avoided for street use.

Rear Pad Comparison (showing the differences between the single piston and 2-piston pad shapes)
brakes-34206799813-34216850570-stock-rear-335-435-brake-pad-labelled.jpg
brakes-34216855474-F30-335-F32-435-M-Sport-M-Performance-Brembo-caliper-rear-brake-pad-labelled.jpg




RotorsFor the 335i there are just two front rotor sizes - 340 or 370mm. The 340mm is the standard 335/435 disc size and also used in the US M Sport upgrade option for 2012-2013. The 328/428 also used this rotor in its own S2NHA M Sport brake upgrade and was offered with a dimpled/slotted face. This can be used on the 335/435 stock brakes for an appearance upgrade. The 370mm rotor was used on the M Performance accessory kit and in the later M Sport upgrade option.

All M Sport brakes (US or Canada/Euro) used a blank rotor design - no slotting, drilling, or dimpling. The M Performance slotted/dimpled rotors are a direct replacement for the 370mm M Sport brakes.

Front Rotors
PackageRotor SizeType
stock, #34116792223340x30blank
Accessory option, #34106797602340x30dimpled/slotted
M Sport (all), #34106797606370x30blank
M Performance, #34106797603370x30dimpled/slotted
Rear Rotors
PackageRotor Dia.Type
stock, #34216864899330x20blank
M Sport (all), #34206797607345x24blank
M Performance, #34206797600345x24dimpled/slotted



brakes-F30-blank-vs-dimpled-slotted-rotor-designs-w700.jpg


Trim and Option CodesBelow is a table listing the option codes and trim package codes relevant to the F30 brakes.
CodeDescription
0ZMMM Sport line
P337 or P337A (or just 0337)M Sport trim package (will include 0840 and 2PE or similar)
"A" might stand for America, indicating a different spec than the rest of the world.
0840top speed limit increase and performance tires (usually required when ordering 2NH)
2PE18" star spoke Style 400M wheels (required to clear bigger brakes)
21B18" light alloy Style 441 wheels (required to clear bigger brakes)
2A518" light alloy Style 397 wheels (required to clear bigger brakes)
2NH or S2NH or S2NHAM Sport brake upgrade
"A" might stand for America, indicating a different spec than the rest of the world.
Information is inconsistent on how the S2NHA can be ordered. It doesn't appear in either the 2012 or 2013 official ordering guides but show up in BMW ETK, Real OEM, and owner's forums. In the official 2014 ordering guide S2NHA requires 2PE and 0ZMM/P337A. In the 2015 ordering guide, they relaxed the requirements to only bigger wheels with performance tires and top speed increased. So in theory, you could have a base model 335i with no other options except for the upgraded brakes, wheels/tires, and increased top speed."
 

_ander46_

Forista
Una duda! Yo no tenía como opción los frenos M en mi 430d f32. Qué precio tienen y donde se piden?

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Arctic

En Practicas
Una duda! Yo no tenía como opción los frenos M en mi 430d f32. Qué precio tienen y donde se piden?

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No aparecen en el configurador de la web, pero sí en el catálogo. Se piden como un extra más por unos 800 euros e imagino que se podran poner a posteriori pero por bastante más pasta.
 

JM320CD

Forista
Hola,
A la primera pregunta que hacéis sobre los frenos M: Solo he escuchado un pelín de chillido muy pero que muy suave (casi inexistente) al entrar al parking a velocidad super lenta y rozando el pedal de freno. En conducción normal y en conducción deportiva mada de nada, eso si, como te han dicho las llantas se manachan bastante rápido de ferodo y mas en mi caso que es automático y usas mas el freno al llegar a rotondas, etc.
Cuando frenas en conducción normal y quizas porque el cambio te sigue empujando con la marcha al ser automático parece que frene algo menos (como si tuviera menos mordida o tuvíeras que apretar un pelín mas el pedal) pero cuando vas en sport y pasas a manual con las levas que hay mas retención y rozas el pedal antes de entrar a una curva la sensación de mordida es de 10. Y cuando se calientan un pelín aún van mejor, jeje
Espero hacerme entender en lo que quiero decir.

Sobre el tema diferencias frenos M y M Performance no dispongo de las diferencias en características técnicas pero seguramente que a parte del tema discos rallados habrán mas cosas como que serán discos tipo flotantes y que por lo tanto pesarán menos, etc.
La diferencia de precio viene porque los M los pides a fábrica y te descuentan los que le costaría poner los de serie y te suman los M, por tanto el precio se reduce. En cambio en los M performance has pagado los de serie del coche y luego tienes que comprar integros los otros mas montaje + homologación + ITV + dolores de cabeza + etc, etc. Pensad que normalmente una pinza tipo Brembo de 4 pistones suele costar una media de 600€ + discos + pastillas calculad el precio.

De las pastillas que habéis puesto del kit M y los performance veo que las dos son JURID pero que cambia el material de fricción.

Saludos
 
Arriba