Fotos Corvette C8 - Nurburgring 7:29.9

Tema en 'Foro General BMW' iniciado por cybermad, 20 Jul 2019.

  1. *NANO*

    *NANO* Clan Leader

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  2. escopeta

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    Ya se puede configurar,12 colores,con rayas sin rayas,aleron....

    Corvette Visualizer: el nuevo Chevrolet Corvette Stingray ya tiene configurador
    0


    [​IMG]
    6
    Chevrolet Corvette C8Chevrolet
    Sergio J. Cabrera@SergioJCabrerasergio.j.cabrerasergio.jc20 Jul 2019 - 16:00h

    Pocas horas después de la presentación del Chevrolet Corvette Stingray 2020 en California, la firma estadounidense ha puesto en marcha el nuevo configurador online del modelo, que recibe el nombre Corvette Visualizer y en el que podemos ver con todo detalle la composición de la gama y el catálogo del nuevo 'Vette de motor central.

    La nueva generación C8 del Chevrolet Corvette ya está aquí. Ayer fue presentado en California el nuevo Corvette Stingray 2020, la primera versión presentada de esta gama, de la que gracias al impresionante despliegue informativo de Chevrolet en las últimas horas ya tenemos prácticamente todos sus datos, incluido el precio base (estimado) en su mercado natal.

    Entre las numerosas iniciativas multimedia de la firma estadounidense como apoyo al lanzamiento del modelo, podemos encontrar el estreno de la nueva herramienta de configuración online del Corvette Stingray. Esta recibe el nombre Corvette Visualizer y es un configurador totalmente nuevo, muy distinto de la herramienta online habitual que podemos encontrar en el resto de la gama Chevy.

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    Multiples opciones para el nuevo 'Vette.



    Aunque la marca ya reveló gran parte de los detalles de la gama y el equipamiento del nuevo ‘Vette en el comunicado de prensa oficial que siguió a la presentación del modelo, gracias a la apertura de esta herramienta de configuración podemos ver con todo detalle todos los elementos y opciones que el cliente se va a encontrar en el concesionario. Que no son pocos, pues precisamente una de las mayores novedades de esta nueva generación es la altísima capacidad de personalización del deportivo.

    El nuevo Corvette C8 va a contar con 12 colores de carrocería que podemos combinar con 6 opciones de llantas y 4 de pinzas de freno, que además pueden llevar el emblema Z51, siempre que solicite hemos dicho paquete opcional, que además añade el splitter delantero y el discreto alerón trasero. Algunos accesorios exteriores también están disponibles en diversos acabados, como es el caso de las molduras del frontal, los espejos retrovisores o el borde de las entradas de aire laterales, que están disponibles en el mismo color de carrocería, en acabado negro o incluso en fibra de carbono.

    El panel desmontable del techo también está disponible en varios acabados, ya sea en el mismo color de la carrocería, en fibra de carbono vista o en acabado transparente. El nuevo Chevrolet Corvette Stingray estará disponible en 3 niveles de acabado y en función de este habrá disponibles más o menos tonos de piel para el interior, que también cuenta con opciones en doble tono. Lo que es común para todos los niveles de acabado son los revestimientos de piel y las costuras en contraste, así como los tres modelos de asientos deportivos. El precio base del nuevo Corvette C8 es de 60.000 $ (aprox) en su mercado natal y su lanzamiento comercial tendrá lugar a inicios de 2020.
     
  3. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Lo puse en el primer post :finga:

    El Z51 es un pack Performance que se ofrecía en opción al C7 con el V8 6.2 atmosférico 466 cv y entre otras mejoras incluía la lubricación por cárter seco.
    El ZR1 es una versión específica con el V8 6.2 supercharged 755 cv con lubricación por cárter seco de serie.
     
    Última edición: 23 Jul 2019
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  4. cybermad

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  5. cybermad

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    Llevará capota de lona eléctrica, como el anterior C7...



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    ... para mí más bonito que el coupé y también para oir mejor el V8 atmosférico y sí, el C8 lleva un techo tipo targa que se quita a mano ;)
     
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  6. gorka

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    El c7 va a mantener muy bien su valor, esto no es un corvette, es otra cosa...

    Por cierto, esos discos son de coña,no?
     
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  7. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Vídeo al detalle, muy bonito en azul :pompous:
     
  8. Gulf627

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    No se como fue al principio de que saliera la version C7 pero ahora en la pagina americana de Chevrolet figura que el carter seco es una caracteristica estandard de todos los Corvettes:

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    A mi me sonaba que toda la informacion que habia leido del modelo en Alemania apuntaba que el C7 tenia carter seco de serie.

    Pero como digo, podria ser que al final de la vida del C7 los responsables de Chevrolet le hayan puesto a todos el carter seco y al principio la version "de acceso" no tuviera....eso ya no lo se.

    Lo que esta claro es que el Corvette siempre ha sido un deportivo pata negra y ahora con la nueva arquitectura incluso lo mejora.
     
  9. BLUEBIRD

    BLUEBIRD Forista Senior

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    Pues en su misma página dicen esto:

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    También discrepo bastante en lo de que siempre ha sido un deportivo pata negra. El concepto sobre el papel lo ha cumplido siempre si, pero no. Y sabes a lo que me refiero seguro. Hazme caso, un C6 normal targa, por ponerte un ejemplo, es un hierro bueno. Eso si, acelera en recto que no veas.
     
  10. Touring320D

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    Yo, lateralmente veo un "Ferrarette" y por detrás un "Corvettighni". Me parece que ha perdido la personalidad del modelo anterior, no sé, hablo a nivel estético, el tema mecánico pa vosotros.
     
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  11. cybermad

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    Cuando salió en 2013 el C7 modelo base sólo llevaba cárter seco con el pack Z51, como dices no se si al final lo llevan todos, por ejemplo los que vinieron a España traían de serie el pack performance :

    https://www.km77.com/coches/chevrolet/corvette/2013/coupe/stingray/informacion
    En España tiene de serie un paquete de equipamiento, denominado «Performance Pack Z51», que incluye unas ruedas de mayor tamaño, un sistema de lubricación por cárter seco, un diferencial posterior autoblocante, frenos más potentes, suspensión de ajuste variable («Magnetic Selective Ride Control»; varía su dureza debido a que una corriente eléctrica modifica la viscosidad del fluido de los amortiguadores) y tomas de aire específicas en la carrocería para refrigerar elementos mecánicos como el diferencial y los frenos. También tiene un alerón al final de la carrocería.
     
  12. M-Power

    M-Power Forista

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    Si tú lo dices:
    https://fastestlaps.com/tests/f51d966lzcgd
     
  13. cybermad

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    Ya veremos como es el modelo base de 60.000 $ en USA, aquí será otro tema...

    GM Explains How It Kept The 2020 Chevy Corvette Under $60,000

    One of the remaining unknowns for the 2020 Chevy Corvette before its unveiling last week was its cost. Corvette fans braced for the worst; would it cost more than $100,000? More than $80,000? Could a high price kill the car within a few years?

    But then Chevrolet announced the 2020 Corvette would start below $60,000, and many automotive pundits opined that the Corvette team had pulled a rabbit out of a hat. With its high-tech aluminum construction, improved power, and the promise of improved performance thanks to the mid-engine design, bumping the price over the current car by a mere $5,000 or so sounded like a gift to Corvette fans.


    How did Chevrolet do it?



    [​IMG]

    At the reveal of the 2020 Corvette last week, both General Motors president Mark Reuss and Corvette Chief Engineer and Vehicle Line Manager Tadge Juechter told us how.

    Ruess pointed to GM's new Global B electrical platform.

    Tadge touched on some of these strategies that you’ll see introduced across our lineup. Global B is one of them. Global B, don’t underestimate what that’s going to do capability-wise for all our cars and we’re doing it in volume, so that’s how you do it,” Reuss said.



    [​IMG]
    General Motors next-generation electrical platform


    Global B will provide the wiring, computers and structure for active safety systems, infotainment systems, and even electric cars. It can install updates over the air and provide improved cybersecurity for GM vehicles.

    Reuss also noted the Corvette will spread its cost over an expanded future lineup.

    “A lot of what you see here leads to a portfolio of things that happens, just like there’s a portfolio of Corvettes today. We’ll have a portfolio like that for Corvette as we expand,” he said.

    Juechter noted that today’s car is a value given its technology.



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    2020 Chevrolet Corvette Stingray


    “How’d you get today’s car to $55,000? It’s aluminum, it’s composite, it’s got carbon fiber in it,” he said.

    The chief engineer noted economies of scale for the next-generation car.

    “It’s what we do. We engineer performance value and we leverage General Motors’ economy of scale wherever we can to try to give you all the content but not pay for a bunch of extras. So, we have an advantage for being part of a very big company,” he explained.

    Just how much under $60,000 the new Corvette will cost hasn’t been announced, but don’t expect it to be much. When asked, Juechter said with tongue in cheek: “Well, you know us.”

    We expect a price around $59,995, which will be more like $61,000 with the mandatory destination charge. Still, that’s a lot better than $80,000 or $100,000.

    Color us impressed.
     
  14. cybermad

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  15. cybermad

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    The Base 2020 Corvette Comes with All-Season Tires. Here's Why

    The C8's standard Michelins promise 1.00 g of grip and three-season capability.


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    • The base tire on the 2020 Corvette Stingray is a newly developed Michelin all-season tire, the Pilot Sport All Season 4 (the previous Corvette only offered summer performance tires).
    • While it might seem counterintuitive to specify all-season tires on a mid-engine sports car, the goal for these tires is 1.00 g of lateral grip, which is higher than what the C6 Corvette could manage on summer tires.
    • Michelin expects Corvettes with Pilot Sport 4S summer tires to pull between 1.03 and 1.05 g.
    Chevy's decision to deliberately reduce the dynamic capabilities of the new, mid-engine Corvette by making all-season, non-performance tires standard seems more than a bit counterintuitive. After all, the primary reason for moving the Corvette's engine behind the passenger compartment is to improve performance. But, as Corvette executive chief engineer Tadge Juechter explains, "More customers than ever are saying that they'd really like to drive three seasons on the same tires." So, standard on the base FE1 suspension setup Stingray is Michelin's new Pilot Sport All Season 4, a run-flat tire that Michelin and Chevy developed specifically for this car.

    Tires have improved to the point that today's all-season tires can provide dry grip that's better than what summer tires could do not that long ago. Indeed, the primary goal of this new all-season tire was to achieve 1.00 g lateral acceleration—that's more than what the C6 Corvette's summer tires could achieve—while still permitting realistic three-season driving.

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    The tread pattern of Michelin’s new Pilot Sport All Season 4 tire (left) certainly looks inspired by that of its Pilot Sport 4S summer tire (right).
    Michelin
    Five years of development have produced a tire with an all-new structure, compounds, and tread pattern, although, as the accompanying photo shows, that tread is certainly inspired by Michelin's Pilot Sport 4S summer tire. Though Michelin says the tire has yet to reach 1.00 g, it's closer than any other all-season tire we know of. According to Michelin, the tire currently generates a minimum 0.95 g depending on the surface, but Chevy hasn't finalized the Stingray's chassis calibration, so more grip might still be found before production.

    "This tire doesn't make the compromises that a summer tire will make when the temperature drops below 40 or 50 degrees, especially if it's wet," says Lee Willard, Michelin's lead development engineer for the Pilot Sport All Season 4. "It really behaves like a summer tire in balance and progressiveness at the limit, yet it offers two to three times the grip of a Michelin summer tire in the snow."

    [​IMG]

    For perspective, today's best-performing all-season tires top out just over 0.90 g, such as the 0.93 g we measured on our long-term Nissan Altima wearing Hankook Kinergy GT tires. Michelin expects that Corvette Stingrays fitted with the available Pilot Sport 4S summer tire to produce between 1.03 g and 1.05 g.

    Based on the fact that in a recent winter-tire test, a 2017 Corvette Grand Sport wearing Michelin Pilot Alpin PA4 performance winter tires shocked us by hanging on for 0.96 g on a dry skidpad, 1.00 g on all-seasons certainly seems plausible to us.
     
  16. cybermad

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    Hay posibilidad de cambio manual, pero...

    HOW THE MID-ENGINE CORVETTE C8 COULD STILL GET A STICK SHIFT
    Patents and existing tech could be combined to make the electronic stick shift of the future
    CHEVROLET CORVETTE NEWS

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    • Scott Evans Photos: James Lipman July 23, 2019
      The most controversial aspect of the just-revealed mid-engine C8 2020 Chevrolet Corvette is, without question, the lack of a manual transmission. A recent GM patent for an electronic clutch pedal, combined with manual shifter technology from the C7 Corvette, though, could be combined to create a futuristic electronically controlled manual shifter for the C8.

      Yes, you read correctly that the C8 has only one transmission option as of now: a new eight-speed dual clutch automatic co-developed with transmission specialist Tremec. You also read correctly that Chevrolet currently has no plans for a torque-converter automatic or a manual transmission. Thanks to modern technology, it's possible for both of those things to be true and for the C8 to get a stick shift.

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      VIEW 24 PHOTOS

      How? A manual transmission shifter that tells the transmission which gear to select and an electronic clutch pedal, both of which GM has in its engineering arsenal.

      Chevrolet, probably without intending to, gets us pointed in the right direction. In the official press release, Chevy writes "with this electric shifter there's no mechanical interface between the shift lever and the transmission." This matters because shifter cables would need to get from the cabin to the transmission behind the engine, and there's an engine and a dry sump oiling system in the way (It's also interesting Chevrolet chose to use the term "shift lever" when describing a push-button electronic shifter).

      Now, think back to the C7 Corvette launch in 2013. Chevrolet engineers at the time boasted of adding a Hall effect sensor to the manual shifter which would sense which gear you were shifting to. At the time, this was used to inform the automatic engine rev-matching software. This is important, because it means Chevrolet already has a manual shifter that can tell a computer exactly what gear you want to put the transmission in without any mechanical connection to the transmission. It's the same thing paddle shifters are already doing, just with a stick instead.

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    The other big engineering puzzle is the clutch pedal, and patent sleuth Bozi Tatarevic sniffed out the solution 10 months ago. In a patent filing published on September 6, 2018, GM describes an "Electric Slave Cylinder for Manually Shifted Vehicles." Ignore the slave cylinder and the patent drawings (which look suspiciously like they used a 25 year old Getrag 282 front-wheel drive manual transmission as a starting point) and skip to the part about the clutch pedal sensor. The electric slave cylinder gets its instructions on opening and closing the clutch from a sensor on the clutch pedal. Chevrolet suggests in its description this electronic clutch pedal would incorporate artificial feedback in order to maintain the "feel" of the clutch pedal even when the clutch itself is getting old and worn-out. This kind of force feedback technology already exists for brake-by-wire systems and could be adapted to make an electronic clutch pedal "feel" like a mechanical one.

    What of the transmission itself? It's the exact same eight-speed dual-clutch already designed, engineered, crash-tested, and EPA certified. With an electronic clutch pedal and an electronically monitored shifter, all that's needed is a few million lines of software code telling the transmission what to do when the driver presses the clutch and moves the lever. No doubt it would be a long, arduous process programming the transmission's clutches to behave like a manual and get the feel and response of the electronic clutch pedal right, but nothing about it is technically infeasible. Corvette engineers have already spent countless hours programming the dual-clutch transmission to make it feel the way they want, so they're certainly familiar with the process.

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    Thus, a clever engineering team can build a virtual manual transmission that's entirely electronically controlled using off-the-shelf parts and a lot of programming. With existing technology and parts, Chevrolet could offer the experience of old-school manual shifting in the high-tech C8 Corvette at a far lower cost than developing, testing, and certifying a second transmission that would only fit one relatively low-volume product.

    Never mind that dual-clutch automatic transmissions are universally accepted as superior for quicker lap times, manual transmissions have a special place in the hearts of car enthusiasts. Whether it's intimate control of the vehicle or nostalgia or just personal preference, demand for manuals still exists among the Corvette's target audience, and this combination of technologies could help Chevrolet satisfy the purists with reduced cost and clever engineering.
    https://www.motortrend.com/news/mid...rvette-stingray-c8-manual-stick-shift-theory/
     
  17. perturHDV

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  18. Gulf627

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    Ese invento del pseudo cambio manual accionado electromecanicamente me parece una chorrada.

    Una de las cosas buenas de un cambio manual es justo la simplicidad, si va a ser tan complejo como un DKG y no va a aportar las sensaciones mecánicas de uno manual que lo dejen estar y los puristas "nos aguantamos" con el de doble embrague.
     
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  19. cybermad

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    El catálogo del C8 en pdf :finga: https://www.corvetteblogger.com/docs/2020corvettestingrayplaybook.pdf

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    Chevrolet’s Playbook is the dealer-only visual guide to the 2020 Corvette Stingray. Dealers and sales reps used the Playbook to get acquainted with all the colors, options, RPO codes, accessories and more for all the new Corvette Stingray.


    The Playbook offers sales reps all the talking points that the Corvette Team wants to emphasize with the new 2020 Corvette Stingray:

    1. First affordable mid-engine V8 supercar
    2. Unexpected utility for this configuration
      – Great forward visibility
      – Increased interior space and seat travel
      – Dual trunks can hold 2 golf bags, ample luggage for road trips
      – Removable roof panel stores in the trunk
    3. Standard paddle shift 8-speed DCT with Electronic shift
    4. LT2 small-block V8 with dry sump oil system
    5. Strong Aluminum structure with Carbon Fiber components
    Some of the highlights from the Playbook:


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    Seguimos con ingeniería:

    Engineering Explained
    How The 2020 Corvette Achieves Its Fastest 0-60 Ever
     
    Última edición: 26 Jul 2019
  23. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Video oficial anunciando para otoño la versión cabrio y la de circuito C8.R, que ya han salido por aquí :finga:

     
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  24. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Elevando el morro para subir un pequeño escalón, cuanto más lo veo más me gusta este Vette :pompous:
     
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  25. escopeta

    escopeta Forista Senior Miembro del Club

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    Pu*a que lo pario,como me gusta.
     
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  26. dani2

    dani2 Clan Leader

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    Paisano que te veo más caliente que un brasero!!!

    La verdad que el coche sobre el papel y fotos es un maquinon. Me gustaría verlo en directo. Y coincido en que la versión base estéticamente me gusta más.
     
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  27. escopeta

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    Pues la verdad que si Dani;),yo es que culo veo culo quiero:D
    Lo cierto es que envidio a los yankees,pueden tener estas máquinas sin tantos problemas de emisiones y a esos precios,me encanta la línea y el pedazo motor que lleva.
    y salvando las distancias,me recuerda un poco al que realmente me compraría si pudiera,Huracán Evo.
    [​IMG]
     
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  28. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    En la comparativa que puse C8 vs Huracan... gana el Vette, teniendo en cuenta que el Lambo cuesta 4 veces más :devil:

     
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  29. cybermad

    cybermad Clan Leader

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    Lleva frenos con actuador eléctrico (by wire) con 3 modos: Tour, Sport y Track (como el M8 que tiene 2 niveles de asistencia) :pompous:

    [​IMG]
    [​IMG]

    2020 C8 Corvette Allows Drivers To Adjust Brake Feel In Three Different Modes

    The starting price and mid-engined layout of the 2020 Corvette Stingray are undoubtedly the biggest talking points about Chevrolet’s new supercar. However, the new ‘Vette also comes outfitted with an advanced braking system which you won’t find in many other production cars.


    GM has fitted the new Corvette with a brake-by-wire system. Which, in itself, isn’t all that innovative. What the use of this system has allowed engineers to do, however, is combine the braking master cylinder, vacuum booster, vacuum pump, and electronic brake control module into one single unit. Perhaps even more importantly, a brake-by-wire system has also allowed them to tune the braking.

    Press material reveals that drivers will be able to adjust brake feel in three distinct modes labelled Tour, Sport and Track. Chevrolet says the first of these modes will provide a comfortable brake feel for everyday driving, while Sport will give a more immediate and aggressive feel. In Track, it will be smooth and aggressive feel at the limit to allow drivers to expertly trail-brake during hard driving.

    BMW recently announced that the M8 will also feature advanced brakes that provide different feedback when the car’s mode selector is changed. Both the Alfa Romeo Giulia and Stelvio Quadrifoglio also feature similar systems.

    On other ‘Vette-related issues, as you may have already read, Chevrolet has pumped the brakes on any talk of a manual transmission being offered in the C8. This might not go down that well with some potential customers, but it’s good to know that the company is still looking for other ways to provide its customers with exceptional performance for their buck.
     
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  30. escopeta

    escopeta Forista Senior Miembro del Club

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    Si,la comparativa ya la vi cuando la pusiste,en mi opinión un poco optimistas a favor del Vette,pero vamos para mi Lambo es Lambo,aunque si tuviera un Conce oficial Chevrolet cerca donde verlo y probarlo y a 70.000€ ,no te digo yo que no me dejara engañar:RE
     

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