Video BMW M3 (G80) y M4 (G82) PRUEBAS

cybermad

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biggrin
2021 BMW M4 vs. 2020 Honda Accord Sport 2.0T

•22 may 2021

Accord 2.0T with 10-Speed Auto with K&N drop in Air Filter Barona Dragstrip 5/21/21
 

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BMW M3 Competition G80 BMW WELT
17 may 2021

 

cybermad

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Los driftbrothers y Motorsport están preparando 2 M4 de 1.000 cv para el DME ...
https://www.bmwfaq.org/threads/bmw-...l-drift-master-europeo.1011903/#post-18490551


The Definitive BMW M3 / M4 Drift Test.


•Se estrenó hace 22 horas


BMW M



Two professional drift pilots asked for a standard BMW M3 and BMW M4, went to the Hockenheimring for the definitive drift test drive - and brought back this film. Many thanks to the Red Bull Driftbrothers and their whole team. Since Elias and Joe were also interested in the new M Drift Analyzer, BMW M developer Thomas joined them at the German race track.
 
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cybermad

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On Tour: First Impression – Longterm Test G82 M4 & M340d

•23 may 2021


Red Bull Driftbrothers


We've been on site, visiting the guys of BMW M to pick up our new Dailies for longterm testing – Joe picked a Brooklyn Grey BMW M4 manual with 480 buffhorses and 550Nm, while Elias chose an M340d Touring with 340hp and 700Nm. He needs the extra space for transporting driftcar parts, he claims. Join in the first impressions and stay tuned for the verdict as we put those babies to some solid everyday use mileage.
 
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cybermad

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BMW M3 G80 MANUAL TOP SPEEDBMW

•23 may 2021
 

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2021 BMW M3 – MPG Test | Real-world Highway Range

•23 may 2021


Daily Motor


Does anyone care that the BMW M3 is remarkably efficient on the highway?
 

cybermad

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This Is Why OE Tires Are Better For Your Car! [Michelin Pilot Sport 4S vs 4S*]

•24 may 2021


Tyre Reviews


It's the Michelin Pilot Sport 4 S aftermarket version vs the Michelin Pilot Sport 4 S * (BMW) marked version. Both sets of tires are in the same 275/35 R19 front and 285/30 R20 rear sizes, both are made by Michelin, the differences is that the * marked set have had 2.5 years of development with BMW to make it the perfect tyre for the G80 M3.

Is there actually any changes in OE tyres vs the tyres you can buy in the market? Or is it all marketing? In this test we answer that exact question by interviewing the lead developer of the new * marked MPS4S and then testing it in the wet and dry VS an aftermarket version in exactly the same size and spec.


0:00 Introduction
1:20 What Do BMW Request?
2:13 What are the differences between the tires?
4:21 How long did the changes take?
5:23 Dry Handling Test
11:50 Dry Handling Results
13:00 Wet Handling Test
14:38 Wet Handling Results
15:29 Conclusion
 

cybermad

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Ésta es la razón por la que los neumáticos OE a medida son mejores que los del mercado de accesorios


24 de mayo de 2021

bmw_m3_g80_alpine_white_24.jpg


Una de las razones por las que los coches de alto rendimiento modernos son tan sorprendentemente buenos es que la tecnología de los neumáticos ha progresado hasta un punto casi increíble. Especialmente con marcas como Michelin , los fabricantes de neumáticos pueden ajustar específicamente un neumático para que se adapte a las características de conducción de un automóvil específico, haciendo que el automóvil se comporte exactamente como el fabricante de automóviles quería. Esto es común en los automóviles de alto rendimiento modernos, ya que los fabricantes de automóviles y neumáticos están trabajando juntos en el desarrollo de neumáticos con mucha más frecuencia que nunca. Debido a la naturaleza personalizada de los neumáticos de los autos deportivos, reemplazarlos con versiones estándar del mercado de accesorios, incluso del mismo neumático, puede tener un efecto negativo en el rendimiento.

En este nuevo video de Tire Reviews, obtenemos un desglose muy específico de cómo el neumático Michelin Pilot Sport 4 S para el G80 BMW M4 Competition es diferente a la versión estándar de la PS4 que se puede comprar en el mercado de accesorios.

Para empezar, el Michelin Pilot Sport 4 S personalizado del G80 BMW M3 tiene un total de cuatro compuestos de caucho diferentes, mientras que el neumático estándar solo tiene dos. Según este video, el compuesto de la PS4 del G80 M3 es más similar al neumático Michelin Cup 2 más extremo, solo que con algunos compuestos adicionales de rendimiento en mojado.





Sin embargo, más que eso, la construcción real del interior del neumático es diferente para la versión M3. La banda de acero se hizo más apretada en ciertas áreas y las ranuras ayudan a aumentar la rigidez lateral bajo carga.


Se dedicó tanto al desarrollo del neumático a medida para el G80 M3 que BMW y Michelin tardaron dos años y medio en desarrollar finalmente el Pilot Sport 4 S del M3. 't hecho hasta 2020.

El Michelin Pilot Sport 4 S del G80 BMW M3 es tan diferente del PS4 estándar que bien podrían ser dos neumáticos completamente diferentes. Por lo tanto, si es propietario de un M3, o realmente cualquier propietario de un automóvil de alto rendimiento, será aconsejable que le cambien las llantas en el concesionario, donde pueden colocar las llantas exactas y personalizadas para su automóvil. Si opta por neumáticos PS4 listos para usar, notará una posibilidad en las características de conducción de su automóvil que quizás no le gusten.


This is Why Bespoke OE Tires Are Better Than Aftermarket
One of the reasons why modern performance cars are so shockingly good is that tire technology has progressed to an almost unbelievable point. Especially with brands like Michelin, tire manufacturers can specifically tune a tire to fit one specific car’s driving characteristics, making the car behave exactly as the car maker wanted it to. This is common with modern performance cars, as automakers and tire makers are working together on tire development far more frequently than ever before. Because of the bespoke nature of sports car tires, replacing them with standard aftermarket versions of even the same tire can have a negative affect on performance.


In this new video from Tyre Reviews, we get a very specific breakdown of how the Michelin Pilot Sport 4 S tire for the G80 BMW M4 Competition is different than the standard version of the PS4 that can be bought aftermarket.

For starters, the G80 BMW M3’s bespoke Michelin Pilot Sport 4 S has a total of four different rubber compounds, while the standard tire only has two. According to this video, the compound of the G80 M3’s PS4 is more similar to the more extreme Michelin Cup 2 tire, just with some added wet performance compounds.


More than that, though, the actual construction of the inside of the tire is different for the M3 version. The steel belting was made tighter in certain areas, and grooves in it help increase lateral rigidity under load.


So much went into developing the bespoke tire for the G80 M3 that it took two and a half years for BMW and Michelin to finally develop the M3’s Pilot Sport 4 S. The project started in 2017 and the first production-ready tire for the car wasn’t made until 2020.

The G80 BMW M3’s Michelin Pilot Sport 4 S is so different from the standard PS4 that they might as well be two completely different tires. So if you’re an M3 owner, or really any performance car owner, it will be wise to have your tires replaced at the dealer, where they can fit the exact, bespoke tires for your car. If you go for off-the-shelf PS4 tires, you’re going to notice a chance in your car’s driving characteristics that you might not like.
 

cybermad

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2021 BMW M3 Competition - POV First Impressions

•23 may 2021


MSRP: From $72,800
Horsepower: 503 hp
Curb weight: 3,890 lbs
Engine: 3.0 L 6-cylinder
Torque: 479 lb-ft
Transmission: 8-speed automatic
MPG: 16 city / 23 highway
0:00 Walkaround
3:35 POV Driving Impressions
20:34 Final Thoughts
22:23 Harman Kardon Sound System Test
 

cybermad

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BMW M3 & M4 COMPETITION | Prova su pista a Misano

•24 may 2021


Motorionline



Le BMW M3 e M4 Competition Coupé si rinnovano ed arrivano sul mercato con la nuova generazione G82. Novità sia dal punto di vista estetico che da quello tecnico, con la M4 in grado di rappresentare un’auto comoda per l’utilizzo quotidiano, per le lunghe distanze o per il divertimento su strade chiuse al traffico o in pista. Potenza fino a 510 cavalli per la versione Competition che abbiamo messo alla frusta sul Misano World Circuit.
 

Gulf627

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This Is Why OE Tires Are Better For Your Car! [Michelin Pilot Sport 4S vs 4S*]

•24 may 2021


Tyre Reviews


It's the Michelin Pilot Sport 4 S aftermarket version vs the Michelin Pilot Sport 4 S * (BMW) marked version. Both sets of tires are in the same 275/35 R19 front and 285/30 R20 rear sizes, both are made by Michelin, the differences is that the * marked set have had 2.5 years of development with BMW to make it the perfect tyre for the G80 M3.

Is there actually any changes in OE tyres vs the tyres you can buy in the market? Or is it all marketing? In this test we answer that exact question by interviewing the lead developer of the new * marked MPS4S and then testing it in the wet and dry VS an aftermarket version in exactly the same size and spec.


0:00 Introduction
1:20 What Do BMW Request?
2:13 What are the differences between the tires?
4:21 How long did the changes take?
5:23 Dry Handling Test
11:50 Dry Handling Results
13:00 Wet Handling Test
14:38 Wet Handling Results
15:29 Conclusion

Buenisimo.

Y aquí se ve que las versiones OEM de un neumático pueden ser muy distintas que las aftermarket.

2 segundos en secos que burrada
 

cybermad

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Buenisimo.

Y aquí se ve que las versiones OEM de un neumático pueden ser muy distintas que las aftermarket.

2 segundos en secos que burrada
Pues si, yo tampoco esperaba tanta diferencia... a ver que opina @jangel biggrin
 

jangel

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Pues si, yo tampoco esperaba tanta diferencia... a ver que opina @jangel biggrin

está claro y ya desde hace unos años que la homologación hace al coche muy “dependiente” de ese neumático en concreto con el que se ha desarrollado el vehículo
No es ni mejor uno que el otro ni peor
Simplemente se ha desarrollado el coche con él y ahora las derivas va muy acorde a todo el sistema electrónico etc .
Incluso otra marca se notaría aún siendo ambas homologadas
 

cybermad

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está claro y ya desde hace unos años que la homologación hace al coche muy “dependiente” de ese neumático en concreto con el que se ha desarrollado el vehículo
No es ni mejor uno que el otro ni peor
Simplemente se ha desarrollado el coche con él y ahora las derivas va muy acorde a todo el sistema electrónico etc .
Incluso otra marca se notaría aún siendo ambas homologadas
Entiendo que solo en las versiones prestacionales como M3/M4, M340i... pero no tanto en las terrenales 320d?
 

jangel

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Entiendo que solo en las versiones prestacionales como M3/M4, M340i... pero no tanto en las terrenales 320d?

y en la vida real en el taller
Es difícil encontrar justificación a esa homologación en cada usuario
 

BLUEBIRD

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El coche lo he conducido, bastante. Con los 4S, backets y techo de carbono. Stay tuned :troll:
 

BLUEBIRD

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This Is Why OE Tires Are Better For Your Car! [Michelin Pilot Sport 4S vs 4S*]

•24 may 2021


Tyre Reviews


It's the Michelin Pilot Sport 4 S aftermarket version vs the Michelin Pilot Sport 4 S * (BMW) marked version. Both sets of tires are in the same 275/35 R19 front and 285/30 R20 rear sizes, both are made by Michelin, the differences is that the * marked set have had 2.5 years of development with BMW to make it the perfect tyre for the G80 M3.

Is there actually any changes in OE tyres vs the tyres you can buy in the market? Or is it all marketing? In this test we answer that exact question by interviewing the lead developer of the new * marked MPS4S and then testing it in the wet and dry VS an aftermarket version in exactly the same size and spec.


0:00 Introduction
1:20 What Do BMW Request?
2:13 What are the differences between the tires?
4:21 How long did the changes take?
5:23 Dry Handling Test
11:50 Dry Handling Results
13:00 Wet Handling Test
14:38 Wet Handling Results
15:29 Conclusion


Contenido interesante para países con car culture, angloparlantes por supuesto.
 

cybermad

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Passenger Reactions New M3 Competition G80 BMW | 4K


•25 may 2021


Joe Achilles


I had the pleasure of taking the brand new G80 BMW M3 Competition on track for the day, I very quickly realised it has lots of potential! it was great being able to take passengers out for them to experience it too!
 

cybermad

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2021 BMW M3 Competition 0-100km/h & engine sound

•25 may 2021


PDriveTV

2021 BMW M3 Competition 3.0-litre twin-turbo inline-six 375kW (510PS) and 650Nm Eight-speed auto, rear-wheel drive
 

cybermad

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BMW M3/M4 Competition 2021 | Il 6 CILINDRI entra nel club dei 500. E in PISTA è un supercomputer

•25 may 2021


MotorBox TV



C’è Serie 3, berlina storica il cui carattere sportivo si manifesta sin dalla versione base, e che a piacimento puoi ulteriormente insaporire esplorandone l’offerta alto di gamma (vedi ad esempio M340i xDrive, un bombardone), e configurandola in salsa molto, molto piccante. E poi, soltanto poi, c'è l'M3. Quando pensi che il limite sia stato raggiunto, è proprio allora che metterai piede nella riserva di caccia di una bestia rara, col nome che suona come una mitragliatrice, e che come un’arma, basta estrarla, per scatenare il panico. 35 anni, l’età della piena maturità. Codice genetico plasmato in sei generazioni ma in costante, spaventosa, mutazione. Ho il privilegio di assaggiare sul circuito "Marco Simoncelli" di #MisanoAdriatico nuove #BMW #M3 ed #M4 Competition, le varianti top, quelle col 6 cilindri in linea M TwinPower Turbo formato 510 CV. Ma M3/M4 2021 non è solo forza bruta: è elettronica, aerodinamica, ricerca sui materiali. Design. Il maxi doppio rene, certo, ma non solo quello... Tutto e anche di più nel nostro video.
⇩ VAI DI FRETTA? IL SOMMARIO DEL VIDEO: CLICCA E VAI AL PUNTO ⇩
00:00 - Introduzione
01:14 - La filosofia
02:36 - La prova in pista
04:55 - Il powertrain
07:15 - Il design esterno
08:07 - Gli interni
09:04 - I prezzi
 

cybermad

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BMWBLOG Podcast EP.51 - BMW M3 Test Drive and BMW i4 Details

•24 may 2021


BMWBLOG

In this new episode, Nico and Horatiu talk about recent test drives of the new BMW M3 Competition and non-comp with the six-speed manual. Next, we chat about the upcoming BMW i4 and reveal some of the details behind this exciting electric BMW. Lastly, Horatiu talks about his meeting with the BMW Design team in which he learned more about the design process of the recent 4 Series, M3 and M4. As always, if you have any feedback or requests for topics, please leave them in the comments section below.
 

cybermad

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NEW BMW M3 - M4 COMPETITION 2021 - FIRST TEST ON TRACK MISANO WORLD CIRCUIT

•25 may 2021


M3MotorCube




Le BMW più controverse degli ultimi anni, #M3 ed #M4, caratterizzate da quel tratto stilistico che ha diviso gli appassionati tra tradizionalisti e innovatori, si presentano nell’abito che più si addice loro: quello sportivo. Scopriamo come vanno sul circuito di #Misano.
 

cybermad

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y en la vida real en el taller
Es difícil encontrar justificación a esa homologación en cada usuario

Lo digo porque hay foreros que por ejemplo han cambiado a su BMW las run flat que trae de serie por convencionales, así a pelo sin cambiar suspensión ni nada, otros han cambiado de medida de llantas y gomas.... nada que ver con lo que recomienda la marca
 

jangel

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Lo digo porque hay foreros que por ejemplo han cambiado a su BMW las run flat que trae de serie por convencionales, así a pelo sin cambiar suspensión ni nada, otros han cambiado de medida de llantas y gomas.... nada que ver con lo que recomienda la marca

sí ! En la práctica hay gente más contenta con convencional que con RFT pero viceversa también.
Ha cambiado y no ha soportado el flaneo
 

cybermad

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Contenido interesante para países con car culture, angloparlantes por supuesto.
Y tal vez por esto en algunas comparativas de distintos deportivos prestacionales en las que se critica que no lleven las mismas gomas, cuando las que llevan son las mejores recomendadas por cada marca para ese modelo concreto...
 

cybermad

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sí ! En la práctica hay gente más contenta con convencional que con RFT pero viceversa también.
Ha cambiado y no ha soportado el flaneo
Por eso dije que habrá que distinguir entre modelos prestacionales con posible uso ocasional en circuuito y modelos más normales...
 

jangel

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Por eso dije que habrá que distinguir entre modelos prestacionales con posible uso ocasional en circuuito y modelos más normales...

En la calle y día a día todo es distinto a las revistas y circuitos , estudios etc
El cliente también lo hay especialito
 
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